Όρια - χρεώσεις αποσκευών / χειραποσκευών

περιγράφω και εγώ την (αρνητική) εμπειρία μου χθες από Κεφαλονιά για Αθήνα σε σχέση με τις αποσκευές

Πρώτο φάουλ ενώ πολλοί από εμάς είχαμε τυπωμένη την κάρτα επιβίβασης, δεν μας επιτρεπότανε να περάσουμε για έλεγχο αν δεν περιμέναμε πρώτα στο desk του check-in. Εκεί μετά από 10-15 λεπτά αναμονής όρθιοι μας έδιναν άλλη κάρτα επιβίβασης. Ποιό το νόημα λοιπόν κύριοι του online check-in;

στο desk του check-in ζυγίζει την χειραποσκευή μου και την βγάζει 12 κιλά. Της εξηγώ ότι έχει μέσα και το laptop, ανοίγω το βλέπει αλλά απαιτεί να το βγάλω έξω. Το βγάζω και το παίρνω ως προσωπικό αντικείμενο. 9 κιλά. Εν τω μεταξύ σε διαστάσεις μία χαρά άνετα χώρεσε στο δοκιμαστικό δοχείο που με έβαλε να το δοκιμάσω.

Δεν της έφτανε. Είναι 9 μου λέει. Οκ, της απαντάω θα βγάλω πράγματα. Βγάζω και φοράω μία μπλούζα και το μπουφάν μου (ήμουν με το πουκαμισάκι) - υποθέτω όταν στους όρους λεει για το πανωφόρι εννοεί ότι δεν κάνει να το κρατάς μαζί σου όχι ότι θα σου καθορίσουν τι θα φοράς και πότε θα κρυώνεις - βάλε και κάτι κλειδιά, ενα σωρό κέρματα (ετυχε να εχω μαζέψει κάμποσα), ένα φορτιστή στις τσέπες λιγότερο από 8 κιλά.

Ναι αλλά θα πάει κάτω μου λεει στις αποσκευές. Επειδή με είχε τσαντίσει όχι της λέω εγώ παίρνω χειραποσκευή για να μην περιμένω στην Αθήνα, αν ήθελα θα πλήρωνα κανονική βαλίτσα και θα πήγαινε κάτω. Στο επιχείρημα ότι πρόκειται για την "ευστάθεια" του αεροσκάφους δεν μπορώ παρά να το βουλώσω.

Συμπέρασμα. Με ταλαιπώρησαν. και τι κέρδισαν;
α) από τη στιγμή που σε όγκο ήμουν οκ, έχει διαφορά γι αυτούς αν θα έχω χειραποσκευή και προσωπικό αντικείμενο μαζί ή χωριστά;
β) αφού θα πήγαινε κάτω η χειραποσκευή γιατί με ταλαιπωρούν; Αν επρόκειτο για την άνεση-χώρο στην καμπίνα να το δεχθώ καθώς πολλές φορές βλέπω κόσμο να προσπαθεί να τοποθετήσει στα ντουλάπια τις "χειραποσκευές" να μη χωράει, και να καθυστερούν όλοι. Αλλά δείχνει ότι είναι καθαρά τιμολογιακή πολιτική μπας και "μαζέψουμε κανενα ευρουλάκι". Από όσους είδα κανείς δεν χρειάστηκε να πληρώσει πάντως απλά καθυστέρηση στην ουρά είχε.
γ) θεωρώ πολύ πιο τίμια την νέα πολιτική της ryanair
δ) έχω και εγώ δει τέρατα να μεταφέρουν ενα σωρό τσάντες ή η χειραποσκευή να είναι βαλιτσάρα και να μην τους λένε τίποτε και εγώ δεν συμφωνώ με αυτό σαφώς.
ε) αν θέλουν να γίνουν αυστηροί δικαίωμά τους αλλά να έχουν ενιαία πολιτική και να είναι πάντα αυστηροί ώστε να το ξέρουμε όταν επιλέγουμε ποια εταιρία θα προτιμήσουμε. 1η προτιμήση μία εταιριά ελαστική που όμως δεν θα δημιουργεί πρόβλημα στους συνεπιβάτες κυρίως σε θέμα όγκου, 2η μία που είναι πάντα τυπικά αυστηρή, τελευταία επιλογή μία που είναι έτσι και μία αλλιώς όπως είναι τελευταία η aegean
 
Ckabi, είναι η πιο ολοκληρωμένη, ψύχραιμη και λογική τοποθέτηση που έχω διαβάσει για το θέμα.
 
