Συνετρίβη αεροσκάφος της Helios

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Lipon, axiopistia kataskeuaston sta teletaia atyximata me tosa thlivera kai apisteuta simvainoun.



A-340 SAFE
B-737 RIP
MD 83 RIP
ATR SEMI

Another marketing advantage........................................!!!!!!!!!! kaigete i B exei paragellies mexri total 5,900 737 na ekplirosi mallon pisteuo tha exoume akrives porisma gia to distixes simvan tis HELIOS me akrivia kai ipeuthinotina apo tis armodies yperesies.
 
Έχει πέσει στην αντίληψη κανενός το γεγονός ότι δεν έχουν αναζητηθεί ακόμα κάποιοι επιβάτες της μοιραίας πτήσης; Αny feedback welcome...
 
Και κάτι ακόμα εντυπωσιακό που άκουσα στο ΣΤΑΡ. Ο δημοσιογράφος-δημόσιος κατήγορος, έκανε ανάλυση για τη μη επιστροφή του αεροπλάνου στη Λάρνακα επικαλούμενος τα οικονομικά προβλήματα της εταιρίας που θα επιδεινώνονταν από την ακύρωση του δρομολογίου και (άκουσον άκουσον) από το ότι θα έπρεπε να αδειάσει "δέκα χιλιάδες τόνους" καύσιμα στον αέρα. Τί στο καλό ρε παιδιά την εβδομαδιαία παραγωγή του ΟΠΕΚ μετέφερε αυτό το αεροπλάνο; Έλεος πια με τους ηλίθιους που στοιχειώνουν τα ΜΜΕ...
 
Στο σύστημα συμπίεσης του Boeing 737-300 και στην παροχή του εφεδρικού οξυγόνου στις μάσκες του πιλοτηρίου, εστιάζουν τις έρευνές τους οι Αμερικανοί εμπειρογνώμονες και στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, που βρίσκονται στην Αθήνα και το περασμένο Σάββατο μετέβησαν στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» για να φωτογραφίσουν συγκεκριμένα συστήματα σε αεροσκάφος ίδιου τύπου με αυτό που συνετρίβη την Κυριακή 14 Αυγούστου στο Γραμματικό.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων, οι Αμερικανοί ειδικοί εστίασαν στη βαλβίδα που ελέγχει τη συμπίεση του αεροσκάφους και ειδικά στο πώς λειτουργεί με αναμμένους κινητήρες η συγκεκριμένη βαλβίδα η οποία έχει ηλεκτρικό μοτέρ. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ήταν το αίτιο που χάθηκε η συμπίεση στο σκάφος.

Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι βλάβη σ' αυτή τη βαλβίδα θεωρήθηκε ως μία από τις δύο πιθανές αιτίες για την αποσυμπίεση στο μοιραίο αεροσκάφος τον περασμένο Δεκέμβριο. Για το λόγο αυτό, οι Αμερικανοί εμπειρογνώμονες δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να υπήρξε ξανά πρόβλημα στο ίδιο σημείο.

Ένα άλλο σύστημα το οποίο επιθεωρήθηκε από τους Αμερικανούς ειδικούς είναι η παροχή του οξυγόνου στις μάσκες του πιλοτηρίου.

Το πλήρωμα είχε οξυγόνο

Την ίδια ώρα, πληροφορίες αναφέρουν ότι το πλήρωμα του μοιραίου Boeing της «Ήλιος» χρησιμοποίησε τις μπουκάλες οξυγόνου που υπήρχαν στο αεροσκάφος.

Ενδέχεται, να χρησιμοποιήθηκαν αυτές οι μπουκάλες όταν τελείωσε το οξυγόνο από τις μάσκες, ενώ οι ίδιες πηγές δεν αποκλείουν το άτομο που είδαν οι πιλότοι των F- 16 να κάνει τις απελπισμένες προσπάθειες στο κόκπιτ να χρησιμοποίησε οξυγόνο από τη μάσκα του κυβερνήτη ή του συγκυβερνήτη.

Τέσσερις από τις πέντε μπουκάλες, που διαθέτουν τα Boeing 737-300, φέρεται να βρέθηκαν κοντά η μία στην άλλη, στον τόπο της συντριβής, αλλά παραμένει άγνωστο αν ήταν άδειες ή μισοάδειες.

Στο ερώτημα γιατί δεν χρησιμοποίησαν οι πιλότοι του Boeing τις δικές τους μάσκες, οι πιθανές απαντήσεις είναι είτε ότι δεν πρόλαβαν είτε ότι η δική τους φιάλη (βρίσκεται στον χώρο αποσκευών) είχε κάποιο πρόβλημα ή (ακραίο σενάριο) δεν την είχαν ανοίξει πριν από την προσγείωση.


source: in.gr



-------------------------------------------------------------------------------------------------------



Ενδιαφέρον.. για να δούμε τι θα πούνε οι "ειδικοί" στο forum μας (αλλα και σε αλλα forum) και δη αυτοί που χτυπιούνται ότι το έριξαν τα F16!
 
enannos":1ybgft6a said:
ΑΣ ΕΠΕΜΒΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!!!!!!!

