aakunz
Concorde-Class-Member
- Εγγραφή
- 27/09/2003
- Μηνύματα
- 4.210
- Likes
- 2.463
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- GRL
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGKC
Τον τελευταίο καιρό πετάω σε εβδομαδιαία βάση με το Q400 και πραγματικά αναρωτιέμαι πώς θα μπορούσε η ΟΑ να διαφοροποιήσει το προϊόν σε σχέση με το προσφερόμενο προϊόν μίας πτήσης Υ εσωτερικού. Κι εξηγούμαι:
Μια πτήση από Αθήνα προς Χίο διαρκεί 30 λεπτά. Κατά τη διάρκεια αυτών των 30 λεπτών, τα φώτα για τις ζώνες παραμένουν αναμμένα για περίπου 10-15 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι τα "κορίτσια" πρέπει να εξυπηρετήσουν μία καμπίνα 78 επιβατών σε 15 λεπτά. Το σέρβις είναι κάποιο ρόφημα ή αναψυκτικό μαζί με κάποιο μπριός ή κέικ. Τα "κορίτσια" έχουν 12-15, άντε 20 δευτερόλεπτα για να εξυπηρετήσουν τον κάθε επιβάτη.
-Τα premium είναι fully flexible, όπως και τα L, M & Y άλλωστε (ΟΚ, τα τελευταία έχουν και NoShow penalty).
-To baggage priority σε μία πτήση με 80 βαλίτσες είναι κάτι το τελείως σχετικό κι αφηρημένο. Εμπειρικά, έχω δει πολλές βαλίτσες με κόκκινο ταμπελάκι να ξεφορτώνονται τελευταίες.
-Την άνεση την αφήνω ασχολίαστη, τόσο στο πλάτος, όσο και στο seat pitch (εκτός κι αν έχουν σκοπό να αλλάξουν καθίσματα).
-Priority Boarding δεν βλέπω στον ορίζοντα. Ακόμα και στην Αθήνα, τα DH4 φορτώνουν σε remote, οπότε είναι μάλλον γελοίο να γίνεται ανακοίνωση ότι οι επιβάτες business μπορούν να επιβιβαστούν όποτε εκείνοι επιθυμούν (στο λεωφορείο; στο tarmac της Χίου.
Εν ολίγοις: στην περίπτωση των πτήσεων εσωτερικού, το βρίσκω περισσότερο σαν μία ευκαιρία για "αρπαχτή" (ειδικά εκμεταλλευόμενοι το ότι τα αεροπλάνα τους γεμίζουν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού) παρά να προσφέρουν ένα ουσιαστικά διαφοροποιημένο προϊόν (εκτός κι αν κάνουν downgrade το service της Υ, π.χ. πιο αυστηροί ναύλοι, μη προσφορά ειδών προς κατανάλωση).
Για Τίρανα, Σόφιες, Βουκουρέστια και Βελιγράδια, ίσως και να έχει κάποιο νόημα.
------EDIT------
Τελικά, στο εσωτερικό θα προσφέρει επιπλέον ξεχωριστό check-in, fast lane, κρασί, μπύρα, 12 κιλά χειραποσκευή και έξτρα μίλια.
Επιπροσθέτως, στο εξωτερικό θα προσφέρει εφημερίδα και CIP lounge access.
Μια πτήση από Αθήνα προς Χίο διαρκεί 30 λεπτά. Κατά τη διάρκεια αυτών των 30 λεπτών, τα φώτα για τις ζώνες παραμένουν αναμμένα για περίπου 10-15 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι τα "κορίτσια" πρέπει να εξυπηρετήσουν μία καμπίνα 78 επιβατών σε 15 λεπτά. Το σέρβις είναι κάποιο ρόφημα ή αναψυκτικό μαζί με κάποιο μπριός ή κέικ. Τα "κορίτσια" έχουν 12-15, άντε 20 δευτερόλεπτα για να εξυπηρετήσουν τον κάθε επιβάτη.
-Τα premium είναι fully flexible, όπως και τα L, M & Y άλλωστε (ΟΚ, τα τελευταία έχουν και NoShow penalty).
-To baggage priority σε μία πτήση με 80 βαλίτσες είναι κάτι το τελείως σχετικό κι αφηρημένο. Εμπειρικά, έχω δει πολλές βαλίτσες με κόκκινο ταμπελάκι να ξεφορτώνονται τελευταίες.
-Την άνεση την αφήνω ασχολίαστη, τόσο στο πλάτος, όσο και στο seat pitch (εκτός κι αν έχουν σκοπό να αλλάξουν καθίσματα).
-Priority Boarding δεν βλέπω στον ορίζοντα. Ακόμα και στην Αθήνα, τα DH4 φορτώνουν σε remote, οπότε είναι μάλλον γελοίο να γίνεται ανακοίνωση ότι οι επιβάτες business μπορούν να επιβιβαστούν όποτε εκείνοι επιθυμούν (στο λεωφορείο; στο tarmac της Χίου.
Εν ολίγοις: στην περίπτωση των πτήσεων εσωτερικού, το βρίσκω περισσότερο σαν μία ευκαιρία για "αρπαχτή" (ειδικά εκμεταλλευόμενοι το ότι τα αεροπλάνα τους γεμίζουν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού) παρά να προσφέρουν ένα ουσιαστικά διαφοροποιημένο προϊόν (εκτός κι αν κάνουν downgrade το service της Υ, π.χ. πιο αυστηροί ναύλοι, μη προσφορά ειδών προς κατανάλωση).
Για Τίρανα, Σόφιες, Βουκουρέστια και Βελιγράδια, ίσως και να έχει κάποιο νόημα.
------EDIT------
Τελικά, στο εσωτερικό θα προσφέρει επιπλέον ξεχωριστό check-in, fast lane, κρασί, μπύρα, 12 κιλά χειραποσκευή και έξτρα μίλια.
Επιπροσθέτως, στο εξωτερικό θα προσφέρει εφημερίδα και CIP lounge access.