Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

  • Thread starter Thread starter jetflight
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Βάσει της τηλεδιάσκεψης που ακολούθησε τα αποτελέσματα του 1H2016, και από αυτό το άρθρο του capital, στάθηκα σε αυτό:

Σε αυτό ακόμη που θα δώσει έμφαση η αεροπορική είναι στην μείωση του λεγόμενου κόστους διανομής εισιτηρίων (distribution cost), καθώς "δεν είναι δυνατόν η Aegean να προσφέρει ναύλους προς 20 ή 25 ευρώ και τα επτά ευρώ να αφορούν το κόστος διανομής”.

Νομίζω είχε γίνει ξανά μνεία σε παλαιότερη ανάλυση της εταιρείας, τώρα αναφέρεται ξανά, οπότε σύντομα ίσως έχουμε εξελίξεις.
 
Όντως, υπάρχουν εξελίξεις στο θέμα. Χθες το απόγευμα η ΟΑ (και όχι η Αιγαίου, όπως συνηθιζόταν) απέστειλε ενημέρωση στα ταξιδιωτικά γραφεία, σύμφωνα με την οποία, οι PSO πτήσεις, καθώς και κάποια επιλεγμένα δρομολόγια εσωτερικού θα περάσουν σε μία ιντερνετική πλατφόρμα, που παρακάμπτει το GDS και τα αντίστοιχα τέλη διανομής. Αυτό σημαίνει, ότι οι ναύλοι αυτοί θα είναι διαθέσιμοι από ξεχωριστή εφαρμογή, που δε θα είναι εύκολα προσβάσιμη από μηχανές αναζήτησης (για να μην πω «καθόλου»), ενώ πιστεύω, πως στα GDS θα μείνουν -προς το παρόν- μόνο οι υψηλότεροι ναύλοι, που θα πωλούνται ως πτήσεις με A3 codeshare, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι αγορές του εξωτερικού και τα ιντερνετικά γραφεία. Σταδιακά λοιπόν, εικάζω πως οι χαμηλότεροι ναύλοι για ορισμένους προορισμούς του εσωτερικού, θα είναι διαθέσιμοι μόνο από τα απ' ευθείας κανάλια πώλησης της Αιγαίου-ΟΑ (call centre, ιστοσελίδα και εκδοτήρια) και από όσα γραφεία επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα για πωλήσεις.

Η νέα πολιτική θα εφαρμοστεί από τις 08/09/2015 και για πτήσεις του χειμερινού προγράμματος δρομολογίων.
 
Η μαμά Lufthansa έκανα την αρχή (+16 € σε όσα εισιτήρια κόβονται μέσω GDS) και η Αιγαίου συνεχίζει. Βλέπω σε λίγο καιρό να ακολουθούν και άλλες εταιρίες με αρνητικές επιπτώσεις για τα ταξιδιωτικά γραφεία και τους επιβάτες. :cry:
 
Τις τελευταίες μέρες πέρασαν στα «μουλωχτά» αντίστοιχες χρεώσεις και από άλλες αεροπορικές: η Air Malta χρεώνει €15,00 ανά εισιτήριο, ενώ η Aeroflot €3,70 ανά flight segment.

H διαφορά με τη Lufthansa Group είναι, ότι οι Γερμανοί δίνουν στα γραφεία το δικαίωμα να κλείσουν εναλλακτικά μέσω της δικής τους εφαρμογής το εισιτήριο και να αποφευχθούν οι πρόσθετες χρεώσεις. H αρχή έγινε πάντως.
 
aakunz":13keiy9n said:
Η νέα πολιτική θα εφαρμοστεί από τις 08/09/2015 και για πτήσεις του χειμερινού προγράμματος δρομολογίων.

Του λόγου το αληθές: Από σήμερα βλέπω πως τα ATH-AXD, IOA, KVA, EFL, KGS, LXS, MJT, SMI, CHQ(!), JKH γυρίζουν σε κωδικό ΟΑ (και codeshare A3). Σε Α3 παραμένουν τα ATH-SKG, HER, RHO, CFU, JMK, JTR καθώς και τα SKG-HER, RHO, CHQ.

Φαντάζομαι τα CHQ παίζουν το ρόλο του πειραματόζωου για το πως θα αποδώσει το νέο σύστημα σε περιβάλλον που έχει ισχυρό ανταγωνισμό (από FR), διότι στα υπόλοιπα παίζει μονοπωλιακά (με εξαίρεση την πρόσφατη είσοδο της Α2 στα ATH-SMI, JKH, MJT).

Προς το παρόν οι ναύλοι στα παραπάνω ΟΑ δρομολόγια δίνουν κάτι εξωφρενικές τιμές, φαντάζομαι θα εξομαλυνθεί εντός της ημέρας εκτός αν σκοπεύουν να πουλάνε το ATH-CHQ σταθερά > 100 ευρώ.
 
