Συνετρίβη αεροσκάφος της Helios

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Emerson":3jc6fzhh said:

BLACK HUMOR ........nai sto aperanto vlakodes skiniko pou exei stithi meta tin apofrada imera tis ptosis.....meta hrthe yia akoma mia fora h ptosi ton media.........eyxi kai katara tha doso sta pedia mou na min ginoun dimosiogafoi.......tosi katantia den tha tin antexo......
 
Βρέθηκε το ημερολόγιο του συγκυβερνήτη Πάμπου Χαραλάμπους

Απαντήσεις στα αίτια του αεροπορικού δυστυχήματος αναζητούν στο ημερολόγιο του Πάμπου Χαραλάμπους.
Αθήνα: To ημερολόγιο του συγκυβερνήτη Πάμπου Χαραλάμπους με τα καυτά στοιχεία, ανευρέθηκε στο χώρο του τραγικού ατυχήματος στο Γραμματικό Αττικής. Το ημερολόγιο αναγνώρισαν συγγενείς του συγκυβερνήτη του μοιραίου Boeing που οδήγησε στο θάνατο 121 πρόσωπα. Βρίσκεται πλέον στα χέρια της Διερευνητικής Επιτροπής Ατυχημάτων και αξιολογείται στη βάση στοιχείων που είχαν δοθεί για τα προβλήματα του συγκεκριμένου αεροσκάφους.

Την αποκάλυψη για το ημερολόγιο είχε κάνει ο γιος του συγκυβερνήτη, Γιάννης. Ο συγκυβερνήτης του Boeing έγραφε με κάθε λεπτομέρεια όλα τα προβλήματα που παρουσιάζονταν στα αεροσκάφη της εταιρείας Helios.

Ο νεαρός Χαραλάμπους είχε τονίσει πως εάν βρεθεί το ημερολόγιο θα δοθούν πολλές απαντήσεις που θα βοηθήσουν να λυθεί το μυστήριο της αεροπορικής τραγωδίας.

Σχολιάζοντας τις πληροφορίες αυτές, ο υπουργός Συγκοινωνιών Χάρης Θράσου δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο το ημερολόγιο να δώσει πολλές απαντήσεις σε ερωτήματα. Δήλωσε ότι δεν έχει επίσημη πληροφόρηση για την ανεύρεση του ημερολογίου του συγκυβερνήτη του μοιραίου αεροσκάφους, στο οποίο πιστεύεται ότι περιέχονται διάφορα στοιχεία για τα αεροσκάφη και τις πτήσεις της εταιρείας Helios.

Ο υπουργός Συγκοινωνιών δήλωσε ότι ανεπίσημα έχει πληροφορηθεί ότι το ημερολόγιο ενδεχομένως να βρέθηκε στη διάρκεια των τελευταίων ερευνών στην περιοχή του Γραμματικού, οπότε θα αναμένει επίσημη πληροφόρηση από το υπουργείο Μεταφορών της Ελλάδας.

Ο κ. Θράσου ανέφερε ότι το ημερολόγιο δυνατόν να έχει στοιχεία τα οποία πιθανόν να οδηγήσουν και στην ανεύρεση των πραγματικών αιτίων της συντριβής του αεροσκάφους.

Πηγή: ΑΠΕ
 
Θρίλερ με το ημερολόγιο
Διαψεύδει ο Τσολάκης ότι το έχει στα χέρια του

ΕRΤ.GR
16:13, ανανέωση: πρίν 2 ώρες και 25'

Σύμφωνα με δημοσίευμα κυπριακής εφημερίδας το ημερολόγιο του συγκυβερνήτη του μοιραίου Μπόινγκ, Πάμπου Χαραλάμπους, βρίσκεται στα χέρια της επιτροπής διερεύνησης. Κάτι που ωστόσο διαψεύδει ο πρόεδρος της Α. Τσολάκης

