Ενδιαφέρον και τεράστιο θέμα.
Μιλώντας ρεαλιστικά δύο είναι οι πιο σημαντικοί κίνδυνοι που αντιμετωπίζει η συγκεκριμένη πτήση ( QF63 / 64 ) : φωτιά και αποσυμπίεση. Πότε ήταν η τελευταία φορά που μια τέτοια πτήση ( ETOPS ) έπαθε κάτι τέτοιο ακριβώς στην μέση του πουθενά;
Από όσο ξέρω ποτέ.
Φυσικά υπάρχουν και άλλες πιθανότητες να συμβεί κάτι, όπως πχ απώλεια κινητήρα ( σχεδόν αδιάφορο για τετρακινητήριο αεροσκάφος ) , ή πρόβλημα με την ποιότητα / ποσότητα / σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου αλλά κάτι τέτοιο λογικά θα συμβεί είτε αρκετά νωρίς στο ταξίδι, μέσα στις πρώτες δύο ώρες όπου η συγκεκριμένη πτήση θα έχει αρκετές επιλογές ή προς το τέλος της πτήσης πάλι με αντίστοιχες επιλογές.
Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει το τέλειο στην ασφάλεια πτήσεων. Ή μάλλον υπάρχει αλλά θα έκανε τις πτήσεις τόσο ακριβές για όλους μας που θα ήταν ασύμφορες. Σε κάθε πτήση υπάρχει ένα λελογισμενο στοιχείο ρίσκου το οποίο σταθμίζεται από παράγοντες όπως πιθανότητες εμφάνισης του συγκεκριμένου ρίσκου και κόστος εξάλειψής του.
Αεροπορικές εταιρίες του τεχνικού αναστήματος της QANTAS έχουν τις κατάλληλες υποδομές και ανθρώπους ώστε τέτοιου είδους πτήσεις να γίνονται με την μέγιστη δυνατή ασφάλεια χωρίς να καθίστανται ασύμφορες για μας.
Το πιο επικίνδυνο κομμάτι της παραπάνω πτήσης είναι η μετάβαση προς και από το αεροδρόμιο ( και η διαμονή στην πανέμορφη αλλά σούπερ επικίνδυνη λόγω εγκληματικότητας Νότια Αφρική ).
Και όσοι θέλετε, ρίξτε μια ματιά στο FR24 για να δείτε την διαδρομή που κάνει η QF27 / 28 με Β787 παρακαλώ.