Προβλήματα υγείας σε πληρώματα αεροσκαφών

Καλησπέρα σας
Για να επανέλθω στο θέμα τελικά τι ποσοστό πιλότων-πληρωμάτων καμπίνας παρουσιάζει προβλήματα υγείας μετά τα 60-70?
 
Γνωρίζει κανείς ποιές είναι οι επιπτώσεις στην υγεία απο την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που υπάρχει μέσα στο cockpit :?:
 
Τις προηγούμενες ημέρες έπεσε στα χέρια μου μία έρευνα γύρω από την κοσμική ακτινοβολία που δέχονται όλοι όσοι ταξιδεύουν με αεροσκάφη
σε μεγάλα ύψη (άνω των 26000 ποδών). Ομολογώ πως έμαθα πολλά καινούρια πράγματα, γι’ αυτό και αποφάσισα να γράψω εδώ τα σημαντικότερα,
κατ’ εμέ, σημεία της έρευνας.
Κατ’ αρχήν, να αναφέρω πως η δόση κοσμικής ακτινοβολίας που δεχόμαστε αυξάνεται με το υψόμετρο και το γεωγραφικό πλάτος και αγγίζει τη μέγιστη τιμή της
στα 66000 πόδια υψόμετρο και 50 μοίρες γεωγραφικό πλάτος. Στο Ηνωμένο Βασίλειο λχ. ο μέσος πολίτης δέχεται στο έδαφος 2,2 mSv (milisieverts, μονάδα μέτρησης της κοσμικής ακτινοβολίας) τον χρόνο.

Στο χώρο της αεροπορίας τώρα, τα πράγματα έχουν ως εξής.
Τα αεροσκάφη που πετούν σε ύψη μεγαλύτερα των 26000 ποδών, δέχονται "ανησυχητικές" δόσεις ακτινοβολίας και οι εταιρίες που τα χρησιμοποιούν ωφείλουν να έχουν λογισμικό πρόβλεψης της έκθεσης στην κοσμική ακτινοβολία. Επίσης, αεροσκάφη που πετούν ψηλότερα από τα 49000 πόδια πρέπει να είναι εφοδιασμένα με μετρητές ακτινοβολίας.
Μιλώντας γενικά, οι ειδικοί έχουν καταλήξει πως μία αποδεκτή τιμή για τα πληρώματα αεροσκαφών είναι τα 4mSv ανά έτος . Εάν υπάρχουν ενδείξεις (μέσω του λογισμικού που προανέφερα) πως η τιμή αυτή θα ξεπεράσει τα 6 mSv πρέπει να ελέγχεται κάθε άτομο ξεχωριστά!
Τέλος, να πω πως κάποιες εταιρίες απαιτούν από τα γυναικεία ιπτάμενα πληρώματα να σταματήσουν να πετούν αμέσως μόλις επιβεβαιωθεί ιατρικά εγκυμοσύνη.

Μία πολύ ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα (και μάλιστα FAA approved) για την εκτίμηση της ακτινοβολίας που δεχόμαστε σε κάθε μας αεροπορικό ταξίδι είναι η παρακάτω:
http://jag.cami.jccbi.gov/cariprofile.asp

Γενικά η εικόνα που σχημάτισα προσωπικά, είναι πως στο σύγχρονο περιβάλλον των αεροπορικών εταιριών, όπου το ιπτάμενο προσωπικό πετάει σε μεγάλα ύψη
(για λόγους οικονομίας) και πολύ κοντά στο μέγιστο επιτρεπόμενο όριο πτήσεων (900 ώρες ετησίως), εκτείθεται σε σημαντικά ποσά κοσμικής ακτινοβολίας.
Το αν είναι βλαβερή και αν σκοτώνει τους ιπταμένους, θα το μάθουμε μετά από πολλά χρόνια...
 
Nα προσθέσω ότι στην Βρετανία, σε τακτά διαστήματα, γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι. Καποιος αριθμός χειριστών, εθελοντικά, ζητείται να φέρει μαζί του μετρητή για κάποιο διάστημα. Οργανώνεται από την Ένωση Χειριστών η οποία παρακολουθεί τα ευρήματα.
 
Έτσι ακριβώς είναι σύμφωνα με τα λεγόμενα του nikos_k. και να προσθέσω οτι το μέγιστο όριο για τους επαγγελματικά εκτιθέμενους είναι 20mSv και για τον υπόλοιπο πληθυσμό 1 mSv το χρόνο. Αυτό βέβαια δεν ισχύει γιατί η δόση που λαμβάνει ενας άνθρωπος κατα τη διάρκεια ενός έτους είναι περίπου 2,6mSv και αυτό δεν οφείλεται μόνο απο την γαλαξιακή ακτινοβολία αλλά και απο άλλες πηγές.(νερό- τροφή-αέρα-έδαφος-κλπ.)
Ενας ιπτάμενος λαμβάνει περίπου 4-7mSv το χρόνο, πολύ λιγότερο απο το όριο που έχει θεσπιστεί απο την παγκόσμια επιτροπή ακτινοπροστασίας.
Το πρόβλημα είναι οτι αυτή η ακτινοβολία είναι σωρευτική στον ανθρώπινο οργανισμό.
:( Αυτό που δεν έχει ξεκαθαριστεί είναι οι επιπτώσεις στην υγεία, τα ποσοστά θανάτων απο καρκίνο αν και διάβασα οτι υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες για 4 διαφορετικά είδη καρκίνου όπως επίσης και για πολύ αυξημένη πιθανότητα καταρράκτη στα μάτια.
Απο πληροφορίες που έχω είναι πριν λίγα χρόνια έγινε μια έρευνα απο τον Δημόκριτο σε Έλληνες χειριστές με δοσίμετρα κατά τις πτήσεις τους και επειδή τα αποτελέσματα την πρώτη φορά βγήκαν εξωπραγματικά, επαναλήφθηκε η διαδικασία και τα επιβεβαίωσε!!!
Η μελέτη πάντως δεν γνωρίζω αν έχει δημοσιευτεί ή αν έχει πέσει "δάκτυλος" ασφαλιστικών εταιριών.
 
Top