Τέλη αεροδρομίων

  • Thread starter Thread starter no frills
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Πρόκειται για τα έμμεσα τέλη (αυτά που πληρώνει η αεροπορική εταιρία) ή τα άμεσα (που πληρώνει ο επιβάτης ως φόρο με το εισιτήριό του);
 
aakunz":1giibzim said:
Πρόκειται για τα έμμεσα τέλη (αυτά που πληρώνει η αεροπορική εταιρία) ή τα άμεσα (που πληρώνει ο επιβάτης ως φόρο με το εισιτήριό του);

Για τα έμμεσα (τέλη προσγείωσης, απογείωσης και παραμονής αεροσκαφών) ή αλλιώς Τ.Χ.Α. (Τέλος Χρήσης Αεροδρομίου)

Σχετικό άρθρο: :arrow: http://news.pathfinder.gr/greece/news/398348.html
 
Καλημερα σας εχω αγορασει εισιτηριο απο LGAV-JKH 13/5 OA760 κοστος εισιτηριου 30ευρω φορει αεροδρομιου 39,39. Πιστευω μονο στην ελλαδα γινεται αυτο οι φοροι ειναι περισσοτεροι απο το ναυλο.
 
killerwing":1sgqeuvq said:
Πιστευω μονο στην ελλαδα γινεται αυτο οι φοροι ειναι περισσοτεροι απο το ναυλο.

Όχι δεν ισχύει μόνο στην Ελλάδα αυτό. Οι φόροι έχουν συνήθως σταθερή τιμή, ενώ η τιμή του ναύλου, μπορεί να παίζει από 0.01 euro, 1 euro, 5 euro κτλ..., αναλόγως την προσφορά της εκάστοτε εταιρείας. Οπότε δεν είναι και τόσο σπάνιο, ο ναύλος να είναι χαμηλότερος από το φόρο.
 
Το έχουμε συζητήσει λίγα ποστς πιο πάνω το θέμα. Σε πολλές εταιρίες (όχι στην Α3) ο επίναυλος δεν ενσωματώνεται στο ναύλο αλλά προστίθεται στους φόρους. Τώρα αν έτυχε και έπεσες σε προσφορά χαμηλού ναύλου, όπως στην Α3, τότε ναι, ο ναύλος φαίνεται μικρότερος, αλλά, προς Θεού, μη γενικεύουμε και λέμε ότι μόνο σε αυτήν τη χώρα συμβαίνουν όλα τα παράλογα. Μου έχει τύχει εισιτήριο LH CDG-ATH-CDG €27 o ναύλος και € 165 oι φόροι. Θα έπρεπε να είχε γίνει επανάσταση τότε;

*edıt* Χρήστο με πρόλαβες...
 
Σχετικά με την παραπάνω αναφορά σε άμεσους και έμμεσους φόρους, παραθέτω μερικά παραδείγματα για το τι πληρώνουν αεροσκάφη στο LGTS (τιμές 2005), για ΤΧΑ (Τέλος Χρήσης Αεροδρομίου) και ΤΕΑΑ (Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων), ποσά που πληρώνονται από την εταιρεία και τον επιβάτη αντίστοιχα.

Aegean 734 παραμονή 1h6min (14 αφ. επιβ. 70 αναχ. επιβ. 26 διερχ.) ΤΧΑ: 95.31 EUR TEAA: 768 EUR
Aegean 734 παραμονή 1h23min (158 αφ. επιβ. 148 αναχ. επιβ.) ΤΧΑ: 95.31 EUR TEAA: 1716 EUR
Aegean 734 παραμονή 8h45min [διανυκτ.] (97 αφ. επιβ. 109 αναχ. επιβ.) ΤΧΑ: 147.92 EUR TEAA: 1260 EUR
Aegean AR1 παραμονή 58min (78 αφ. επιβ. 97 αναχ. επιβ.) ΤΧΑ: 75.35 EUR TEAA: 1158 EUR
Olympic 734 παραμονή 53min (122 αφ. επιβ. 39 αναχ. επιβ. 23 διερχ.) ΤΧΑ: 112.99 EUR TEAA: 464 EUR
Olympic 734 παραμονή 11h41min [διανυκτ.] (140 αφ. επιβ. 131 αναχ. επιβ.) ΤΧΑ: 154.13 EUR TEAA: 1548 EUR
Olympic AT4 παραμονή 47 min (44 αφ. επιβ. 49 αναχ. επιβ.) ΤΧΑ: 19.48 EUR TEAA: 216 EUR
Olympic AT4 παραμονή 6h42 min [διανυκτ.] (24 αφ. επιβ. 36 αναχ. επιβ.) ΤΧΑ: 29.82 EUR TEAA: 420 EUR
Austrian 320 παραμονή min 1h0min (172 αφ. επιβ. 177 αναχ. επιβ.) ΤΧΑ: 133.49 EUR TEAA: 2076 EUR
CSA 735 παραμονή 3h12min [διανυκτ.] (89 αφ. επιβ. 88 αναχ. επιβ.) ΤΧΑ: 103.36 EUR TEAA: 1044 EUR
LTU 330 παραμονή 1h17min (260 αφ. επιβ. 280 αναχ. επιβ.) ΤΧΑ: 362.17 EUR TEAA: 3156 EUR
LTU 330 παραμονή 2h05min (198 αφ. επιβ. 147 αναχ. επιβ. 126 διερχ.) ΤΧΑ: 452.71 EUR TEAA: 1692 EUR

