Turboprop ή Regional Jet για την A3;

  • Thread starter Thread starter spotterakis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Ρε παιδιά, γιατί υπάρχει τέτοια δυσπιστία ως προς την ασφάλεια των turboprop???
Δε λέω, τα RJ είναι πιο άνετα αλλά απο θέμα ασφαλείας σε τι υπερτερούν? Τουρμπίνες φοράνε και τα μεν και τα δε...Τι αυξάνει την επικινδυνότητα? Η έλικα που προεξέχει? Η άποψη μου είναι οτι αυτό το κουσούρι που έχουμε όλοι και δεν μας αρέσουν τα ελικοφόρα, προέρχεται από άλλες εποχές που αυτά φόραγαν κινητήρες εσωτερικής καύσης και τότε όντως ήταν πιο αναξιόπιστα...Εγώ πάντως αισθάνομαι πολύ ασφαλής όταν πετάω με τα ATR...
 
Ειναι θέμα συνήθειας... Για κάποιο λόγο ο κόσμος αισθάνεται ψυχολογικά καλύτερα...
Νομίζω ομως πως και σε αναταράξεις (δεν δίνω όρκο) αλλά και σε θόρυβο, υστερούν
 
όπως έχει συζητηθεί παραπάνω, προτιμώ να ταξιδεύω με jet παρά με ελικοφόρο. Είναι ψυχολογικό το θέμα :D
Επίσης προσωπικά προτιμώ τα Α318/Α319 ή τα EMBAER για αντικατάσταση των RJ100.
 
Re: Turboprop για την Aegean;

200
makedonas":ie3oxltt said:
Κοιτα τι μηκος διαδρομων θελει το στροβιλοελικοφορο και τι το τζετ!! Ισως ετσι καταλαβεις την διαφορα γιατι θα επρεπε να παρει για καποιους προορισμους στροβιλοελικοφορο και οχι τζετ!!!


Λησμονούμε κάτι Στέφο , ότι μόνο αν θέλει η Αιγαίου να επεκτείνει το παρών δίκτυο εσωτερικού της θα προβεί σε αλλαγή -εξ ανάγκης- τύπου αεροσκαφών (εξαιρώ τους οικονομικούς λόγους εδώ), αφου τα avro υπερκαλύπτουν τις πτητικές της ανάγκες σε προοορισμούς "μικρών αεροδρομίων" στον παρών δίκτυο της... εκτός κι αν μέσα στις προθέσεις της είναι να εντάξει και επιδοτούμενες πτήσεις (που μια χαρα πάνε από πληρότητες). Να θυμήσω ότι οι περισσότερες συμβάσεις με την ΟΑ λήγουν το τέλος του 2009 και η επικείμενη ένταξη νέων αεροσκαφών στο στόλο της Αιγαίου γίνεται αρχές του 2010 -πονηρή συγκηρία-....
 
Σύμφωνα με το υπάρχον επιχειρησιακό σχέδιο τα ΑRJ φεύγουν από το στόλο οσονούπω. Ήδη έχουν αλλάξει ιδιοκτησιακό καθεστώς, με τη διαδικασία sale and lease back. Προηγούνται, βέβαια, τα 737, που φεύγουν ήδη με ...μικρά πηδηματάκια, με τις σταδιακές αφίξεις των Α320/321.

Άρα, ακόμα κι αν δεν γίνει δραστική ανάπτυξη του εσωτερικού δικτύου, κάτι πρέπει να βρεθεί για το ρόλο των μικρών, λεπτών γραμμών του εσωτερικού.
 
Για τα λεγόμενα "μικρά" αεροδρόμια (που ακόμα στα πιο πολλά δεν πετάει η Α3, αλλά γιατί όχι στο μέλλον), πάντα ένα turboprop σαν το ATR-72 είναι εξαιρετική επιλογή! Και οικονομικά και σε χωρητικότητα. Για "μεσαία" αεροδρόμια (όπως Χίος, Λήμνος, Σάμος, Κεφαλονιά) θα προτμούσα τζετ, όπως το ERJ-190 ή ακόμα καλύτερα το Sukhoi SSJ!
Αλλά για μεγάλους προορισμούς όπως Κέρκυρα, Ηράκλειο, Ρόδος, Θεσσαλονίκη, το Α320 πιστέυω είναι μονόδρομος.
 
