Παλιο πτυχιο ΥΠΑ τυπου ΙΙ

Προς τον φίλο nromeo.

Η χολή που βγάζω για την ΕΑΒ δεν πάει προσωπικά σε σας, αλλά στο κράτος που αφήνει - όπως και στην περίπτωση της τεχνικής της ΟΑ - να μαραζώσουν εγκαταστάσεις με πολύ μεγαλύτερο δυναμικό από αυτό που έχουν προς το παρόν. Δες το internet site της ΕΑΒ για να καταλάβεις οτι ούτε να παρουσιάσουν την εταιρία δεν έχουν πάρει στα σοβαρά. Έχεις διαφορετική γνώμη;
Αλλά μιας και πάει προς το προσωπικό από εσάς προς εμένα, συνεχίζω.
1. Δεν είχα ποτέ την ελάχιστη επιθυμία να μπω στην ΕΑΒ. Μήπως χρυσοπληρώνει και έχασα την ευκαιρία; Μη μου πείτε ναι, διότι έχω φίλους που είναι μέσα ως τεχνικοί και μου λένε τα χειρότερα και από μισθούς, από συνθήκες και οργάνωση. Καμιά φορά τα πράγματα είναι διαφορετικά από αυτά που θέλουμε να παρουσιάζουμε.
2. Πλήρως αποσυναρμολογημένο κινητήρα δεν έχω δει. Σε δύο μεγάλες εταιρίες που δούλεψα τους έστελναν έξω. Προσωπικά έχω πάρει μέρος στο removal & installation από fan blades, spinner, fan cowls, exhaust section, accessory gearbox, generators, air starter και σε άλλα. Έχω πάρει μέρος και στο removal & intallation και adjustment - test κινητήρων RR Trent 800, RR RB211, GE-90, CFM56-3, CFM56-5, PW 545A/B.
Πλήρως αποσυναρμολογημένο 747-400 έχεις δει; 777 μήπως; Β737; Α340; Ας μη κοντραριστούμε σε τι έχουμε δει ή όχι ο καθένας. Ολοι έχουμε δει από κάτι σημαντικό. Καλό είναι να βλέπουμε αυτά που μάθαμε στη θεωρία, αλλά ως part-66B1, η δουλειά μας είναι να τους κατεβάζουμε, να τους ανεβάζουμε, να κάνουμε τα τεστ, το servicing πάντα μέχρι το επίπεδο που είναι πιστοποιημένη η εταιρία που δουλεύουμε. Το λύσιμο του κινητήρα γίνεται σε πιστοποιημένα shops και όχι απαραίτητα απο part66 certifying staff. Προσωπικά θα ήθελα να δω, αλλά δεν είχα την τύχη.
3. Όσο για την άγνοιά μου για το 40% του χρόνου σε real time maintenance environment και για το οτι αντιφάσκω λέγοντας για την προμήθεια κάποιου στρατιωτικού αεροσκάφους. Που βλέπεις το κακό; Μιλάμε για άπλη πρακτική στο χώρο τους για να πάρουν μια πρώτη γεύση και όχι για παράδειγμα ένα διετές OJT.
Αν μπορούσε το κράτος να τους έκανε δώρο το 732 που έδωσε στο Πυροσβεστικό Σώμα θα ήταν ακόμα καλύτερο. {Ξέρω 2 σχολές στην Αγγλια που έχουν πολιτικό αεροσκάφος για πρακτική, αλλά εδώ είμαστε στην Ελλάδα μας.} Στην ΕΑΒ που έρχονται τα παιδιά για On The Job Training, σε ποιο πολιτικό αεροσκάφος δουλεύουν; Οτι έχει η ΕΑΒ πιστοποιητικά το γνωρίζω.
Στην ΟΑ τουλάχιστον έμαθαν χρήσιμες πληροφορίες για τη συντήρηση πολιτικών αεροσκαφών όπως τη χρήση των AMMs, IPCs SRMs κτλ, πράγματα που θα βρουν στις όποιες εταιρίες δουλέψουν. Μήπως τα manuals των μαχητικών είναι κατηγοριοποιημένα κατά ΑΤΑ 100;
Για να αρχίσουν να πιάνουν τα χέρια τους συμφωνώ οτι η ΕΑΒ είναι ιδανική, αλλά μέχρι εκεί. Δε πιστεύω οτι όλοι οι φοιτητές του ΤΕΙ Χαλκίδας επιθυμούν να δουλέψουν στην ΕΑΒ.
4. Πολύ σωστή η διάκριση μεταξύ των όρων τεχνολόγου, technician κτλ. Βρες μου αγγελία που να ζητά τεχνολόγους και σε μεγάλο αριθμό. Δες μετά πόσους μηχανικούς αεροσκαφών κατα Part-66 B1 or B2 ζητάνε ή ζητήσανε στην Ελλάδα {Βλέπε Olympic Air} και στο εξωτερικό. Σε γενικές γραμμές μιλάω πάντα.
Λίγοι φοιτητές από αυτούς που συνάντησα ήθελαν να γίνουν επιστήμονες. Οι περισσότεροι ήθελαν να δουλέψουν στη συντήρηση πολιτικών αεροσκαφών και ρωτούσαν πώς θα αποκτήσουν το Part-66B1 ή Β2.
5. Για τις απαλλαγές γνωρίζω πολύ καλά και για δική σου απάντηση προς την άγνοιά μου, για την απόκτηση του πτυχίου μου έγραψα 80% στις ερωτήσεις και 100% στην έκθεση που είχε για θέμα: The requirements for obtaining and the privileges of each category of JAR-66 licenses.