εγω λεω να επεμβουμε οι moderators και να κλειδωσουμε το τοπικ αυτο!!! Μ'αρεσει που βριζουμε τους δημοσιογραφους (και καλα κανουμε) αλλα το τοπικ εγινε το χειροτερο καναλι!!! Ακομα και οι παραθεσεις αρθρων απο το ιντερνετ ειναι περιτες αφου οποιος θελει να τα μαθει, αρκει να δει τα δελτια ειδησεων που μιλανε 1 ωρα για το θεμα.
Συμβουλη: κλειστε τις τηλεορασεις και κλειδωστε το τοπικ μεχρι να βγει το πορισμα.
 
To prosorino porisma

22/8/2005 1:28:10 μμ ΗΜΕΡΗΣΙΑ

Ενδείξεις για τεχνική βλάβη στο σύστημα συμπίεσης του μοιραίου αεροσκάφους της HELIOS, η οποία ενδέχεται να οδήγησε στην πτώση του, διαπιστώνουν οι εμπειρογνώμονες της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων ΕΔΑΑΠ,που ασχολούνται με τη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος.

Σύμφωνα με επιστολή του προέδρου της Επιτροπής κ. Ακριβού Τσολάκη, προς τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλη Λιάπη, με την οποία τον ενημερώνει για την πρόοδο των ερευνών, αν υπήρξε βλάβη στο σύστημα συμπίεσης, τότε αυτό θα είχε επιπτώσεις στη φυσική κατάσταση των επιβατών και του πληρώματος, γεγονός που δίνει απάντηση στο ερώτημα γιατί ο συγκυβερνήτης ήταν λιπόθυμος στο πιλοτήριο.

Οι εμπειρογνώμονες, από τα μέχρι στιγμής στοιχεία που έχουν συλλέξει, καταλήγουν στην εκτίμηση ότι η πτώση του αεροσκάφους οφείλεται σε έλλειψη καυσίμων στους κινητήρες του.

Επίσης, υπάρχουν ενδείξεις ότι ο δέκτης του συστήματος επικοινωνίας λειτουργούσε τα τελευταία 30 λεπτά.

Στο δεύτερο μαύρο κουτί, το λεγόμενο Voice Recorder, έχουν καταγραφεί συνομιλίες άλλων αεροσκαφών οι οποίες εξετάζονται.

Επίσης ερευνάται αν η συσκευή επικοινωνίας είχε παραμείνει στη συχνότητα της Λευκωσίας.

Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία προκύπτει επίσης ότι στο κάθισμα του κυβερνήτη, ο οποίος, σύμφωνα με τους χειριστές των δύο μαχητικών αεροσκαφών, απουσίαζε από τη θέση του,καθόταν κάποιος φορώντας μάσκα και προσπάθησε δύο φορές να εκπέμψει σήμα κινδύνου,αλλά με λάθος τρόπο. Ο τόνος της φωνής του, όπως είναι καταγεγραμμένη στο μαύρο κουτί, είναι καταπονημένη και εξασθενημένη.

Στην επιστολή Τσολάκη προς τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, αναφέρεται ακόμη ότι στη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος υπεισέρχονται πολυάριθμοι παράγοντες που χρήζουν εξονυχιστικής διερεύνησης για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων.

Μεταξύ αυτών είναι η τοξικολογική έκθεση των ιατροδικαστών, η διερεύνηση των ευρημάτων από την κατασκευάστρια εταιρία, οι καταθέσεις από όλους του εμπλεκόμενους, η συντήρηση του αεροσκάφους καθώς και τα στοιχεία από τα δύο μαύρα κουτιά.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων αναφέρει ότι τα συμπεράσματα αυτά εξάγονται από τα μέχρι στιγμής στοιχεία που έχουν συλλεχθεί από τον τόπο της τραγωδίας, από την Κύπρο, από τους ελληνικούς και διεθνείς φορείς, καθώς και από τα στοιχεία που περιέχονται στα δύο μαύρα κουτιά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία αυτά δόθηκαν στη δημοσιότητα μέσα στα όρια που επιτρέπουν το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο και οι διεθνείς οργανισμοί.

Τέλος,ο κ. Τσολάκης αναφέρει ότι η ΕΔΑΑΠ από την πρώτη στιγμή κινήθηκε με υποδειγματική ταχύτητα, γεγονός που έγινε αντικείμενο ευνοϊκότατων σχολίων από Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς Οργανισμούς, που ασχολούνται με το συγκεκριμένο αντικείμενο.
 