Το Τ.Χ.Α. σχετίζεται με τον τύπο (μέγεθος) του αεροσκάφους, διάρκεια παραμονής, ώρα παραμονής (πρωί, βράδυ) κτλ.
 
xristos":zfqayixh said:
LTU 330 παραμονή 1h17min (260 αφ. επιβ. 280 αναχ. επιβ.) ΤΧΑ: 362.17 EUR TEAA: 3156 EUR
LTU 330 παραμονή 2h05min (198 αφ. επιβ. 147 αναχ. επιβ. 126 διερχ.) ΤΧΑ: 452.71 EUR TEAA: 1692 EUR

Το Τ.Χ.Α. σχετίζεται με τον τύπο (μέγεθος) του αεροσκάφους, διάρκεια παραμονής, ώρα παραμονής (πρωί, βράδυ) κτλ.

Το ΤΕΑΑ πώς βγαίνει???
Γιατί εδώ έχουμε το εξής "κουφό" Α330 για παραμονή 1h17min να πληρώνει TEAA: 3156 EUR και ίδιου μεγέθους αεροσκάφος για παραμονή 2h05min να πληρώνει TEAA: 1692 EUR.
Η διαφορά του αριθμού των επιβατών δέν μπορεί να διαμορφώνει την σχεδόν διπλάσια τιμή.
 
aas59":dy9ilso0 said:
Το ΤΕΑΑ πώς βγαίνει???

Το ΤΕΑΑ είναι το γνωστό πρώην "Σπατόσημο". Εξαρτάται μόνο από τον αριθμό επιβατών. Αν διαιρέσεις το ποσό ΤΕΑΑ δια τον αριθμό αναχωρούντων επιβατών θα προκύπτει περίπου ένα ποσό στα 11.5 EUR. Το τέλος είναι στα 12 EUR, αλλά πρέπει να λάβεις υπόψη ότι σε κάθε πτήση υπάρχουν νήπια, και περιπτώσεις επιβατών που δικαιούνται απαλλαγή από την καταβολή του τέλους (βλέπε το link). Και φυσικά υπάρχουν και τα άγονα δρομολόγια που εξαιρούνται.
 
TXA- TEAA

TXA=Tέλη χρήσης αεροδρομίου-Φόροι που εισπράττει το Κράτος μέσω της ΥΠΑ. Περιλαμβάνουν τέλη προσγείωσης και στάθμευσης. Βασίζονται στο μέγιστο βάρος απογείωσης του α/φους
ΤΕΑΑ=Τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων=Φόροι που εισπράτει το κράτος και είναι ανα επιβάτη πρώην ΤΑΤΕ=Τέλος αναχώρησης ταξιδιωτών εξωτερικού.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Τα ΤΧΑ των Ελληνικών κρατικών αεροδρομίων είναι από τα πιο φθηνά παγκοσμίως και αυτό διότι η Ελλάδα πριμοδοτεί την έλευση τουριστών. Αυτό δεν ισχύει για τον ΔΑΑ που είναι ιδιωτική επιχείρηση και ως εκ τούτου τα εκεί ΤΧΑ είναι απαγορευτικά.
 
αλαλουμ με τους φόρους

Μήπως μπορείτε να μου εξηγήσετε τι γίνεται με τους φόρους αεροδρομίων.
Στη διαδρομή SKG-DUS π.χ , εισιτήριο με την AIR BERLIN, στην ιστοσελίδα της δίνει φόρους 12
 
Top