panos81c
Business-Class-Member
- Εγγραφή
- 20/08/2008
- Μηνύματα
- 441
- Likes
- 38
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- CYP
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGAV
Οι τύποι αεροσκαφών που χρησιμοποίησε η Ολυμπιακή Αεροπορία και Ολυμπιακή Αεροπλοϊα και μετέπειτα οι Ολυμπιακές Αερογραμμές είναι λίγο πολύ γνωστοί σε όλους.
Επιγραμματικά:
Douglas DC-3
Douglas DC-4
Douglas DC-6
De Havilland Comet
Boeing 707
Boeing 717
Boeing 720
Boeing 727
Boeing 737-200
Boeing 737-300
Boeing 737-400
Boeing 747-200
Airbus A300B4
Airbus A300-600R
Airbus A340-300
Shorts Skyvan
Shorts SD-330
Britten-Norman Islander
NAMC YS-11
ATR-42
ATR-72
Dornier 228
De Havilland Dash 8-300
Υπάρχουν όμως και άλλοι τύποι αεροσκαφών για τους οποίους ενδιαφέρθηκε η Ολυμπιακή, και σε κάποιες περιπτώσεις παρήγγειλε, αλλά δεν ενσωματώθηκαν ποτέ στον στόλο:
Hawker Siddeley Trident
Το Βρετανικής κατασκευής τρικινητήριο αεροσκάφος είχε προταθεί στην Ολυμπιακή στα μέσα της δεκαετίας του 1960, για να καλύψει τις ανάγκες στην κατηγορία των 150 περίπου θέσεων για τις πτήσεις σε Ευρώπη και Μεσόγειο. Οι κατασκευαστές είχαν μάλιστα κατασκευάσει και μοντέλο υπό κλίμακα του αεροσκάφους με τα χρώματα της Ο.Α., το οποίο φυλάσσεται ακόμα στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Hatfield της Αγγλίας. Τελικά η Ο.Α. παρήγγειλε Boeing 727, πέντε στην αρχή, μετά προστέθηκε και 6ο (το SX-CBF, το πρωτότυπο Β727), και στα τέλη της δεκαετίας του 1980 αγοράστηκαν άλλα 3 μεταχειρισμένα από την Lufthansa.
Boeing 767
Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, η Ολυμπιακή είχε παραγγείλει 3 αεροσκάφη τύπου Boeing 767 (νομίζω της σειράς -200). Αυτά προορίζονταν λογικά ή για αντικατάσταση των παλαιότερων A300B4, ή για συμπλήρωσή τους και αύξηση του στόλου αεροσκαφών ευρείας ατράκτου. Όταν αργότερα έγινε πιο επιτακτική η ανάγκη για αντικατάσταση των πρώτων 6 Boeing 727, η παραγγελία για τα Β767 ακυρώθηκε και στην θέση της παραγγέλθηκαν 6 Β737-400, που παραδόθηκαν από το 1991.
Boeing 737NG
Το χρονικό διάστημα που η Speedwing είχε αναλάβει την διαχείριση των οικονομικών της Ο.Α., είχε προτείνει τα παλιά Boeing 737-200 (11) και ενεργά τότε Boeing 727 (4) να αντικαθίσταντο από 8 Boeing 737-800 που παραγγέλθηκαν απευθείας από την Boeing, και 7 μεταχειρισμένα Boeing 757 από την British Airways.
Μετά την αποχώρηση της Speedwing, το σενάριο άλλαξε. Η Ολυμπιακή συμφώνησε με την GECAS για την μίσθωση 11 Boeing 737-700 και 4 Boeing 737-800, που θα αντικαθιστούσαν 1 προς 1 τα B737-200 και Β727. Μετά την συμφωνία αυτή, η παραγγελία προς την Boeing για τα 8 Β737-800 ακυρώθηκε.
Και η συμφωνία με την GECAS ακυρώθηκε με την μετάβαση από την Ολυμπιακή Αεροπορία στις Ολυμπιακές Αερογραμμές. Τα Β737-200 και Β727 δεν αντικαταστάθηκαν ποτέ.