Το ημερολόγιο του συγκυβερνήτη του μοιραίου Μπόινγκ της κυπριακής εταιρεία "Ήλιος", Πάμπου Χαραλάμπους φαίνεται πως έχουν στα χέρια τους οι αρχές, σύμφωνα με δημοσίευμα της κυπριακής εφημερίδας "Φιλελεύθερος". Σύμφωνα με την εφημερίδα, το ημερολόγιο αναγνωρίστηκε από τους συγγενείς του άτυχου συγκυβερνήτη και βρίσκεται τώρα στα χέρια της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων, από την οποία και αξιολογείται, κάτι που διαψεύδεται όμως από τον πρόεδρο της επιτροπής Ακριβό Τσολάκη, που δήλωσε στη ΝΕΤ 105,8, "δεν έχω τίποτα στα χέρια μου". Την ύπαρξη του ημερολογίου είχε αποκαλύψει τη μεθεπόμενη της αεροπορικής τραγωδίας ο γιος του συγκυβερνήτη, Γιάννης Χαραλάμπους. Όπως είχε δηλώσει, ο πατέρας του, κατέγραφε στο ημερολόγιο όλα τα προβλήματα, που παρουσιάζονταν στα αεροσκάφη της εταιρείας "ΗΛΙΟΣ" και είχε τονίσει πως αν βρεθεί το ημερολόγιο του πατέρα του, θα δοθούν πολλές απαντήσεις ,που θα βοηθήσουν να λυθεί το μυστήριο της αεροπορικής τραγωδίας".

Από τη μεριά του ο Κύπριος υπουργός Συγκοινωνιών Χάρης Θράσσου δήλωσε νωρίτερα ότι δεν έχει καμιά επίσημη πληροφόρηση για ανεύρεση του ημερολογίου και τόνισε ότι ανεπίσημα έχει μάθει ότι το ημερολόγιο ενδεχομένως να βρέθηκε στη διάρκεια των τελευταίων ερευνών στην περιοχή του Γραμματικού, οπότε θα αναμένει επίσημη πληροφόρηση από το ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών. Ωστόσο δεν απέκλεισε ωστόσο το ενδεχόμενο το ημερολόγιο, αν έχει βρεθεί, να δώσει πολλές απαντήσεις σε ερωτήματα.

Στο μεταξύ σύμφωνα με πληροφορίες επιβεβαιώνεται ότι ο Γερμανός πιλότος, η σορός του οποίου ταυτοποιήθηκε χτες με τη μέθοδο του DNA δεν βρισκόταν στο θάλαμο διακυβέρνησης σύμφωνα με τη θέση στην οποία βρέθηκε η σορός. Εξάλλου, όπως δείχνουν τα νέα στοιχεία της επιτροπής επιβεβαιώνεται ότι υπήρχε τεχνική ανωμαλία στο σύστημα συμπίεσης του αεροσκάφους.

Τέλος, ολοκληρώθηκε χθες η διαδικασία αναγνώρισης και ταυτοποίησης των 118 θυμάτων της τραγωδίας του Γραμματικού, ενώ δεν έχουν βρεθεί τα πτώματα τριών επιβατών. Σύμφωνα με πληροφορίες στη διάρκεια των ερευνών που έγιναν στο Γραμματικό βρέθηκαν οστά σε απόσταση 500 μέτρων από το χώρο της συντριβής τα οποία σύμφωνα με τους ιατροδικαστές αναμένεται να εξεταστούν τη Δευτέρα για να επιβεβαιωθεί αν έχουν σχέση με τους 3 Κύπριους που αγνοούνται. Οι έρευνες στο Γραμματικό θα συνεχιστούν και την ερχόμενη εβδομάδα.

Σήριαλ με τις καταγγελίες Χατζηγεωργίου
Στο θέμα των καταγγελιών του υπεύθυνου αδειοδότησης του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας για ελλείψεις και παραλείψεις, Χαράλαμπου Χατζηγεωργίου επανήλθε ο Κύπριος υπουργός Συγκοινωνιών Χάρης Θράσου δηλώνοντας ότι "θα διερευνηθούν και θα αξιολογηθούν όλοι οι ισχυρισμοί" του.

Ο υπεύθυνος Αδειοδότησης είχε καταγγείλει ότι τους τελευταίους δέκα μήνες δεν έγινε έλεγχος σε αεροπλάνα, αν και πληρώθηκαν σημαντικά ποσά από την εταιρεία "Ήλιος", τις Κυπριακές Αερογραμμές και τη θυγατρική εταιρεία ναυλωμένων πτήσεων «Γιουροσύπρια».

Με εξαίρεση τη "Χαραυγή" όλες οι άλλες κυπριακές εφημερίδες επικρίνουν έντονα τον Υπουργό Συγκοινωνιών Χάρη Θράσου για τις χθεσινές δηλώσεις του, με τις οποίες απάντησε στις καταγγελίες του υπαλλήλου του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας Χαράλαμπου Χατζηγεωργίου για κενά και παραλείψεις στο Τμήμα. Ενδεικτικοί είναι οι τίτλοι δύο εφημερίδων, του "Πολίτη" που στεγάζει τις δηλώσεις του υπό τον τίτλο «Θράσος Χωρίς Όρια» και της "Μάχης", που γράφει ότι "Ο Θράσου με Θράσος Έκανε Σούμα με.. Αποτέλεσμα Μηδέν και προσθέτει ότι ο Υπουργός Συγκοινωνιών «αντί απαντήσεων επιδόθηκε σε προσωπικές επιθέσεις".


