«Νεκρώνει» ο Ευρωπαϊκός εναέριος χώρος λόγω... ηφαιστείου!

  • Thread starter Thread starter Cyverius
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
xθες πετουσα με την βραδυνη πτηση της MALEV από Βουδαπέστη αλλά λόγω της κατάστασης πήγα στο αεροδρόμιο στις 12.10 το μεσημερι μηπως καταφερω και πάρω την μεσημεριανή πτηση στις 12.45.Η υπάλληλος στο check in ηταν απλά επαγγελματίας και διχως πολλα πολλα και εφόσον η πτήση ηταν άδεια μας έβαλε στην πτήση διχως καμία χρέωση.2 ωρες μετά την αφιξη στην Αθήνα εμαθα ότι εκλεισε και η Βουδαπέστη.
 
Κυριάκο, turbofan από turbofan έχει τεράστια διαφορά. Στα παραδείγματα που φέρνεις οι κινητήρες του F-18 έχουν bypass ratio 0.4 πρός 1 και του Α320 6 πρός 1. Αυτό σημαίνει ότι όλος ο αέρα που μπαίνει μέσα στον κινητήρα του F-18 καίγεται (και λιώνουν οι υαλοκρύσταλοι), ενώ στο Α320, μόνο το ένα έκτο του αέρα καίγεται. Τά άλλα πέντε έκτα από την μία μπαίνουν, από την άλλη βγαίνουν.

Πληροφορώ κάθε ενδιαφερόμενο ότι η παρούσα κατάσταση, μόνο ώφελος μου προσδίδει. Και εμένα κάι του κήπου μου! :banana:
 
Re: Πρόβλημα στο Μακεδονια

Προσπαθώ να δω τη φωτό αλλά παίρνω το μήνυμα: "Δεν έχετε δικαίωμα πρόσβασης σε αυτήν την περιοχή".
Τί συμβαίνει και δε με παίζετε; Εγώ είμαι με τους άλλους;
 
menelaos":3tpttjst said:
Ωραία λογική φίλε nikos_k, δηλαδή όταν δεν είμαστε 100% σίγουροι ότι το αεροπλάνο πάει και τελείωσε ΘΑ ΠΕΣΕΙ καλό θα είναι να πετάμε.
Μα ουσιαστικά αυτό κάνουμε όποτε πετάμε! Όσο μπορεί να ρίξει αεροπλάνο η ηφαιστειακή στάχτη, άλλο τόσο μπορεί να το ρίξει windshear, severe icing, cumulonimbus. Συνεχίζουμε όμως να πετάμε! Το ίδιο ισχύει και σε άλλα θέματα της ζωής μας (πχ αυτοκίνητο)!

kyriakos75":3tpttjst said:
Συγγνώμη που ξαναρωτάω φίλε gonso, αλλά γνωρίζεις σε ποιες ταχύτητες και ύψη πέταξαν τα φινλανδικά F-18C;
Αυτό ψάχνω να μάθω και εγώ. Όπως επίσης και σε ποιό ακριβώς γεωγραφικό σημείο πέταξαν. Μέχρι στιγμής δεν έχω βρει κάτι. Αν κάποιος γνωρίζει, ας το μοιραστεί μαζί μας...

drosoulitis":3tpttjst said:
Ας πούμε οτι σε λίγο βγαίνει ανακοίνωση οτι αποφασίζεται να ανοίξουν οι εναέριοι χώροι, παρά την παρουσία της τέφρας, γιατι "φαίνεται" να μην είναι τελικά τόσο σοβαρό. Πόσοι λέτε να είναι αυτοί που θα πετάξουν? Πιθανόν, όσοι καίγονται λογο υποχρεώσεων, εγώ πάντως έχοντας υπόψην την προιστορία με την τέφρα, δε θα πετούσα...
Εγώ πάντως θα πέταγα. Δεν υπάρχει καμία προϊστορία. Αυτό είναι και ένα μέρος του προβλήματος άλλωστε.