Εχω κάποιες απορίες και θέλω να μου τις επιλυσετε.
1. Τι είναι το GDS;
2. Ολοι η ναυλοι που θα έχουν τον κωδικό ΟΑ θα είναι ξεχωριστοί απο της A3;
3. Δηλαδή το IOA,EFL θα είναι απο εδώ και πέρα προορισμοί PSO;
Αυτές είναι οι απορίες μου.
 
aris320":3ntlgxw7 said:

Global Distribution System. Είναι τα συστήματα κρατήσεων και παροχής πληροφοριών, που χρησιμοποιούν τα ταξιδιωτικά γραφεία και μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι. Προσφέρουν σύνδεση με διαφορετικά συστήματα αεροπορικών εταιριών, αυτοκινήτων, ξενοδοχείων, ασφαλιστικών εταιριών καθώς και κρατικών αρχών (τελωνεία, υγειονομικές υπηρεσίες, έλεγχο μετανάστευσης) μέσα από ένα ενοποιημένο περιβάλλον εργασίας. Για κάθε θέση που κλείνεται μέσω GDS, η αεροπορική εταιρία πληρώνει ένα ποσό ($4 έως $8) ανά επιβάτη/ανά πτήση προς το GDS, ως προμήθεια για την διανομή των θέσεων. Μιλάμε για μία αγορά δισεκατομμυρίων δολλαρίων σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην Ελλάδα έχουμε τα Amadeus, Worldspan, Galileo, Sabre, ενώ εισέρχεται και το ρωσικό Sirena. Άλλα συστήματα είναι το TOPAS, TravelSky, Infini, Abacus κλπ. Όλα τα GDS έχουν και κωδικό ΙΑΤΑ, που αρχίζει από 1 και ένα γράμμα (π.χ. 1Α για το Amadeus, 1G για το Galileo κλπ.)

aris320":3ntlgxw7 said:
2. Ολοι η ναυλοι που θα έχουν τον κωδικό ΟΑ θα είναι ξεχωριστοί απο της A3;
Στα επόμενα 24ωρα θα φαίνεται πως θα γίνει κάποια αναδιάταξη στον τρόπο με τον οποίο θα αγοράζετε τα εισιτήριά σας (τουλάχιστον όχι φανερά). Μέχρι τότε, σκεφτείτε την πιθανότητα πως στις Prime OA πτήσεις (πτήσεις με «καθαρό» αριθμό ΟΑ και A3 codeshare), ΙΣΩΣ να μην κερδίζετε μίλια σε άλλα προγράμματα Star Alliance, πλην του Miles & Bonus.


aris320":3ntlgxw7 said:
3. Δηλαδή το IOA,EFL θα είναι απο εδώ και πέρα προορισμοί PSO;

Αν και θα το ήθελε πάρα πολύ η Α3 να επιδοτούνται οι πωλήσεις του εσωτερικού της δικτύου και να έχει σταθερές τιμές χειμώνα-καλοκαίρι, κάτι τέτοιο δε θα γίνει.
 
Όλα αυτά τι σημαίνουν για τον τελικό επιβάτη;Ότι εγώ που αγοράζω εισιτήρια από pamediakopes, airtickets,viva κλπ θα χρειαστεί να πληρώνω ακριβότερα για παράδειγμα;Δε νομίζω οι απλοί επιβάτες να έχουμε καταλάβει ποια είναι η διαφαινόμενη αλλαγή.
 
Δείτε λίγο αυτό που είχε πει ο Βασιλάκης πρόσφατα και κάντε τους απλούς συλλογισμούς.

Προφανώς στόχος τους είναι να χρησιμοποιήσουν το "όχημα" της ΟΑ ώστε φθηνοί ναύλοι να πωλούνται μόνο μέσω καναλιών της εταιρείας. Όπως έγραψε ο aakunz, οι ναύλοι αυτοί θα γλυτώνουν το τέλος των GDS και θα είναι διαθέσιμοι από ειδική ιντερεντική πλατφόρμα. Το αν τα ταξιδιωτικά πρακτορεια/sites θα προσφέρουν αυτούς τους ναύλους μένει να το δούμε όπως και αν θα έχουν κάποια παραπάνω χρέωση (διότι και τα πρακτορεία πρέπει να ζήσουν).

Προς το παρόν πάντως λόγω αυτής της μετάπτωσης οι παραπάνω πτήσεις (μαζί με τα άγονα) δεν είναι ορατά από κάποιο ταξιδιωτικό site, ενώ οι τιμές από το σάιτ της Α3 εξακολουθούν να είναι στα ύψη. Ας ελπίσουμε τα αντίστοιχα τμήματα μαζί με το ΙΤ της εταιρείας (που πρόσφατα μας έχει δείξει πως δε φημίζεται για την ετοιμότητα και αποτελεσματικότητά του) να το διορθώσουν.
 
Αυτή τη στιγμή, στα "εμπορικά" δρομολόγια (τα μη άγονα) που πέρασαν στην ΟΑ, οι ναυλοι είναι διαθέσιμοι απο H class και πάνω. Ενδεικτικά, η δομή των ναυλων, απο το χαμηλοτερο προς τον υψηλότερο, σε αυτά τα δρομολόγια, έχει ως εξής: F, P, U, T, S, K, L, W, H, M, Y.

Ενδεχομένως να είμαστε και σε μεταβατικό στάδιο... Θα δείξει.
 
Top