Όσον για την πληροφορία για τους αεροναυπηγούς της Πάτρας μένω άφωνος! Αν τους δεις στην ΕΑΒ να επισκευάζουν έστω και πολιτικό αεροσκάφος κατέχοντας πτυχίο Part-66 φώναξέ μας να το δώ!

Κλείνω θέλοντας να πω οτι έιμαστε συνάδελφοι και οτι κακώς το φτάσαμε τη κουβέντα σε αυτό το επίπεδο. Εκτιμώ τη θέση σου, φαίνεται καθαρά οτι γνωρίζεις την νομοθεσία, και σου εύχομαι ότι καλύτερο. Αναγκάστηκα να σου απαντήσω όμως & βγήκαμε και εκτός θέματος. {Παλαιό πτυχίο ΥΠΑ τύπου ΙΙ}
Καλό θα ήταν αντί να με κατηγορείς να κάνεις κάτι με το ΤΕΙ Χαλκίδας μπας και μπορέσεις να βρείς τρόπο να βοηθήσεις τους ενδιαφερόμενους φοιτητές προς την απόκτηση πτυχίου Part66. Mίλαω για μια συμβολική συνεργασία στο θέμα συτό μεταξύ ΕΑΒ & ΤΕΙ, χωρίς την οικονομική επιβάρυνση των φοιτητών. Πώς θα σου φαινόταν η παρακάτω ιδέα: Να έρχονται οι φοιτητές να δίνουν τα μαθήματά τους δωρεάν με αντάλλαγμα την ανευ αποδοχών πρακτική εξάσκηση στην ΕΑΒ πχ 6-μηνη. Θα αποκτήσετε και έξτρα χέρια για τη βελτίωση των χρόνων παράδοσης των όποιων αεροσκαφών. Τέτοιου είδους συνεργασίες υπάρχουν στο εξωτερικό.

Επαναλαμβάνω ότι δε βγάζω χολή για την ΕΑΒ. Η πικρία μου πάει προς το κράτος που δεν την αναπτύσει. Δες την αντίστοιχη βιομηχανία της Τουρκίας.
Δεν είναι κρίμα;
 
Κύριε B737Mech ή όπως αλλοιώς λέγεσαι
Δυστυχώς αγαπητέ B737Mech αποκαλύπτεσαι σιγά-σιγά ο ρόλος σου και το ενδιαφέρον σου. Αρχίζω να καταλαβαίνω που το πας. Η φράση σου στο τέλος "Κλείνω θέλοντας να πω οτι έιμαστε συνάδελφοι και οτι κακώς το φτάσαμε τη κουβέντα σε αυτό το επίπεδο. Εκτιμώ τη θέση σου, φαίνεται καθαρά οτι γνωρίζεις την νομοθεσία, και σου εύχομαι ότι καλύτερο. Αναγκάστηκα να σου απαντήσω όμως & βγήκαμε και εκτός θέματος. {Παλαιό πτυχίο ΥΠΑ τύπου ΙΙ}" δείχνει καθαρά την υποχώρησή σου.
Βεβαίως ήταν μεγάλο λάθος σου να χρησιμοποιήσεις αυτό το topic για κάτι άσχετο.
Αλήθεια θα μας πείς γιατί το έκανες? Ήθελες απλά κάπου να τα αναφέρεις για να δημιουργήσεις εντύπωση?
Συνάδελφοι μάλλον δεν είμαστε, απλά εσύ έχεις την άποψη ότι επειδή είσαι κάτοχος πτυχίου Β1.1 έγινες ο γκουρού του θέματος. Μάλλον εγκλιματίστηκες αρκετά καλά στο περιβάλλον της παλαιάς Ολυμπιακής με νοοτροπία τύπου "Καλλιάνου" και άλλων που με λύσσα πολεμούσαν την ΕΑβ λέγοντας ότι "δεν χρειάζεται η ΕΑΒ να αναπτύσει δραστηριότητες πολιτικού νηολογίου, υπάρχει η ΟΑ για αυτό και η ΕΑΒ να περιοριστεί στο overhaull κινητήρων μόνο (αυτά μου τα έχουν πει προσωπικά και εμένα οι κύριοι)", θεωρώντας τους εαυτούς τους σαν τους αποκλειστικούς εκπρόσωπους της Αεροπορίας με απαίτηση να καθορίζουν αυτοί και μόνο αυτοί το μέλλον και τις προοπτικές της Ελληνικής κοινωνίας με τα γνωστά αποτελέσματα. Ρώτα τους άλλους, μη υπαλλήλους της ΟΑ τι γινόταν παλαιότερα με τις εξετάσεις για το παλαιό Εθνικό πτυχίο. Ρώτα τους υπαλλήλους της Olympic Air (αυτούς που δεν προέρχονται από την παλαιά ΟΑ) για το διαχωρισμό μεταξύ τους "εμείς οι παλαιοί και οι άλλοι" και πως αντιμετωπίζονται. Με τον νέο Κανονισμό μπήκαν τα πράγματα σε ένα αυστηρό, δίκαιο και σε μεγάλο βαθμό αδιάβλητο πλαίσιο και αυτό είναι προς όφελος όλων. Αυτό ενόχλησε κάποιους.
Εγώ έχω 32 χρόνια στην εκπαίδευση συντήρησης αεροπορικού υλικού και σε αυτό ΜΟΝΟ αναφέρομαι. Δεν με ενδιαφέρει τίποτα άλλο από τη μετάδοση της γνώσης και μέχρι να αποσυρθώ από τη δουλειά αυτό θα κάνω. Τι θα κάνει η ΕΑΒ, τι θα κάνει η ΟΑ ή όποια άλλη Εταιρεία, τι θα κάνει το ΤΕΙ δεν με ενδιαφέρει. Αλήθεια μόνο η ΟΑ υπάρχει, καμμιά άλλη Εταιρεία? Μείνε με αυτή τη νοοτροπία και θα δεις που θα οδηγήσει.
Τη Νομοθεσία τη ξέρω άριστα και τη διδάσκω. Η ΥΠΑ με εμπιστεύτηκε το 2001-2002 να δουλέψω για λογαριασμό της στη μελέτη μετατροπής των παλαιών πτυχίων σε JAR-66 (τότε δεν υπήρχε το PArt-66) μαζί με 2 εξαιρετικούς φίλους από την ΟΑ και συνεπώς ξέρω πολύ καλά τι οδηγίες έδωσα στον αγαπητό Laitmer. Πάρα πολοί συνάδελφοί του από την ΠΑ ακολούθησαν τον ίδιο δρόμο. Και επειδή τυγχάνει να αναφέρεσαι σε θέματα Νομοθετικού περιεχομένου και διαπιστώνω ότι κάπου τα ξέρεις αλλά όχι καλά στο κομμάτι που αναφέρεις "Το λύσιμο του κινητήρα γίνεται σε πιστοποιημένα shops και όχι απαραίτητα απο part66 certifying staff. Προσωπικά θα ήθελα να δω, αλλά δεν είχα την τύχη." να σε πληροφορήσω ότι: Για να κάνει μια εταιρεία εργασίες σε removed engine (ovelhaul) πρέπει να είναι Πιστοποιημένη κατά Part-145 με Ratings B1 (Turbine), B2 (Piston), B3 (APU) και απαιτείται να πιστοποιούνται οι εργασίες από Part-66 certyfing staff. ΠΡΟΣΟΧΗ: Το Part-145 αναφέρει σαφώς ότι οι εργασίες μπορούν να εκτελούνται από non-certifying staff, however an authorised appropriate Part-66 certifying person must ensure the proper completion of maintenance. Αυτό ισχύει και σε Line και σε Base maintenace tasks. Αυτό είναι που επιμένω: Μη λέμε κάτι πριν ελέγξουμε ότι είμαστε σίγουροι ότι είναι σωστό, για να μη δημιουργούμε εσφαλμένες εντυπώσεις.

