Olympic Air - Οικονομικά Στοιχεία

  • Thread starter Thread starter mxnk
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Angel Aviation έχεις δίκιο να λες ότι πρέπει να περιμένουμε και να μην κρίνουμε την εταιρεία από την πρώτη της χρονιά. Και ότι τουλάχιστον τώρα με νΟΑ ξέρεις ότι θα πετάξεις και δεν θα σου κάτσει μια από τις πολλές απεργίες ή καθυστερήσεις κτλ. Όπως επίσης έχεις πολύ δίκιο να γράφεις, όπως και πολλοί άλλοι σε αυτό τον φόρουμ ότι 2 εταιρείες δεν γίνεται να σταθούν με καμία κυβέρνηση.

Το ερώτημα όμως είναι λίγο ρητορικό: ο τραπεζίτης όπως γράφτηκε πιο πάνω, δεν τα ήξερε αυτά; Ή περίμενε να φάει την Α3, με ιδιόκτητα αεροσκάφη, που είχε συνεργασία με την Lufthansa, έμπαινε στην Star και έχει επίσης έναν τραπεζικό όμιλο να χρηματοδοτεί;

Τώρα το 60% δεν είναι τραγικό. Τραγικό είναι το 20%. Δεν νομίζω κάποιος να περιμένει να πετάει με τα αεροσκάφη του στο 100% (εκτός ίσως από την Athens) για να βγάλει το κόστος του. Αυτό που είναι στενάχωρο όμως είναι ότι η νέα εταιρεία από την αρχή δεν φάνηκε να είχε βλέψεις ή το ρευστό για κάτι καλύτερο. Η κρίση προσφέρεται για τέτοιες επενδύσεις, τα αραβικά κεφάλαια είναι ήδη στα ναυπηγεία και στο Ελληνικό, τα κινέζικα στα λιμάνια κτλ...

Και μιας που είπα για αραβικά κεφάλαια, ο Όμιλος που (σας) καλοσωρίζει δεν υποτίθεται ότι θα εγγυόταν ένα μέλλον λιγότερο μίζερο (από θυγατρική της Α3 :roll: :?: )
 
Μας αρέσει δεν μας αρέσει η πληρότητα είναι καθοριστική για την ένδειξη της οικονομικότητας μιας αεροπορικής εταιρείας, εκτός και εάν όλα της τα εισιτήρια είναι του 1 ευρώ.
Μας αρέσει δεν μας αρέσει ο διεθνής μέσος όρος πληρότητας για να επιβιώσει μια εταιρεία είναι 70%.
Ο κος Συμιγδαλάς αφού είναι αυθεντία καλά θα κάνει να ανεβάσει το μέσο όρο πληρότητας. Αφού μερικοί εδώ μέσα τον υποστηρίζουν ας φροντίσουν να καλυτερεύσουν τα οικονομικά τους αποτελέσματα. Ούτε δικία μου είναι η εταιρεία ούτε επέλεξα τον κο Συμιγδαλά. Αλλά ας βάλουν κάτω το κεφάλι τους και ας βρουν νέες αγορές. Αφού βλέπουν το Αθήνα-Λονδίνο-Παρίσι δεν τους βγαίνει, και το Αθήνα-Γαστούνι δεν τους αποδίδει τότε πρέπει να βρουν κάτι άλλο.
Αμάν… αυτή η κρίση, θα βαρεθούμε να ακούμε την δικαιολογία…. δεν φταίω εγώ φταίει η κρίση. Άμα δεν μπορούν να κάνουν έρευνα αγοράς, δεν τους φταίει η κρίση και η φτηνή δικαιολογία της συγχώνευσης. Έχω ξαναγράψει στο forum παντού στη Ευρώπη υπάρχει μια μεγάλη εταιρεία και μία loco. Γιατί πρέπει στην Ελλάδα να είναι διαφορετικά και πάντα εδώ είναι ειδικών συνθηκών. Ας δουλέψουν και λίγο και να αποφασίσουν τι θέλουν να γίνουν.
Όσο εάν υπάρχουν κερδοφόρες εταιρείες φέτος, ναι υπάρχουν οι γείτονές μας THY, o κόλπος οι περισσότερες εταιρείες τους είναι κερδοφόρες. Μην παραμυθιαζόμαστε από κατευθυνόμενα συμφέροντα, αεροπορική εταιρεία είναι διεθνών προδιαγραφών δεν επηρεάζεται με το τι γίνεται στην Ελλάδα μόνο.
Όσο για το έλεος που καταφερόμαστε εναντίον επιχειρηματιών είναι να κάνουν και αυτοί καλά την δουλειά τους, πήραν μια εταιρεία (δεν τους την δώσαμε-αν δεν την θέλαν ας μην την έπερναν) ας την λειτουργήσουν και όχι να έρχονται μετά από 8 μήνες και να προσπαθούν να μας πείσουν ότι πρέπει να συγχωνευτούν και να γίνουν μονοπώλιο για το καλό μας.
Όλοι οι άλλοι ευρωπαίοι είναι βλάκες που προσπαθούν να ανοίξουν αγορές.
Ή επιχειρηματίας είσαι ή δημόσιος υπάλληλος, τότε γιατί ήταν κακή η Olympic Airways; Μια χαρά μονοπώλιο ήταν;
Μωρέ δικιές τους εταιρείες είναι και θα κάνουν ότι θέλουν αλλά το γαμώτο είναι ότι θέλουν να μας κοροϊδέψουν. Σώνει και καλά μα--κες μας θέλουν, και να τους λέμε και ευχαριστώ.
 
