Σχόλια για Α3

  • Thread starter Thread starter idle descent
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Προσωπικά το θέμα ονομασίας των αεροσκαφών με αφήνει κάπως αδιάφορο ή με βρίσκει ακόμα και αντίθετο. Ονόματα όπως Ηρόδοτος, Ήφαιστος κοκ και μάλιστα σε αρχαιοελληνική γραφή θυμίζει εποχές Ολυμπιακής, Μαγούλα, Γαργαλιάνοι, Παλαιοφάσαρλα δε θέλει κανείς να δει, ούτε ονόματα όπως Πάολα, Ρέμος, Βέρτης, Μητσοτάκης ή Τσιπρας. Η σύγχρονη Ελλάδα δεν έχει τίποτα να επιδείξει και δε χρειάζεται να βάλουν πάνω στα αεροπλάνα ονόματα από περασμένα μεγαλεία. Προσωπική μου άποψη βέβαια με αρκετή δόση χιούμορ.

Περιθώρια βελτίωσης στην καθαριότητα της καμπίνας θα συμφωνήσω ότι υπάρχουν. Όσο για την εμφάνιση των πιλότων ή των αεροσυνοδών... Ως επί των πλείστων μιλάμε για νέους ανθρώπους... Θα προτιμούσα στολές που να ταιριάζουν στην ηλικία τους, που ξεφεύγουν από την παγκόσμια νόρμα οι κοπέλες να είναι ντυμένες σα 'θείτσες' και οι άντρες σαν υπάλληλοι τράπεζας.

Και μια τελευταία ερώτηση. Θα ήταν υπερβολικό αν αναρωτιέμαι κατά πόσο θα ήταν δυνατό η Aegean να ανοίξει βάσεις πανευρωπαϊκα σε αεροδρόμια που αλωνίζουν οι low cost; Πχ στο Βερολίνο ή Dusseldorf;
Θεωρητικά είναι δυνατόν αλλά δε βλέπω σημαντικό λόγο να ανοίξει βάσεις πανευρωπαϊκά, κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε ακριβώς να εκμεταλλευτεί το πλεονέκτημα που έχει στην Ελλάδα ώστε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τα ελληνικά αεροδρόμια που έχουν ακόμα πολύ μα πάρα πολύ ψωμί για να τα εκμεταλλευτεί. Υπάρχουν ελληνικά αεροδρόμια που είναι ακόμα σχεδόν ανεκμετάλλευτα και ξένες εταιρίες από "Βερολίνο ή Dusseldorf" πετάνε σε αυτά και δεν πετάει η Aegean. Άρα γιατί να ανοίξει βάσεις στο "Βερολίνο ή Dusseldorf" (και για να πάει πού; ) αντί να διευρύνει το πτητικό πρόγραμμα με απευθείας πτήσεις από ελληνικά αεροδρόμια προς ευρωπαϊκά και όχι μόνο;
 
Για μένα δεν είναι κακή ιδέα να ανοίξει και ευρωπαϊκές βάσεις η Aegean, αλλά το εγχείρημα είναι δύσκολο, περίπλοκο και θέλει εξαιρετικά προσεκτική έρευνα αγοράς.

Για παράδειγμα ποια θα είναι η αγορά της, αν ανοίξει βάση στο Μόναχο; Το επιχειρηματικό κοινό; Αυτοί συνήθως δεν πληρώνουν από την τσέπη τους, ταξιδεύουν μέσω της εταιρίας τους και η εταιρία τους συνήθως έχει υπογράψει εμπορική συμφωνία ( corporate account ) με την Lufthansa. Οπότε πάει αυτό.

Θα στοχεύσει στο ταξιδιωτικό κοινό; Εκεί τα περιθώρια / yields είναι εξαιρετικά χαμηλά και για να ανταποκριθεί η Aegean θα πρέπει να αλλάξει μοντέλο λειτουργίας και από full service carrier να μετατραπεί low cost. Το θέλουμε αυτό; Θέλουμε μια Aegean να πετάει παντού στην Ευρώπη όπως η Ryanair, Wizzzair, Easy κλπ αλλά να φέρει και αυτό το μοντέλο στην Ελλάδα; Τώρα που μάθαμε με lounges, FF προγράμματα και δωρεάν φαγητό ( έστω αυτό το λίγο και μέτριο ) ;

