το μελλον του επαγγελματος-συζητηση

  • Thread starter Thread starter decryal
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Χωρίς να είμαι πιλότος (δυστυχώς),υποθέτω πως όταν θα αρχίση να υπάρχη έλλειψη διαθεσίμων type-rated πιλότων (διότι οι μέν γέροντες θα έχουν ευδοκίμως αποσυρθεί στα καφενεία,οι δέ ενεργοί θα είναι όλοι "πιασμένοι" σε εταιρείες),τότε όποιος θέλει να προσλάβη,αναγκαστικά θα απευθυνθή σ'αυτούς με το κατεψυγμένο ATPL και βέβαια θα υποχρεωθή να τούς πληρώση το type rating (γιατί αλλιώς θα τού λένε "πρίτς" και θα πηγαίνουν αλλού...)

Πόσο σύντομα θα συμβή αυτό,δέν το ξέρω.Ωστόσο,όπως έγραψα και πιό πρίν,αυτή η τακτική με το type rating είναι κάπως "περίεργη" γιατί δέν μπορεί ένας πιλότος να είναι rated σε πολλούς τύπους ταυτόχρονα,ώστε να "κυνηγήση" όσο το δυνατόν περισσότερες εταιρείες-θα στοχεύση μόνο σ'αυτές που έχουν αεροπλάνα τού τύπου στον οποίο έχει rating.Οπότε όλα θα εξαρτηθούν από το πόσο γρήγορα θα "αναλωθούν" οι ήδη υπάρχοντες type-rated όλων τών τύπων αεροπλάνων που πετάνε ανά την υφήλιο.
 
Προσωπικη εκτιμηση για ελλαδα βλεπω οτι η αιγαιου θα αναπτυχθει εντος των επομενων 2-3 ετων και θα βγαλει διαγωνισμο για νεους f/o,αλλα θα γινει η μαχη του δραμαλη..
Ολα τα αλλα ειναι ψιχουλα στην Ελλαδα μιας και η χωρα βρισκεται υπο πτωχευση.

Το γεγονος ειναι πως εαν δεν εισαι διατεθιμενος να βαλεις βαθια το χερι στην τσεπη "αγοραζοντας" τη θεση σου απο μια εκ των
ryanair/easyjet e.t.c,τα πραγματα ειναι εξαιρετικα δυσκολα εως απιθανα!!

Ενα προσον που βλεπω για ευρωπη γενικως ειναι η γνωση της γερμανικης γλωσσας,μιας και οι γερμανοελβετικες πανε καλυτερα απο την υπολοιπη ευρωπη αλλα εχουν παντα αυτο σαν απαραιτητο εφοδιο..

Δεν μπορω να καταλαβω γιατι οι εταιριες του κολπου δεν δεχονται F/o low time,που εχουνε τη δυναμικη να τους εκπαιδευσουνε.Προφανως βρισκουνε καταλληλους ευκολα με παραπανω ωρες λογω της κρισης.

Η μονη διεξοδος αυτη τη στιγμη που φενετε να αποροφαει ευκολοτερα,στο μελλον, πιο γρηγορα απο τους υπολειπόμενους και να δεχεται JAR ειναι η ανατολη.

Αλλο ενα προσωπικο σχολιο ειναι οτι παραλληλα με την αεροπορια ενας υποψηφιος θα πρεπει να φοιτει και σε καποιο κολλεγιο/πανεπιστημιο,του εξωτερικου, γιατι ειπαμε Ελλαδα τερμα,ειτε σε μηχανικο ειτε σε οικονομικο/διοιηκηση κλαδο ωστε να εχει ενναλακτικη μεχρι να του "κατσει" κατι στην αεροπορια.

Και οταν για ολα αυτα εχουμε μια ταξη μεγεθους γυρω στης 100.000 τοτε ναι η αεροπορια ειναι ελιτιστικο επαγγελμα,ηταν και θα ειναι πιο πολυ στο μελλον.
 
P.S κατα καιρους ανεβαζω ενδιαφεροντα(κατ εμε) αρθρα/ειδησεις για το μελλον της αεροβιομηχανιας,που κατα συνεπεια μας ενδιαφερει, οχι παντα αισιοδοξα , που σβηνονται απο τους mods ενω αναφερω κανονικα την πηγη μου.Καταλαβαινω οτι το φορουμ ειναι ιδιωτικο αλλα τι γινεται?ενοχλει το περιεχομενο τους?λιγο πρεπει να το δουμε αυτο..
 
