Συντριβή Αirbus A320 με πέντε επιβαίνοντες στη Γαλλία !!!

gioannis

First-Class-Member
Εγγραφή
29/01/2005
Μηνύματα
897
Likes
0
Περιοχή
Kiato (KOR-PIKAD)
:shock: Μαλλον καποια εκπαιδευτικη πτηση !!! Αεροσκάφος Airbus A320 με πενταμελές πλήρωμα κατέπεσε και συνετρίβη σήμερα στη θάλασσα................. http://www.naftemporiki.gr/news/static/ ... 597894.htm , ο χαρτης της περιοχης ειναι εδω http://www.france-info.com/spip.php?art ... s_theme=12 και το πιθανοτερο ειναι πως προκειται για αυτο MSN 2500
Reg with XL: D-AXLA
Reg with NZ: ZK-OJL
First flight:30/06/2005 ............ http://www.airliners.net/open.file/1377195/M/
 
:cry: Με το συγκεκριμένο αεροπλάνο είχα πετάξει το Μάιο 2008 SKG-HAJ
 
Σύμφωνα μέ το γαλλικό άρθρο,τό αεροπλάνο-στό οποίο επέβαιναν επτά άτομα-εκτελούσε κυκλική δοκιμαστική πτήση μετά από συντήρηση.

Δύο πτώματα έχουν ανασυρθεί μέχρι στιγμής και αγνοούνται οι άλλοι 5 επιβαίνοντες.

Οπως επισημαίνεται στό ίδιο άρθρο,"τά δυστυχήματα σέ αεροπλάνα που βρίσκονται σέ φάση συντήρησης είναι πολύ σπάνια".
 
Διαβαζοντας και σε αλλα "φορουμ" συζητησεις για το δυστυχημα του Α320 προχθες στην Ν. Γαλλια, ο προβληματισμος μου για το FBW (fly by wire) και την αξιοπιστια του, ειναι μεγαλος. Δεν ξερω αν θα συμφωνισουν και αλλοι συναδελφοι που πετανε τετοιου ειδους αεροσκαφη, αλλα προσωπικα εμενα με φοβιζει ενα τετοιο "σεναριο" οπου μια "εντολη" στο side-stick για δεξια κλιση, να εμφανιζει αριστερη. Εγινε και αυτο το 2001 σε αεροσκαφος της LH, λογω λαθους στην καλωδιωση, μετα απο "επισκευη" (rewiring) ELAC (elevator-aileron computer). Λογω αριστου CRM , το δυστυχημα δεν εγινε, παρ'ολο που το αριστερο wing-tip περασε εναμισι περιπου ποδι πανω απο το εδαφος, γιατι ο κ2 εκανε over-ride το side stick του κ1 που ειχε την βλαβη και με το δικο του που δουλευε σωστα, ανελαβε την διακυβερνηση του αεροσκαφους. :great:
Η τεχνολογια ειναι καλη, οσο αυτη δουλευει σωστα. Οταν προκυψουν προβληματα, και αρχιζουν να αναβουν τα διαφορα ενδεικτικα λαμπακια, η το ECAM αρχιζει τα εργαζεται πυρετωδως, τοτε αρχιζουν τα προβληματα.
Και επειδη στο συγκεκριμμενο δυστυχημα οι χειριστες του ηταν αριστα εκπαιδευμενοι, και με μεγαλη πειρα, προσωπικα παντα, την περιπτωση χειριστικου λαθους την βαζω σε δευτερη μοιρα, με την περιπτωση βλαβης να βασιλευει.
Αυτο το "ρημαδι" το "καλωδιο" η "συρματοσχοινο", μπορει να ειναι παλιομοδητικο, αλλα τετοιου ειδους βλαβες δεν κανει....Τι καλα θα ηταν να υπηρχε ενα mechanical back-up και για τα ailerons !
Για φανταστειτε εναν ιο να αλλονιζει μεσα στο software.....
Ανατριχιαστικο, ε?
 
Μπλέκεις πέντε βλακείες που διάβασες σε "φόρουμ" με ένα σχεδόν ατύχημα, μετα μιλάς για καλώδια και συρματόσχοινα που "τέτοιες βλάβες δεν κάνουν" και πετάς και την κινδυνολογία για τον ιό.

