Συζητήσεις Ιπτάμενων Συνοδών

  • Thread starter Thread starter Akis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΑΕΡΟΣΥΝΟΔΟΣ. ΒΟΗΘΕΙΑ??

Καλωσόρισες στο φόρουμ μας!
Ένας ολόκληρος ωκεανός γνώσης βρίσκεται στο παρακάτω λινκ. Μέρες που έρχονται, θα έχεις αρκετό χρόνο να τις μελετήσεις και να βρεις απάντηση στις περισσότερες απορίες σου!

viewforum.php?f=62

Καλή ανάγνωση και Καλό Πάσχα!
 
Re: ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΑΕΡΟΣΥΝΟΔΟΣ. ΒΟΗΘΕΙΑ??

http://www.maryhop.com/blog/gr/categori ... erosunodos

Ιωάννα καλως ήρθες
Κατ αρχήν κάνε τον κόπο και διάβασε τα σχετικά τόπικ και θα μάθεις πολλά.
Δυστυχώς στην ελλάδα δεν έχουμε ούτε σοβαρούς συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού ούτε υπάρχει κάποιος τρόπος να γνωρίσεις τα επαγγέλματα μέσω παρουσιάσεων oped days κτλπ. Αν εξαιρέσουμε τα ταξίδια που κάνουν οι στρατιωτικές σχολές δεν υπάρχει τίποτα άλλο στα σχολεία να μας μιλά για τα επαγγέλματα.
Ας πάω τώρα στις απορίες σου.
1. Το να γίνεις αεροσυνοδός σημαίνει ότι έχεις εμπεδώσει τον σκοπό αυτό του επαγγέλματος που δεν εί ναι ουτε να σερβίρεις καφέδες, ούτε να κάνεις τα γλυκά μάτια στους επιβάτες για να αυξήθεί η πελατεία ούτε να πουλάς αρώματα. Σκοπός ειναι η διασφάλιση της ασφάλειας των επιβατών στο αεροπλάνο και κυρίως η συνδρομή σου σε έκτακτα συμβάντα.
2. Επομένως πρέπει να μιλήσεις ειλικρινά στον ευατό σου. Έχεις ομαδικό πνεύμα, μπορείς να συνεργάζεσαι άμεσα και εύκολα με ετερόκλητους χαρακτήρες, να αναλαμβάνεις πρωτοβουλίες και να καθοδηγείς? Μπορείς να επιβληθείς στον όχλο? Εαν ναι καλώς, εάν όχι πιστεύεις οτι μπορείς να τα αποκτήσεις πχ με σεμινάρια διαχείρισης κρίσεων κτλπ?
3. Σχολές δεν υπάρχουν, ή δεν έχει νόημα. Κάθε εταιρεία έχει τα δικά της στάνταρ πάντα στα πλαισια των κανονισμών και έχει την δικιά της εκπαίδευση. Αλλά δεν θα σου μάθει κολύμπι εάν δεν ξέρεις ούτε γλώσσες.
4. Χρειάζεται να έχεις κάποια φυσικά προσόντα, όχι δεν ψάχνουν για μοντέλα, αλλά ένα στάνταρ ύψος, βαρος και ικανότητες σε κολύμβηση και φυσικη κατάσταση. Εάν δεν είσαι καλή στο κολύμπι ή ζεις έκλυτο βίο απο άποψη φυσικής κατάστασης πρέπει να αλλάξεις.
5. Τατουάζ κτλπ σε εμφανή σημεία δεν γινονται δεκτά. Γενικά πρέπει να μάθεις τις ιατρικές προδιαγραφές. Πρέπει να είσαι οκ απο ιγμορίτιες και γενικά ΩΡΛ ώστε οι ευσταχιανές σάλπιγγες να αντέχουν στις αλλαγές της πίεσης. Μυωπία κτλπ δεκτή μέχρι ένα όριο με γυαλιά ή φακούς. Ναρκωτικά δεν επιτρέπονται ενώ τα όρια στο αλκοολ ειναι πολύ χαμηλά. Χρόνιες παθήσεις ίσως αποτελέσουν τροχοπέδη.
6. Ικανότητα επικοινωνίας. ¨Εχεις καλή άρθρωση? εδώ κολάνε και οι γλωσσες, Τα αγγλικά είναι περισσότερο αυτονόητα από τα ελληνικά. Επομένως για να ξεχωρίσεις χρειάζεσαι μια δεύτερη ή και μια τρίτη γλώσσα. Εάν αυτή είναι "σπάνια" η ασυνήθης σου ανοίγει πόρτες. Πχ ρωσικά, αραβικά,
7. Η ελλάδα έχει μια μεγάλη εταιρεία την aegean και λίγες μικρές. Γενικά απ όσο αντιλαμβάνομαι η aegean παίρνει κάθε χρόνο πολλές κοπέλες σαν εποχιακές, μετά τις διώχνεις, ξαναψάχνει κτλπ. Αρα, μπορείς να μελετήσεις για αρχή το θέμα aegean και να δοκιμάσεις έτσι. Η εμπειρία που θα αποκτήσεις θα είναι πολύτιμη ακόμα και εαν φύγεις στο τελος της σεζον.
8. Ευκαιρίες για απασχόληση παρέχουν οι ryanair, easyjet emirates qatar κτλπ. Μελέτησε διεξοδικά εδώ και στα ξένα φόρουμ το θέμα. Αρα, πρέπει να αναρωτηθείς είμαι έτοιμη να φύγω απο την Ελλάδα?
¨Οσα έγραψα ειναι μια προσέγγιση απο έναν επιβάτη που αγαπάει την αεροπορία Οι ειδικότεροι θα συνδράμουν και θα με διορθώσουν. Είσαι τυχερή που ανήκεις σε μια γενιά που έχει πρόσβαση στην πληροφορία άμεσα και σε πολλά επίπεδα. Κάποτε και εγώ ήθελα να εργαστώ στον αεροπορικό χώρο.Δυστυχώς, μόνη η επιθυμία και η αγάπη δεν μπορούσαν τότε να με βοηθήσουν να βρώ τον δρόμο μου και να αντιμετωπίσω τον πόλεμο που είχα στην οικογένεια. Χάρηκα τρελλά 20 μήνες θητεία σε μάχιμη μοίρα σε ετοιμοπόλεμη πτέρυγα της Πολεμικής αεροπορίας. Και όταν κάποιοι (λίγοι) γκρινιαζαν γιατι δεν μπορούσαν να κοιμηθούν απο τις νυχτερινές πτήσεις οι περισσότεροι προτιμούσαμε τα κρεβάτια ακριβώς διπλα στα υπόστεγα. Γιατί σε άλλους μοσχοβολούσαν οι ανθισμένες πασχαλιές και εμείς ταξιδεύαμε εισπνέοντας καμένο καυσιμο.
Κάποτε έγραψε μια κοπέλα εδώ ενα φοβερό πόστ που έλεγε οτι εάν δεν σηκώνεις το κεφάλι σου κάθε φορά που περνά αεροπλάνο, τότε μην ασχοληθείς....
¨Οπως όλα τα επαγγέλματα αλλιώς φαίνονται στην απ έξω αλλιώς ειναι στην απο μέσα....
Εσύ θα κρίνεις και καλή τύχη!!!!
 
