όπως έγραψα και παραπάνω, ακριβώς η ύπαρξη μιας ελλειματικής και κρατικοδίαιτης επιχείρησης, που δεν νοιάζεται να λειτουργεί σωστά παρεμποδίζει κάθε άλλη προσπάθεια να αναπτυχθεί μια υγιής εταιρεία που να κάνει το ίδιο έργο. Η Α3 απέσυρε τα 15-χρονα ΑΤR ακριβώς για να προσφέρει ένα προϊόν που να ξεχωρίζει.
Ας μη συγχέουμε την (πραγματική) ανάγκη εξυπηρέτησης ορισμένων προορισμών άγονης γραμμής με τη (πλασματική) δήθεν ανάγκη διατήρησης του εκτρώματος που λέγεται ΟΑ. Θέλουμε εξυπηρέτηση στην Κάσο; Είναι προς το συμφέρον της εθνικής οικονομίας η ύπαρξη αεροπορικής σύνδεσης με ορισμένους προορισμούς που αν τους αφήσουμε στη μοίρα τους δεν θα πατήσει ούτε πουλί; Πολύ ωραία, επιδοτούμε συγκεκριμένα ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ, αλλά ΌΧΙ συγκεκριμένη εταιρία. Π.χ. όποιος δρομολογεί ένα 30-θέσιο στην Κάρπαθο να έχει το κόστος για τα 15 εισητήρια ήδη πληρωμένα. Έτσι, και μόνο 5 επιβάτες να εμφανιστούν το δρομολόγιο θα 'βγαίνει'. Επιπλέον, όλες οι ενδιαφερόμενες εταιρείες θα μπορούν να ανταγωνιστουν σε όλα τα δρομολόγια.
Αν -λέω, αν- κάναμε μια διαίρεση, του κόστους σε πολλά-πολλά εκατομμύρια Ευρώ που σπαταλώνται μόνο και μόνο για να έχουμε εν πτήσει ένα 'Εθνικό' αερομεταφορέα, με το κόστος που χρειάζεται να επιδοτηθούν τα 10-15 τέτοια δρομολόγια για τα επόμενα δέκα χρόνια, τότε ίσως θα εκπλαγούμε από το αποτέλεσμα....