Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

  • Thread starter Thread starter jetflight
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Αυτα που κοροιδεύαμε( Ραιαν) αυτά λουζόμαστε.... Τα καλα του μονοπωλίου γαρ..
 
Καθε εταιρια αποφασιζει την τιμολογιακη πολιτικη της αναλογα με το πως η ιδια αντιλαμβανεται οτι μπορει να εκμεταλευτει περισσοτερο το κομματι της αεροπορικης πιτας στο οποιο δραστηριοποιειται. Οι ιδιωτικες αεροπορικες εταιριες ουτε ηταν ποτε ουτε θα γινουν φιλανθρωπικα ιδρυματα. Δε θελω να κρινω αν ειναι δικαιο ή οχι αλλα ετσι ηταν και ετσι θα ειναι.
Τωρα οσον αφορα το χιλιοειπωμενο μονοπωλιο αυτο το δημιουργει η εκαστοτε αγορα απο μονη της. Μην ξεχνατε οτι μιλαμε για μια πολυ μικρη χωρα-αγορα κυριως εποχιακη.
 
Ρε παιδια αναμασατε την ιδια καραμελα με το μονοπωλιο. Η Α3 πεταει σε καποια δρομολογια μονη της γιατι πολυ απλα κανενας δεν θελει να βαλει. Αν υπαρχει ψωμι, οποια εταιρια θελει μπορει να βαλει δρομολογια. Τα ΚΤΕΛ ειναι μονοπωλιο, οχι η αεροπορια. Εκτος αν περιμενατε μια κρατικη εταιρια που να ανταγωνιζεται τους ιδιωτες μπαινοντας μεσα καποια εκατομμυρια καθε χρονο
 
Well said. Μονοπώλιο είναι η κατάσταση όπου ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να μπει ανταγωνιστής. Όχι ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ... Ασφαλώς τα όρια μεταξύ του μπορώ και του θέλω είναι δυσδιάκριτα μερικές φορές. Αλλά η καραμέλλα έχει λιώσει, τουλάχιστο ας βρούμε κάποια άλλη...
 
Το πρόβλημα με τα μονοπώλεια ,ιδιαίτερα σε στρατηγικούς τομείς όπως μεταφορές και ενέργεια, είναι ότι στην προσπάθειά τους να αρμέξουν όσο περισσότερο μπορούνε τους πελάτες μειώνουν πάρα πολύ τα business opportunities. Αν δηλαδή μια επιχείρηση πρέπει να κάνει 10 ταξίδια εσωτερικού σε γραμμές που πχ δεν πετάει η FR , τότε 100 vs 250 ανά rtn μπορεί να κάνει την διαφορά ανάμεσα στην βιωσιμότητα ή όχι της εταιρείας.

Περισσότερο στο θέμα, η Α3 κρατάει ένα προφιλ λίγο-πολύ legacy αεροπορικής. Θεωρώ χαζή τακτική να αλλάζει το business strategy σε τομείς όπως οι αποσκευές σε αυτές μιας loco.

Και το λέω αυτό γιατί αν η μόνη διαφορά της Α3 με την FR/U2 είναι ότι σου δίνει free seat selection και πχ γεύμα για πτήσεις εξωτερικού, τότε είναι καταδικασμένη, γιατί πολύ απλά η αγορά γεύματος και preseating σε exit rows κοστίζει πάνω-κάτω 15-20 ευρώ την πτήση στις loco. Αλλά η διαφορά του fare είναι πολύ περισσότερο.
Βεβαίως, για να μην κράζουμε απλά χωρίς να βλέπουμε θετικά, βλέπω καλές κινήσεις (όπως το νέο M&B) που ενθαρύνουν τους FF να χρησιμοποιούν Α3.
 
Βέβαια, δεν είναι η μόνη. Οι legacy χάνουν όλο και περισσότερους επιβάτες από τις low/ultra-low cost. Αναγκαστικά κάτι έπρεπε να κάνουν. Οι αμερικάνικες legacy χρεώνουν τη βαλίτσα χρόνια τώρα, και ελάχιστες έχουν μείνει στην Ευρώπη που δεν το κάνουν (πχ Lufthansa/Swiss).
Και μην ξεχνάμε ότι οι loco και ιδιαίτερα η ryanair έχουν πολύ πιο επιθετική τιμολογιακή πολιτική και έχουν περιθώριο να μην βγάλουν αρχικά κέρδος από καινούργιες αγορές. Όπως επίσης ότι μεγάλο κομάτι τους κέρδους δεν έρχεται από τα ίδια τα εισητήρια (22% ancillary, 20% subsidies, και αυτά δεν περιλαμβάνουν baggage fees κλπ).
 
