Παλιο πτυχιο ΥΠΑ τυπου ΙΙ

Laitmer

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
23/07/2009
Μηνύματα
14
Likes
0
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGBL
Γεια σας ειμαι καινουργιος σ αυτη την πολυ ενδιαφερουσα παρεα, εχω καποιες αποροιες και ισως εδω βρω καποιες απαντησεις!!
Το Απριλιο του1997 απεκτησα το πτυχιο της της ΥΠΑ τοτε τυπου ΙΙ. Στη συνεχεια λογω καποιων συγκειριων καταταχτηκα στην πολεμικη αεροπορια και σημερα με 12 χρονια υπηρεσιας ειμαι μηχανικος κινητηρων στα F-16 BLK50. Προσφατα καποιος γνωστος μου απεκτησε ενα Cessna 172P σκεφτηκα λοιπον πως θα μπορουσα να αναλαβω την συντηρηση του!!
Σε ενα τηλεφωνημα μου στην ΥΠΑ για να δω αν το πτυχιο μου ειναι σε ισχυ διαπιστωσα πως η νομοθεσια εχει αλλαξει!!! Και οτι ολοι οι πιστοποιημενοι μηχανικοι μετατρεψανε τα πτυχια τους σε EASA part-66 B1,η κατι τετοιο.
Θα μπορουσε καποιος παρακαλω που ειναι ενημερωμενος με το αντικειμενο να με ενημερωσει πως μπορω να αποκτησω το νεο πτυχιο η ανυπαρχει δυνατοτητα μετατροπης αυοματα μιας και ειμαι κατοχος του ΥΠΑ τυπου ΙΙ?
 
Υπήρχε η δυνατότητα μετατροπής από τύπου ΙΙ σε Β1 αλλά με limitations στα avionics. Νομίζω οτί στην περίπτωση σου πρέπει να ξανακάτσεις τις εξετάσεις, αλλά και πάλι θα χρειαστεί να έχεις 2-5 χρόνια υπήρεσία σε αεροπλάνα πολιτικού νηολόγιου.
δες εδώ για την νομοθεσία περί Β1 http://easa.eu.int/ws_prod/g/doc/Regula ... Part66.pdf
και γενικά περί EASA http://easa.eu.int/ws_prod/c/c_maint.php
 
Ευχαριστω πολυ dimitris τα Links που μου εδωσες ειναι αρκετα κατατοπιστικα!!!!
 
Θα ήθελα να σε πληροφορήσω ότι ως κάτοχος Παλαιού Εθνικού πτυχίου, δικαιούσε να μετατρέψεις το Παλαιού Πτυχίο σου Τύπου ΙΙ σε EASA Part-66.
Χρειάζεται να υποβάλεις αίτηση στην ΥΠΑ ζητώντας τη μετατροπή του. Η αίτηση υπάρχει στην ΥΠΑ (Δ2) και θα πρέπει να τη συμπληρώσεις μαζί με ένα αντίγραφο του Πτυχίου Τυπου ΙΙ.
Επειδή δεν εργάσεσαι σε Πιστοποιημένο φορέα Συντήρησης πολιτικού νηολογίου κατά EASA Part-145 θα σου ζητηθεί κάλυψη των Modules 9 & 10 (δες το Appendix I του Part-66), δηλαδή Human Factors & Aviation Legislation. Αυτό γίνεται δίνοντας εξετάσεις στα 2 αυτά γνωστικά αντικείμενα είτε στη ΣΠΟΑ είτε σε Πιστοποιημένο φορέα εκπαίδευσης κατά Part-147 όπως είναι η ΕΑΒ και η ΟΑ (δεν γνωρίζω όμως στη παρούσα φάση αν λειτουργεί λόγω των αλλαγών). Αρκετοί συνάδελφοί σου από την ΠΑ έχοντας να αντιμετωπίσουν το ίδιο πρόβλημα αποτάνθηκαν στην ΕΑΒ και παρακολούθησαν σχετικά μαθήματα και έδωσαν εξετάσεις κτά τους τελευταίους 12 μήνες. Μόλις έχεις στα χέρια σου τα πιστοποιητικά επιτυχούς εξέτασης σατ 2 αυτά αντικείμενα, κατευθείαν η ΥΠΑ θα σου εκδόσει το Πτυχίο EASA Part-66 έχοντας τις κατηγορίες Β1.1, Β1.2, Β1.3, Β1.4 και Β2 (πολύ περιορισμένο όμως). Στο πτυχίο αυτό θα αναφέρει ότι δεν υπάρχει περιορισμός στο Β1 (όλες οι υποκατηγορίες του), ιδιαίτερα περιοριστικό το Β2 (Avionics). Επίσης θα αναφέρει ότι πριν την ενσωμάτωση Τύπου Αεροσκαφών απαιτούνται κάποιες εξετάσεις σε αντικείμενα ορισμένων επιμέρους γνωστικών αντικειμένων (Modules) που έχουν να κάνουν με Ηλεκτρολογία, Ηλεκτονικά, Ψηφιακά και νέες τεχνολογίες. Η άρση αυτών γίνεται με εξετάσεις στα επιμέρους αυτά θέματα και τότε πλέον το Πτυχίο γίνεται ελεύθερο περιορισμών για ενσωμάτωση Τύπων. Οι Αεροπορικές Εταιρείες επιθυμούν τα Πτυχία να έχουν ολοκληρώσει αυτές τις εξετάσεις (να γίνουν όπως λέμε unrestricted) προκειμένου να μπορούν άμμεσα να ενσωματώσουν τύπους που τους ενδιαφέρουν.
 