Καλησπερα σε ολους.

Μερικες συντομες ερωτησεις θα κανω, διοτι σκεφτομαι για Ryanair ή Aegean. Εχω διαβασει πολλα στις αναρτησεις σας και γνωριζω πως στην πρωτη εταιρια πληρωνεις την εκπαιδευση σου, υπογραφεις 3ετες συμβολαιο και λιγο δυσκολα σε διωχνουν. Στη δευτερη εταιρια η εκπαιδευση ειναι δωρεαν, σε προσλαμβανουν ομως εποχιακα αλλα μπορεις να εχεις ως βαση καποιο αεροδρομιο στην Ελλαδα.

Οι ερωτησεις μου:
1. Αν καποιος εχει μυωπια 4.5 βαθμους και φοραει γυαλια υπαρχει καποιο προβλημα? Γιατι στις αιτησεις διαβαζω μονο για φακους επαφης
2. Για καποιον αντρα 35 ετων που εχει σκοπο να ασχοληθει μονιμα με αυτο το επαγγελμα, αξιζει να προσπαθησω τωρα? Ή στα 35 μου αργησα πολυ?
3. Υπαρχει καποιο οριο ηλικιας που καποιος δεν μπορει πλεον να ανηκει σε πληρωμα καμπινας? Πχ θα μπορω να ειμαι αεροσυνοδος μεχρι να βγω στη συνταξη?

