Επί του συγκεκριμένου θέματος, επιτρέψτε μου να σας θυμίσω, πως η "νέα-απλοποιημένη" πολιτική της Αιγαίου (και σύντομα και της ΟΑ) είναι ευρύτατα διαδεδομένη στον υπόλοιπο κόσμο και αποτελεί τη βασική πολιτική περί αποσκευών και στις τρεις μεγάλες συμμαχίες.
Το πέρασμα από το
Weight Concept (καθορισμός δωρεάν ορίου αποσκευών με βάση το συνολικό τους βάρος) στο
Piece Concept (καθορισμός ορίου δωρεάν αποσκευών βάσει αριθμού τεμαχίων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά) πράγματι "απλοποιεί" τη διαδικασία, αφού έτσι συγκλίνουν ακόμα περισσότερο οι πολιτικές περί αποσκευών σε ένα δρομολόγιο, που περιλαμβάνει περισσότερους το ενός αερομεταφορείς.
Εν παραδείγματι, με τα σημερινά δεδομένα, εάν ένας επιβάτης έχει αγοράσει ένα εισιτήριο από την Αιγαίου για Φρανκφούρτη, με το ένα σκέλος να εκτελείται από αεροσκάφος της Αιγαίου και το άλλο να εκτελείται από τη Lufthansa, τότε θα έχει δύο διαφορετικές πολιτικές περί αποσκευών, ανάλογα με την εταιρεία.
Στην περίπτωση της Αιγαίου, ο επιβάτης πρέπει να έχει μία ή περισσότερες αποσκευές συνολικού βάρους 20 κιλά, ενώ στην περίπτωση της Lufthansa, θα πρέπει να έχει μόνο μία αποσκευή με μέγιστο βάρος τα 23 κιλά.
Εδώ
η Αιγαίου έκανε -κατά τη γνώμη μου-
ένα μεγάλο λάθος και μπέρδεψε τα πράγματα ακόμα περισσότερο: δεν ανέβασε το όριο βάρους ανά τεμάχιο,
στα 23 κιλά. Έστω ότι ο επιβάτης μας έχει μόνο μία αποσκευή με βάρος 22 κιλά. Αν η Αιγαίου πάει "by the book", τότε η αποσκευή του επιβάτη θα θεωρηθεί υπέρβαρη για την Αιγαίου (€20 πρόστιμο), αλλά αποδεκτή για τη Lufthansa, γιατί είναι 22 κιλά. Όταν οι περισσότερες εταιρείες στην Ευρώπη πέρασαν από το Weight Concept στο Piece Concept, "χρύσωσαν το χάπι" (σιχαίνομαι την έκφραση αυτή) για το δυσαρεστημένο επιβάτη τους, ανεβάζοντας το όριο της μίας και μοναδικής πλέον αποσκευής, στα 23 κιλά (50 lb) από τα 20 κιλά συνολικών αποσκευών. Έτσι, η SAS είχε λανσάρει μία καμπάνια
για περισσότερο δωρεάν βάρος αλλά σε μία αποσκευή.
Πάντοτε να θυμάστε πως υπάρχουν και χειρότερα:
Η Air France/KLM χρεώνει στα ευρωπαϊκά δρομολόγια, το δεύτερο κομμάτι στα €50, ενώ για τους αμετανόητους, το τρίτο κομμάτι χρεώνεται €200 :shock: .
Στα δρομολόγια με αφετηρία και προορισμό πόλεις της Βορείου Αμερικής, όλες οι αποσκευές -ακόμα και η πρώτη- χρεώνονται. Οι δωρεάν αποσκευή δεν είναι δεδομένη, παρά μόνο εάν πετάς εκτός ΗΠΑ και Καναδά.
Η τιμή των οικονομικών εισιτηρίων της airBaltic δεν περιλαμβάνει δωρεάν εισιτήρια.
Αυτά τα ολίγα προς το παρόν.
ΥΓ. 1 Περιμένω με ανυπομονησία τα νέα μέλη που θα εγγραφούν στις επόμενες μέρες, για να καταγγείλουν την Αιγαίου και να μας περιγράψουν τις εκπλήξεις που τους περίμεναν στο check-in.
ΥΓ. 2 Οι εκπλήξεις συνεχίζονται. Λίγη υπομονή μέχρι τις 15 Ιουνίου.