"Ντόμινο" εξελίξεων για την τεχνική βάση της Aegean Airlines
απο οτι φαινεται οι συνδικαλιστες της ΟΑ δεν κανουν μονο κουμαντο στην εταιρια τους αλλα και εξω απο αυτην...ενω τιθεται θεμα και ποια θα ειναι η τοποθεσια του νεου υποστεγου της Α3
Σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες αποδεικνύεται η τύχη του αιτήματος της Aegean Airlines για τη δημιουργία δικού της υποστέγου συντήρησης αεροσκαφών στο αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος". Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) ενέκρινε το αίτημα της Aegean Airlines και μάλιστα ζήτησε από το ελληνικό Δημόσιο (σύμφωνα με τη Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΣΑΑ), όπως αυτή κυρώθηκε με το ν. 2338/1995), την απόκλιση από το υπάρχον χωροταξικό σχέδιο του αεροδρομίου προκειμένου η Aegean Airlines να προβεί σε κατασκευή υποστέγου συντήρησης αεροσκαφών.
Με απόφαση μάλιστα του διοικητή της ΥΠΑ στις 30 Μαρτίου συγκροτήθηκε ομάδα εργασίας, η οποία με τη σύμφωνη γνώμη της Γενικής Γραμματείας Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων, θα εξετάσει το παραπάνω αίτημα και θα εισηγηθεί περί της απόκλισης ή μη στο υπάρχον χωροταξικό σχέδιο.
Τα παραπάνω απαντά το υπουργείο Μεταφορών σε ερώτηση βουλευτή της αξιωματικής αντιπολίτευσης με θέμα "εάν θεωρείται σύννομη η εκχώρηση δικαιώματος στην Aegean Airlines για κατασκευή υποστέγου στο ΔΑΑ".
Η Aegean Airlines, η οποία είναι "προ το πυλών" του ΧΑ, έχει υποβάλει αίτημα στο ΔΑΑ για τη δημιουργία δικού της υποστέγου, ζητώντας τη χωροθέτηση τεσσάρων περίπου στρεμμάτων, προκειμένου να διευκολύνει τη δυνατότητα αυτοεξυπηρέτησης της τεχνικής συντήρησης των αεροσκαφών της.
Το αίτημα αυτό λαμβάνει επιπρόσθετες διαστάσεις, με δεδομένο ότι η εταιρεία αποτελεί μαζί με τις Ολυμπιακές Αερογραμμές τον κύριο χρήστη – πελάτη του ΔΑΑ και προχωρά στην ανανέωση του στόλου της με 19 Airbus, καθώς έχει ήδη παραλάβει 3 Airbus A320, ενώ σύμφωνα με το πρόγραμμα παράδοσης θα παραλάβει 10 αεροσκάφη το 2008 και 6 αεροσκάφη το 2009.
Από την άλλη πλευρά, συνδικαλιστικοί κύκλοι του ομίλου της Ολυμπιακής έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στο ενδεχόμενο δημιουργίας δεύτερης τεχνικής βάσης στο ΔΑΑ, πέρα από αυτή που διαθέτει η ΟΑ.
Το ζήτημα απαιτεί λεπτούς νομικούς χειρισμούς, καθώς εγείρονται ζητήματα που σχετίζονται, τόσο με τους όρους της σύμβασης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και "Ελ. Βενιζέλος" το 1995, όσο και μεταξύ του συμβολαιογραφικού συμφωνητικού μεταξύ της ΟΑ και του ΔΑΑ.
Γνώστες της αεροπορικής αγοράς εκτιμούν ότι "αποφάσεις αναμένονται μετά τις εκλογές", εξαιτίας της ευαισθησίας του θέματος, ενώ τα δεδομένα μπορεί να αλλάξουν εάν η κυβέρνηση (υπό την έγκριση της ΕΕ) προχωρήσει, μετά την εκκαθάριση, στην ιδιωτικοποίηση της "παλαιάς ΟΑ" και των επιμέρους τμημάτων της (επίγεια εξυπηρέτηση, τεχνική βάση).
πηγη: Capital.gr