Ευχαριστω εκ των προτερων,
Ιωαννης
 
Καλησπέρα σου,
Οι ερωτήσεις σου είναι λίγο υποκειμενικές με εξαίρεση την πρώτη. Υπάρχουν συγκεκρικρέμενες ευρωπαικές προδιαγραφές που θα πρέπει να πληρούνται στα medicals και σύμφωνα με αυτά, όριο στη μυωπία δεν υπάρχει, πρακτικά όμως θα πρέπει η όραση σου να είναι τουλάχιστον 6/9 με ή χωρίς γυαλιά/φακούς. Βέβαια η κάθε εταιρία μπορεί να θέσει αυστηρότερα κριτήρια (π.χ η Lufthansa επιτρέπει μέχρι 5 βαθμούς). Σε γενικές γραμμές δεν απασχολεί το τι θα φορέσεις αρκεί να είσαι σε θέση να τ'αφαιρέσεις σε περίπτωση ανάγκης. Το αν θα σου ζητήσουν αποκλειστικά φακούς εξαρτάται και πάλι απο την εκάστοτε εταιρία.
Στο δεύτερο που ρωτάς για το αν στα 35 μπορείς να ξεκινήσεις και αυτό έχει να κάνει με την εταιρία και αυτά που ζητάει. Π.χ εταιρίες στη Μέση Ανατολή έχουν όριο τα 30, η Aegean αν δεν κάνω λάθος δε προσλαμβάνει μετά τα 30 επίσης. Η Ryanair απο την άλλη δεν έχει όριο. Μεγάλος δεν είσαι σε καμιά περίπτωση, ίσα ίσα η εμπειρία που φαντάζομαι θα έχεις αποκτήσει απο εξυπηρέτηση πελατών έιναι ανεκτίμητη. Σβήσε απο το μυαλό σου ωστόσο τη λέξη "μόνιμα" μιας και αυτό θα το δεις όταν με το καλό ξεκινήσεις κάπου. Πολλές φορές άλλα πράγματα φανταζόμαστε, αλλίως τα βλέπουμε τελικά και αλλάζουμε άποψη για όλα.
Υπάρχει ανώτατο όριο ηλικίας και αυτό είναι τα 60 ( αν θέλουμε να βάλουμε ένα όριο σύμφωνα με τα ευρωπαικά πρότυπα). Ωστόσο άλλο το μέχρι πότε νόμιμα δικαιούμαι να κάτσω και άλλο το αν μπορώ πρακτικά να το κάνω και να είμαι καλός στη δουλειά μου. Προσωπική μου άποψη είναι πως σε αυτή την ηλικία δε μπορείς να κάνεις αυτή τη δουλειά. Μπορεί να θες αλλά το σώμα και οι αντοχές δε συμβαδίζουν. Μη ξεχνάς πως δεν είναι μια δουλειά γραφείου αλλά μια δουλειά με άστατα ωράρια, σχετικά περιορισμένη κοινωνική ζωή και αρκετή κούραση, σωματική και ψυχολογική.
 
Ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις σου. Όμως ολοι οσοι δουλευουν σαν αεροσυνοδοι, πως σκέφτονται το μελλον τους? Όταν δεν θα αντεχεις θα σε προωθησει η εταιρια σε άλλη θεση? Ειμαι 35. Αν δουλεψω 10 χρονια και μετα με απολυσουν τι κανω? Θα είμαι παλι στο 0?
 