H Aegean αυξάνει τις τιμές στις παραδοτέες αποσκευές...

Από την προσεχή Τρίτη 12 Φεβρουαρίου, η Aegean αυξάνει τις χρεώσεις στις παραδοτέες αποσκευές των επιβατών.
Έτσι στις πτήσεις εσωτερικού, αυτό που θα πληρώνει ο επιβάτης για την αποσκευή που θα παραδίδει αυξάνεται από 12 σε 16 ευρώ την χειμερινή περίοδο και από 18 σε 22 ευρώ την θερινή περίοδο.
Στις πτήσεις εξωτερικού το κόστος της παραδοτέας αποσκευής αυξάνεται από 20 σε 25 ευρώ την χειμερινή περίοδο και από 27 σε 30 ευρώ την θερινή περίοδο.
 
Κλείνοντας εισητήριο Θεσσαλονίκη-Βερολίνο με ενδιάμεση στάση Αθήνα με την Αegean πρέπει να πληρώσω δύο φορές την βαλίτσα;
 
Αν είναι μια συνολική κράτηση όχι
Αν είναι 2 ξεχωριστές κρατήσεις ναι
 
Μια ετσι μινι ενημερωση που αναφερθηκε και σε αλλο τοπικ (της LH) σχετικα με τις χειραποσκευες στην Α3. Τις προαλλες ετυχε στην πυλη να ελεγξουν ολες τις χειραποσκευες (στην ΑΤΗ). Ζυγαρια η κλασικη φθηνη portable με το λουρι που βρισκεις στο ιντερνετ, οχι τιποτα sophisticated. Η δικη μου χειραποσκευη ηταν 9κ και κατι ψιλα. Τα λογια του υπαλληλου ηταν: "Επειδή είναι πάνω απο 8κ θα σας την πάρουμε, αλλα επειδή είναι κάτω απο 10κ είναι δωρεάν". Δε ξερω αν αυτό είναι επίσημη πολιτική ή ανεπίσημη κι επιλεκτική μη εφαρμογή των δικών τους κανόνων, απλά το αναφέρω κι ας γράψουν κι άλλα μέλη παρόμοιες εμπειρίες.

Σε αεροδρομια του εξωτερικού μου έχουν τύχει τρεις εναλλακτικές, όλες σε γεμάτες πτήσεις.

1. Να ζυγίσουν τη χειραποσκευή "χεράτα" (που δε καταλαβαινεις το μισο κιλο αλλα καταλαβαινεις τη διαφορα 8 με 12 πχ).
2. Να πάρουν ανεξαιρέτως όλες τις χειραποσκευές που είχαν ροδάκια δωρεάν, χωρίς να σου δίνουν τη δυνατότητα να την κρατήσεις αν πχ έχεις εύθραυστα ή ευαίσθητα (όπως κάνουν, οι Luftwaffe-Swiss-Austrian).
3. Να μη ζυγίσουν τίποτα και να μπουν όλοι μέσα με όσο τους βαστάει.

Μου έκανε αρνητική εντύπωση πως άφησαν στο αεροπλάνο όσους είχαν δυο προκλητικά μεγάλα τεμάχια, όπως αυτά τα υπερμεγέθη backpacks που όχι μόνο δε χωράνε με τίποτα κάτω απο το κάθισμα, αλλά πιάνουν και το μισό ντουλάπι γιατί δεν μπαίνουν κάθετα όπως οι μικρές βαλίτσες.
 
Εμένα σε πρόσφατη πτήση ATH-SKG μου ζήγισαν την χειραποσκευή πριν το boarding με ζηγαρια χειρός. Μου είπε ότι είναι 10 κιλά που δεν ήταν με τίποτε και ότι θα την πάρουν για παράδοση. Τους είπα ότι δεν την δίνω γιατί όταν φτάσω Θεσσαλονίκη δεν θα έχω χρόνο να περιμένω στον ιμάντα και ότι προτιμώ να πετάξω πράγματα από την βαλίτσα. Μόλις το είπα αυτό κόλησε η υπάλληλος και μου απάντησε ότι δεν ήταν απαραίτητο να πετάξω πράγματα. Εγώ παρόλα αυτά πέταξα ένα περιοδικό που είχα και δεν έδωσα την χειραποσκευή. Σε άλλους έβαλε tag για να την παραδόσουν. Κάποιοι απλά το ξεκόλησαν πριν μπουν στο αεροπλάνο και μετά μπήκαν με την χειραποσκευή στην καμπίνα. Όταν προσφέρεις υπηρεσίες LCC πρέπει να περιμένεις και πελάτες LCC. Πάντως, το ταξίδι με την Aegean όσο περνάν τα χρόνια γίνεται μια όλο και πιο δυσάρεστη εμπειρία.
 