Πολύ ενδιαφέροντα αυτά που λες, ιδιαίτερα για το θέμα γνώσης της γερμανικής γλώσσας.Σκεφτόμουνα από καιρό να ξεκινήσω γερμανικά αλλά μέχρι τώρα ο ανασταλτικός παράγοντας ήταν αφενός η δυσκολία της γλώσσας αφετέρου το γεγονός οτι η γλώσσα της αεροπορίας είναι τα αγγλικά.Νομίζω ότι θα τα ξεκινήσω τελικά.Πρέπει να χτίσουμε από τώρα το βιογραφικό μας!
Τώρα δεν ξέρω κατά πόσο παίζει και ρόλο αν έχεις και ένα πτυχίο μηχανικού για να σε προσλάβει μια αεροπορική.Θα το έχω με το καλό σε 3 χρόνια :)
Θα ξεκινήσω στην αμερική και θα παλέψω να μείνω εκεί όσο μπορώ.Αλλά δεν γίνεται για πάντα.Κάποια στιγμή πρέπει να γυρίσω..
Πιστεύω και ελπίζω σε καμιά 5-6 χρόνια που θα ψάχνω για δουλειά να έχει αλλάξει στο σκηνικό.
 
Καλά σκέφτεσαι την Αμερική και μετά επιστροφή στην Ελλάδα; Τι να κάνεις; Αν πας Αμερική,έμεινες εκεί!! Και δεν το συζητώ και σε οποιαδήποτε χώρα σοβαρή,φυσικά,εννοείται.Και αν έχεις τις άκρες μη το συζητάς.Αλλά και άκρες να μην έχεις η Αμερική είναι η χώρα των ευκαιριών για όλες τις ηλικίες απο 16 μέχρι τα 50.Δεν είναι Ευρώπη να σου λένε στην εταιρία τάδε μέχρι τα 33 σε προσλαμβάνουμε και μετά
άντε γεια.Ασφαλιστής στην Αμερική εγκατέλειψε τη δουλειά του και σπούδασε πιλότος σε ηλικία 45 ετών κι όχι μόνο.Υπάρχουν δεκάδες παραδείγματα.Κι όσο για τα γερμανικά καλά σκέφτεσαι.Είναι δυσκολη γλώσσα.ΟΚ.Αλλά η θέληση γκρεμίζει τα εμπόδια.Εγώ όταν άρχισα τη γλώσσα αυτή και σε ηλικία μετά τα 35 ξεκίνησα με 50 ώρες βασικά γερμανικά και μετά άλλες 50 ώρες γερμανικά στο χώρο εργασίας,δεύτερο
πρόγραμμα και έφτασα στο σημείο να γράφω μέχρι και βιογραφικό στα γερμανικά.Προχώρα λοιπόν και μην το σκέφτεσαι.
 
Ξέρεις, το να αποφασίσεις να μεταναστεύσεις και μάλιστα τόσο μακριά δεν είναι απλή υπόθεση.Έτσι κι αλλιώς το να πάρεις άδεια εργασίας στην Αμερική δεν είναι εύκολο.Εγώ το έχω σκεφτεί ως εξής.Να πάρω το ppl εδώ και μετά για τα υπόλοιπα αμερική.Να κάτσω όσο μπορώ ως εκπαιδευτής ή όπου βρω μια προσωρινή δουλειά μέχρι να λήξει η βίζα.Να μαζέψω ώρες και μετά να έρθω Ευρώπη.Ευρώπη όπου και να είσαι μπορείς να έρχεσαι συχνά Ελλάδα ενώ από αμερική δεν είναι εύκολο.
Τα γερμανικά ισως και να τα ξεκινήσω.

Αν ξέρει κάποιος τί γίνεται και προς τις Σκανδιναβικές χώρες ας μας πει γιατί θα προτιμούσα να μάθω σουηδικά :P
Το σκεφτόμουνα τώρα τελευταία..
Είναι πολύ εύκολη γλώσσα απ'ότι έχω ακούσει.
 
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση φίλε μου.Είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα δυστυχώς.Να δούμε πώς θα μας τα φέρει η ζωή.Δεν το αφήνω πάντως.Θα έχω καβάτζα και το πτυχίο μηχανικού οπότε θα μπορώ να δουλέψω κι αλλού.
Ασίας πάντως δεν νομίζω πως μπορώ να μείνω.Είναι ένας άλλος κόσμος.Άλλος πλανήτης μάλλον!


(Αν θες μην κάνεις παράθεση το αμέσως προηγούμενο μήνυμα γιατί δεν επιτρέπεται και θα στο διαγράψουν).
 
