Πράγματι, εντυπωσιακό!
Βέβαια, το πιο εντυπωσιακό από το ατύχημα εκείνο, που έγινε σε μιαν εποχή που ο ICAO μόλις είχε συσταθεί και η διερεύνηση των ατυχημάτων δεν είχε προδιαγραφεί, ήταν ακριβώς η διερεύνηση του συγκεκριμένου ατυχήματος.
Σήμερα, για ένα τέτοιο ατύχημα θεωρούμε εύλογο ένα διάστημα 2 ετών μέχρι να ολοκληρωθεί η διερεύνηση και να εκδοθεί το τελικό πόρισμα.
Την εποχή όμως εκείνη:
"Η επιτροπή διερεύνησης του ατυχήματος συγκροτήθηκε με το 254/7 σήμα της 7ης/6/1949 του αρχηγού ΓΕΑ, σύμφωνα με το οποίο αποτελείτο από τους αντ/ρχους Γερανόπουλο Κ., Στρατηγάκη Μ., τον σμ/γό Κοσκινά Ν., τον υποδιευθυντή του αεροδρομίου Ελληνικού και τμ/ρχη ΚΥΠΑ Βουκάκη και τον Αμερικανό συμβούλο πολιτικής αεροπορίας Έρβιν (Ervin). Σύμφωνα με την διαταγή η επιτροπή έπρεπε να εξετάσει τα αίτια και απαιτούσε «σχετικό πόρισμα να υποβληθεί εντός 48 Ωρών.»."
Το τελικό πόρισμα υποβλήθηκε στις 11/6/1949 αλλά παρόλα αυτά μπορεί να αποτελέσει υπόδειγμα σωστής ανάλυσης και ορθού πορίσματος. Η επιτροπή έκανε καταγραφή όλων των πιθανών αιτίων της πτώσης και εξέτασε κάθε ένα ενδεχόμενο ξεχωριστά. Αφού απέκλεισε όλα τα άλλα, κατέληξε:
«το αεροσκάφος μέσα στα σύννεφα υποβλήθηκε σε αεροδυναμική υπερφόρτιση πέρα από το όριο αντοχής της πτέρυγας. Η υπερφόρτιση δημιουργήθηκε από την κατακόρυφη επιτάχυνση του αεροσκάφους λόγω ισχυρών δινών, σε συνδυασμό με την σημαντική οριζόντια ταχύτητά του κατά την πτήση»