Τι είναι "η οικονομικότητα μιας αεροπορικής εταιρείας";
 
Μάλλον εννοεί την κερδοφορία
Αγαπητέ Belavia μερικές παρατηρήσεις/απόψεις μου σε σχέση με αυτά που γράφεις αν μου επιτρέπεις
το load factor από μόνο του δεν λέει απολύτως τίποτα. δεν σου κάνει εντύπωση που και τα προηγούμενα χρόνια όπως αναφέρεις παρότι είχε "καλό" load factor η ΟΑ έιχε τόσες πολλές ζημιές?

κάθε εταιρία έχει το δικό της cost structure και κατ'επέκταση το δικό της breakeven load factor. Τι να την κάνω την ΟΑ με load factor 68% oταν έχει breakeven load factor 80 ή 85%. Η εξίσωση για τις αεροπορικές είναι πληρότητα με yields και κόστη. Όλα μαζί όμως. Από μόνα τους δεν λένε σχεδόν τίποτα

Το παράδειγμα σου για την ΤΗΥ και τον Κόλπο δεν το θεωρώ δόκιμο. Ποιά είναι η οικονομική κατάσταση σε αυτές τις χώρες και κατ’επέκταση των κατοίκων αυτών των χωρών για να ταξιδέψουν? Σου θυμίζω ότι η Τουρκία το τελευταίο τρίμηνο είχε αύξηση ΑΕΠ 10% με εμας στο -4%. Τι αύξηση τουρισμού είχε η Τουρκία έχεις δει?
Οι εταιρίες της Δ.Ευρώπης (που αυτές πρέπει να κοιτάξεις για σύγκριση) κουβαλάνε ζημιές απο το 08 και πολλές απο αυτές δεν θα έιναι κερδοφόρες ούτε το 2011. η μόνη που δεν έχει ζημιές είνaι η Easyjet και αν κάνω λάθος με διορθώνετε. οπότε από αυτό και μόνο μπορείς να βγάλεις κάποια συμπεράσματα για την κερδοφορία των δυο ελληνικών εταιριών

Έχεις δίκιο σε αυτό που αναφέρεις ότι δεν επηρεάζεται μόνο από την Ελλάδα μια αεροπορική αλλά πρέπει να δεις τι κέρδη βγάζει από το domestic και τι από το international. Τα κέρδη τουλάχιστον στην Aegean που έχει υπάρξει κερδοφόρος βγαίνουν κατά βάση στο εσωτερικό. Δεν πρεπει να ξεχνας ότι ένα νέο δρομολόγιο θέλει τουλάχιστον 1 χρόνο (και λίγο λέω) για να κάνει breakeven, οπότε πάνω που πηγαίνανε να γίνουν κερδοφόρα μερικά δρομολόγια έπεσε η ζήτηση. Καλά για την OA δεν το συζητάω ότι αλλαγές και να κάνει στα δρομολόγια κέρδη δεν θα βγάλει, αν βγάλει (και αν μείνει μόνη της προφανως) μετά το 2012