"Η Αλήθεια" γράφει : " Λερναία Ύδρα τα έγγραφα καίνε τον Θράσου. -Δεν καταφέρνει ούτε να απαντήσει ο Υπουργός" ενώ η "Σημερινή" τιτλοφορεί το σχετικό ρεπορτάζ: « Δεν έπεισε ο Θράσου και ένιψε τας χείρας του.- Έριξε σκιές, δεν έδωσε απαντήσεις». Από τη μεριά του ο "Φιλελεύθερος": «Με αιχμές για την αξιοπιστία Χατζηγεωργίου απάντησε ο Θράσου». Η εφημερίδα προβάλλει επίσης δήλωση του υπαλλήλου της Πολιτικής Αεροπορίας Χαράλαμπου Χατζηγεωργίου με τίτλο: «Δεν μπορώ να συμπράξω σε αυτό το σύστημα».

Ο κ. Θράσου, στις σημερινές δηλώσεις του, ανέφερε ότι όλες οι καταγγελίες του κ. Χατζηγεωργίου και όλα τα στοιχεία θα κατατεθούν στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Συγκοινωνιών.

Είπε επίσης ότι αρκετά από όσα ανέφερε ο κ. Χατζηγεωργίου και τα οποία αφορούν τον τομέα του είναι σωστά, αλλά πρόσθεσε πως "έδωσε και πολλά παραπλανητικά στοιχεία για τομείς που δεν είναι της αρμοδιότητάς του".

Αναφέρθηκε, ειδικότερα, στο θέμα των πτητικών ελέγχων και επανέλαβε ότι ο έλεγχος αυτός δεν γίνεται στα αεροσκάφη, αλλά στα πληρώματα. Αναφερόμενος σε επιστολή που του απέστειλε ο κ. Χατζηγεωργίου, τον περασμένο Νοέμβριο, στην οποία αναφερόταν στην κατάσταση του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, ο κ. Θράσου είπε ότι δεν περιέχει οτιδήποτε για τους πτητικούς ελέγχους.

Ωστόσο, απέφυγε να αναφέρει πώς ενήργησε μετά τη λήψη της επιστολής, λέγοντας ότι γι' αυτό θα καταθέσει στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Συγκοινωνιών.

Ο κ. Θράσου είπε ότι δεν πρέπει τα στοιχεία αυτά να συνδέονται με την αεροπορική τραγωδία, λέγοντας ότι "με αυτά που ακούγονται και δημοσιεύονται η πυξίδα στρέφεται από τις έρευνες για τα αίτια σε άλλα θέματα". "Οποίοι έχουν στοιχεία, είπε, θα πρέπει να τα δίδουν στα αρμόδια όργανα, να αξιολογούνται και να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας". Ο κ. Θράσου επανέλαβε ότι ο Χατζηγεωργίου επιθυμούσε την απομάκρυνση των Βρετανών εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι απασχολούνται στην Πολιτική Αεροπορία, και αναβάθμιση του ιδίου.

Κληθείς να σχολιάσει τους λόγους της αποχώρησης του κ. Χατζηγεωργίου από την υπηρεσία του στην Ελλάδα, ο υπουργός ανέφερε ότι έχει πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες δεν αποχώρησε, αλλά απολύθηκε.

Ο κ. Χατζηγεωργίου από τη μεριά του δήλωσε ότι ισχύουν όσα ανέφερε προχθές, δηλαδή ότι δεν έγινε κανένας πτητικός έλεγχος σε κανένα αεροπλάνο για δέκα μήνες.

Σε ό,τι αφορά υπαινιγμούς που έγιναν για το παρελθόν του, ο κ. Χατζηγεωργίου είπε ότι έφυγε από την αντίστοιχη ελληνική υπηρεσία, επειδή το πτυχίο του ακυρώθηκε, λόγω προβλήματος υγείας.

Επίσης, απέρριψε ότι έτυχε σημαντικής αύξησης ή αναβάθμισης από το Υπουργείο Συγκοινωνιών, λέγοντας ότι πήρε αύξηση απολαβών 3%, όπως προβλεπόταν στη σύμβαση.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων στην ελληνική Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Βασίλης Αλεβιζόπουλος, επιβεβαίωσε ότι η σύμβαση του κ. Χατζηγεωργίου με την Υπηρεσία λύθηκε για λόγους υγείας.

