Αγαπητέ imich, στο παρελθόν και άλλοι συγγενείς θυμάτων έχουν ενδιαφερθεί για τη συζήτηση αυτή.
Στο παρελθόν είχα κάνει κάποιες συζητήσεις με τους ανθρώπους της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (ΕΔΑΑΠ) οι οποίοι έχουν και το αρχείο όλων αυτών των ατυχημάτων. Ήταν μέσα στις προθέσεις τους να βγάλουν στο διαδίκτυο τα πορίσματα των μεγάλων ατυχημάτων του παρελθόντος, όμως χρειαζόταν να απαλειφθούν τα προσωπικά στοιχεία που υπήρχαν, και το λιγοστό προσωπικό που έχει απομείνει δεν επαρκούσε για μια τέτοια δουλειά. Έτσι δεν υπάρχει δημοσιευμένη επίσημη πληροφόρηση.
Παρόλα αυτά, μπορούμε να αναφέρουμε ότι όλες οι ντακότες της εποχής εκείνης είχαν κατασκευαστεί για τις ανάγκες του πολέμου, ενώ η αντικατάσταση μιας πτέρυγας θεωρείτο εργασία ρουτίνας (σήμερα βέβαια δεν συμβαίνει το ίδιο). Επειδή τώρα τυχαίνει να γνωρίζω το επίσημο πόρισμα, αυτό κατά λέξη αναφέρει:
"... θεωρούμεν όμως βέβαιον μάλλον ότι το αερ/φος υπέστη την επίδρασιν ασυνήθως ισχυρού ανοδικού ρεύματος το οποίον, λόγω και της ταχύτητος του αερ/φους, εδημιούργησεν υπερφόρτισιν τοιαύτην ώστε να καταστήσει ανεπαρκή τον κανονικόν συντελεστήν ασφαλείας της πτέρυγος. Σημειωτέον ότι ο συντελεστής ασφαλείας δι' αρνητικήν επιτάχυνσιν, ως η θεωρουμένη, έχει τιμήν πολύ κατωτέραν του αναφερομένου εις θετικήν τοιαύτην.
Η γενική εικών της επελθούσης θραύσεως, βάσει της ανωτέρω εκδοχής, είναι η εξής:
- Η πτέρυξ εκάμφθη εκ των άνω προς τα κάτω. Εθραύσθη το κυματοειδές έλασμα της άνω επιφανείας του κεντρικού δεξιού τμήματος περί την ενδιάμεσον κυρίαν δοκόν και εις απόστασιν 60 εκατοστών περίπου από της γραμμής συνδέσεως (περιοχή ελαχίστης ελαστικότητας). Εν συνεχεία η ρωγγμή διέδραμε (κατά την έννοιαν της αεροτομής) προς το χείλος προσβολής του κεντρικού τμήματος και επροχώρησε προς την κάτω επιφάνειαν. Συνεπιέσθη παραλλήλως κατ' αρχάς (περί την ζώνην συνδέσεως) η κάτω επιφάνεια του κεντρικού τμήματος. Λόγω ελαστικότητος η πτέρυξ έτεινε να επανέλθη, οπότε και εθραύσθη η κάτω επιφάνεια κατά την γραμμήν συμπιέσεως παραλλήλως και εσωτερικώς των γωνιών συνδέσεως. Η αρχή του ρήγματος τούτου γίνεται εκ της ήδη υφισταμένης ρωγμής του χείλους προσβολής. Εν παραγράφω 11-6 εσημειώσαμεν την επελθούσαν κατόπιν τούτου κίνησιν της πτέρυγος.
ΓΕΝΙΚΟΝ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το αερ/φος εντός των νεφών υπέστη αεροδυναμικήν υπερφόρτισιν πέραν του ορίου αντοχής. Η υπερφόρτισις εδημιουργήθη από κατακόρυφον επιτάχυνσιν του σκάφους λόγω ισχυρών δινών εν συνδυασμώ προς σημαντικήν ταχύτητα αέρος (πτήσεως)."