ΠΟΣΕΣ μα ΠΟΣΕΣ φορες θα βαλεις το ιδιο ποστ??? Και να ειχα ορεξη να ασχοληθω με σας, αν ειστε και στην πραγματικοτητα ετσι φορτικοι (σπαστικοι).. Σα να εχεις βγει για κυνηγι μαθητων κανεις..
:rant: :wall:
Οσο καλη δουλεια και να γινεται εαν δεν πιασει η χημεια...

ΥΓ: Σιγα την ιστοσελιδα! Απαραδεκτη για το ετος 2009! (το μπλογκ μου ειναι καλυτερα στημενο, οεο!) :banana:
 
Μόνο για μάθημα στην ΕΑΒ γιατί από μισθούς.... θα σε μισήσει η εφορία...όλο επιστροφές θα σου κάνει.
Εξάλου όπως αναφέρουν πολλοί στο forum, θα πρέπει να δουλέψεις σε αεροσκάφη με πολιτικό νηολόγιο - κάτι δύσκολο να βρεις εκεί.

Εκτός θέματος, αλλά πιστεύω οτι πρέπει να γραφτεί:
Φαντάσου τα κακόμοιρα παιδιά που φοιτούν στο ΤΕΙ Χαλκίδας ως τεχνολόγοι αεροσκαφών... Σπουδάζουν για τουλάχιστον 4 χρόνια, υπερκαλύπτουν την ύλη του Part-66 και κανένας τους δεν έχει σκεφτεί να αποκτήσει το τμήμα τους Part 147 Basic Training approval για να αποκτήσουν το πτυχίο όσον το δυνατόν γρηγορότερα.
Πρέπει μετά και από στρατιωτικό κτλ & αν βρουν δουλειά ως βοηθοί μηχανικοί, να πάνε στην ΥΠΑ ή στην ΕΑΒ ή όπου αλλού και να δώσουν μαθήματα. Από δύο-τρία modules τους απαλάσονται μόνο.

Έχω πληροφωρήσει προσωπικά καθηγητές για τις δυνατότητες που τους δινεται με ένα Part 147, αλλά ύστερα από 2 χρόνια....ΦΕΕΕΕΤΑ!
{Κατηγορώ το μηχανισμό, μπορεί οι άνθρωποι να προσπάθησαν και να βρήκαν τοίχο}
 
Σχετικά με το ΤΕΙ Χαλκίδας, ποιό είναι το προφίλ των καθηγητών? Υπάρχει κάποιο σημαντικό ποσοστό τους με προέλευση από τον αεροπορικό χώρο ώστε να είναι σε θέση να κατανοήσουν την πρότασή σου?
 
Δεν ήμουν & δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω το προφίλ των καθηγητών του ΤΕΙ Χαλκίδας στο τμήμα των αεροσκαφών.