Με αυτό προφανώς δεν θέλω να πω ότι δεν έχουν κάνει και αυτοί λάθη. Έχουν κάνει κατα την γνώμη μου και οι δύο. Απλά θεωρώ ότι πολύ δύσκολα θα μπορούσαν να είναι κερδοφόροι σε αυτό το περιβάλλον. Και δεν είναι μόνο αυτοί οι δύο, δες τι γίνεται στην ακτοπλοία, στο λιανεμπόριο, η κρίση έχει επηρεάσει εταιρίες που μέχρι πρότινως ήταν διαμάντια. Υπάρχει τέτοια κατάρρευση ζήτησης και τετοια φορολογική πίεση που είναι αρκετά δύσκολο για μια εταιρία να μπορέσει να εμφανίσει την όποια κερδοφορία. Το θέμα είναι ότι το επιχειρήν λιδωρείται στην Ελλάδα και στις καλές και στις κακές εποχές. Και αυτό είναι θέμα.

Δεν ξέρω για ποιο λόγο μπήκε η marfin αλλά είμαι σίγουρος ότι έχουν καταλάβει ότι θα αργήσουν πόλυ να βγάλουν λεφτά απο αυτή την αγορά. Όπως επίσης και οι μέτοχοι της Aegean πρέπει να έχουν σκυλομετανιώσει που δεν πούλησαν όταν μπορούσαν.
 
Συμφωνώ απόλυτα με αυτά που αναφέρεις gd197, αλλά όταν μιλάμε κάνουμε και κάποιες γενικεύσεις. Δεν γίνεται πάντοτε να κάνουμε αναλύσεις.
Άλλος παράγοντας είναι και RPK (revenue passenger kilom.).
Αλλά σε γενικεύσεις ένα L.F. περίπου στο 70% μπορεί να σου εξασφαλίσει κερδοφορία. Κάθε κανόνας έχει και τις εξαιρέσεις, στον επισυναπτόμενο πίνακα Οι Sun Air και Ukraine Int.με περίπου 55% L.F. ήταν κερδοφόρες αλλά τις περασμένες χρονιές ήταν στο 75%.
Η ΟΑ δεν είχε ποτέ καλό L.F., η νΟΑ στο 10μηνο έχει L.F. 63%, η πΟΑ το 2009 είχε L.F. 58,2% (αναμενόμενο) και από το 2006 έως το 2008 είχε περίπου 68%.
Στο μόνο που δεν συμφωνώ gd197, είναι ότι δεν υπάρχουν και στην Ευρώπη κερδοφόρες αεροπορικές εταιρείες (και δυτικές και ανατολικές) υπάρχουν 21 εταιρείες και τις 3 χρονιές, σου παραθέτω στοιχεία και η πηγή είναι το Air Transport World airline report. Τώρα για το 2010 δεν έχουμε στοιχεία, εάν μπορείς να βρεις 6μήνου ευχαρίστως να μας τα συνεισφέρεις.
2009 oper.Profit. 2008 oper.Profit. 2007 oper.Profit.$ mil 2009 L.F. 2008 L.F.
Aegean 27.993 71.934 60.489 65,8% 71,1%
Aeroflot 359.000 222.257 262.041 69,5% 70,9%
AirBerlin 40.784 19.949 30.168 77,3% 78,4%
AirEuropa 34.270 11.371 42.841 80,4% 79,7%
AirGreenland 10.179 16.015 13.869 79,3% 80,3%
Condor 69.197 66.277 n.i. n.i. n.i.
CSA n.i. 34.093 19.671 70,2% 67,0%
easyjet 95.701 144.904 312.727 86,9% 84,6%
Germanwings 34.384 8.596 n.i. 80,0% 82,4%
Ryanair 541.184 124.672 709.222 82,0% 82,0%
Lufthansa 388.252 1.875.042 1.940.845 77,7% 78,6%
NEOS n.i. 23.954 22.535 n.i. n.i.
NIKI 33.037 19.284 10.000 77,0% n.i.
Sun Air Scand n.i. 13.517 13.130 54,0% 77,6%
Swiss 140.655 480.045 513.185 80,1% 80,3%
Thomas Cook Bel 24.234 12.254 13.394 88,5% 83,2%
Thomas Cook Scan 20.919 13.710 43.253 93,0% 92,8%
Transaero 88.244 62.105 10.851 81,5% 78,7%
THY 479.398 388.996 401.408 70,9% 73,8%
Ukraine Intern 5.048 10.475 17.700 59,6% 74,8%
VirginAtlantic 36.947 97.187 49.446 82,1% 76,7%