Παιδιά, το OTP (on time performance) είναι βασικός στόχος όλων των εταιρειών. Οι περισσότερες (για να μην γράψω όλες) έχουν στα GOM (Ground operational manual) τους την διαδικασία την συλλογή χειραποσκευών στο Gate. Δεν θεωρώ ότι να ζυγίζουν τις αποσκευές είναι λάθος, αντιθέτως είναι θέμα safety και δεν θα χαρακτηρίσω την κίνηση αυτή ως LCC πρακτική.
Δεν μπορεί κάποιος να μεταφέρει χειραποσκευή πάνω από το επιτρεπόμενο όριο που ορίζει ο κάθε αερομεταφορέας. Οι παράγοντες αρκετοί, ας μην τους αναλύσουμε εδώ ... σκεφτείτε μόνο την περίπτωση μιας έντονης ανατάραξης όπου μία χειραποσκευή ζυγίζει παραπάνω από το επιτρεπόμενο όριο πόσο επικίνδυνη μπορεί να γίνει για τον επιβάτη που κάθετε από κάτω. Κακά τα ψέματα, αρκετοί ταξιδεύουν με μια χειραποσκευή και βάζουν μέσα διάφορα πράγματα και στο τέλος η χειραποσκευή ζυγίζει 15 - 16κιλά. Υπάρχει κόσμος που δεν μπορεί να την σηκώσει και να την τοποθετήσει μόνος του πάνω στα overhead lockers με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές τα πληρώματα να αναγκάζονται να τις σηκώσουν και να τις τοποθετήσουν σωστά. Θυμηθείτε, δεν είναι η δουλεία τους.

Συνοψίζοντας: Gate bags = μια έξυπνη λύση για τις αεροπορικές ώστε να βελτιώσουν το ΟΤP, και για να αυξήσουν το revenue.
 
Ο μόνος τρόπος να φτάσει μια βαλίτσα σε μέγεθος χειραποσκευής τα 15 κιλά είναι να κουβαλάς κάτι εξωφρενικά βαρύ. Σίγουρα όχι τα πράγματα που μεταφέρει ένας φυσιολογικός ταξιδιώτης. Το πρόβλημα φυσικά δεν είναι ότι η αεροπορική σκοτίζεται πραγματικά για την ασφάλεια αλλά για το κέρδος. Για να μπορούν να χρεώσουν την βαλίτσα στο check in οδηγούν τους επιβάτες να ταξιδεύουν με χειραποσκευή. Αναρωτήθηκε κανείς αν ένα Α320 χωράει 174 χειαραποσκευές στα overhead? Φυσικά όχι. Γιαυτό προσπαθούν να σου την πάρουν στο boarding για να χωρέσουν των υπολοίπων. Όλα αυτά είναι πρακτικές lcc που τις εφαρμόζει πλέον και η Aegean. Αν αύριο αρχίσει να χρεώνει και το φαγητό δεν θα έχει καμία διαφορά από μια κλασσική lcc.
 
Προ 3ημέρου ήμουν στο DUS-TXL της EW με χειραποσκευή. 3 ώρες πριν την πτήση μου ήρθε sms που μου πρότεινε να παραδώσω δωρεάν την χειραποσκευή στο check-in counter και να την παραλάβω στον ιμάντα , πράγμα που έκανα καθώς δε βιαζόμουν. Το ίδιο και στην επιστροφή, ωστόσο εκεί είχα ήδη προαγοράσει προ ημερών αποσκευή (εννοώ την ίδια βαλίτσα μεγέθους χειραποσκευής αλλά με περισσότερα πράγματα μέσα). Τελικά δε με συνέφερε καθώς το βάρος της γεμάτης χειραποσκευής ηταν 9 kg και φυσικά θα μπορούσα το 1 kg να το πάρω στην τσάντα πλάτης που είχα μαζί μου...
Σε παλιότερη πτήση πάλι με Eurowings DUS-STR αλλά με Q400 έδωσα τη χειραποσκευή στην πύλη και την παρέλαβα κατά την έξοδο από το αεροπλάνο. Εκεί λειτούργησε η διαδικασία γρηγορότερα.
 
Top