Σίγουρα τα πράγματα είναι και θα παραμείνουν δύσκολα και λόγω των οικονομικών συγκυριών όπου και οι εταιρίες κάνουν
περικοπές σε μισθούς και προσωπικό.Τώρα επειδή ρώτησες για Σουηδία θα σου πρότεινα μια αξιόπιστη επιλογή που λέγεται
SAS.Τώρα βέβαια δεν ξέρω και ο καιρός αν σου δημιουργεί πρόβλημα γιατί αυτές οι χώρες δεν φημίζονται για τις ηλιόλουστες
μέρες τους.Παρόλα αυτά αν πραγματικά ενδιαφέρεσαι υπάρχει ένα πρόγραμμα της SAS όπου σου προσφέρουν το MODULAR
ME/CPL/IR σε περίπου 3-6 μήνες σε ένα κόστος 24000 Ευρώ,έχοντας βέβαια τη θεωρία (ATPL Theory credit) και τις 100 ώρες PIC.
Υπάρχει και το site http://www.bfsaa.se,όπου υπάρχουν οι πληροφορίες αναλυτικά για οσα προανέφερα.Συνεργάζονται και με κάποιες εταιρίες
κι αν είσαι τυχερός να αποφοιτήσεις την κατάλληλη στιγμή τότε μπορείς να βρεις δουλειά οπουδήποτε.

ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ :great:
 
decryal":2mmp0fq4 said:
P.S κατα καιρους ανεβαζω ενδιαφεροντα(κατ εμε) αρθρα/ειδησεις για το μελλον της αεροβιομηχανιας,που κατα συνεπεια μας ενδιαφερει, οχι παντα αισιοδοξα , που σβηνονται απο τους mods ενω αναφερω κανονικα την πηγη μου.Καταλαβαινω οτι το φορουμ ειναι ιδιωτικο αλλα τι γινεται?ενοχλει το περιεχομενο τους?λιγο πρεπει να το δουμε αυτο..

Αν εννοείς τα:
viewtopic.php?f=33&t=5456&p=128411#p128411
viewtopic.php?f=33&t=5456&p=126639#p126639
viewtopic.php?f=33&t=5456&p=126576#p126576
και
viewtopic.php?f=33&t=5456&p=126608#p126608

τότε κάνε κλικ το τελευταίο και δες τα σχόλια του GP707 στο ποστ σου και την απάντησή μου από κάτω.

Εν συντομία, αναφέρεται στους κανόνες λειτουργίας του φόρουμ: εδώ ότι:
ΟΧΙ
Απόσπασμα από το άρθρο ΔΙΧΩΣ link & ερώτηση ή παράθεση γνώμης
Απόσπασμα από το άρθρο ΔΙΧΩΣ ερώτηση ή παράθεση γνώμης
Δημοσίευση ολόκληρης της είδησης, άσχετα με το αν περιέχει ερώτηση ή comment του μέλους.
 
Προς τον ragmar:

Εγώ δεν είπα ότι θα πας σ'αυτούς και θα σου βρουν αμέσως δουλειά, ή ότι θα δουλέψεις στη SAS.Υπάρχουν πολλές εταιρίες.Μπορεί και στη SAS! Aς μην αποκλείουμε τίποτε σ'αυτην τη ζωή.Είπα αν είναι τυχερός κάποιος και αποφοιτήσει στο σωστό timing,δηλαδή την κατάλληλη στιγμή όπου ενδεχομένως κάποια εταιρία ζητάει κόσμο,τότε όλα ειναι πιθανά.Και αν θες να μάθεις προσωπικά έχω διαβασει αγγελία της SAS,όπου ζητούσε να προσλάβει συγκυβερνήτες στα MD με μικρή σχετικά εμπειρία και μάλιστα στο γλωσσικό έδινε κι ένα περιθώριο περίπου ενός έτους για τα σουηδικά και σου χρηματοδοτούσαν και τα μαθήματα.Δε σου έκοβαν το δρόμο όπως οι βέλγοι στη SABENA ή οι τσέχοι στην CSA.Εν πάσει περιπτώσει, ο καθένας κάνει τις επιλογές του, και σε ότι αφορά τα υπόλοιπα FTOs της Ευρώπης που ανέφερες αυτοί εκεί πάνω υπερέχουν κατά πολύ και σε ποιότητα και σε διαδικασίες εκπαίδευσης.Έχω προσωπικές μαρτυρίες ανθρώπων που πήγαν και τώρα κάνουν καριέρα σε κάποια εταιρία.

8)
 
Top