Είχα την τύχη - & ατυχία μαζί - να σπουδάσω Αγγλία. Δούλεψα σε γνωστή αεροπορική εταιρία & ένας εκ των συναδέλφων μου ήταν έκτακτος καθηγητής στο ΤΕΙ.
Μου ζήτησε να πάω μαζί του μετά τη δουλειά να μιλήσω στα παιδιά για το επάγγελμα του μηχανικού αεροσκαφών & για τα προγράμματα σπουδών που υπάρχουν στην Αγγλία. Προς μεγάλη τιμή του αγαπητού μου συναδέλφου που ανησυχούσε για το μέλλον των φοιτητών του και όχι απλά να πάει να κάνει το μάθημά του και να φύγει.
Τότε είχα περίπου 2 με 3 χρόνια που είχα επιστρέψει και είχα πάρει πρόσφατα το Part 66B1.1.

Ετσι λοιπόν το προηγούμενο βράδυ της επίσκεψης μου στο ΤΕΙ, μπήκα στο site τους και είδα το πρόγραμμα σπουδών. Δε χρειάστηκε πολύ για να δω ότι υπερκαλύπτουν το syllabus του Part66.

Μίλησα λοιπόν με τους φοιτητές & μετά με λίγους καθηγητές. Στους φοιτητές έδωσα την όποια πληροφορία ήθελαν τους απάντησα σε ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα.
Στους καθηγητές πρότεινα να εφαρμόσουν κάποιες ιδέες & συστήματα εκπαίδευσης που είδα στην Αγγλία. Τους πρότεινα να κανονίσουν συνάντηση με τους αρμόδιους στην ΥΠΑ ωστε να βρουν έναν τρόπο να μπορούν οι φοιτητές να δίνουν εξετάσεις του Part 66.
Σαν ιδέα για πρακτική τους ανέφερα οτι μπορούν να πάρουν για παράδειγμα παλιά αεροσκάφη της ΠΑ που έχουν αποσυρθεί, jet, εμβολοφόρα και να κάνουν πρακτική σε αυτά (να βγάλουν ένα τροχο - να το σηκώσουν στους γρύλους και πολλά άλλα)

Οι καθηγητές φάνηκαν πρόθυμοι.
Εκεί που στεναχωρίθηκα αγαπητοί φίλοι του forum ήταν που 2 χρόνια μετά, δουλεύοντας στη βαριά συντήρηση της ΟΑ, βρήκα μερικούς από αυτούς τους φοιτητές να κάνουν "πρακτική εξάσκηση". Από ότι κατάλαβα δεν έχει γίνει τίποτα...
 
Σε επικοινωνια που ειχα με την ΥΠΑ και καποιο γραφειο που ειναι υπευθυνο για τα πτυχια των μηχανικων μου ανεφεραν πως υπηρχε μια συγκεκριμενη χρονικη περιοδος που ειχες το δικαιωμα μετατροπις του εθνικου πτυχιου τυπου ΙΙ σε EASA Part-66.
Και οτι πλεον πρεπει να συμμετασχω στις εξετασεις εκ νεου πραγμα το οποιο για μενα εινα δυσκολο καθως ειμαι εν ενεργεια μηχανικος στην ΠΑ , η οποια δεν ειναι φορεας πολτικου νηολογιου!!
Ειστε σιγουρος οτι υπαρχει ακομα προθεσμια? Αν ναι πιστευω οτι θα αξιζε τον κοπο να μεταβω στην Αθηνα , να κανω την αιτηση μετατροπης και να ακολουθησω στην συνεχεια τις διασικασιες που αναφερατε!!! Τα παραπανω μαθηματα που αναφερατε ποσο χρονος απαιτειται για την παρακολουθηση τους?
 