Υπάρχει και ένα ενδιάμεσο κοινό, οι mums and dads, οι απλοί ταξιδιωτες, συνήθως ευκαιριακοί και της τελευταίας στιγμής, που λ.χ. πήραν μια επιστροφή φόρου και λένε: "γυναίκα, δεν πάμε κανα Παρίσι αυτό το Σ/Κ;" . Δεν είναι και ότι πιο σταθερό ούτε είναι επιβάτες με κάποια προσκόλληση σε συγκεκριμένη εταιρία. Πως θα τους προσεγγίσει η Aegean;

Για μένα το πιο σίγουρο είναι αυτό που κάνει ήδη εν μέρει η Aegean και κλείνει συμφωνίες με tour operators για να πετάει από κάποια συγκεκριμένη πόλη πελάτες τουριστικών γραφείων ( π.χ. φέτος από την Λιλ σε μέρη της Ευρώπης ) . Το κακό με αυτό είναι ότι είναι εντελώς εποχικό. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να το κάνει σε μεγάλη κλίμακα γιατί τον χειμώνα θα της μένουν 50 αεροσκάφη σε καθεστώς υπολειτουργίας, περιμένοντας το επόμενο καλοκαίρι.

Υπάρχουν και άλλα ζητήματα: Τι προσωπικό θα χρησιμοποιήσει; Ελληνικό; Που θα διανυκτερεύει; Να ένα επιπλέον κόστος, αυτό της διαμονής των πληρωμάτων; Ή μήπως θα έχει γερμανικά πληρώματα καμπίνας σε μια βάση σαν το Μόναχο; Ναι αλλά θα πρέπει να πληρώνει γερμανικούς μισθούς...

Συμπέρασμα: Εύκολο να το λες αλλά δυσκολότατο να το κάνεις και να σου πετύχει κιόλας. Να ανοίξεις βάση, ναι, αλλά μην μείνεις και κάτω από την βάση...
 
Ευκαιρίες υπάρχουν όντως και η Λιλ είναι ένα καλό παράδειγμα. Δεν είναι μόνο οι Ελληνικοί προορισμοί που μπορεί να κάνει από εκεί. Υπάρχουν και το AGP, AGA, TUN, MIR, DJE και αλλά που δουλεύουν και τον χειμώνα μια χαρά. Εκεί νομίζω δουλεύουν με TUI όποτε υπάρχει έναν αέρας παραπάνω. Έτσι ένα αεροσκάφος που θα κάθονταν το χειμώνα μπορεί να δουλέψει όλο τον χρόνο. Το χειμώνα ποιο πολύ TFS και τα τοιαύτα και το καλοκαίρι Ελλάδα και Βαλκάνια.
Αυτά ανάλογα το schedule μπορεί να δουλέψουν και με hotel based crews από Ελλάδα και με ντόπια crews. Τα έκανε και η Vueling και η Level στο AMS. Εκεί θέλει λίγο εμπειρία γιατί έχει πολυπλοκότητα το εγχείρημα. Το παράδειγμα που έχω από ACMIs που ήταν hotel based κάποιες φορές δουλεύουν κάποιες όχι. Όσο ποιο μακριά φεύγεις όμως από την βάση υπάρχει και το θέμα του MTC. Αν υπάρχει ένα αεροσκάφος μόνο στην Λιλ και προκύψει ένα TEC άντε να έρθει spare από Αθήνα. Φυσικά η Wizz και η Ryan είναι πρωτοπόρες σε αυτό αλλά έχουν αεροσκάφη παντού. Όχι ότι είναι διαθέσιμα.
Αν έχεις να πληρώσεις ενοίκια αεροσκαφών όλους τους μήνες και τα αεροσκάφη κάθονται τον χειμώνα, ε, διάολε αξίζει μια δοκιμή. Κάνει όμως και κάποια charters από Βαλκάνια προς Ζανζιβάρη κλπ που παραδόξως δεν έχουν δοκιμαστεί από Ελλάδα που θα μπορούσαν να δουλέψουν. Όπως φυσικά και διάφορα άλλα. Έτσι για να αυξηθεί λίγο το utilisation τον χειμώνα. Πιστεύω ότι με επέκταση της τεχνικής βάσης θα μπορούν να έχουν καλύτερο έλεγχο του maintenance schedule οπότε ίσως να υπάρχουν και περισσότερα αεροσκάφη που δεν είναι διασκορπισμένα ανά την Ευρώπη για συντήρηση. Το πατατράκ με τα Neo και η ανάγκη να κρατήσουν περισσότερα classic ίσως δουλέψει καταλυτικά προς αυτή την κατεύθυνση. Για την ώρα ποπ κορν :mrgreen:
 
