Η συγχώνευση με την MDD συνέπεσε με την αλλαγή στο επιχειρηματικό περιβάλλον στις ΗΠΑ (και στη νομοθεσία και στην ηθική) που επέτρεψε στις εταιρείες να δίνουν προτεραιότητα στο λεγόμενο "shareholder value" σε βάρος της ποιότητας της εργασίας και του προϊόντος.
Η σύνδεση των αμοιβών των στελεχών με την πορεία της μετοχής, η υπερβολική χρήση του buyback μετοχών, η προτεραιότητα σε βραχυπρόθεσμους στόχους (άρα έλλειψη μακροχρόνιας στρατηγικής), σε συνδυασμό με την μονοπωλιακή θέση της Boeing στον τομέα των commercial airliners στις ΗΠΑ, έστρεψαν την εταιρεία δυσανάλογα προς την οικονομική διαχείριση, αντί στην κατασκευή κορυφαίων προϊόντων.
Φυσικά, αποδείχτηκαν ανίκανοι ακόμα και σ' αυτό. Αν και κατάφεραν να φτιάξουν το καταπληκτικό 787 που έχει φτάσει σχεδόν τις 2.000 παραγγελίες, δεν έχουν φτάσει καν στο break-even point λόγω πληθώρας λάθος αποφάσεων που δεν είναι του παρόντος.
Συνεπώς, ναι, βοήθησε η νοοτροπία της MDD στον κατήφορο της Boeing, αλλά πιστεύω ότι προς τον κατήφορο όδευαν anyway.