Ένα ατυχές περιστατικό δεν είναι λόγος για να κριθεί κάποιος ακατάλληλος ή όχι.
Για το συγκεκριμένο όμως, από ότι είχα διαβάσει τότε, η ΥΠΑ δεν πληροφορήθηκε για το συμβάν την ημέρα που έγινε.
Αλλά ως γνωστών τα ΜΜΕ έγραφαν τότε μόνο για τις ώρες αγωνίας & τις λαχτάρες της πΟΑ. Όταν κάτι συνέβαινε στην Α3, σιωπή.
Λίγες μέρες αργότερα ή νωρίτερα είχαν και μια ηρωική έξοδο στη Σαντορίνη με Avro όπου και πάλι δεν έγινε κάποιο σούσουρο
Ξεχάσατε το satelite που τα βράδια γινόταν υπαίθριο συνεργείο;
Όχι πως απαγορεύεται να συντηρείς το αεροσκάφος εκτός υποστέγου, αλλά κάποιες συντηρήσεις
συνιστώνται να γίνονται σε στεγασμένο χώρο.
Χωρίς να έχω διαβάσει την αναφορά, θυμάμαι πως το α/φος χτύπησε στη δεύτερη προσπάθεια προσγείωσης. Αφού είδανε πως πραγματικά δεν γίνεται να προσγειωθείς, γύρισαν στην Αθήνα χωρίς να ειδοποιήσουν τις αρχές για την επαφή που είχαν, έτσι ώστε να παρθούν μέτρα κατά την προσγείωση του αεροσκάφους καλού - κακού. Δε μιλάω για αφρούς κτλ, αλλά για την παρουσία πυροσβεστικών δυνάμεων για επέμβαση αν χρειαζόταν.
Μην ξεχνάτε οτι τα engine fan cowlings έχουν μια τάση να εξαφανίζονται στο δευτερόλεπτο {τις περισότερες φορές με υπαιτιότητα μηχανικών
} προκαλώντας μεγάλες ζημιές ακόμα και το horizontal stabilizer.
Να μην ξεχνάμε πως μια δομική ζημιά δεν εντοπίζεται από το πιλοτήριο. Warnings - Caution - alarm bells κτλ ενεργοποιούνται μόνο σε περίπτωση μηχανικής βλάβης ή σε άνοιγμα κάποιας πόρτας avionics, cargo, passenger & emergency exits. Όλες οι άλλες ζημιές εκτιμώνται στο έδαφος από τους μηχανικούς.
Την ημέρα του συμβάντος η πΟΑ είχε ακυρώσει τις πτήσεις της προς το νησί λόγω των δυνατών ανέμων, αλλά μάλλον τα 737 της Α3 δεν μασάγανε από τέτοια.
Δε θεωρώ οτι έφταιγε ο κυβερνήτης, γνωρίζοντας από πιλότους που πέρασαν από την τότε Α3, την αντιμετώπιση της διοίκησης στις όποιες επιφυλάξεις εκτέλεσης δρομολογίου. Μπρος στην ικανοποίηση των επιβατών που πέταξαν προς Ρόδο έναντι αυτών της ΟΑ που έμειναν πίσω, τι να σου πει η ασφάλεια πτήσεων... :twisted:
Δεν είναι τυχαίος ο αριθμός χειριστών και μηχανικών που έφυγαν με τη μία όταν άνοιξε ο Βγενό. Που να γνωρίζαμε τότε την παντρειά!
Κάτι δε λειτουργούσε καλά στην εταιρία τότε & ελπίζω πως έχουν αλλάξει τώρα.
Θέλω να πιστεύω πως η νοοτροπία της εταιρίας έχει αλλάξει και πως ο κυβερνήτης αυτός δυστυχώς έπεσε θύμα του λεγόμενου peer pressure {Βλέπε human factors}.
Το έργο του θα δείξει στο μέλλον αν είναι κατάλληλος ή όχι για τη θέση που του έδωσαν.
Δεν είναι λίγες οι φορές που τη χρησιμοποιώ την Α3 τον τελευταίο καιρό