Θεωρώ ότι υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες για την Aegean σε κοντινούς προορισμούς είτε με άνοιγμα βάσης είτε με συστηματικές πτήσεις όλο το χρόνο χωρίς βάση (άρα και με μικρότερο ρίσκο). Βέβαια σε κάποιες χώρες όπως η Ιταλία έχει να αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό από Ryanair (και όχι μόνο) που έχει εγκατασταθεί για τα καλά στη συγκεκριμένη αγορά. Όμως, η Ryanair τα τελευταία χρόνια αποφάσισε να μειώσει σημαντικά τις πτήσεις από πολλά ιταλικά αεροδρόμια το χειμώνα αφήνοντας κενό χώρο.

Για παράδειγμα 1-2 χρονιές ακριβώς πριν την πανδημία η Ryanair γέμιζε κυριολεκτικά 2 πτήσεις την εβδομάδα ATH-CTA-ATH όλο το χειμώνα (ακόμα και Νοέμβριο, Φεβρουάριο). Οι περισσότεροι επιβάτες ήταν Έλληνες τουρίστες όλων των ηλικιών (και πολλοί φοιτητές) και Ιταλοί (κυρίως συνταξιούχοι). Όταν η Ryanair σταμάτησε την πτήση αυτή λόγω περιορισμού της βάσης στο Ελ. Βενιζέλος το χειμώνα απλά το κοινό αυτό έμεινε "ορφανό".

Ένα άλλο στοιχείο είναι η διαφαινόμενη πορεία της ΙΤΑ προς το Lufthansa group. Όσο και αν διαψεύδεται επισήμως θεωρώ ότι θα συνοδευτεί από υποβάθμιση των FCO και MXP (τουλάχιστον όσον αφορά τα δρομολόγια της ΙΤΑ) καθώς πολλά δρομολόγια (ειδικά μακρινών αποστάσεων) θα προσανατολίζονται προς MUC και FRA. Κάτι τέτοιο θεωρώ ότι ανοίγει ευκαιρίες αφενός για εταιρίες να παίρνουν με ευνοϊκότερους όρους slots στα Ιταλικά αεροδρόμια, αφετέρου δυνατότητα αναβάθμισης του ATH ως hub ειδικά για προορισμούς της Ανατολής. Δεν λέω ότι θα γίνει FCO το Ελ. Βενιζέλος, απλά έχει τη δυνατότητα η Aegean (και η Skyexpress) να πάρει ένα μικρό μέρος της Ιταλικής κίνησης από/προς Μέση Ανατολή, βόρεια Αφρική κτλ. Η THY πάντως ήδη έχει ξεκινήσει να επεκτείνεται προς αυτό το κοινό με επιπλέον πτήσεις προς Νότια Ιταλία...
 
Με ολίγες ενστάσεις. Η ΙΤΑ έχει παρουσία στο LIN και όχι στο MXP το οποίο είναι το αεροδρόμιο της πόλης και όχι της ευρύτερης περιοχής. Και τα δυο αεροδρόμια δεν είναι αυτό που ήταν όταν ο κύριος χρήστης ήταν η ALITALIA. Έχει γεμίσει με ULCCs. Οι Ιταλοί κάποια στιγμή θα ανεβάσουν τα τέλη στο FCO οπότε εκτιμώ ότι Ryanair και Wizair θα πάνε στο πυρ το εξώτερο. Στα περιφερειακά η ITA δεν θα παίξει κανένα ρόλο στα επόμενα πολλά χρόνια. Για την ITA το παιχνίδι θα παιχτεί κυρίως στο FCO και στο LIN και τα υπόλοιπα θα πάνε στο πτωχοκομείο με χρυσό χορηγό τις περιφέρειες και τα χρήματα των φορολογουμένων.
Για να γράψω και κάτι επι του θέματος, η CTA είναι για όλο τον χρόνο όντως και φυσικά είναι μια εφικτή κίνηση απο την Α3.
Επειδή όμως με τρώει και θέλω να το πω γιατί ξέχασα στο προηγούμενο. Η Α3 έχει εγκαταλείψει την Κύπρο ή το ανάποδο γιατί να πάει κάπου ποιο μακριά. Από την άλλη όταν βλέπεις TLV-IOA και όχι LCA-IOA κάτι σημαίνει.
 