http://atwonline.com/war-report/content ... -2009-0729

Καλά εγώ πιστεύω ότι και κερδοφόρες να είναι οι εταιρείες στην Ελλάδα το 2010 δεν θα τα παρουσιάσουν κέρδη λόγω της έκτακτης εισφοράς στο κράτος.
Τέλος για τα δρομολόγια της ΟΑ δεν το συζητώ, τι να πω; Άνοιξαν το παλαιό δρομολόγιο για Βυρηττό και πουλούσαν στα επίπεδα της ΑΖ ενώ τους πετσόκοβε στις τιμές και ανταποκρίσεις η ΜΑ. Έκαναν καμιά προσπάθεια να πουλήσουν την Αλεξάνδρεια στην Ευρώπη; Η φιλοσοφία τους ήταν ανοίγουμε την γραμμή και ας έλθουν στην Αθήνα, την Ευρώπη δεν την εκμεταλλεύτηκαν. Παραδείγματος χάρη στον ιστοχώρο τους βάζεις μια πόλη αναχώρησης και στον προορισμό σου παρουσιάζουν όλο το δίκτυο τους, τι να το κάνουμε βρε… που κάνεις ανταπόκριση αυτό μας ενδιαφέρει.
 
καλά προφανώς δεν κάθησα να κοιτάξω όλο το κλάδο αλλά τις 5-6 μεγάλες εταιρίες που κάνουν το bulk του ευρωπαϊκού traffic
και σίγουρα θα υπάρχουν εταιρίες που είανι κερδοφόρες ...και η Α3 εξάλλου πέρσι μια χαρά κέρδη είχε φέτος όμως....
τα νούμερα που ποστάρεις αναφέρονται στην λειτουργική κερδοφορία από την οποία πρέπει να αφαιρεθεί ο φόρος και οι τόκοι (και τα minorities). αν δηλαδή κοιτάξεις τις δύο τελευταίες στήλες από τον πίνακα που πήρες τα στοιχεία, που είναι τα καθαρά κέρδη, θα δεις μια πολύ χειρότερη εικόνα. και αυτό γιατί ο κλάδος αυτός χρησιμοποιεί πολύ δανεισμό.
η λειτουργική κερδοφορία είναι πάρα πολυ σημαντική, δεν το συζητώ, σε περίπτωση αρνητικού προσήμου αρχίζουν και βαράνε καμπανάκια στις τράπεζες για την βιωσιμότητα του δανειζόμενου. αλλά και λειτουργικά κέρδη να βγάλεις, πως θα πάρεις μέρισμα αν δεν έχεις καθαρά κέρδη? στο εξάμηνο πάντως η Α3 είχε 23,7εκ. λειτουργικες ζημιές και 32,5εκ καθαρές ζημιές.
τεσπα σε κάθε περίπτωση συμφωνώ μαζί σου ότι έχουν κάνει και οι ίδιες λάθη (ιδίως η ΟΑ), απλά θεωρώ ότι με βάση τις συνθήκες που επικρατούν στην εγχώρια ζήτηση ότι και να κάνανε, λειτουργικά κέρδη πολύ δύσκολα θα βγάλουνε (η Α3 γιατί η ΟΑ...)
 