Με την ευκαιρία να σου παραθέσω αποσπάσματα από τη σχετική Νομοθεσία σχετικά με το Part-147 (EC Regulation 2042/2003 Annex IV) που μάλλον δεν τη ξέρεις, δεν ήταν στο περιεχόμενο της ύλης των σπουδών σου, ούτε και στην εξεταστέα και γι' αυτό σε δικαιολογώ:

147.A.100 Facility requirements
(d) In the case of a basic training course, basic training workshops and/or maintenance facilities separate from training classrooms shall be provided for practical instruction appropriate to the planned training course. If,however, the organisation is unable to provide such facilities, arrangements may be made with another organisation to provide such workshops and/or maintenance facilities, in which case a written agreement shall be made with such organisation specifying the conditions of access and use thereof. The competent authority shall require access to any such contracted organisation and the written agreement shall specify this access. (MAINTENANCE FACILITIES ΥΠΑΡΧΟΥΝ)
(i) A library shall be provided containing all technical material appropriate to the scope and level of training undertaken. (ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΠΛΟΥΣΙΑ)

147.A.115 Instructional equipment
(a) Each classroom shall have appropriate presentation equipment of a standard that ensures students can easily read presentation text/drawings/diagrams and figures from any position in the classroom. Presentation equipment shall include representative synthetic training devices to assist students in their understanding of the particular subject matter where such devices are considered beneficial for such purposes. (Αν δεν ξέρεις τι είναι synthetic training device - STD - είναι Simulators-CBTs και υπάρχουν)
(b) The basic training workshops and/or maintenance facilities as specified in 147.A.100(d) must have all tools and equipment necessary to perform the approved scope of training. (ΥΠΑΡΧΟΥΝ)
(c) The basic training workshops and/or maintenance facilities as specified in 147.A.100(d) must have an appropriate selection of aircraft, engines, aircraft parts and avionic equipment. (ΥΠΑΡΧΟΥΝ)