Ο κ. Θράσου, απαντώντας σε ερώτηση, είπε ότι δεν τίθεται θέμα απόλυσης του κ. Χατζηγεωργίου από την Υπηρεσία του στην Κύπρο, ή κυρώσεων για τις δημόσιες δηλώσεις του και πρόσθεσε ότι ο κ. Χατζηγεωργίου είναι ελεύθερος να συνεχίσει την τακτική του, αλλά θα τον συμβούλευε να δίδει τα στοιχεία εκεί που πρέπει, για να μην προκαλείται περαιτέρω σύγχυση.

phgh
http://news.pathfinder.gr/greece/news/226816.html
 
Στο "manual" αντί στο "auto" ο διακόπτης συμπίεσης

Νέο μυστήριο στην τραγωδία
Στο "manual" αντί στο "auto" ο διακόπτης συμπίεσης

ΕRΤ.GR
10:15

Στο έδαφος και όχι στον αέρα αναζητούν τώρα τα αίτια της πολύνεκρης αεροπορικής τραγωδίας στο Γραμματικό οι εμπειρογνώμονες. Η θέση του διακόπτη συμπίεσης στο χειροκίνητο αντί στο αυτόματο ρίχνει νέο φως αλλά δημιουργεί και νέα ερωτηματικά

Φως στα αίτια της πολύνεκρης αεροπορικής τραγωδίας αρχίζουν να ρίχνουν τα νέα στοιχεία της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων. Σύμφωνα με αυτά επιβεβαιώνεται ότι υπήρξε τεχνική ανωμαλία στο σύστημα συμπίεσης και επίσης ότι Γερμανός πιλότος δεν βρισκόταν στο θάλαμο διακυβέρνησης κατά την πτώση του μοιραίου αεροσκάφους. Στο μεταξύ και σύμφωνα με ρεπορτάζ της "Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας" οι εμπειρογνώμονες εξετάζουν τώρα το ενδεχόμενο ο πρόλογος του δράματος να γράφτηκε στο έδαφος, όταν οι τεχνικοί της "Ήλιος" άφησαν το διακόπτη συμπίεσης του αεροσκάφους σε θέση χειροκίνητης και όχι αυτόματης λειτουργίας. Την ίδια στιγμή, το δεύτερο "μαύρο κουτί" αποκαλύπτει τις τελευταίες εναγώνιες λέξεις του φροντιστή Ανδρέα Προδρόμου. Στο ντοκουμέντο αυτό γίνεται προσπάθεια να ανιχνευτούν και άλλοι ήχοι που θα απαντήσουν στο ερώτημα πότε και πώς αποσφραγίστηκε η πόρτα του πιλοτηρίου. Πάντως ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, Ακριβός Τσολάκης, διέψευσε χθες μέσω της ΝΕΤ 105,8 δημοσίευμα κυπριακής εφημερίδας ότι έχει στα χέρια του το ημερολόγιο του συγκυβερνήτη του μοιραίου αεροσκάφους Πάμπου Χαραλάμπους.

"Mayday... δεν δύναμαι..."

Πίσω από αυτές τις ψιθυριστές και γεμάτες αγωνία τελευταίες λέξεις του φροντιστή Ανδρέα Προδρόμου, που έχουν καταγραφεί στο δεύτερο "μαύρο κουτί", λίγα λεπτά πριν από την πτώση του μοιραίου αεροσκάφους της «Ήλιος» οι εισαγγελείς αλλά και οι ειδικοί που ερευνούν τις συνθήκες της πτώσης, αναζητούν απαντήσεις. Ήδη το ηχογραφημένο περιεχόμενο έχει σταλεί στις ΗΠΑ για να εντοπισθούν, με νέες μεθόδους, όλοι οι θόρυβοι στη διάρκεια τελευταίας μισής ώρας της πτήσης.

Ειδικότερα ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, Ακριβός Τσολάκης, αναζητάει στην καταγραφή των ήχων τον θόρυβο από το άνοιγμα της πόρτας του πιλοτηρίου για να μπει ο φροντιστής Ανδρέας Προδρόμου. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο ηχογραφημένο περιεχόμενο ακούγονται και εκκλήσεις από άλλα αεροπλάνα που καλούσαν να απαντήσει το μοιραίο Μπόινγκ, το οποίο ωστόσο σιγούσε.

Απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα αναμένεται επίσης να δοθούν στην αναπαράσταση της πτήσης που πρόκειται να γίνει τις προσεχείς ημέρες

Οι χειριστές των F-16 θα βρίσκονται στην ίδια θέση, όπως το πρωινό της 14ης Αυγούστου, θα χρησιμοποιηθεί Μπόινγκ ίδιου τύπου και λέγεται ότι στο χειριστήριό του θα βρίσκεται και ο ίδιος Ακριβός Τσολάκης.

Από τη Λευκωσία οι απαντήσεις

Στη Λευκωσία επικεντρώνονται από αύριο οι έρευνες για διακρίβωση των αιτίων της αεροπορικής τραγωδίας με την άφιξη κλιμακίου της ελληνικής Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων. Ο πρόεδρος της Επιτροπής Ακριβός Τσολάκης και τα άλλα μέλη του κλιμακίου αναμένουν να πάρουν απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα καθώς τα νέα ευρήματα που προκύπτουν καθημερινά διευρύνουν τις έρευνες, που τώρα επικεντρώνονται στη θέση στην οποία βρισκόταν το σύστημα συμπίεσης κατά την απογείωση του αεροπλάνου και γιατί καθώς αυτό θα απαντήσει και για τις βλάβες που αποδεδειγμένα εμφανίστηκαν (υπερθέρμανση ηλεκτρονικών συσκευών και μερική αποσυμπίεση).

Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία, που αφορούν τα αίτια της μερικής αποσυμπίεσης του αεροπλάνου προκύπτει, ότι ο διακόπτης του συστήματος συμπίεσης καμπίνας, στο over head panel του αεροπλάνου, βρέθηκε αντί της κανονικής θέσης λειτουργίας του, που είναι το σημείο auto (αυτόματο), στη θέση manual (χειροκίνηση), γεγονός που επηρέασε αποφασιστικά τα γεγονότα που ακολούθησαν και οδήγησαν στη συντριβή του αεροπλάνου. Εφ' όσον επιβεβαιωθεί ότι το σύστημα βρισκόταν σε χειροκίνητη θέση, θα ακολουθήσουν πειράματα για να εξακριβωθεί πως ένα τέτοιο γεγονός είναι δυνατό να επηρεάσει τη πτήση.

Το μυστήριο με τη θέση του διακόπτη συμπίεσης

'Αλλωστε, ακόμη και για τις βλάβες που αποδεδειγμένα εμφανίστηκαν (υπερθέρμανση ηλεκτρονικών συσκευών και μερική αποσυμπίεση) προκύπτουν νέα ευρήματα που διευρύνουν τις έρευνες. Από στοιχεία που βρίσκονται σε γνώση της «Κ.Ε.», όσον αφορά τα αίτια της μερικής αποσυμπίεσης του αεροπλάνου προκύπτει ότι ένα νέο ερώτημα «βασανίζει» τώρα πια την επιτροπή διερεύνησης: Ο διακόπτης του συστήματος συμπίεσης καμπίνας (στο over head panel του αεροπλάνου) βρέθηκε αντί της κανονικής θέσης λειτουργίας του, που είναι το σημείο auto (αυτόματο), στη θέση manual (χειροκίνηση).

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας, ο διακόπτης στη θέση manual τοποθετείται είτε από τους τεχνικούς στο έδαφος, προκειμένου να ελέγξουν τη σωστή λειτουργία του συστήματος για τυχόν διαρροές, είτε, εν πτήσει, από τους χειριστές, όταν αυτοί αντιληφθούν τη μη σωστή λειτουργία του συστήματος συμπίεσης.

Σε νορμάλ λειτουργία του αεροσκάφους, ο διακόπτης της συμπίεσης πρέπει να βρίσκεται στη θέση auto και η συμπίεση της καμπίνας γίνεται, τότε, με αυτόματο τρόπο. Στην περίπτωση μη καλής λειτουργίας στη θέση auto, δίδεται η δυνατότητα στους πιλότους να επαναφέρουν τη σωστή συμπίεση στο αεροσκάφος, τοποθετώντας τον διακόπτη στη θέση manual. «Φουσκώνοντας», δηλαδή, την καμπίνα, όταν εμφανίζεται under pressure (υποπίεση) και «ξεφουσκώνοντάς» την στην περίπτωση over pressure (υπερπίεση).

Με δεδομένη την εκδοχή ότι οι χειριστές δεν αντελήφθησαν τη σταδιακή αποσυμπίεση του αεροσκάφους, ώστε να κάνουν εγκαίρως χρήση του συστήματος οξυγόνου ανάγκης και να αποφύγουν να πέσουν σε λιποθυμική κατάσταση, οι ειδικοί της επιτροπής διερεύνησης καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι είναι μάλλον απίθανο οι ίδιοι οι πιλότοι να τοποθέτησαν τον διακόπτη συμπίεσης καμπίνας στη θέση manual!

