Olympic Airways Concorde?

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Re: OLYMPIC AW CONCORDE?

επίσης!!! Οι φωτογραφίες σου Δημήτρη είναι καταπληκτικές!!! και 'γω που πίστευα πως δε πρόκειται να βρεθεί φωτογραφία του concorde του 73 στην Αθήνα. Ευτυχώς ήμουν λάθος!!! :D
 
Re: OLYMPIC AW CONCORDE?

Χρόνια Πολλά και καλή χρονιά σε όλους σας μαζί με ένα δωράκι, μία φωτογραφία από το 1975, ένα DC-10-30 της SWISSAIR να προσγειώνεται στο LGAT
 
Re: OLYMPIC AW CONCORDE?

Με το τεύχος του Μαίου το αεροπορικό περιοδικό REMOVE BEFORE FLIGHT έχει ένθετο αφιέρωμα στο CONCORDE. Στις τελευταίες σελίδες του υπάρχει ειδική αναφορά και φωτογραφίες από τις επισκέψεις των CONCORDE στην Ελλάδα και μεταξύ αυτών περιλαμβάνει και δικές μου φωτογραφίες με πολύ καλή ανάλυση, από την πρώτη επίσκεψη του αεροσκάφους στην Αθήνα στις 5-1-1973. Είναι ένα πολύ καλό και συνοπτικό ένθετο, χρήσιμο για την αεροπορική βιβλιοθήκη όλων όσων ασχολούνται με την αεροπορική βιβλιογραφία. Υπάρχει μόνο ένα τυπογραφικό λάθος, έχει γραφτεί ότι απογειώθηκε από τον 15R, ενώ το σωστό είναι ότι απογειώθηκε από τον 15L.
 
Re: OLYMPIC AW CONCORDE?

Στις τελευταίες σελίδες του ένθετου βιβλίου για το Concorde υπάρχουν και φωτογραφίες μου από τις εμφανίσεις του αεροσκάφους στο Ελληνικό, φυσικά μετά την πρώτη του εμφάνιση και τις φωτογραφίες του Δημήτρη. Και σε αυτές (Concorde British Airways) ο... δαίμων του τυπογραφείου έχει γράψει απογείωση από τον 15R αντί για 15L. Εντάξει, μικρό το κακό,μπροστά στο πολύ καλό αφιέρωμα του RBF!
 
Re: OLYMPIC AW CONCORDE?

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ":1pb5lepn said:
Οσον αφορά την υποθετική δρομολόγησή του από Αθήνα για KJFK, λαμβανομένου υπ΄όψιν τα
ανωτέρω, δεν νομίζω ότι θα κέρδιζαν οι επιβάτες σημαντικό χρόνο πτήσης, καθ΄ότι μετά το clearence του Ατλαντικού θα επιτρεπόταν να αναπτύξει υπερηχη-
τική ταχύτητα. Το ίδιο βέβαια δεν συνέβαινε από Γαλλια και Αγγλία όπου ο Ατλαντικός είναι πιο κοντά.
Αυτή η πτήση ούτως ή άλλως θα ήταν αδύνατη, διότι το Κονκόρντ δεν διαθέτει το κατάλληλο βεληνεκές. Υποθετικά, αν μπορούσε να πετάει τόσες ώρες σερί, δεν θα μπορούσε να πετάξει προς τον νότο (δηλ. πάνω από την έρημο) υπερυχητικά; Εγώ προσωπικά νομίζω οτί το μόνο δρομολόγιο που θα είχε νόημα σε τακτική βάση θα ήταν προς Αυστραλία μέσω Ινδίας. Με προσοχή στην πορεία (πτήση πάνω από την ερυθρά θάλασσα κ.τ.λ.) νομίζω οτί θα μπορούσε να εκτελεί όλη σχεδόν την πτήση υπερηχητικά.
 
Περισσότερες πληροφορίες για την επίσκεψη του τύπου στην Αθήνα από τα αρχεία της Aerospatiale. Προερχόμενο από Τουλούζη είχε έρθει από 4 ως 6/1/1973 όπου αυτές τις 3 μέρες έκανε 4 test flights σχετικά με modifications στο nose landing gear καθώς και rough runway take off tests. Κατά τη διάρκεια του τριημέρου έκανε και τις δύο προαναφερόμενες πτήσεις με άτομα της ΟΑ και της ΥΠΑ, με supersonic demo σε Mach 2 ταχύτητα πάνω από τη Δυτική Μεσόγειο. Επίσης έκανε χαμηλή διέλευση (subsonic φυσικά) πάνω από σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους της Αττικής συμπεριλαμβανομένου του Σουνίου και της Ακρόπολης(!!!!!!!) κατόπιν άδειας της Υ.Π.Α.
Μαζί του απογειώθηκαν 2 εκπαιδευτικά της Π.Α. μάλλον Τ-33 με φωτογράφους της Aerospatiale στο δεύτερο κάθισμα και έβγαλαν αρκετές air to air φωτογραφίες.
Μάλιστα κατά την αναχώρηση του για την Τουλούζη στις 6/1/73 το πλήρωμα έκανε diversion και προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο του Marignane στη Μασσαλία, λόγω πυκνής ομίχλης στην Τουλούζη.

:idea: Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο, άγνωστο ως τώρα, είναι ότι αυτή ήταν η δεύτερη(!!!) επίσκεψη του Concorde στο Ελληνικό.

Η πρώτη ήταν από το Αγγλικό δεύτερο πρωτότυπο Concorde 002, G-BSST, στις 2/6/1972 μετά την περιοδεία του στην Άπω Ανατολή και την Αυστραλία, όπου προσγειώθηκε στην Αθήνα πριν την επιστροφή του στην Τουλούζη.
 
Η χαρακτηριστικότερη φωτογραφία όπως δίνεται στο βιβλίο "Η ιστορία των δημοσίων αερομεταφορών στην Ελλάδα":
 

Attachments

  • Concorde SST over Athens 1973.jpg
    Concorde SST over Athens 1973.jpg
    161,1 KB · Προβολές: 1.760
Και με ελαφριά δεξιά στροφή προς Αθήνα. Θα έγινε σεισμός σε όλο το λεκανοπέδιο!!!!!
 
Από απορία ρωτάω, πάνω από την Ευρώπη πετούσε subsonic, έτσι;
 
Γενικά, πάνω από κατοικημένες περιοχές δεν πέταγε υπερηχητικά. Συνήθως έκανε τη διαδρομή Ευρώπη - Αμερική οπότε το φράγμα του ήχου το έσπαγε πάνω από τον Ατλαντικό ωκεανό.
Στην πτήση του πάνω από την Αθήνα, που ήταν μια πτήση επίδειξης για να το δει ο κόσμος, πετούσε με την χαμηλότερη δυνατή ταχύτητα (υποθέτω λίγο πάνω από την ταχύτητα απώλειας στήριξης) ακριβώς για να προλαβαίνουν να το δουν οι κάτοικοι από κάτω.
Έτυχε να το δω την ημέρα εκείνη και το θυμάμαι χαρακτηριστικά.
Αν θυμάμαι καλά, στην πτήση αυτή είχε στελέχη της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Ο Ωνάσης παζάρευε την αγορά, αλλά ενάμισι μήνα αργότερα σκοτώθηκε ο γιος του και στην ουσία έχασε κάθε ενδιαφέρον. Άλλωστε όλες οι εταιρείες εκτός από την Air France και την British Airways τελικά απέσυραν τις παραγγελίες τους.
 
Top