Πάντα θεωρούσα ότι θα έπρεπε η Aegean να τολμήσει το LCA-IOA.
Με αφορμή το post και ρίχνοντας μια ματιά στο FR24 βλέπω ότι πολλοί προορισμοί από LCA είναι μη-εξυπηρετούμενοι ή "υπό-εξυπηρετούμενοι". Μεταξύ αυτών Παρίσι, Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Ρώμη, Μιλάνο, Κάιρο, ακόμα και Θεσσαλονίκη θα έλεγα...σίγουρα η Aegean θα είχε πεδίο ανάπτυξης.

Από την άλλη έπεσε στην αντίληψή μου το ακόλουθο από 19-06-2023:

"AEGEAN and Cyprus Airways today announced their codeshare agreement connecting the networks of the two flag carriers to offer enhaned connectivty for passengers traveling to and from Cyprus. .[....] Through this agreement, AEGEAN will place its (A3) code on flights operated by Cyprus Airways to Paris, Rome, Milan, Beirut, Cairo, Yerevan and all Greek destinations, whilst the Cypriot carrier will place its (CY) code on all AEGEAN’s network in Greece and the airline’s flights to Madrid and Barcelona."
 
Ναι αυτό παίζει αλλά και ποιο πριν δεν έκαναν καμία ουρά στην λάρνακα να ανοίξουν νέα δρομολόγια. Ok, ας υποθέσουμε ότι ότι είναι βορειοδυτικά της LCA θέλει να το κάνει από Αθήνα, υπάρχουν και τα ανατολικά που εκεί είναι ποιο δύσκολο να πάει κάποιος από Αθήνα. Οι χώρες του κόλπου Saudi Arabia, Lebanon, Israel, Egypt κλπ είναι ποιο εύκολο να τις κάνει. Όπως και την Γεωργία, Αρμενία και τα τοιαύτα. Ειδικά ότι πετάει πάνω από την Τουρκία είναι πολύ ποιο efficient να το κάνει η A3 παρά η CY. Αντί να συντονιστούν εκεί, συντονίζονται στο Μιλάνο. Έχω και άλλες κακίες στο τσεπάκι αλλά τις κρατάω για μπαλαντέρ :mrgreen:
 
Το LCA-IOA ήταν μια πτήση που πήγαινε τρένο επί εποχής TUS, όλον τον χρόνο! Θα μού πεις σιγά πώς θα γεμίσει ένα φοκκεράκι. Σωστό, αλλά με ναύλους καθόλου low cost και εναλλακτική την στάση στην Αθήνα, το αεροπλάνο ερχόταν και έφευγε γεμάτο και με ισραηλινούς τουριστές (connection LCA) αλλά και με κόσμο όπως φοιτητές, στρατιώτες, Κύπριους και γενικά πολύ κόσμο που τον εξυπηρετούσε το hub της ΒΔ Ελλάδας. Κρίμα που βάρεσε φούντο τότε η TUS, αν και η νέα εταιρεία έχει ήδη αρχίσει να εκδηλώνει ξανά ενδιαφέρον για το δρομολόγιο αυτό.
 
Καινούργια πακέτα στο Aegean Pass. 1) Ολλανδία (Amsterdam, Eindhoven) και 2) Ισπανία (Barcelona, Madrid).

Ειδικά το πρώτο πιστεύω πως θα πάει καλά λόγω των φοιτητών.
 
Δεν είμαι σίγουρος αν θεωρείται αξιοσημείωτο, αλλά η seasonal πτήση A3438 (HER-DUS), έκανε αναγκαστική προσγείωση στο Βελιγράδι σήμερα στις 9 παρά, και μόλις απογειώθηκε πάλι για DUS. Πιθανόν για ιατρικούς λόγους;
 
Top