καμία διαφωνία ότι οι legacy χρεώνουν αποσκευές πλέον (δεν μαρέσει, αλλά το έχω συνηθίσει).

Απλά υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στo (περίπου 15) λίρες της ba για αποσκευή (διαφορά του κανονικού με το αντίστοιχο golight fare) ακόμα και σε connecting flights και το 40+17=55 ευρώ της Α3 για μια πτήση εξωτερικού με ανταπόκριση κάπου στο εσωτερικό.

Δηλαδή ακόμα και legacy US carriers χρεώνουν 25$ (UA) για την αποσκευή στα short/med hauls(πχ EWR-SFO που είναι 5h30m) , πως η A3 θέλει να χρεώσει περισσότερο από τα διπλάσια, και μάλιστα σε μια χώρα που το pp(per person) gdp είναι το μισό των ΗΠΑ? Άσε δε που στις ΗΠΑ υπάρχουν κάρτες που σου δίνουν δωρεάν βαλίτσα , early boarding κλπ και είναι δωρεάν. Είναι εντελώς διαφορετικό το business model εκεί.

Προσωπικά, και 200 ευρώ να χρεώνει της βαλίτσες δεν με νοιάζει(*A gold). Απλά το θεωρώ σαν μια loco τακτική και πιστεύω πολύς κόσμος θα το δει έτσι, και εν τέλει θα επιλέξει FR/U2 και θα γλυτώσει και κάμποσα λεφτά.
 
Στην πραγματικοτητα ειναι μια τακτικη που εκανε τα ταξιδια πιο προσιτα σε πολυ κοσμο που ταξιδευει για μικρα διαστηματα και αναγκαστικα πληρωνε την αποσκευη ενω στην πραγματικοτητα δεν την χρειαζοταν. Αλλωστε δεν ειναι μονο το φαγητο που την κανει να διαφερει απο μια loco. Ειναι τα κεντρικα αεροδρομια, η καλυψη σε περιπτωση στραβης, τα προγραμματα επιβραβευσης, τα καλα ωραρια κλπ. Κι ειδικα οταν ταξιδευεις στην Ευρωπη για μικρο χρονικο διαστημα ολα αυτα μετρανε.
 
joker2013":zjq1nc6b said:
Αλλωστε δεν ειναι μονο το φαγητο που την κανει να διαφερει απο μια loco. Ειναι τα κεντρικα αεροδρομια, η καλυψη σε περιπτωση στραβης, τα προγραμματα επιβραβευσης, τα καλα ωραρια κλπ. Κι ειδικα οταν ταξιδευεις στην Ευρωπη για μικρο χρονικο διαστημα ολα αυτα μετρανε.

Και τα τακτικά δρομολόγια, είτε της ίδιας της Α3, είτε κάποιων Codeshare / Star Alliance Partners, οι δυνατότητες ανταποκρίσεων και συνδυασμών κλπ., που σου δίνουν πολύ μεγαλύτερη ευελιξία και πολύ περισσότερες επιλογές όσον αφορά την μέρα και ώρα από τα Low Cost, που – με την εξαίρεση λίγων δρομολογίων – συχνά δεν έχουν ούτε καν καθημερινή πτήση ούτε δίνουν ανταποκρίσεις σε ένα εισιτήριο.

Και για μένα εκεί είναι η κύρια διαφορά ανάμεσα στα legacy / network carriers και τα low cost, και όχι στη δωρεάν βαλίτσα ή στο δωρεάν ποτηράκι νερό…
 
Σαφως απλα δεν το ανεφερα καθως η Α3 (και η καθε Α3) ουσιαστικα ανταγωνιζεται τη Loco στα απευθειας δρομολογια και εκανα μια συγκριση μεταξυ τους σε αυτα τα routes. Σιγουρα η Α3 και η LH σου ανοιγουν πολυ μεγαλο δικτυο προορισμων που καμια loco δεν μπορει να συγκριθει, τουλαχιστον απο Ελλαδα κι οχι απο UK που εχουν βαση οι περισσοτερες.
 
Top