AMC 147.A.115(c) Instructional equipment
1. An appropriate selection of aircraft parts means appropriate in relation to the particular subject module or sub-module of Part-66 being instructed. For example the turbine engine module should require the provision of sufficient parts from different types of turbine engine to show what such parts look like, what the critical areas are from a maintenance viewpoint and to enable disassembly/assembly exercises to be completed. (ΥΠΑΡΧΕΙ-ΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ, που είδες να αναφέρει αποκλειστικά πολιτικού νηολόγιου κινητήρες?)
2. Appropriate aircraft, engines, aircraft parts and avionic equipment means appropriate in relation to the particular subject module or sub-module of Part-66 being instructed. For example category B2 avionic training should require amongst other equipment, access to at least one type of installed autopilot and flight director system such that maintenance and system functioning can be observed and therefore more fully understood by the student in the working environment. (ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΑΦΘΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΕΛΕΓΧΘΕΙ ΑΥΤΟ)
3. “Access” may be interpreted to mean, in conjunction with the facilities requirement of 147.A.100(d), that there may be an agreement with a maintenance organisation approved under Part 145 to access such parts, etc. (ΥΠΑΡΧΕΙ)

147.A.120 Maintenance training material
(b) Students shall have access to examples of maintenance documentation and technical information of the library as specified in 147.A.100(i). (ΥΠΑΡΧΕΙ)

147.A.200 The approved basic training course
(d) The practical training element shall cover the practical use of common tooling/equipment, the disassembly/assembly of a representative selection of aircraft parts and the participation in representative maintenance activities being carried out relevant to the particular Part-66 complete module. (ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ, αναφέρει Partcipation in representative maintenance activities relevant to the Part-66 module)
(e) The practical assessment element shall cover the practical training and determine whether the student is competent at using tools and equipment and working in accordance with maintenance manuals. (ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΤΙ ΖΗΤΑΕΙ)

AMC 147.A.200(d) The approved basic training course
1. Where the maintenance training organisation approved under Part-147 contracts the practical training element either totally or in part to another organisation in accordance with –147.A.100(d), the organisation in question should ensure that the practical training elements are properly carried out.
2. At least 30% of the practical training element should be carried in an actual maintenance working environment. (ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΟ 30% ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ACTUAL MAINTENANCE WORKING ENVIRONMENT, δηλαδή 160 ημέρες * 40 % * 30% = 20 ημέρες σε συνθήκες συντήρησης, δεν μιλάει για τη μαθητεία προς απόκτηση maintenance experience)

AMC 147.A.205 Basic knowledge examinations
The competent authority may accept that the maintenance training organisation approved under Part-147 can conduct examination of students who did not attend an approved basic course at the organisation in question.

147.A.210 Basic practical assessment
(a) Basic practical assessments shall be carried out during the basic maintenance training course by the nominated practical assessors at the completion of each visit period to the practical workshops/maintenance facility.
(b) The student shall achieve an assessed pass with respect to 147.A.200(e).

AMC 147.A.210(b) Basic practical assessment
An assessed pass for each student should be granted when the practical assessor is satisfied that the student meets the criteria of 147.A.200(e). This means that the student has demonstrated the capability to use relevant tools/equipment/test equipment as specified by the tool/equipment/test equipment manufacturer and the use of maintenance manuals in that the student can carry out the required inspection/testing without missing any defects, can readily identify the location of components and is capable of correct removal/fitment/adjustment of such components. The student is only required to carry out enough inspection/testing and component removal/fitment/adjustments to prove capability. The student should also show an appreciation of the need to ensure clean working conditions and the observance of safety precautions for the student and the product. In addition, the student should demonstrate a responsible attitude in respect to flight safety and airworthiness of the aircraft.
(ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΣΕ ΤΙ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ, inspection/testing/removal/installation/fittment/adjustments to prove capability. Type training είναι κάτι άλλο.)

AMC 147.A.210(a) Basic practical assessment
Where the maintenance training organisation approved under Part-147 contracts the practical training element either totally or in part to another organisation in
accordance with 147.A.100(d) and chooses to nominate practical assessors from the other organisation, the organisation in question should ensure that the basic practical assessments are carried out.
Αυτά για κάποιον κολλημένο που προσπαθει να μας πει λίγο-πολύ ότι η ΕΑΒ δεν είναι δυνατόν να μπορεί να παίξει το ρόλο ενός Φορέα Part-147, ενώ όπως λες το ΤΕΙ μπορεί. Μπράβο σου!!!

