menelaos":jlg0z17w said:
Ωραία λογική φίλε nikos_k, δηλαδή όταν δεν είμαστε 100% σίγουροι ότι το αεροπλάνο πάει και τελείωσε ΘΑ ΠΕΣΕΙ καλό θα είναι να πετάμε.
Μα ουσιαστικά αυτό κάνουμε όποτε πετάμε! Όσο μπορεί να ρίξει αεροπλάνο η ηφαιστειακή στάχτη, άλλο τόσο μπορεί να το ρίξει windshear, severe icing, cumulonimbus. Συνεχίζουμε όμως να πετάμε! Το ίδιο ισχύει και σε άλλα θέματα της ζωής μας (πχ αυτοκίνητο)!
kyriakos75":jlg0z17w said:
Συγγνώμη που ξαναρωτάω φίλε gonso, αλλά γνωρίζεις σε ποιες ταχύτητες και ύψη πέταξαν τα φινλανδικά F-18C;
Αυτό ψάχνω να μάθω και εγώ. Όπως επίσης και σε ποιό ακριβώς γεωγραφικό σημείο πέταξαν. Μέχρι στιγμής δεν έχω βρει κάτι. Αν κάποιος γνωρίζει, ας το μοιραστεί μαζί μας...
drosoulitis":jlg0z17w said:
Ας πούμε οτι σε λίγο βγαίνει ανακοίνωση οτι αποφασίζεται να ανοίξουν οι εναέριοι χώροι, παρά την παρουσία της τέφρας, γιατι "φαίνεται" να μην είναι τελικά τόσο σοβαρό. Πόσοι λέτε να είναι αυτοί που θα πετάξουν? Πιθανόν, όσοι καίγονται λογο υποχρεώσεων, εγώ πάντως έχοντας υπόψην την προιστορία με την τέφρα, δε θα πετούσα...
Εγώ πάντως θα πέταγα. Δεν υπάρχει καμία προϊστορία. Αυτό είναι και ένα μέρος του προβλήματος άλλωστε.
Και για να ανακεφαλαιώσουμε μιας και εγώ άρχισα όλο το θέμα (που δυστυχώς δεν έχει εξελιχθεί σε διάλογο ακόμα):
Παρέθεσα κάποια επιχειρήματα:
- Περί ICAO
- Το γεγονός οτι επιστήμονες δεν γνωρίζουν ακριβώς τι συμβαίνει και δεν μπορούν να προβλέψουν τις ενδεχόμενες συνέπειες.
- Προσθέτω και αυτό που έγραψε και ο gonso για το Do-228 του Cranfield που δεν φάνηκε να είχε κάτι μετά την πτήση, όπως και τα τελευταία νέα πως η Lufthansa έκανε νωρίς το απόγευμα δοκιμαστική πτήση στα 10000 πόδια περίπου και μετά από ενδελεχή επιθεώρηση των μηχανικών δεν βρέθηκε τίποτα και πως η KLM έστειλε 737 στον αέρα και η δοκιμαστική πτήση βρίσκεται σε εξέλιξη.
Επίσης είπα, πως οι επιπτώσεις στο αεροσκάφος σε πτήση μέσα σε ηφαιστειακό νέφος είναι γνωστές, αδιαμφισβήτητες και καταστροφικές. Αλλά χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το ηφαίστειο, κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί πως γνωρίζει επακριβώς τι συμβαίνει. Χαρακτηριστικό είναι, πως
όλοι μιλάνε ακόμη για πτήση μέσα στο σύννεφο! Και εδώ αρχίζουν να βλέπουν οι ειδικοί πως υπάρχει ένα κενό. Στις δοκιμές κινητήρων για παράδειγμα, δεν ελέγχεται η αντοχή τους σε ηφαιστειακή στάχτη. Όπως γίνονται πχ tests για birdstrike ή water ingestion.
Τέλος, εξηγούμαι για όσους δεν έχουν καταλάβει. Δεν λέω πως έχω δίκιο σώνει και καλά. Αλλά μέχρι στιγμής δεν έχω αρκετά στοιχεία που να δικαιολογούν όλη αυτή την παράλυση πανευρωπαϊκά! Και μάλλον αρχίζουν και κάποιες αρκετά γνωστές αεροπορικές εταιρίες να υιοθετούν αυτό που βλέπω και εγώ (και ο gonso και αρκετοί άλλοι)! Εξ’ ου και οι πρωτοβουλίες για δοκιμαστικές πτήσεις.
Αντί λοιπόν κάποιοι να κράζετε με γενικολογίες και αφορισμούς, παραθέστε στοιχεία και πείστε όσους έχουν διαφορετική γνώμη πως έχετε δίκιο. Το ξέρω, στο ελληνικό σχολείο και πανεπιστήμιο δεν διδάσκεται αυτό, αλλά μπορούμε να το μάθουμε μόνοι μας...
Υ.Γ. Τόση ώρα που γράφω, μάλλον θα προσγειώθηκε το 737 της KLM