Boeing 757-200
Όπως είπα και παραπάνω, η Speedwing είχε προτείνει 7 Β757 της British Airways να πωληθούν στην Ολυμπιακή. Το σενάριο δεν προχώρησε.
Airbus A319
Όταν η Ο.Α. ενδιαφερόταν για την αντικατάσταση των Β737-200, η Airbus έκανε προσφορά για το Α319, που ήταν μάλιστα πιο συμφέρουσα από οικονομικής πλευράς από της Boeing, αλλά τα αεροσκάφη δεν θα ήταν διαθέσιμα πριν το 2003, την ώρα που τα Β737-200 δεν θα μπορούσαν να πετούν στην Ευρώπη μετά το 2002 λόγω θορύβου.
Εντέλει είδαμε Α319 με τα λογότυπα της Ολυμπιακής, καθώς ο τύπος αποκτήθηκε αργότερα από την Olympic Air.
Boeing 777-200
Η Boeing είχε προτείνει το B777 για την αντικατάσταση των Β747-200, σε μια εποχή που οι πωλήσεις του Β777 δεν πήγαιναν καλά, θεωρώντας (και δίκαια) ότι θα αποτελούσε την ιδανική λύση για την αντικατάσταση των Β747-200. Τελικά η Ο.Α. επέλεξε το τετρακινητήριο Α340 σε μια εσφαλμένη επιλογή, ίσως για λόγους prestige, την ώρα που και το δικινητήριο Α330 κάλυπτε τις ανάγκες της για τα υπερατλαντικά δρομολόγια.
BAC-Aerospatiatle Concorde
Το πρωτότυπο Concorde ήρθε στην Αθήνα στις 4-1-1973 και προσγειώθηκε στο Ελληνικό όπου έγινε επίδειξή του. Είναι πασίγνωστη η φωτογραφία του με φόντο την Ακρόπολη. Παρότι κανένας δεν το παραδεχόταν, μπορεί η επίδειξη να αφορούσε και την Ολυμπιακή. Ο Ωνάσης άλλωστε ήταν ικανός για όλα...
Επιγραμματικά:
Douglas DC-3
Douglas DC-4
Douglas DC-6
De Havilland Comet
Boeing 707
Boeing 717
Boeing 720
Boeing 727
Boeing 737-200
Boeing 737-300
Boeing 737-400
Boeing 747-200
Airbus A300B4
Airbus A300-600R
Airbus A340-300
Shorts Skyvan
Shorts SD-330
Britten-Norman Islander
NAMC YS-11
ATR-42
ATR-72
Dornier 228
De Havilland Dash 8-300
Υπάρχουν όμως και άλλοι τύποι αεροσκαφών για τους οποίους ενδιαφέρθηκε η Ολυμπιακή, και σε κάποιες περιπτώσεις παρήγγειλε, αλλά δεν ενσωματώθηκαν ποτέ στον στόλο:
Hawker Siddeley Trident
Το Βρετανικής κατασκευής τρικινητήριο αεροσκάφος είχε προταθεί στην Ολυμπιακή στα μέσα της δεκαετίας του 1960, για να καλύψει τις ανάγκες στην κατηγορία των 150 περίπου θέσεων για τις πτήσεις σε Ευρώπη και Μεσόγειο. Οι κατασκευαστές είχαν μάλιστα κατασκευάσει και μοντέλο υπό κλίμακα του αεροσκάφους με τα χρώματα της Ο.Α., το οποίο φυλάσσεται ακόμα στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Hatfield της Αγγλίας. Τελικά η Ο.Α. παρήγγειλε Boeing 727, πέντε στην αρχή, μετά προστέθηκε και 6ο (το SX-CBF, το πρωτότυπο Β727), και στα τέλη της δεκαετίας του 1980 αγοράστηκαν άλλα 3 μεταχειρισμένα από την Lufthansa.