Θα ήθελα να μάθω από που πηγάζει η χολή που βγάζει ο B737Mech για την ΕΑΒ! Έχω την αίσθηση ότι για προσωπικούς του λόγους επιτίθεται και σχολιάζει μια Εταιρεία, για την οποία μάλλον ξέρει ελάχιστα. Ίσως γιατί δεν κατάφερε να είναι συνάδελφός μας. Τον πληροφορώ λοιπόν ότι η ΕΑΒ είνα πιστοποιημένος Φορέας με A1 και Β1 και C (φαντάζομαι να καταλαβαίνει τι σημαίνουν μιας και έχει σπουδάσει σχετικά).
Το κυριότερο έχει Γραμμή Συντήρησης σε επίπεδο Overhaull και η πρακτική γίνεται εκεί και όχι σε απλά εργαστήρια με 2 πάγκους και 3-4 μέγγενες, έχει γραμμή συντήρησης πολιτικού νηολογίου και βεβαίως και στρατιωτικού. Αλήθεια, εκεί που σπόδασες είχες ποτέ την ευκαιρεία να δεις ΠΛΗΡΩΣ διαλυμένο ένα Jet κινητήρα για να κατανοήσεις όλες τις λεπτομέρειες?
Σε ότι αφορά τα ΤΕΙ Χαλκίδας, προσωπικά θα επιθυμούσα να έβλεπα να αναπτύσσονται και να Πιστοποιούνται κατά Part-147.
Αλλά αγαπητέ B737Mech συνάμα είσαι και αντιφατικός. Αφου αναφέρεις για την ΕΑΒ, ότι δεν έχει συντήρηση πολιτικού νηολόγιου (λάθος), προτείνεις στα ΤΕΙ να πάρουν από την ΠΑ scrap components και ότι άλλο θα μπορούσε να πάρει για να γίνει η πρακτική. Καλά αυτά θα είναι πολιτικού νηολόγιου?
Λόγω της άγνοιάς σου αγαπητέ B737Mech ξέχασες να ανφέρεις κάτι σημαντικό!! Ότι ο κανονισμός Part-147 απαιτεί minimum 40 % του χρόνου εκπαίδευσης (160 ημέρες για το B1.1 πχ όπως εσύ) εκ του οποίου το μεγαλύτερο ποσοστό συνίσταται να είναι σε real maintenance environment, στην ΕΑΒ υπάρχει.
Μήπως γνωρίζεις ότι το Πανεπιστήμιο της Πάτρας (Αεροναυπηγοί) παρουσίασαν στην ΥΠΑ ένα Πίνακ όπου σε ΟΛΑ τα MODULES καταλήγαν στο συμπέρασμα ότι καλύπτουν όλες τις απαιτήσεις (δηλαδή απαλλαγή από όλες τις εξετάσεις), αναφέροντας μάλιστα για το Module 7 (Mainetnace Practices) το εκπληκτικό ότι οι σπουδές το καλύπτουν πλήρως και για αιτιολόγηση (απαιτείατι σύμφωνα με την EASA) έγραφαν σαν justification¨Καλύπτεται από Ακαδημαϊκές Σημείώσεις!!!! Ρώτα σχετικά την ΥΠΑ να στο επιβεβαιώσουν.
Έλεος, όχι και αυτό επειγή θέλουν κάποιοι όταν αποκτήσουν Δίπλωμα Μηχανικού αυτομάτως να παίρνουν χωρίς δεύτερη κουβέντα ΌΤΙ Άδεια ΤΕΧΝΙΚΟΥ υπάρχει στην Ελλάδα!!! (Σημ: και εγώ Μηχανικός είμαι, ανήκω στην ίδια ομάδα, αλλά με προσγειωμένα μυαλά).
Προσοχή όμως! Είναι αυστηρός ο Κανονισμός σε ότι αφορά τη λειτουργία του Φορέα κατά Part-147 (Μάθημα, παρουσίες, πρακτική, μόνιμους πιστοποιημένους καθηγητές, και το κυριότερο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ με αδιάβλητες διαδικασίες). Ας ετοιμάσει το Exposition όποιος ενδιαφέρεται και ας δεχτεί τον έλεγχο της ΥΠΑ, γιατί ΜΟΝΟ αυτή έχει το δικαίωμα να εγκρίνει. Εξάλλου, άλλος νομίζω ότι είναι ο ρόλος εχός ΤΕΙ και όχι να παράγει απλά Μηχανικούς Αεροσκαφών (Line Maintenance/Base Maintenance Support Stuff Technician). Αν δε κάνω λάθος μιλάμε για Ιδρυμα που βγάζει Τεχνολόγους και όχι Technicians, σωστά? Ο κανονισμός ουδόλως ενδιαφέρεται αν έχεις τελειώσει Πολυτεχνείο, Πανεπιστήμιο, Λύκειο, ή Τεχνική Σχολή. Απλά αλλάζουν οι απαιτήσεις σε προϋπηρεσία. Αρέσει δεν αρέσει με Part-147 πλήρες course χρειάζεσαι 2 χρόνια εμπειρείας, από ΟΛΑ τα υπόλοιπα 3 χρόνια και με ΜΗΔΕΝ Σχολείο 5 χρόνια.
Αυτό που αναφέρεσαι για τα ΤΕΙ εμπίπτει στο κεφάλαιο των απαλλαγών από εξετάσεις. Εκεί δεν έχω καμμία αντίρηση. Όμως μιας και σπούδασες, όπως λες, στη Αγγλία, γνωρίζεις τι απαλλαγές δίνει η UK CAA στους Μηχανικούς (με Engineering Degree)? Αν δεν θέλεις να ανοίξεις το σχετικο αρχείο από UK CAA να σου πώ εγώ. Ο Mechanical Engineer μόνο Modules 1 & 2. Ο Electrical Engineer Μοδθλεσ 1, 2 & 3. O Electronics Engineer Modules 1, 2,3 & 4. O Avionics Engineer aαπαλλάσεται από το Module 5, κια ο Aeronautical Engineer απαλλάσεται από το 8. ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ. Για τους αποφοίτους ΤΕΙ ισχύουν κάποια άλλα πιο πλεονεκτικά (αν θέλεις επικοινώνησε μαζί μου να σου στείλω τη σχετική απόφαση), όπως απαλλαγή από το Module 16 (Pston - μιλάμε για αεροπορικούς κινητήρες) επειδή στα ΤΕΙ Μηχανολογίας κάνουν ΜΕΚ.

