Πριν το ταξίδι
Είχα ενδοιασμούς για την αποστολή. Κυρίως για τη LOT. Μα γιατί να μην πηγαίναμε με μία άλλη εταιρεία πιο ιντριγκαδόρικη;
( Η LOT και η Aeroflot είναι οι μόνες δυτικές εταιρείες που πετάνε HAN). Πριν το ταξίδι, πήρα το δρόμο για το γραφείο του υπερπράκτορα. Όταν με είδε τρόμαξε, σα να υποψιαζόταν το λόγο της επίσκεψής μου.
-"Μα τι κάνεις εδώ; Δε θα έπρεπε να μελετάς βιετναμέζικα;"
-"Δε μπορώ να κάνω τίποτα υπερπράκτορα. Σκέψεις με ταλανίζουν γαρ."
-"Φοβάσαι για την αποστολή; Εσύ; Ο ατρόμητος Ιέρρειος;"
-"Όχι για την αποστολή. Η LOT είναι που με φοβίζει. Τα 767 είναι παλιά και χωρίς IFE."
Ο υπερπράκτορας κοντοστάθηκε. Κάθησε στο γραφείο του και άνοιξε το netbook. Πάτησε μερικά πλήκτρα και μου εξομολογήθηκε :
-"Υπήρχε και η Aeroflot.
( στα 535 ευρώ σταθερά με 333 στο SVO-HAN). Αλλά δε μπορούσαμε να την κλείσουμε γιατί ήταν αυτό ακριβώς που περίμενε ο εχθρός. Άσε που στην επιστροφή είχε διανυκτέρευση στη Μόσχα. Πως θα τα πληρώσει όλα αυτά η υπηρεσία Ιέρρειε; Το ξέρεις ότι πετάτε μόνο με λαικές εταιρείες. Μήπως θα ήθελες να σε στείλω και με Singapore με stopover στη SIN να κάνεις και το spotting σου και τις βολτούλες σου;
( 900 ευρώ με 772 στο SIN-HAN)
-"Μα και αυτή στη Star Alliance είναι σα τη LOT", αναφώνησα μονομιάς.
-"ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ". Τα γέλια του υπερπράκτορα γέμισαν το δωμάτιο. "Και η Egyptair είναι στη Star Alliance να σου θυμίσω Ιέρρειε".
-"Δηλαδή για Vietnam να μη ρωτήσω καν ε;" είπα δειλά-δειλά
-"Όχι."
( Vietnam από CDG σταθερά πάνω 1000). "Με τη LOT θα πάτε όλοι, τέρμα και τελείωσε. Φτηνά και λαικά." και έκλεισε το netbook του. "Θα φάτε καλά", συμπλήρωσε. Εκείνη τη στιγμή δεν ήξερα πως το εννοούσε μόνο μεταφορικά.
1ο σκέλος
ATH-WAW 16APR2011 LO604
DEP : 1540, ARR : 1720
A/C : E70, REG : SPLIN
Το βραζιλιάνικο θαύμα εκ Βαρσοβίας θα αφικνούτο στην ώρα του στο υπερhub μας. Ο captainjumbo καθόταν στη 5Α και περίμενε ζεστό γεύμα, ο COMPUTERISE καθόταν στην 20D και περίμενε vegetarian. Εγώ καθόμουν στη 18D και δεν περίμενα απολύτως τίποτα (σύνδεσμος στην ενδοαεροπλανική επικοινωνία οι ξέμπαρκοι πράκτροες του ταξιδιού στις 19C,19D που ματαίως περίμεναν το kosher).
Η υπηρεσία φρόντισε να μας στείλει το
brad-new SP-LIN (παραλαβή στις 23/9/2010) μάλλον γιατί ήθελε να μας αποπροσανατολίσει από το τι θα ακολουθούσε. Η ηγουμένη μας ήταν μία πληθωρική φιγούρα (σε ηλικία, ύψος, πλάτος και εμφάνιση) που στα νιάτα της είχε πετάξει με τα IL62 της LOT και τώρα κατήντησε στα τοπικά της Βαρσοβίας. Στις 15.43 ακριβώς
τροχοδρομούσαμε για τον 03L και στις 15.53
απογειωθήκαμε. Άλλη μία αποστολή ξεκινούσε. Η καινουργίλα του Embraer είναι αρκετή για να ξεχαστείς αλλά δεν έφτανε. Το service ξεκινούσε γρήγορα από τα 2 κορίτσια.
Μαντηλάκι πρώτα κόκκινο και μετά ένα σάντουιτς και ένα σοκολατάκι (το σοκολατάκι ωραίο, το σάντουιτς ψυχρό έως αδιάφορο). Φάτε το με μία χαψιά μας πρόσταξε η αυταρχική ηγουμένη και πώς να αρνηθείς. Άλλωστε δεν ήταν και δύσκολο. Μετά το τύπου-γεύμα ήρθε και το bar service. Νερό, αναψυκτικά, καφές, τσάι και αλκοολούχα. Ναι ναι αλκοολούχα. Κρατήστε αυτή τη λεπτομέρεια για μελλοντική αναφορά. Μετά το τύπου γεύμα ο captainjumbo διέσχισε τη καμπίνα (από τη σειρά 5 έως τη 1
για να μας πει αφενός πως μπροστά έκανε κρύο και αφετέρου να μοιραστεί μαζί μας την ανησυχία του για κάποιον πράχτορα του εχθρού που ήταν στην πτήση. Φωτογράφισε τη
καμπίνα με τη μηχανή μου και ησύχασε. Στις 17.15 τοπική
πιάναμε στο διάδρομο 33 του Okecie (ή Frederic Chopin όπως ονομάστηκε από τους καπιταλιστές).
Το θέαμα μοναδικό : το SPLPG αναχωρούσε για ΝΥ ενώ το SPLPC ανέμενε σε μία φυσσούνα. Και παρότι καθόμασταν όλοι αλλού, κάναμε την ίδια σκέψη ταυτόχρονα. “Θα πάμε με το Τσσσσάρλι…”.
Έπειτα από τροχοδρόμηση στο μισό αεροδρόμιο σταθμεύσαμε στη φυσούνα και αποβιβαστήκαμε. Είχαμε παραπάνω από 5 ώρες μέχρι τις 22.40 που πετούσε η LO085. Και τώρα τι θα κάνουμε ρώτησα τον COMPUTERISE. Μου χαμογέλασε και μου είπε πως είναι όλα κανονισμένα από την υπηρεσία.