Εισαι έτοιμος να γίνεις δημοσιογράφος. :mrgreen:
 
oVELIX.....
Αν το μυαλο σου ηταν οσο το σωμα σου, θα μπορουσαμε να συννενοηθουμε....
Μαλλον ΑΣΧΕΤΟΣ εισαι με το "αθλημα", και καλα θα κανεις να διαβαζεις και να προσπαθεις να μαθαινεις απο αυτους που χειριζονται αυτα τα "εργαλεια" 30 χρονια τωρα!
Γκεγκε? :wall: :with:
 
Ωπα! Κι αλλο λογκμπουκ επεσε στο τραπεζι!
 
τι να κανουμε...ετσι ειναι η ζωη!
Στο κατω - κατω προκληθηκα, και το ιδιο θα εκανες και εσυ κυριε "λογκμπουκ".
:deadthread:
 
docORL":3iangk0p said:
Διαβαζοντας και σε αλλα "φορουμ" συζητησεις για το δυστυχημα του Α320 προχθες στην Ν. Γαλλια, ο προβληματισμος μου για το FBW (fly by wire) και την αξιοπιστια του, ειναι μεγαλος. Δεν ξερω αν θα συμφωνισουν και αλλοι συναδελφοι που πετανε τετοιου ειδους αεροσκαφη, αλλα προσωπικα εμενα με φοβιζει ενα τετοιο "σεναριο" οπου μια "εντολη" στο side-stick για δεξια κλιση, να εμφανιζει αριστερη. Εγινε και αυτο το 2001 σε αεροσκαφος της LH, λογω λαθους στην καλωδιωση, μετα απο "επισκευη" (rewiring) ELAC (elevator-aileron computer). Λογω αριστου CRM , το δυστυχημα δεν εγινε, παρ'ολο που το αριστερο wing-tip περασε εναμισι περιπου ποδι πανω απο το εδαφος, γιατι ο κ2 εκανε over-ride το side stick του κ1 που ειχε την βλαβη και με το δικο του που δουλευε σωστα, ανελαβε την διακυβερνηση του αεροσκαφους. :great:
Η τεχνολογια ειναι καλη, οσο αυτη δουλευει σωστα. Οταν προκυψουν προβληματα, και αρχιζουν να αναβουν τα διαφορα ενδεικτικα λαμπακια, η το ECAM αρχιζει τα εργαζεται πυρετωδως, τοτε αρχιζουν τα προβληματα.
Και επειδη στο συγκεκριμμενο δυστυχημα οι χειριστες του ηταν αριστα εκπαιδευμενοι, και με μεγαλη πειρα, προσωπικα παντα, την περιπτωση χειριστικου λαθους την βαζω σε δευτερη μοιρα, με την περιπτωση βλαβης να βασιλευει.
Αυτο το "ρημαδι" το "καλωδιο" η "συρματοσχοινο", μπορει να ειναι παλιομοδητικο, αλλα τετοιου ειδους βλαβες δεν κανει....Τι καλα θα ηταν να υπηρχε ενα mechanical back-up και για τα ailerons !
Για φανταστειτε εναν ιο να αλλονιζει μεσα στο software.....
Ανατριχιαστικο, ε?

Μέχρι να δημοσιοποιηθή το πόρισμα,μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε,επομένως καί η περίπτωση ανθρώπινου λάθους δέν μπορεί να αποκλειστή.

Κατανοώ την εμπιστοσύνη κάποιου που είναι επί 30 χρόνια πιλότος στίς ικανότητές του καί στην εμπειρία του καθώς και την πεποίθησή του οτι όλοι οι έμπειροι και σωστά εκπαιδευμένοι πιλότοι είναι ελάχιστα πιθανό νά κάνουν λάθη,αλλά (καί) πολύ καλοί πιλότοι έχουν κάνει σφάλματα,ενίοτε μοιραία,σέ άλλες περιπτώσεις.Ανθρωποι είναι και αυτοί,όχι θεοί.

Οσο γιά τό συρματόσχοινο,μπορεί να μήν κάνη "τέτοιες" βλάβες,αλλά ουκ ολίγες φορές υπήρξαν συμβάντα που οφείλονταν σέ κομμένα/παγωμένα/σκουριασμένα κλπ. συρματόσχοινα-ενίοτε μέ άσχημη κατάληξη.Συνεπώς άς μήν αθωώνουμε τελείως τά μηχανικά συστήματα.Ολα τά ανθρώπινα κατασκευάσματα μπορούν να πάθουν βλάβη -ιδίως άν δέν συντηρούνται σωστά.

Ας περιμένουμε λοιπόν τά αποτελέσματα τής έρευνας καί,όπως και στίς περισσότερες περιπτώσεις,στό τέλος τά αίτια θά βρεθούν και οι απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις θά γίνουν.
 
Top