Βασικα ο διαχωρισμος σε μεσαια και μεγαλα αεροδρομια δεν ειναι ετσι ακριβως.
Γιατι επιμενουμε οτι θα αλλαξει οποσδηποτε το στολο και με μικροτερα απο τα 320 αεροπλανα.
Καταρχην το 320 δεν ειναι κανενα πολυ μεγαλο αεροπλανο ειναι ενα μεσαιου μεγεθοπυς αεροπλανο το οποιο μπορει να κανει και μια μικρης διαρκεια πτηση χωρις προβλημα..
Η Λημνος εχει ενα απο τα μεγαλυτερα αεροδρομια στην Ελλαδα, απλα λογω μικρης τουριστικης αναπτυξης δεν φενεται τοσο, ενω η Χιος ενα απο τα μικροτερα ,αλλα με πτησεις charter...
 
Βεβαια τα 320 όσο μικρά κι αν είναι εξακολουθούν να είναι ότι ή σχεδόν ότι μεγαλύτερο είχε στο στόλο της η Α3. Τα ATR, Avro και σχεδόν όλα τα Boeing που είχε, είχαν μικρότερη χωρητικότητα...
Είναι προφανές ότι χρειάζεται και κάποιες μικρότερες κατηγορίες. Ακόμα και για γραμμές όπως Θεσ/νικη και Ηράκλειο είναι πολύ μεγάλο για κάποιες από τις πτήσεις.
 
To ζήτημα είναι μην κάνει το λάθος (για μένα) η Αιγαίου και εκει που συνήθισε ο κόσμος να πετάει μαζί της σε κάποιους προορισμους με jet να "πέσει" σε κάτι μικρότερο. Παραπέμπω ενδεικτικά στον προορισμό που πετάω πιο συχνά την Αλεξανδρούπολη. Οι πληρότητες όταν πετούσε εκει με avro και atr ήταν μικρότρερες από ότι σήμερα που πετα με 737-400 ή 300. Και δίνει περισσότερες θέσεις και χτυπάει πληρότητες.. Να θυμήσω ότι παλαιά η πρωινή της ΑΧD γινόταν με ATR-72 σήμερα με 737-400!!!

Επίσης η Χίος ή η Σάμος ή και η Μύκονος καλόμαθαν πια στα jet δεν είναι εύκολο να τους ξαναστείλεις ελικοφόρο (μιλάω για λογαριασμό μου πάντα)
 
Πρώτα-πρώτα,το Avro είναι και αυτό jet,μικρότερο όμως από τό 737,οπότε το οτι οι πληρότητες ήταν μικρότερες δέν οφείλεται στο είδος τού κινητήρα αλλά στο μέγεθος τού αεροπλάνου.

Δεύτερον,δέν μπορώ να αντιληφθώ τί είδους αεροπορικός "ρατσισμός" είναι αυτός που άν σέ έναν προορισμό πήγαινε κάποιος μέ jet καί κάποια στιγμή βάλουν ελικοφόρο,θά αρνηθή να ταξιδέψη.Μήπως ο κόσμος ακόμα έχει μείνει μέ την αντίληψη οτι ελικοφόρα είναι μόνο οι Ντακότες;

Προσωπικά,δέν με ενδιαφέρει άν το αεροπλάνο που θα μέ μεταφέρη είναι jet ή ελικοφόρο,μού αρκεί να ξέρω οτι είναι αξιόπιστο.

Αλλωστε,καί τά turboprop κατά βάσιν είναι jets,απλώς τά καυσαέριά τους κινούν μιά έλικα.

Δηλαδή άν το operational cost ενός ελικοφόρου είναι χαμηλότερο από αυτό ενός jet ιδίου μεγέθους,η εταιρεία πρέπει να προτιμήση το δεύτερο γιά λόγους.....μόστρας ;
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top