Εξάλλου, θα έδιναν μάλλον προτεραιότητα στο να βάλουν τις μάσκες οξυγόνου και κυρίως να κατέβουν γρήγορα το αεροσκάφος σε χαμηλότερο ύψος.


Με αφορμή τα δημοσιεύματα για πιθανή διαρροή από τα λάστιχα στις πόρτες του αεροσκάφους, που διαπιστώθηκε στην προηγούμενη πτήση του κυπριακού Μπόινγκ, οι εμπειρογνώμονες εξετάζουν τώρα τις πιθανές παρεμβάσεις των τεχνικών εδάφους της "Ήλιος" στο αεροδρόμιο της Λάρνακας, προκειμένου να αποκαταστήσουν την αναφερθείσα βλάβη. Σε αυτή την περίπτωση δεν μπορεί να αποκλεισθεί η πιθανότητα να άφησαν μετά το πέρας των δικών τους ελέγχων το διακόπτη συμπίεσης καμπίνας στη θέση manual.

Αυτό, σε συνδυασμό με ελλιπή έλεγχο από τους χειριστές, να η είναι η πλέον πιθανή αιτία της μερικής αποσυμπίεσης που οδήγησε στο τραγικό δυστύχημα.

Ένα άλλο πρόβλημα, που επισημαίνει η εφημερίδα και που δεν έχει ακόμη βρει απάντηση και συνεχίζει να απασχολεί από την πρώτη στιγμή την επιτροπή των εμπειρογνωμόνων είναι γιατί ο φροντιστής Ανδρέας Προδρόμου, που διέθετε πτυχίο πιλότου και αποδεδειγμένα είχε τις αισθήσεις του, συντηρούμενος με τις φορητές συσκευές οξυγόνου της καμπίνας επιβατών, δεν μπήκε πιο νωρίς στο πιλοτήριο να παράσχει βοήθεια στους χειριστές και, σε περίπτωση που αυτό ήταν αδύνατο, να προσπαθήσει να αναλάβει εκείνος τη διακυβέρνηση του αεροσκάφους.

Το παράδοξο είναι, όπως τονίζεται στο δημοσίευμα της "Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας" ότι παρά τη σχετική ανακοίνωση των ιατροδικαστών για ταυτοποίηση των κηλίδων αίματος που βρέθηκαν στο πιλοτήριο με το γενετικό υλικό του φροντιστή, στην επιστολή του ο πρόεδρος της Επιτροπής Ακριβός Τσολάκης προς τον υπουργό Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη αποφεύγει να αναφερθεί ότι το άτομο, το οποίο και ο χειριστής του F16 παρατήρησε είκοσι λεπτά πριν από την πτώση να εμφανίζεται και να κάθεται στη θέση του κυβερνήτη ήταν ο Ανδρέας Προδρόμου.

Σε αυτό ακριβώς το σημείο διίστανται και οι απόψεις ανάμεσα στον πιλότο του F16 και στην Επιτροπή Διερεύνησης: Ο πρώτος ισχυρίζεται ότι ο φροντιστής εμφανίστηκε στο κόκπιτ πριν σβήσουν οι κινητήρες, ενώ η επιτροπή πιστεύει ότι η είσοδός του στο πιλοτήριο έγινε μόλις τα τελευταία δέκα λεπτά πριν από την τραγική πρόσκρουση.

Μια διαφωνία σημαντική, αφού με το σβήσιμο του ενός ή και των δύο κινητήρων διακόπτεται η τροφοδότηση με ηλεκτρική ισχύ στο μηχανισμό ασφάλισης της πόρτας, με αποτέλεσμα την αυτόματη απασφάλισή της.


Ύστερα από την 11η Σεπτεμβρίου θεσπίστηκαν διαδικασίες που διασφαλίζουν την αποφυγή εισόδου τρομοκρατών στο πιλοτήριο. Αυτές σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά συστήματα (πληκτρολόγιο, κωδικοί κ.λπ.) που έχουν τοποθετηθεί στην πόρτα του πιλοτηρίου εμφανίζουν μια πολυπλοκότητα που απαιτεί ενημέρωση, απομνημόνευση κωδικών και τήρηση συγκεκριμένων διαδικασιών για να αποσφραγιστεί το κόκπιτ απ' έξω. Ο Ανδρέας Προδρόμου δεν ήταν υπεύθυνος καμπίνας στην συγκεκριμένη πτήση και πιθανόν να μην γνώριζε τους κωδικούς πρόσβασης.