1. Λες "Καλό θα ήταν αντί να με κατηγορείς να κάνεις κάτι με το ΤΕΙ Χαλκίδας μπας και μπορέσεις να βρείς τρόπο να βοηθήσεις τους ενδιαφερόμενους φοιτητές προς την απόκτηση πτυχίου Part66. Mίλαω για μια συμβολική συνεργασία στο θέμα συτό μεταξύ ΕΑΒ & ΤΕΙ, χωρίς την οικονομική επιβάρυνση των φοιτητών. Πώς θα σου φαινόταν η παρακάτω ιδέα: Να έρχονται οι φοιτητές να δίνουν τα μαθήματά τους δωρεάν με αντάλλαγμα την ανευ αποδοχών πρακτική εξάσκηση στην ΕΑΒ πχ 6-μηνη. Θα αποκτήσετε και έξτρα χέρια για τη βελτίωση των χρόνων παράδοσης των όποιων αεροσκαφών. Τέτοιου είδους συνεργασίες υπάρχουν στο εξωτερικό". (1) Δεν κατηγορώ κανένα. (2) Δεν κατάλαβα, οι σπουδαστές των ΤΕΙ Χαλκίδας είναι η ELITE και δεν πρέπει να πληρώνουν για τις εξετάσεις τους? Οι απόφοιτοι των ΤΕΕ Μηχανοσυνθετών είναι η πλέμπα και αυτοί θα έπρεπε να πληρώνουν? Οι υπόλοποι Έλληνες πολίτες είναι υποδεέστεροι? Οι φορείς Part-147 δεν είναι Φιλανθρωπικά Ιδρύματα, έχουν έξοδα λειτουργικά, και η νοοτροπία του παρελθόντος (όπως ίσχυε στην Παλαιά Ολυμπιακή) θα πρέπει να πάψει να υφίσταται. Σε πληροφορώ ότι κανείς δεν εξαιρείται από τα εξέταστρα, ούτε οι υπάλληλοι της ΕΑΒ, ούτε κανείς άλλος για λόγους ισονομίας. Δεν πιέζουμε κανένα να δίνει τις εξετάσεις τους στην ΕΑβ. Αλήθεια στο Εκπαιδευτικό Κέντρο της ΟΑ ως Part-147 (Εξαιρετικοί φίλοι μου) δεν πληρώναν? Πάντα όταν με ρωτάνε ενδιαφερόμενοι αναφέρα ότι εξετάσεις μπορούν να δώσουν στην ΣΠΟΑ, στην ΕΑΒ και στην ΟΑ και δεν περιόριζα τη κουβέντα μόνο στην ΕΑΒ. Η καθιέρωση δωρεάν εξετάσεων θα οδηγούσε σε χαλάρωση της διαδικασίας και μελέτης των υποψηφίων με αποτέλεσμα αποτυχίες και επαναληπτικές εξετάσεις. Ήδη υπάρχουν υποψήφιοι που κλείνουν 5ετία χωρίς να το έχουν καταφέρει και ειλικρινά λυπάμαι για αυτό, γιατί ο χρόνος κυλάει και είναι θέμα σταδιοδρομίας. Μήπως θα έπρεπε να τους πούμε "Θα δίνετε εξετάσεις δωρεάν έστω και αν τις δίνετε για 2-3-4 φορές? Για να πάψεις όμως να κάνεις τον πονηρό και τον παντογνώστη, σου γνωρίζω ότι παρ' όλα ταύτα η ΕΑΒ έχει προσφέρει με τη μορφή υποτροφίας δωρεάν εξετάσεις στους 2 καλύτερους αποφοίτους των ΤΕΙ Χαλκίδας (Τμήμα Αεροσκαφών) για κάθε κατηγορία (Β1, Β2), ήτοι 4 σετ εξετάσεων. Φυσικά για μια φορά και αν δεν τα καταφέρουν, θα πληρώνουν τις επαναληπτικές εξετάσεις. Αυτό θα αποτελέσει ένα κίνητρο (1) για βελτίωση των επιδόσεων των και υγιή ανταγωνισμό και (2) θα πιέσει τον υποψήφιο να μελετήσει αρκετά για να καταφέρει τις εξετάσεις με τη πρώτη προσπάθεια. Όπως λες το περιεχόμενο σπουδών υπερκαλύπτει το Part-66, άρα λογικά θα είναι σε θέση να περάσουν άνετα τις εξετάσεις. Συμβαίνει αυτό, γιατί εγώ από έκτακτο καθηγητή των ΤΕΙ άλλα ακούω? Υπάρχει το ελληνικό ρητό: "Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα".

