Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά από όσο ξέρω, η Ελβετία δεν ανήκει στις χώρες που έχουν υπογράψει τη συνθήκη Schengen, κάτι που το επιβεβαίωσα και την τελευταία φορά που ταξίδεψα με τη swiss, τον περασμένο Δεκέμβριο. Η συνθήκη αυτή, πάντως, περιλαμβάνει μόνο τη διακίνηση επιβατών και όχι τις δραστηριότητες και τα δικαιώματα των αεροπορικών εταιριών.
Το σημαντικό, όμως, είναι ότι η Ελβετία δεν έχει υπογράψει καμία συμφωνία "ανοιχτών ουρανών" με την Ευρωπαϊκή Ένωση και για το λόγο αυτό η easyjet προτίμησε να αγοράσει μια εταιρία με ελβετικό AOC (Air Operator's Certificate, αν δεν απατώμαι), ώστε να μπορεί να δραστηριοποιηθεί εύκολα στη χώρα αυτή. Μην ξεχνάτε και την Eurocross, θυγατρική της Crossair με βάση το γαλλικό τμήμα του αεροδρομίου Basel-Mulhouse (ή αλλιώς Euroairport), το οποίο καταλαμβάνει γαλλικό και ελβετικό έδαφος. Τα αεροπλάνα της είχαν γαλλικά στοιχεία νηολογίου, ώστε να εκμεταλλευτούν τους "ανοιχτούς ουρανούς" της Ε.Ε.