Τα άλλα μέλη του πληρώματος και αυτά, προφανώς, δεν κατάφεραν να ανοίξουν την πόρτα, είτε λόγω των δυσκολιών που παρουσιάζουν οι διαδικασίες, είτε επειδή η έλλειψη οξυγόνου τούς είχε περιορίσει τη σωστή λειτουργία της μνήμης και είχαν δυσκολίες να εκτελέσουν εργασίες που απαιτούν πνευματική ικανότητα και εγρήγορση. Τι θα μπορούσε να αποφευχθεί εάν ο άτυχος φροντιστής είχε περισσότερο χρόνο στη διάθεσή του; Θα ήταν πιθανόν να είχε καταφέρει να συντονιστεί σε κάποια συχνότητα ή στη συχνότητα ανάγκης 121, προκειμένου να πάρει τις απαιτούμενες οδηγίες προσγείωσης από κάποιο σταθμό εδάφους ή από τους πιλότους των F16 που τον συνόδευαν.

Η ελληνική Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων θα αποφανθεί για τα αίτια της συντριβής και όχι για την ύπαρξη τυχόν ευθυνών. Η Επιτροπή θα συναντηθεί με τον υπουργό Συγκοινωνιών Χάρη Θράσου, την αντίστοιχη κυπριακή Eπιτροπή και στελέχη του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ θα πάρει πληροφορίες και από μηχανικούς της εταιρείας "Ήλιος", με τους οποίους ο κυβερνήτης του αεροπλάνου είχε την τελευταία συνομιλία του, προτού το αεροπλάνο μείνει ακυβέρνητο.

πηγη
http://news.pathfinder.gr/greece/news/226898.html
 
Κατάθεση-κλειδί Βρετανού μηχανικού

Η ώρα των καταθέσεων
Κατάθεση-κλειδί Βρετανού μηχανικού

ΕRΤ.GR
09:44

Εκπρόσωπος της ελληνικής Επιτροπής θα μεταβεί στο Λονδίνο για να πάρει κατάθεση από τον Βρετανό μηχανικό της "HELIOS", ο οποίος λίγο πριν την απογείωσή του μοιραίου Μπόινγκ είχε υπογράψει το πιστοποιητικό τεχνικής αρτιότητας του

Συνεχίζει και σήμερα τις έρευνες το κλιμάκιο της ελληνικής Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων στην Κύπρο, για τα αίτια του αεροπορικού δυστυχήματος στο Γραμματικό. Χθες, στο κλιμάκιο της επιτροπής κατέθεσαν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, που είχαν βάρδια στον πύργο ελέγχου της Λάρνακας την ημέρα της μοιραίας πτήσης, καθώς και μηχανικοί της κυπριακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Σήμερα, πρόκειται να μεταβεί στο Λονδίνο εκπρόσωπος της ελληνικής Επιτροπής, προκειμένου να πάρει κατάθεση από τον Βρετανό μηχανικό της "HELIOS", ο οποίος λίγο πριν την απογείωσή του μοιραίου Μπόινγκ είχε υπογράψει το πιστοποιητικό τεχνικής αρτιότητας του αεροσκάφους. Ο Βρετανός μηχανικός αρνείται να μεταβεί στην Κύπρο. Τις επόμενες ημέρες η επιτροπή θα συναντηθεί με κυβερνήτες και μέλη πληρωμάτων που είχαν ταξιδέψει με το μοιραίο αεροσκάφος. Οι εργασίες της Επιτροπής διεξάγονται κεκλεισμένων των θυρών, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο σε παραλιακό ξενοδοχείο της Λάρνακας. Ο επικεφαλής της Επιτροπής Διερεύνησης Ακριβός Τσολάκης, δήλωσε ότι δεν υπάρχει πόρισμα για τα αίτια του δυστυχήματος, καθώς οι έρευνες είναι σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθούν σε τουλάχιστον έξι μήνες.

Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρούν οι έρευνες
Την ίδια ώρα, η κυπριακή αστυνομία έχει πάρει περισσότερες από 130 καταθέσεις