2. Λες "Λίγοι φοιτητές από αυτούς που συνάντησα ήθελαν να γίνουν επιστήμονες. Οι περισσότεροι ήθελαν να δουλέψουν στη συντήρηση πολιτικών αεροσκαφών και ρωτούσαν πώς θα αποκτήσουν το Part-66B1 ή Β2.". Τότε έχουν κάνει λάθος επιλογές, όχι κατ' ανάγκη με δική τους ευθύνη. Θα χρειαστούν 7 χρόνια και εξετάσεις για να αποκτήσουν το Part-66 License. Ακριβώς αυτό τονίζω και εγώ ότι ο πιο σύντομος δρόμος, ίσως και ο καταλληλότερος, είναι ο δρόμος σπουδών μέσω σχολείου Part-147, είτε στην Ελλάδα είτε αλλού, που απαιτεί συνολικά κάτι λιγότερο από 4 χρόνια. ΠΡΟΣΟΧΗ! Αναφέρομαι σε πτυχίου Άδεια Συντήρηση Αεροσκαφών όχι σε Bachelor.
3. Λες "Μίλησα λοιπόν με τους φοιτητές & μετά με λίγους καθηγητές. Στους φοιτητές έδωσα την όποια πληροφορία ήθελαν τους απάντησα σε ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα.
Στους καθηγητές πρότεινα να εφαρμόσουν κάποιες ιδέες & συστήματα εκπαίδευσης που είδα στην Αγγλία. Τους πρότεινα να κανονίσουν συνάντηση με τους αρμόδιους στην ΥΠΑ ωστε να βρουν έναν τρόπο να μπορούν οι φοιτητές να δίνουν εξετάσεις του Part 66.". Μπράβο σου. Καλά αφού όπως λες τα μαθήματα υπερκαλύπτουν το Part-66. Ο οδηγός σπουδών δεν τους δίνει αυτές τις πληροφορίες και περίμεναν ένα πτυχιούχο Β1.1 να τους τα εξηγήσει? Και γιατί δεν καλούν κάποιον από την ΕΑΒ που ξέρει άριστα τη Νομοθεσία να τους τα εξηγήσει? Φοιτητές των ΤΕΙ που κάνουν την 6μηνη πρακτική τους στην ΕΑΒ μου το πρότειναν και τους είπα ότι έχω όλη τη καλή διάθεση να ξοδέψω χρόνο να τους εξηγήσω, αλλά μέχρι τώρα καμμία ανταπόκριση. Τώρα πως αυτό δεν έχει γίνει ενώ εσένα (έναν απλό κάτοχο Β1.1, όχι κάποιον ειδικό) σε κάλεσαν μάλλον κάτι άλλο προδίδει. Γνωρίζεις όμως ότι έγινε αυτή η συνάντηση στη ΥΠΑ? Ρώτα τους τι τους ειπώθηκε από την ΥΠΑ. Γιατί δεν προχώρησαν, τι τους εμποδίζει? Μήπως τους ειπώθηκε ότι αν θέλουν κάτι τέτοιο πρέπει να υποβάλλουν Φάκελλο για έγκριση για Part-147 και αυτό τους απέτρεψε? Πιθανόν δεν έχεις καταλάβει ότι οι σπουδές σε σχολείο κατά Part-147 ΔΕΝ ΑΠΑΛΛΑΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ από την υποχρέωση των εξετάσεων. Απλά μειώνει το αναγκαίο χρόνο προϋπηρεσίας, και βέβαια το γεγονός ότι οι σπουδές είναι ΑΚΡΙΒΩΣ προσαρμοσμένες στην ύλη του Part-66 αυξάνει δραματικά τη πιθανότητα επιτυχίας. 'Oταν λες να βρουν ένα τρόπο να μπορούν οι φοιτητές να δίνουν εξετάσεις του Part-66 τι εννοείς? Ο τρόπος υπάρχει, σε Πιστοποιημένους φορείς που ΕΧΟΥΝ την έγκριση για εξετάσεις και φυσικά στη ΣΠΟΑ. Αν εννοείς να δίνουν τις εξετάσεις στο ΤΕΙ, που μάλλον αυτό προτείνεις ή να απαλλαγούν απ' όλες, σε πληροφορώ ότι: αυτό δεν έχει γίνει για κανένα σχολείο σχολείο στην Ευρώπη και ο Κανονισμός Part-147 ορίζει σαφώς ότι Έγκριση σύμφωνα με το Part-147 χορηγείται κατ' αρχάς για παροχή εκπαίδευσης, ΑΚΡΙΒΩΣ όπως είναι το περιεχόμενο, πχ 2400 ώρες για το Β1.1 ή Β2, και ίσως έγκριση για διενέργεια εξετάσεων, ΟΧΙ όμως μόνο για εξετάσεις. ΟΠΟΙΟΣ θέλει, υποβάλει το Exposition του Οργανισμού του, αποδέχεται τον αυστηρό έλεγχο της ΥΠΑ και της EASA και αποκτά την έγκριση. Ας γίνει αυτό και ας βγει στη αγορά να πει ότι είναι Part-147 σχολείο διάρκειας 4 ετών και να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα Part-147 διάρκειας 2 ετών.

4. Λες "3. Όσο για την άγνοιά μου για το 40% του χρόνου σε real time maintenance environment και για το οτι αντιφάσκω λέγοντας για την προμήθεια κάποιου στρατιωτικού αεροσκάφους. Που βλέπεις το κακό; Μιλάμε για άπλη πρακτική στο χώρο τους για να πάρουν μια πρώτη γεύση και όχι για παράδειγμα ένα διετές OJT." Μα ακριβώς αυτό λέω και εγώ. Μιλάω για 40% ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ και όχι της απόκτησης εμπειρείας. Κάπου τα έχεις μπερδέψει τα πράγματα. ΑΛΛΟ το 40% πρακτικής κατά τις σπουδές, και άλλο η απόκτηση Maintenance Experience. 40% (εκ του οποίου το 30% σε real maintenance environment - όχι real civil maintenance enviroment) κατά τις σπουδές σημαίνει 160 ημέρες πρακτική (εργαστήρια ή σε real maintenance environment) ή 40% των 4 ετών. Για να εγκριθείς κατά Part-147 πρέπει να υποβάλεις συνάμμα και το σχετικό οδηγό πρακτικής εκπαίδευσης (Practical Training Logbook) με τα θέματα πρακτικής (Tasks). Δεν αναφέρομαι σε Logbook απόκτησης maintenance experience. ΜΕΤΑ τις σπουδές 2 έτη απόκτηση Maintenance Experience. Εσύ γιατί για μεν την ΕΑΒ τονίζεις τη μη ύπαρξη πολιτικού νηολόγιου (λάθος) μπλέκοντας το με το πρακτικό των σπουδών ενώ για το ΤΕΙ είσαι αντίθετα ελαστικός. Διάβασε προσεκτικά τη Νομοθεσία παραπάνω για να ξεδιαλύνει μέσα σου η σύγχυση. Έχεις μπερδέψει το αντικείμενο-περιεχόμενο σπουδών (θεωρητικό-πρακτικό μέρος) με την απόκτηση των 2 ετών Maintenance Experience.

