Στην ιστοσελίδα ΟΑ/Α3 η θέση φεύγει από το inventory μόλις ολοκληρωθεί η συναλλαγή. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, η εικόνα στο inventory παραμένει η ίδια. Το ίδιο ισχύει και στα περισσότερα διαδικτυακά γραφεία.
Αντιθέτως, στο call centre, τα counters και τα ταξιδιωτικά γραφεία, το inventory αναπροσαρμόζεται σε πραγματικό χρόνο, κάθε φορά που ελέγχεις πόσο κοστίζει μία θέση. Αν δεν κρατήσεις τελικά τη θέση (είτε με προσωρινή κράτηση, είτε με direct ticketing), τότε η θέση επιστρέφει στο inventory.
Μία πολύ σημαντική εξέλιξη, τις συνέπειες της οποίας θα δείτε σύντομα σε μεγαλύτερο βαθμό, είναι η μετάβαση στην τεχνολογία NDC (New Distribution Capability). Αυτό αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο αναζητάτε εισιτήρια και τιμές μέσω ίντερνετ. Η αεροπορική, θα είναι σε θέση να αναγνωρίζει την αναζήτησή σας, τη συμπεριφορά σας ως χρήστες (το εάν κάνετε επιπρόσθετες ή επανειλημμένες αναζητήσεις), βάσει της IP σας ή της φυσικής διεύθυνσης του υπολογιστή σας και θα μπορεί να μεταβάλλει τα αποτελέσματα της αναζήτησής σας, ανάλογα με το πόσο σοβαρά σκέφτεστε να πετάξετε μαζί τους.
Διάφορες αεροπορικές καταγράφουν ήδη τέτοιες συμπεριφορές υποψηφίων και μη επιβατών τους. Ξέρουν με ποιο τρόπο αναζητήθηκε η θέση, πόσο χρόνο κρατήσατε τη θέση «στον αέρα» μέχρι να την κλείσετε ή να ακυρώσετε τη συναλλαγή, πόσες αναζητήσεις κάνατε, εάν είχατε κάνει κλικ στο κουτάκι με τις +/- 3 ημέρες κλπ. κλπ.