alex":24z8f237 said:
iparhoun arketes aeroporikes eteries pou, gia logous pou den gnorizo ego, den niazonte gia to community tou stolou to kai ehoun kapos periergous stolous.
Ena paradigma einai i SAS pou ehei B737-600 kai A321-100 ston stolo tis. I i Air France pou ehei A330, A340 kai B777 ston stolo tis. Ena allo paradigma einai i Malaysian pou petai me A330 kai B777.
Δεν είναι ακριβώς ότι δε νοιάζονται για την ομοιοτυπία (commonality) του στόλου τους οι εταιρίες αυτές. Ιδίως η Air France, μπορεί κάλλιστα να αξιοποιήσει την ομοιοτυπία του στόλου της, έχοντας από το Α319 μέχρι το Α340 και σε παραγγελία Α318 και Α380. Τα πάντα δηλαδή
Τώρα, το ότι έχει και Β777 δεν είναι και τόσο κακό, αφού έχει σημαντικό αριθμό από αυτά και καταφέρνει -ακριβώς για το λόγο αυτό- να κάνει οικονομίες κλίμακος. Οπότε, αν κρίνει ότι το Β777 είναι καλύτερο για ένα δρομολόγιο, χρησιμοποιεί αυτό και όχι τα 330/340. Έχει δηλαδή την άνεση να κάνει "route specific" επιλογές. Για μια μικρότερη εταιρία, όμως, δεν υπάρχει αυτή η πολυτέλεια.
Πάντως, ας μην ξεχνάμε και τις πολιτικές πιέσεις που κάποιες φορές κρύβονται πίσω από την επιλογή τύπων αεροσκαφών. Δε θα μου έκανε εντύπωση αν μάθαινα ότι μια εταιρία διάλεξε π.χ. το 777, ώστε να εξασφαλίσει ευκολότερα δικαιώματα πτήσης στις ΗΠΑ, ακόμη κι αν είχε ήδη στο στόλο της αεροσκάφη της Airbus. Υποθέτω ότι αρκετές εταιρίες δέχονται ένα είδος πίεσης από τις κυβερνήσεις των κρατών τους, ώστε να διατηρούν μια "ισορροπία" ευρωπαϊκών και αμερικανικών αεροσκαφών στο στόλο τους.
Όσο για τη διαφορά χωρητικότητας ανάμεσα στα Α300-600 και τα Α340-300, νομίζω ότι τα Α330-200 θα μπορούσαν ενδεχομένως να εξοπλιστούν με έναν ενδιάμεσο αριθμό θέσεων. Άλλωστε, το Α330-200 έχει μήκος καμπίνας περίπου ενδιάμεσο των Α300-600 και Α340-300. Ας μην ξεχνάμε επίσης, ότι το Α330-200 είναι εξαιρετικά πιο οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με το Α300-600, οπότε και λίγες περισσότερες θέσεις από αυτό να έχει, ίσως εξακολουθεί να συμφέρει περισσότερο.