Super Puma

  • Thread starter Thread starter makedonas
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Η αρχική αγορά του Ε/Π (τα πρώτα 4) έγινε από το Λιμενικό Σώμα το 1999. Το ΛΣ, ως Σώμα Ασφαλείας (μη ανήκοντας δηλαδή στις Ένοπλες Δυνάμεις), δεν μπορούσε να αγοράσει military version. Οπότε η αγορά του AS-332 C1 ήταν λογική.

Η επόμενη αγορά (τα επόμενα 4), έγινε από την ΠΑ το 2003 (μιλάω για ημερομηνίες παράδοσης και όχι παραγγελίας). Το ελικόπτερο που πήραμε σε αυτήν την δεύτερη αγορά, είναι ένα υβρίδιο μεταξύ του 332 και του 532 (να το πω 432 ή θα γελάει όλη η Eurocopter flesland; :D ). Έχει κάποια από τα features της military version - αν και όχι όλα. Ως χρήστης, αν μου λέγατε τώρα να παραγγείλω κάποιο ελικόπτερο (έχοντας ως δεδομένο ότι ήδη το ΛΣ μου έχει παραχωρήσει 4 332), θα έπαιρνα πάλι 332 αλλά με κάποιες προσθήκες/μετατροπές, οι οποίες δεν είναι επί του παρόντος (αλλά θα το ξαναπώ, χρειάζομαι/όμαστε aircondition. Η καμπίνα και το κόκπιτ το καλοκαίρι βράζουν...).

Το 2004, αγοράστηκαν (λένε κάποιοι πως αγοράστηκαν από την "γνωστή" Γιάννα) άλλα 2 Ε/Π σε διαμόρφωση medevac. Τα ελικόπτερα ήταν ολόιδια με τα 4 "δεύτερα" με έξτρα όμως εξοπλισμό (ο οποίος φυλάσσεται στην Ελευσίνα και μπορεί να επανατοποθετηθεί στο Ε/Π σε 6 ώρες αν δεν κάνω λάθος (VanGas :?: ) αν αυτό απαιτηθεί. Για την ώρα, χρησιμοποιούνται όπως και τα υπόλοιπα ελικόπτερα σε ρόλο SAR/αεροδιακομιδών.

Το 2780 δεν το έχω δει ακόμα, αλλά δεν νομίζω να διαφέρει από τα υπόλοιπα, εξαιρουμένου του καινούργιου ικανότερου FLIR.

Σε γενικές γραμμές, υπάρχουν κι άλλες παράμετροι, όχι ευρέως γνωστές, που επέβαλλαν την αγορά και χρήση του Ε/Π αυτού. Οπότε το 332 είναι fully justified imho.
 
Νομίζω ότι υποτίθεται ότι τα έξι τελευταία ελικόπτερα προορίζονταν και για την εκτέλεση αποστολών Combat SAR (διάσωση χειριστών μαχητικών αεροσκαφών που έχουν καταπέσει εντός εχθρικού εδάφους, διείσδυση ειδικών δυνάμεων κλπ.), κάτι που με δεδομένη την προς το παρόν ανυπαρξία ειδικού εξοπλισμού (συστήματα αυτοπροστασίας, ραντάρ παρακολούθησης αναγλύφου) θα αποτελούσε καθαρή αυτοκτονία για το πλήρωμα του ελικοπτέρου. Θα μπορούσε να μας πει ο Vassdel αν στη μονάδα του προβλέπεται εκπαίδευση για τέτοιου είδους αποστολές (π.χ. παρακολούθηση αναγλύφου σε νυχτερινές αποστολές κλπ.) ; Γνωρίζω ότι πιθανόν να σκοντάψουμε σε απόρρητες πληροφορίες, αρκεί να μας δώσει γενικά καταφατική ή αρνητική απάντηση. Ευχαριστώ πολύ.
 
Εγώ έχω την εντύπωση ότι τα νέα NH-90 που ξεκίνησαν να παραλαμβάνονται θα προορίζονται και για τέτοιου είδους αποστολές. Τουλάχιστον γνωρίζω ότι 4-5 θα έχουν διαμόρφωση ειδικών αποστολών. :great:
 
Μασσαλής Ιωάννης":23ibu156 said:
Θα μπορούσε να μας πει ο Vassdel αν στη μονάδα του προβλέπεται εκπαίδευση για τέτοιου είδους αποστολές (π.χ. παρακολούθηση αναγλύφου σε νυχτερινές αποστολές κλπ.) ;
Ναι, κάποιοι από εμάς πετάμε νύκτα με ειδικό εξοπλισμό και ειδική εκπαίδευση, στα 200 πόδια άνωθεν ξηράς και με προσγείωση σε μη διαμορφωμένους χώρους. Δεν έχουμε ραντάρ παρακολούθησης ανάγλυφου - χρησιμοποιούμε night vision goggles & infra-red camera.
 
Έγινε χτες η παράδοση του νέου Super Puma (2787) της ΠΑ στην Marignane. Σήμερα το πλήρωμα πετάει για Ελλάδα. Φωτό σύντομα!
 
Φωτό εδώ

1.
2.
 
Καλορίζικο και καλοτάξιδο να είναι!!! 8)
Βασίλη φρόνιμα στο στρώσιμο, μην το ζορίζεις στις ανηφόρες :mrgreen:
 
OA701":1qqqsblk said:
Βασίλη φρόνιμα στο στρώσιμο, μην το ζορίζεις στις ανηφόρες :mrgreen:

Χαχαχαχαχχαχ, δεν είχα πρόσβαση στο διαδίκτυο το τελευταίο διάστημα και μόλις σήμερα διαβάζω τα ποστ από 1/12 και μετά. Εντελώς τυχαία όμως, πέταξα με το 2787 το βράδυ της Τρίτης και η παρατήρηση του πληρώματος καθώς "τραβήξαμε" έντονα για να βγούμε από έναν περιορισμένο χώρο σε "μεγάλη ανηφόρα" (υψόμετρο ~5000'), ήταν "ρε πως τραβάει το μηχάνημα, άμα είναι καινούριο" :twisted: :twisted: :twisted:
 
..Καλές πτήσεις κι από μένα φίλε vassdel.. :wink:
 
Top