στο πλαίσιο της ποινικής έρευνας, η οποία συνεχίζεται, για να διαφανεί κατά πόσον υπήρξε αμέλεια, που οδήγησε στη συντριβή του αεροσκάφους της εταιρείας "HELIOS". Ο αρχηγός αστυνομίας, Τάσος Παναγιώτου, δήλωσε ότι οι έρευνες προχωρούν κανονικά και με ταχύτατους ρυθμούς, αλλά θα απαιτηθεί αρκετό Επιπλέον ανέφερε πως στις έως τώρα έρευνές της η αστυνομία είχε τη βοήθεια ειδικών, μεταξύ των οποίων μηχανικοί και πιλότοι και δε σημειώθηκε οποιοδήποτε πρόβλημα. Ο κ. Παναγιώτου ανέφερε εξάλλου, ότι χθες συναντήθηκε με το γενικό εισαγγελέα, ενώ σήμερα αναμένεται να ανακοινωθούν τα ονόματα εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι θα συνδράμουν στο έργο της αστυνομίας. Εν τω μεταξύ, ο πρόεδρος της κυπριακής Βουλής, Δημήτρης Χριστόφιας έχει συγκαλέσει για σήμερα σύσκεψη των αρχηγών των κομμάτων για την αεροπορική τραγωδία, προκειμένου να συζητηθεί η πρόταση του Δημοκρατικού Συναγερμού για συγκρότηση επιτροπής ποινικών ανακριτών για τη διερεύνηση της υπόθεσης.

πηγhttp://news.pathfinder.gr/greece/news/227959.htmlη
 
ΑΡΝΕΙΤΑΙ να έρθει στην Κύπρο ο Αρχιμηχανικός της Helios Αλαν Αϊρβιν, για να εξεταστεί από την ομάδα Τσολάκη. Το όνομά του λέει έγινε γνωστό στον Τύπο. Θα πάει όμως η ομάδα Τσολάκη να τον βρει στο Λονδίνο. Οι απαντήσεις του είναι εξαιρετικής σημασίας για τουλάχιστον τέσσερα κρίσιμα θέματα που εξετάζονται.


source: phileleftheros.com


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Υπογράμμιση δικη μου. Και τι δηλαδή που το όνομα του έγινε γνωστό στον τύπο? Δεν το έπιασα..
 
Υπογράμμιση δικη μου. Και τι δηλαδή που το όνομα του έγινε γνωστό στον τύπο? Δεν το έπιασα..

thimase ton antropo pou eihe bardia ston pyrgo tou aerodromio tis Zyrihis tin nyhta pou syngroustikan to Tupolev 154 me to B757 tis DHL ? Me tin zoi tou plirose o anthropos to lathos tou.
 
alex -chronia polla katarchin gia tin onomastiki sou eorti chtes/prochtes -

ti enoeis me tin zoi tou plirose mporeis na doseis perisotero info?
 
Τον παραμόνευσε ένας συγγενής ενός θύματος έξω από το σπίτι του και τον καθάρισε (του έκοψε την καρωτίδα, εάν θυμάμαι σωστά...). Είχε προηγηθεί παρακολούθηση του θύματος από τον θύτη. Και μέχρι τότε να φανταστείς ότι ο δράστης δεν είχε ποινικό μητρώο, δεν είχε κανένα πρόβλημα με τις αρχές.. Αλλα είχε χάσει το παιδί του στο δυστύχημα και τότε του σάλεψε..
 
Απλή αμέλεια για δύο ελεγκτές προέκυψε από την ΕΔΕ στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας

Ευθύνες σε δύο ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι ελέγχονται για πειθαρχικά και μόνο παραπτώματα, καταλογίζει το πόρισμα της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης που διενεργήθηκε για να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ευθύνες υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στη συντριβή του αεροσκάφους της Helios.

Στο πόρισμα, πάντως, επισημαίνεται ότι δεν υπήρξε καμία αιτιώδης συνάφεια μεταξύ της αμέλειας των δύο ελεγκτών και της μοιραίας κατάληξης του αεροσκάφους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το πόρισμα, καταλογίζονται ευθύνες σε δύο ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας βάρδιας, οι οποίοι κατά την είσοδο του μοιραίου αεροσκάφους στο FIR Αθηνών, δεν προέβησαν αμέσως σε φωνητική αναγνώριση, σύμφωνα με τους κανονισμούς εναέριας κυκλοφορίας, αλλά αρκέστηκαν στην οπτική και μηχανική ταυτοποίηση του αεροσκάφους. Επίσης, διαπιστώνεται ότι οι υπάλληλοι της ΥΠΑ κινήθηκαν με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και μέσα στους προβλεπόμενους χρόνους.

Το πόρισμα παραδόθηκε την Πέμπτη στον διοικητή της ΥΠΑ Δημήτρη Σταμάτη, ο οποίος το διαβίβασε αμέσως στον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη που, με τη σειρά του, το παρέπεμψε στο Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΥΠΑ, για την άσκηση πειθαρχικής δίωξης για αμέλεια σε βάρος των δύο συγκεκριμένων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=244
 
Top