Αγαπητέ Laitmer
Είσαι από τους τυχερούς που έχουν παλαιό πτυχίο. ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ. Πήγαινε στην ΥΠΑ Δ2/ΤΜΗΜΑ Β και υπέβαλε αίτηση για μετατροπή του παλαιού πτυχίου σου. Το μόνο που θα σου ζητηθεί είναι να καλύψεις τα Module 9 & 10 με εξέταση και μόλις το κάνεις θα πάρεις από την ΥΠΑ το Part-66 Licence μαρκαρισμένο με ΟΛΑ τα Β1 (Β1.1, Β1.2, Β1.3, Β1.4). Είναι απόλυτα έγκυρη η πληροφορία που σου δίνω.
Επίσης ο Κανονισμός EC 2042/2003 έχει τροποποιηθεί το άρθρο 7 που λέιε πλέον ότι κατά παρέκλιση του Κανονισμού δεν είναι υποχρεωτική η συμμόρφωση με το Part-66 (δηλαδή να έχει πτυχίο Part-66 κάποιος για να πιστοποιήσει ΘΔΙΩΤΙΚΟ αεροπλάνο μέχρι 5700 κιλά ή μονοκίνητήριο Ελικόπτερο ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ. Έλεγξέ το από το site της EASA.
Όσον αφορά τον αγαπητό makedonas έχω να του πω ότι τα Forums είναι για να λύνει κάποιος τις απορίες του και να παίρνει ΣΩΣΤΗ πληροφόρηση. Αν αυτό δεν σε ενδιαφέρει, μαγκιά σου. Σε ότι αφορά εμένα έχω το θάρρος και τα "τρυφερά" ανάμεσα στα πόδια μου να αναφέρω το όνομα μου για να καταλαβαίνει ο οιοσδήποτε ποιός του δίνει πληροφόρηση. Δεν ψάχνω για πελάτες, ειδικά αν εσύ το επιθυμούσες μάλλον θα σε απέρριπτα γιατί θέλω να συνεργάζομαι με ντόμπρους και ειλικρινείς ανθρώπους. Επειδή τα λόγια σου είναι ιδιαίτερα άκοσμα θα σε καλούσα να τα λες ευθέως με ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ για να ξέρω ποιός είναι (Μη φοβάσαι δεν έχω διάθεση να ασχοληθώ ιδιαίτερα με σένα στο μέλλον, εκτός αν το θέλήσεις). Απλά δεν πρόκειται να αφήνω αναπάντητες ανακρίβειες και κακούς χαρακτηρισμούς για το άτομό μου. Ελπίζω να το κατάλαβες.
Έχω βοηθήσει αρκετούς να βρουν το σωστό τρόπο να μελετήσουν και να προειτομαστούν, όχι κατ' ανάγκη για το καλό της Εταιρείας. Εγώ σε 14 μήνες αποσύρομαι από τη δουλειά μου και με συγχωρείς για τη φράση "χέστηκα για το μέλλον". Όσο όμως μπορώ θα βοηθάω όποιον ψάχνει απαντήσεις σε ερωτήματά του.
 
Top