14 Avgoustou 2005, tin idia ora pou o Kypriakos Ellinismos etoimazetai na mnimonevsei tin ptosi tis syxronis Vasilevousas ( Ammochostos ), pou eixe pesei akrivos prin 31 xronia...
14 Avgoustou 2005, i Istoria grafei mia akomi melani stigmi gia tin vasanismeni Niso.
Den ypaqrxei pio simadiako gegonos stin sygxroni Istoria tis Kyprou, meta to 1974, oso i ptosi tis Ptisis ZU 522!
Den thelisa na symetasxo energa sto forum, osotou diavaso to porisma ( prosorino vevaia ), tis anexartitis Epitropis Dierevnisis, to opoio prin ligo dothike stin Dimosiotita.
Den eixa pragmati kati kainourgio na prostheso, etsi thelisa na min kataxrastho tin filoxenia avtou tou forum, emplekomenos se anousies syziteiseis typou Air Maniac.
Vriskomenos avti tin stigmi stin Kypro, anamesa se oikogeneies pou thrinoun dikous tous anthropous, pou perimenoun apantiseis, energeies, paraitiseis, fylakiseis ( meta apo dikastikes apofaseis ) einai toulaxiston aseveia na prospathoun merikoi na anaparagoun senaria epistimonikis fantasias.
Tha itan apithano tin epomeni Kyriaki to PROTO THEMA na grapsei: symfona me syzitiseis se egkrito elliniko aeroporiko forum, exetazetai to endexomeno kataripseis apo ta maxitika...?
Afou xeroume oti ola anaparagontai se avto ton topo, elleipsei episimis enimerosis.
Loipon, as kratisoume tin poiotita tou forum, ekfrazontas o kathenas tin gnomi tou elefthera, vasizomnos se piges, pou tha anaferontai kai o kathenas as vgazei ta symperasmata tou.
Eilikrina ena kleidoma den tha voithouse.
Kai epeidi ena forum epitrepetai na periexei kai prosopikes empeiries, epitrepste mou na paratheso mia sxetiki.
Thelontas na petaxo pros tin Athina, ton perasmeno mina, skopeva na petaxo me tin ZU 522, logo tis symferousas timis. Opos itan epomeno den ypirxan diathesimes theseis kai strafika stin Aegean, me tin opoia kai taxidepsa.
Thelisa na apofygo tin Olympiaki se avti tin xroniki stigmi, paroli tin empistosyni pou exou stin asfaleia tis. Aitia itan oi polyores katysteriseis stis ptiseis pros Larnaca ekeines tis imeres kai stin parousia tou L-1011 pou opos grafike, akoma kai se avto to forum, me dyskolia vrike to aerodromio tis Larnacas.
Genika i HELIOS eixe mia kali fimi stin Kypro,mia kai kaneis den eixe akousei kati arnitiko, poios thymotan alloste to dimosievma tis efim. PHILELEFTHEROS tou perasmenou Dekemvriou ?
Tora vevaia o kathenas vgainei kai leei tin asximi empeiria tou me tin sygkekrimeni Etaireia.
Akoma kai o Mitropolitis Pragas, pou eixe petaxei 5 meres prin, vgike kai eipe, anaferomenos sto aeroplano pou ton efere apo Praga, pos itan... palio (kataskevi 1998!)
Kataligontas na evxitho, na min xreiastei na syzitisoume pote sto mellon kapoio analogo peristatiko stin patrida mas. As itan to televtaio...
 
Αίσχος!

Ένας φίλος και συμπατριώτης μας από το Παραλίμνι που μένει στο Luton στην Αγγλία και τελευταία χρησιμοποιούσε πολύ την Helios έλαβε από κάποιο κακόγουστο φαρσέρ ένα φωτομοντάζ του Β737-300 όπου:
- Ο "Ηλιος" στην ουρά είχε αντικατασταθεί με νεκροκεφαλή και σταυρωμένα κόκκαλα
- Το μπλε και το χρυσό είχαν αντικατασταθεί από μαύρο και κόκκινο αντίστοιχα.
- Το Helios είχε αντικατασταθεί με "Doom".

Το ίδιο έστειλαν και σε φίλη μου που ήταν πρώτα στην Helios και τώρα δουλεύει στην Eurocypria.

Απορώ πώς υπάρχουν τόσο κουφιοκέφαλοι που βγάζουν ανέκδοτα από τέτοια τραγωδία...

Και μια πρόταση: αν οι εφημερίδες έχουν ιστοσελίδες, δίνετε απλά ένα link, μην αντιγράφετε ολόκληρο το άρθρο.
 
paides echete diki...vasika i emploki i diki mou -kata megalo pososto achristi tha elega kai ego o idios - alla gia na antikrouso senaria epistimonikis fantasias os epi to pliston egine meta apo ena "scanarisma" tou protoselidou tis efimeridas phileleutheros pou mou estile filos kiprios kai vgike tin amesos epomeni tis tragodias -an kai aposirthike logo genikis katakraugis amesos stin kipro-.

osoi tha to echete dei, esto kai sta grigora...tha katalavete ti enoo, sta atoma edo sto forum to edosa mono sto makedona... an krinei autos oti prepei na to doun kai ta alla meli tou forum as to anevasei.... an kai tha protimousa min anevei giati osoi diavasate kiriakatikes efimerides stin ellada tha echete katalavei oti ektos apo kapia pragmata ta opia "travikse" edo i efimerida "to proto thema" (mallon theorontas megalitero to know how kai tin aksiopistia tou forum edo pera) ta traviksan" kai alles efimerides.

auta ta oliga an kai off topic...
 
Top