5. Λες "Στην ΟΑ τουλάχιστον έμαθαν χρήσιμες πληροφορίες για τη συντήρηση πολιτικών αεροσκαφών όπως τη χρήση των AMMs, IPCs SRMs κτλ, πράγματα που θα βρουν στις όποιες εταιρίες δουλέψουν. Μήπως τα manuals των μαχητικών είναι κατηγοριοποιημένα κατά ΑΤΑ 100;". Τι ειρωνεία!!! Τι λες ρε μεγάλε!!! Εσύ περίμενες να κάνεις τη μαθητεία σου για να μάθεις το ATA 100, όταν αυτό είναι περιεχόμενο του Module 7 καθαρά θεωρητικό με πρακτική που περιλαμβάνει ασκήσεις χειρισμού των Manuals? Δεν το έμαθες κατά τη διάρκεια των σπουδών σου? Δεν εξετάστηκες σε αυτό και περίμενες να δεις κάποια AMMs, SRMs, IPCs κλπ στην ΟΑ για να τα καταλάβεις? Αν είναι έτσι τότε εκεί που σπούδασες δεν στα μάθανε καλά. Πάλι τα ίδια? Είσαι τόσο πολύ κολημμένος με την ταύτιση ΕΑΒ-Military Aircraft για κάποιο λόγο που αντιλαμβάνομαι ποιος είναι, που ψελλίζεις δικαιολογίες ανυπόστατες. Αυτό βέβαια πηγάζει από τη νοοτροπία που απέκτησες θεωρώντας την ΟΑ το άπαν και όλους τους άλλους "τσούλες". Μάθε λοιπόν ότι τα Manuals των ελικοπτέρων (Στρατιωτικά ή μη) ακολουθούν το ATA 100, το Embraer φυσικά το ίδιο, όχι μόνο όσα αεροπλάνα πετάει η ΟΑ. Ο Κανονισμός Part-147 είναι σαφής σε αυτό. Απαιτεί είτε να έχεις τα Manuals στη βιβλιοθήκη σου, είτε να διασφαλίζεται η πρόσβαση του μαθητή σε αυτά. Και επειδή μας έλεγξαν για αυτό σε πληροφορώ ότι δεν υπήρξε ούτε από μεριάς ΥΠΑ ούτε από μεριάς EASA καμμία σχετική παρατήρηση. Γιατί αυτή η χολή? Σε πληροφορώ ότι στο Βιβλίο που έχω προσωπικά αναπτύξει για το Module 10 έχω προσθέσει ένα Extra Κεφάλαιο ειδικά για το ATA 100 και όποιοι το έχουν παρακολουθήσει το έχουν μάθει πολύ καλά και δεν προσδοκούν να το καταλάβουν ΟΤΑΝ θα κάνουν τη μαθητεία τους (στη ΟΑ που είναι το ιδανικό μαγαζί κατά την άποψή σου λες και δεν υπάρχουν άλλες Εταιρείες). Maintenance Practices όπως ελασματουργικές εργασίες, συγκολλήσεις, ζυγοστάθμιση, ανάγνωση σχεδίων (ακόμα και κατασκευαστικών που αμφιβάλλω αν ξέρεις), χειρισμός εργαλείων (hand & power), μέθοδοι NDT, ground handling κλπ είναι πράγματα που αν θελήσεις να τα διαφοροποιήσεις σε πολιτικά και στρατιωτικά τότε θα γελάει κάθε γνώστης του θέματος.
Διάβασε προσεκτικά τα άρθρα 66.A.30(e), AMC 66.A.30(e), AMC 66.B.100 και πάψε να λες ότι σου κατεβαίνει και με έπαρση μάλιστα.