Ιωάννη, η γιαγιά μου συνήθιζε να λέει "Τα ψάρια στο γιαλό, το τηγάνι στη φωτιά". Ρωτάς πράγματα που δυστυχώς κανένας δε μπορεί να σου απαντήσει με σιγουριά. Σ'έναν κόσμο που υπάρχε και θα συνεχίζει να υπάρχει για πολλά χρόνια ακόμη η οικονομική αβεβαιότητα και η αστάθεια κανείς δε μπορεί να σου εγγυηθεί συμβόλαιο εφόρου ζωής. Φαινομενικά, μεγαλοεταιρίες σου εξασφαλίζουν και μια κάποια ασφάλεια και σου παρέχουν permanent job.
Όπως σου έγραψα και πάνω παίζει ρόλο το που θα δουλέψεις. Εσύ δεν έχεις ακόμη ξεκινήσει, δεν ξέρεις καν πως είναι η δουλειά ως δουλειά και αναρωτιέσαι για το ΑΝ θα σε προσλάβουν ΑΝ μετά απο δέκα χρόνια θα σε κρατήσουν. Δεν είναι μια δουλειά που κάνει για όλους, άρχισε να στέλνεις βιογραφικά, πήγαινε για συνεντεύξεις, και αν έχεις κάποια θετική απάντηση, τις ερωτήσεις που κάνεις θα τις απαντήσεις ο ίδιος στον εαυτό σου. Όμως όλα στην ώρα τους. Είναι πολύ θετικό να έχεις βλέψεις για το μέλλον, όμως μη σχεδιάζεις στα τυφλά.
Όσο για το πως οι αεροσυνοδοί ονειρεύονται το μέλλον τους, αυτό έχει να κάνει με τις προτεραιότητες και τις επιθυμίες του καθενός. Για τη μεγάλη πλειοψηφία είναι κάτι που το κάνουν για λίγο καιρό και μετά κάνουν κάτι άλλο και αυτό είτε επειδή άλλα περίμεναν άλλα βρήκαν, είτε επειδή δεν ήθελαν να το χουν απωθημένο. Άλλοι πάλι κολλάνε με αυτό, χτίζουν καριέρα και εξελίσσονται. Όμως γι'αυτούς τους τελευταίους δεν είναι απλά μια δουλειά αλλά τρόπος ζωής.
Προσωπικά απολαμβάνω τη δουλειά μου, πιστεύω πως μου δίνει πολλά και τολμώ να πω πως με κάνει και βλέπω τη ζωή και τους ανθρώπους με άλλο μάτι. Ο κόσμος είναι πολύ όμορφος και δεν είναι απλά τα ταξίδια που τον ωραιοποιούν αλλά οι άνθρωποι και οι ιστορίες που συναντάς στην πορεία που το κάνουν αυτό. Και παρ'όλο που ποτέ δε το είχα όνειρο ζωής, πλέον δε θα μπορούσα να φανταστώ τον εαυτό μου να κάνει οτιδήποτε άλλο. 7 χρόνια τώρα το αεροπλάνο είναι δεύτερο σπίτι μου (μπορεί και πρώτο) και δε θέλω να το αλλάξω.
Όμως εγώ είμαι εγώ και ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός. Μπορεί με το που μπείς στο αεροπλάνο ν'αποφασήσεις πως δεν κάνει για σένα. Δοκίμασε το και κοιτάζεις τα τι και πως. Έχε όμως στο μυαλό σου πως δεν είναι μια δουλειά που θα μπορούσε να σου αποφέρει ένα μάτσο χρήμα. Αν στρέφεσαι προς τα εκεί απλά και μόνο για λόγους οικονομικούς ή απλά ως διέξοδο για δουλειά, καλύτερα βγάλτο απο το μυαλό σου γιατί θ'απογοητευτείς πολύ γρήγορα. Υπάρχουν πολλοί παράμετροι στη συγκεκριμένη δουλειά που θα πρέπει να έχεις υπόψιν. Καλή επιτυχία και καλή αναζήτηση
Φιλικά
 
Συμφωνω μαζι σου με αυτά που λες, όμως δεν καταλαβαίνω το πως το βλέπατε εσεις όταν ξεκινήσατε να δουλευετε. Εγω αν δουλεψω στην εξυπηρετηση-πωληση σε μια μεγαλη εταιρια, ξερω ότι εκτος απροοπτου, ακομακι όταν γινω 50, θα δουλευω εκει.
Αν όμως γινω αεροσυνοδος κατά ποσο ισχυει κατι τετοιο? Ποια είναι η πολιτικη των εταιριων? Αν με διωξουν στα 45 γιατι να κανω από τωρα μια ματαιη προσπαθεια?
Φυσικα και πολλα από αυτά που ρωταω είναι υποκειμενικα. Αποψεις ζηταω.
Ευχαριστω.
 
Κατ' αρχήν ο όρος "αεροσυνοδός" ισχύει μόνο για τις γυναίκες. Στους άντρες ο όρος είναι "ιπτάμενος φροντιστής". Δεν υπάρχει "ο αεροσυνοδός"!
 
Ioannis 66 αναρωτιέσαι γιατί να κάνεις από τώρα μια μάταιη προσπάθεια αν σε διώξουν στα 45. Σε ποιά εταιρία είσαι απόλυτα σίγουρος ότι δεν θα χάσεις ποτέ τη δουλειά σου είτε πρόκειται για αεροπορική εταιρία είτε για οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση;
 
Σε καμια δουλεια δεν εισαι σιγουρος εννοειται. Θελω να καταλαβω την "ταση" σε αυτο το επαγγελμα. Πχ μια κοπελα αν ειναι 50 ετων τρομακτικα δυσκολα θα δουλεψει σαν μπαργουμαν. Σε λογιστηριο ομως, θα μπορουσε ανετα να δουλευει. Αυτο που ρωταω ειναι ποια ειναι η πολιτικη της καθε εταιριας. Θελουν νεους ανθρωπους και τους λιγο μεγαλους τους διωχνουν? Εστω κι αν κανω καλα τη δουλεια μου? Εχω ακουσει οτι η Aegean συνηθως παιρνει εποχικους ενω η Ryan οχι. Κατα ποσο ιχυει κατι τετοιο? Εσεις σιγουρ ξερετε καλυτερα απο μενα.
 
Top