Boeing 767
Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, η Ολυμπιακή είχε παραγγείλει 3 αεροσκάφη τύπου Boeing 767 (νομίζω της σειράς -200). Αυτά προορίζονταν λογικά ή για αντικατάσταση των παλαιότερων A300B4, ή για συμπλήρωσή τους και αύξηση του στόλου αεροσκαφών ευρείας ατράκτου. Όταν αργότερα έγινε πιο επιτακτική η ανάγκη για αντικατάσταση των πρώτων 6 Boeing 727, η παραγγελία για τα Β767 ακυρώθηκε και στην θέση της παραγγέλθηκαν 6 Β737-400, που παραδόθηκαν από το 1991.
Boeing 737NG
Το χρονικό διάστημα που η Speedwing είχε αναλάβει την διαχείριση των οικονομικών της Ο.Α., είχε προτείνει τα παλιά Boeing 737-200 (11) και ενεργά τότε Boeing 727 (4) να αντικαθίσταντο από 8 Boeing 737-800 που παραγγέλθηκαν απευθείας από την Boeing, και 7 μεταχειρισμένα Boeing 757 από την British Airways.
Μετά την αποχώρηση της Speedwing, το σενάριο άλλαξε. Η Ολυμπιακή συμφώνησε με την GECAS για την μίσθωση 11 Boeing 737-700 και 4 Boeing 737-800, που θα αντικαθιστούσαν 1 προς 1 τα B737-200 και Β727. Μετά την συμφωνία αυτή, η παραγγελία προς την Boeing για τα 8 Β737-800 ακυρώθηκε.
Και η συμφωνία με την GECAS ακυρώθηκε με την μετάβαση από την Ολυμπιακή Αεροπορία στις Ολυμπιακές Αερογραμμές. Τα Β737-200 και Β727 δεν αντικαταστάθηκαν ποτέ.
Boeing 757-200
Όπως είπα και παραπάνω, η Speedwing είχε προτείνει 7 Β757 της British Airways να πωληθούν στην Ολυμπιακή. Το σενάριο δεν προχώρησε.
Airbus A319
Όταν η Ο.Α. ενδιαφερόταν για την αντικατάσταση των Β737-200, η Airbus έκανε προσφορά για το Α319, που ήταν μάλιστα πιο συμφέρουσα από οικονομικής πλευράς από της Boeing, αλλά τα αεροσκάφη δεν θα ήταν διαθέσιμα πριν το 2003, την ώρα που τα Β737-200 δεν θα μπορούσαν να πετούν στην Ευρώπη μετά το 2002 λόγω θορύβου.
Εντέλει είδαμε Α319 με τα λογότυπα της Ολυμπιακής, καθώς ο τύπος αποκτήθηκε αργότερα από την Olympic Air.
Boeing 777-200
Η Boeing είχε προτείνει το B777 για την αντικατάσταση των Β747-200, σε μια εποχή που οι πωλήσεις του Β777 δεν πήγαιναν καλά, θεωρώντας (και δίκαια) ότι θα αποτελούσε την ιδανική λύση για την αντικατάσταση των Β747-200. Τελικά η Ο.Α. επέλεξε το τετρακινητήριο Α340 σε μια εσφαλμένη επιλογή, ίσως για λόγους prestige, την ώρα που και το δικινητήριο Α330 κάλυπτε τις ανάγκες της για τα υπερατλαντικά δρομολόγια.
BAC-Aerospatiatle Concorde
Το πρωτότυπο Concorde ήρθε στην Αθήνα στις 4-1-1973 και προσγειώθηκε στο Ελληνικό όπου έγινε επίδειξή του. Είναι πασίγνωστη η φωτογραφία του με φόντο την Ακρόπολη. Παρότι κανένας δεν το παραδεχόταν, μπορεί η επίδειξη να αφορούσε και την Ολυμπιακή. Ο Ωνάσης άλλωστε ήταν ικανός για όλα...