6. Για να γίνει σε όλους κατανοητή η προσπάθειά σου διαβολής της ΕΑΒ θα αναφέρω τα εξής που σε ξεγυμνώνουν: Σου ανέφερα το θέμα της απαίτησης των Αεροναυπηγών της Πάτρας να εξαιρεθούν από όλα και εσύ αμμέσως ΤΟ ΣΥΝΕΔΕΣΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΑΒ (Εφιάλτης σου έχει γίνει?) λέγοντας "Όσον για την πληροφορία για τους αεροναυπηγούς της Πάτρας μένω άφωνος! Αν τους δεις στην ΕΑΒ να επισκευάζουν έστω και πολιτικό αεροσκάφος κατέχοντας πτυχίο Part-66 φώναξέ μας να το δώ!". Πάλι το μυαλό σου στην ΕΑΒ? Τι σχέση έχει η πληροφορία που ανέφερα με την ΕΑΒ? Γιατί λες "αν τους δεις στην ΕΑΒ" και δε λες "αν τους δεις σε Αεροπορική Εταιρεία (γενικώς) να επισκευάζουν ..."? Ξέρεις τι λέει η Γκαιμπέλικη θεωρία? "Πες-πες στο τέλος μένει η λάσπη". Ε, λοιπόν είναι προφανής ο στόχος σου: Σε απασχολεί η ΕΑΒ φαίνεται και απ' ότι καταλαβαίνω εκφράζεις τη δυσαρέσκειά σου στο γιατί η ΕΑβ και όχι τα ΤΕΙ Χαλκίδας. Θέλεις να καλύψεις μάλλον κάποιους από τα ΤΕΙ. Να πεις σε αυτούς που σε βάζουν να τα λες αυτά ότι οι ενδιαφερόμενοι δεν "τσιμπάνε", δεν είναι βλάκες και δεν τρώνε κουτόχορτο. Πες του ότι εγώ έχω όνομα και ονοματεπώνυμο και δεν φοβάμαι να εκφράζομαι ανοιχτά και ΥΠΕΥΘΥΝΑ και αν το επιθυμεί ξέρει που να με βρει και να μου ζητήσει το λόγο.
'Εχω 32 χρόνια συνεχή στην Εκπαίδευση και πέρασαν πάμπολοι μαθητές από τα χέρια μου και είμαι περήφανος για τη πορεία τους και τις γνώσεις που απέκτησαν. Θα σου πω ένα παράδειγμα που καταρίπτει τα φτωχά επιχειρήματά σου: Το 1994 έπρεπε για πρώτη φορα να αποσυναρμολογηθεί η πτέρυγα των F-4 (ναι είναι στρατιωτικό, και λοιπόν?). Ανέλαβα την υποχρέωση να εκπαιδεύσω μια ομάδα Μηχανικών στη διαδικασία και τότε κάποιος Κύριος αναρωτήθηκε "καλά αυτός έχει ξανακατεβάσει πτέρυγα (ήθελε να προκριθεί η λύση ομάδας Αμερικάνων)?" και του είπανε "όχι αυτό δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα, αλλά ο εκπαιδευτής αυτός είναι ικανός να εκπαιδεύσει άριστα τους Μηχανικούς να το κάνουν (κάτι ξέρανε μάλλον)". Έγινε η εκπαίδευση έμπειρων μηχανικών φυσικά και η πτέρυγα "κατέβηκε" άνετα και χωρίς ζημιά (οι Γερμανοί στην ΜΒΒ τη πάτησαν τη πρώτη φορά και προκάλεσαν ζημιά), οι δε Αμερικάνοι δεν ήρθαν. Με αυτό το παράδειγμα ήθελα να σου δείξω ότι άλλο η εκπαίδευση και άλλο η απόκτηση Maintenance Experience. Πάντα έλεγα στους μαθητές μου ότι πχ εγώ μπορεί να είμαι χειρότερος από εσάς στο να κάνω μια τρύπα απόλυτα κάθετη, αλλά είμαι σε θέση να σας δώσω τις πλήρεις οδηγίες και μεθόδους πως να το πετύχεις και είναι θέμα εξάσκησης να τα καταφέρετε.

Είναι τραγικά τα επιχειρήματά σου, προσπαθώντας να αποδείξεις κάτι και να διαβάλεις ένα Πιστοποιημένο Φορέα κατά Part-147. Καλά είναι αν αυτό θέλεις να το κάνεις ευθέως και με ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ. Είναι πολύ πιθανό και εσύ κάποτε να ζητήσεις πληροφορίες από εμένα για κάποιο θέμα, θα τις έχεις έστω και αν δεν θα ξέρω ποιός τις ζητάει, απλά γιατί δεν ακολουθώ το σύστημα "κουβέρτα". Δεν μου αρέσει όμως η κάλυψη πίσω από την ανωνυμία και η εκτόξευση ανακριβειών, ψευδών πληροφοριών και η σύγχυση των ενδιαφερομένων.

Αν θέλεις συνέχεια, αυτό να γίνει στο αντίστοιχο topic "ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΑΒ", άσε αυτό το topic για αυτούς που έχουν Παλαιό Πτυχίο Τύπου ΙΙ. Εσύ δεν έχεις καμμιά σχέση με αυτό, εκτός αν σε ενοχλεί ότι υπάρχουν και αυτοί, ενώ εσύ είσαι αρκετά νεότερος κάτοχος πτυχοίου Part-66 B1.1.

Σε ότι αφορά τώρα τη μετατροπή των παλαιών πτυχίων Τύπου ΙΙ, ο ίδιος Κανονισμός δεν θέτει χρονικό όριο μετατροπής, αλλά το JAR-66 είχε θέσει timeline (έδινε χρονικό όριο) τον Ιούνιο του 2011.
Γνωρίζω αρκετούς που είναι στη διαδικασία μετατροπής των παλαιών πτυχίων Τύπου ΙΙ αυτή τη στιγμή, επομένως συστήνω κατάθεση αίτησης (Φόρμα 19) και αντιγράφου του παλαιού πτυχίου στην ΥΠΑ Δ2/ΤΜΗΜΑ Β για τη μετατροπή του. Ισχύουν αυτά που ήδη έχω αναφέρει για απαίτηση τεκμηρίωσης των Module 9 & 10 για τη έκδοση του πτυχίου Part-66. Για αυτό το τελευταίο δεν ευθύνεται η ΥΠΑ, είναι απαίτηση της EASA που τέθηκε τον Ιανουάριο 2007, δυστυχώς μετά από ενέργειες προς την EASA ενός "Ελληνα" (γνωρίζω το όνομά του απλά δεν θα το αναφέρω). Όσοι είναι κάτοχοι παλαιού πτυχίου και εργάζονται σε οργανισμό Part-145 καλύπτονται από σχετική βεβαίωση της Εταιρείας που τεκμηριώνει τη κάλυψή τους μέσα α΄πο τις εκπαιδεύσεις που διεξάγονται, ενώ δυστυχώς όσοι είναι εκτός Part-145 θα απαιτηθούν εξετάσεις είτε στη ΣΠΟΑ είτε σε ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ φορέα Part-147. Τη σχετική οδηγία μπορώ να τη στείλω με e-mail σε κάθε ενδιαφερόμενο.
 
Top