Ο Nick7488 αναφέρεται σε παραδοσιακούς, δοκιμασμένους, κυρίως χειμερινούς τουριστικούς προορισμούς που έχουν υψηλή ζήτηση με αφετηρία την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη. Πρόκειται για ενδιαφέροντες προορισμούς γιατί προτιμώνται από ταξιδιώτες σε μεγάλο ποσοστό άνω των 40 ετών, συνήθως χωρίς οικογένεια και παιδιά και σχετικά υψηλού εισοδήματος. Ωστόσο η αγορά είναι αρκετά κορεσμένη -τουλάχιστον προ Covid- και όπως αναφέρει ο stavrogin έχει κάποιες επιχειρησιακές δυσκολίες από Αθήνα. Βέβαια, αν δεν τολμήσεις δεν νικάς, και αυτό είναι το κύριο μειονέκτημα της Αεροπορίας Αιγαίου, η εξαιρετικά συντηρητική κι επιφυλακτική στάση, παρόλο που έχει αρκετές επιτυχίες στο ενεργητικό της.
Συμφωνώ με τον stavrogin ότι η ταξιδιωτική κουλτούρα του Έλληνα ιθαγενή δεν συνάδει με τις προτιμήσεις του μέσου Ευρωπαίου. Όλοι έχουμε κάποιες συνήθειες, ταξιδιωτικές και μη. Φυσικά αυτό μπορεί να αλλάξει, ειδικά αν έχουμε ανάγκη για μια αλλαγή και ανανέωση.
Ένα θέμα εδώ είναι ότι πρόκειται για αμιγώς τουριστικούς προορισμούς. Προφανώς δε θα μπορέσει να λειτουργήσει business class με την παραδοσιακή έννοια, που θα εξασφάλιζε υψηλά έσοδα και την κάλυψη μέρους του βασικού κόστους. Πιθανότατα θα πρέπει να εφεύρουν κάτι σαν την comfort class μερικών τσάρτερ εταιριών για να αυξήσουν τα έσοδά τους. Θα πρέπει να γίνει παρουσίαση του προορισμού, επικοινωνία στο κοινό, στους αρμόδιους φορείς, έρευνα αγοράς κλπ. κλπ.
Η εναλλακτική είναι να κάνουν επαφές με τουριστικούς οργανισμούς που θα το στηρίξουν ώστε 1. να μειωθεί το (οικονομικό) ρίσκο και 2. να δοκιμαστεί η βιωσιμότητα και να εξεταστεί αν μπορεί να σταθεί ως μόνιμο δρομολόγιο.
Η σύγκριση με την Αίγυπτο είναι λίγο αβάσιμη. Είναι εντελώς διαφορετικός προορισμός και πολιτιστικά και γεωγραφικά. Η χώρα δεν είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένη τουριστικά, απέχει αρκετά από τα ευρωπαϊκά ιδεώδη και πριν από λίγα χρόνια ήταν στα μέσα ενημέρωσης για επιθέσεις σε τουρίστες και κάποιες θρησκευτικές-τρομοκρατικές ενέργειες. Αυτό πιθανότατα έχει φοβίσει μέρος των ταξιδιωτών, που προτιμούν ασφαλέστερα μέρη για τις διακοπές τους.
Η αλήθεια είναι ότι αν η Aegean επιθυμεί να αυξήσει το πτητικό της έργο το χειμώνα, οι προορισμοί που αναφέρει ο stavrogin υπό προϋποθέσεις μάλλον θα ήταν μια καλή επιλογή. Υπάρχουν κι άλλες βέβαια.