δες και μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα παρουσίαση της ΙΑΤΑ
η προτελευταια σελίδα έχει σπάσιμο της κερδοφορίας του κλάδου ανα γεωγραφική περιοχή

http://www.iata.org/whatwedo/Documents/ ... er2010.pdf

και μια και μπλέξαμε και με τα οικονομικά του κλάδου και ένα ρεπορτ τους που βγήκε σήμερα για το Business κομμάτι-όχι πολύ αισιόδοξο
http://www.iata.org/whatwedo/Documents/ ... -Aug10.pdf
 
Η πτώση στη Business νομίζω ήταν λίγο αναμενόμενη γατί υπήρχε μια υπερβολή τόσα χρόνια για πτήσεις πχ ATH-LCA ή ATH-BEG όπου οι διαφορές στο service δεν είναι και τόσο πια μεγάλες.

Αυτό το είδα και από το δικό μας όμιλο εδώ και 3 χρόνια όταν "έκοψαν" τα business εισητήρια για πτήσεις μέχρι 4 ώρες.
 
Ανέλπιστα θα εισέλθουν στα ταμεία του Δημοσίου άλλα 15 εκατ. ευρώ για την αγορά της ΟΑ από την MIG.

http://www.hbnews.gr/permalink/44900.html

Ελπίζω τώρα να μην μας πουν ότι πρέπει να συγχωνευθούν με την Α3, γιατί δεν έχουν να τα πληρώσουν…..
 
Σύμφωνα με τον ιστότοπο του Association of European Airlines για δεύτερη συνεχόμενη φορά η Olympic Air δεν ανακοινώνει στοιχεία κίνησης επιβατών. Συγκεκριμένα, η Olympic Air δεν έχει δώσει στοιχεία για Φεβρουάριο 2011 και Ιανουάριο 2011. Τους ίδιους μήνες η Aegean παρουσιάζει ποσοστά πληρότητας που θυμίζουν την παλαιά ΟΑ λίγο πριν κλείσει και κατά τη γνώμη μου την κάνουν ιδιαίτερα ευάλωτη απέναντι στον ολοένα διογκούμενο διεθνή ανταγωνισμό που βεβαίως δεν έχει καμία σχέση με τον ανταγωνισμό προ τριετίας (βλ. την "εισβολή" της Air France στα δρομολόγια ATH-CDG, εντεινόμενη παρουσία LOCO σε ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια). Στα τελευταία ανακοινωθέντα από την Olympic Air στοιχεία κίνησης επιβατών, αυτά του Δεκεμβρίου 2010, η ΟΑ εμφάνιζε πληρότητα 66,8% (παραπλήσια με αυτή της Aegean: 67,1%).

Με βάση τα παραπάνω, η ΟΑ, έχοντας μέτρια ποσοστά πληρότητας (σαν της Α3), προχωρά σε αναδιάρθρωση δρομολογίων και στόλου για να πετύχει τη βέλτιστη αξιοποίηση του στόλου που διαθέτει, δηλαδή να μεγιστοποιήσει τα κέρδη της (ή να ελαχιστοποιήσει της ζημίες) μέσω υψηλών εσόδων (π.χ. δρομολόγια χωρίς ιδιαίτερο ανταγωνισμό), χαμηλών εξόδων (διακοπή ελλειματικών δρομολογίων), υψηλών πληροτήτων κ.α.

Με βάση ανακοινώσεις της εταιρείας και δημοσιεύματα του τύπου αλλά και με βάση την απλή λογική οι πρόσφατες κινήσεις της ΟΑ πρέπει ήδη να έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς καθώς είναι αυτονόητο ότι μία διακοπή σε ζημιογόνα δρομολόγια (με βάση επίσημες ανακοινώσεις της διοίκησης της εταιρείας) έχει ευεργετικά αποτελέσματα στα στοιχεία της εταιρείας. Από την άλλη μεριά η Α3 ήδη πρέπει να παρουσιάζει τα πρώτα αρνητικά αποτελέσματα της αλόγιστης επέκτασης του δικτύου της εν μέσω κρίσης σε μία ούτως ή άλλως προβληματική αγορά.

Προς τι λοιπόν η μη δημοσίευση στοιχείων κίνησης επιβατών της ΟΑ για δεύτερη συνεχόμενη φορά;
 
Top