Και για να ανακεφαλαιώσουμε μιας και εγώ άρχισα όλο το θέμα (που δυστυχώς δεν έχει εξελιχθεί σε διάλογο ακόμα):
Παρέθεσα κάποια επιχειρήματα:
- Περί ICAO
- Το γεγονός οτι επιστήμονες δεν γνωρίζουν ακριβώς τι συμβαίνει και δεν μπορούν να προβλέψουν τις ενδεχόμενες συνέπειες.
- Προσθέτω και αυτό που έγραψε και ο gonso για το Do-228 του Cranfield που δεν φάνηκε να είχε κάτι μετά την πτήση, όπως και τα τελευταία νέα πως η Lufthansa έκανε νωρίς το απόγευμα δοκιμαστική πτήση στα 10000 πόδια περίπου και μετά από ενδελεχή επιθεώρηση των μηχανικών δεν βρέθηκε τίποτα και πως η KLM έστειλε 737 στον αέρα και η δοκιμαστική πτήση βρίσκεται σε εξέλιξη.
Επίσης είπα, πως οι επιπτώσεις στο αεροσκάφος σε πτήση μέσα σε ηφαιστειακό νέφος είναι γνωστές, αδιαμφισβήτητες και καταστροφικές. Αλλά χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το ηφαίστειο, κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί πως γνωρίζει επακριβώς τι συμβαίνει. Χαρακτηριστικό είναι, πως όλοι μιλάνε ακόμη για πτήση μέσα στο σύννεφο! Και εδώ αρχίζουν να βλέπουν οι ειδικοί πως υπάρχει ένα κενό. Στις δοκιμές κινητήρων για παράδειγμα, δεν ελέγχεται η αντοχή τους σε ηφαιστειακή στάχτη. Όπως γίνονται πχ tests για birdstrike ή water ingestion.
Τέλος, εξηγούμαι για όσους δεν έχουν καταλάβει. Δεν λέω πως έχω δίκιο σώνει και καλά. Αλλά μέχρι στιγμής δεν έχω αρκετά στοιχεία που να δικαιολογούν όλη αυτή την παράλυση πανευρωπαϊκά! Και μάλλον αρχίζουν και κάποιες αρκετά γνωστές αεροπορικές εταιρίες να υιοθετούν αυτό που βλέπω και εγώ (και ο gonso και αρκετοί άλλοι)! Εξ’ ου και οι πρωτοβουλίες για δοκιμαστικές πτήσεις.
Αντί λοιπόν κάποιοι να κράζετε με γενικολογίες και αφορισμούς, παραθέστε στοιχεία και πείστε όσους έχουν διαφορετική γνώμη πως έχετε δίκιο. Το ξέρω, στο ελληνικό σχολείο και πανεπιστήμιο δεν διδάσκεται αυτό, αλλά μπορούμε να το μάθουμε μόνοι μας...


Υ.Γ. Τόση ώρα που γράφω, μάλλον θα προσγειώθηκε το 737 της KLM :)
 
drosoulitis":1hx32miz said:
Στο παρακάτω λίνκ, δείτε την 6η εικόνα!
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8627161.stm

Καλύτερα, διάβασε το σχόλιο στην 7η εικόνα:
The ash cloud has been a positive experience for Keith Mosely: "The evening sky is not marred by aircraft contrails"
Δηλαδή ο Κήθ, μεγάλη η χάρη του, χάρηκε αφού λόγω της τέφρας, δεν "αμαυρώνεται" ο απογευματινός ουρανός από τα -ενοχλητικά (δική μου προσθήκη)- contrails των αεροσκαφών.
Να ακόμα ένας aviation specialist....oops, sorry, enthusiast ήθελα να πω, αλλά με παρέσυρε ο 747.....
 
Καλό θα είναι να διαβάζουμε τα τηλεγραφήματα επακριβώς. Αυτό που αναφέρουν είναι πως οι πτήσεις των Lufthansa και Air Berlin έγιναν στα 10,000 πόδια, αλλά σε αυτό το υψόμετρο δεν είχε ηφαιστιακή στάχτη και της Swiss πάνω από τα 36,000 πόδια, όπου πάλι δεν υπάρχει στάχτη.
 
Re: Πρόβλημα στο Μακεδονια

Και στην Αθηνα εοχυν ξεμεινει αεροπλανα απο BA,LH,AF. Κατι τετοιο θα ειναι...
 
nikos_k.":39i8qqt7 said:

nikos_k.: μαντεύω ο ICAO βγάζει κάποιες οδηγίες που οριοθετούν πλαίσια ασφαλούς πτήσης. Τα βιβλία ή έγγραφα δεν περιλαμβάνουν μετρητές κ δεν είναι εξειδικευμένα στο κάθε ηφαίστειο.

- Το γεγονός οτι επιστήμονες δεν γνωρίζουν ακριβώς τι συμβαίνει και δεν μπορούν να προβλέψουν τις ενδεχόμενες συνέπειες.

άρα αμφιβολία.

- Προσθέτω και αυτό που έγραψε και ο gonso για το Do-228 του Cranfield που δεν φάνηκε να είχε κάτι μετά την πτήση, όπως και τα τελευταία νέα πως η Lufthansa έκανε νωρίς το απόγευμα δοκιμαστική πτήση στα 10000 πόδια περίπου και μετά από ενδελεχή επιθεώρηση των μηχανικών δεν βρέθηκε τίποτα και πως η KLM έστειλε 737 στον αέρα και η δοκιμαστική πτήση βρίσκεται σε εξέλιξη.

πάλι με την αμφιβολία είμαστε. Ο μηχανικός του Cranfield είπε ότι καλώς δεν γίνονται πτήσεις. τα 10000 πόδια είναι μάλλον χαμηλά για τζετ κ ακόμα κ 100 737 να γυρίσουν ασφαλώς, εγγύηση δεν υπάρχει με το νέφος σε αυτή την έκταση.

Επίσης είπα, πως οι επιπτώσεις στο αεροσκάφος σε πτήση μέσα σε ηφαιστειακό νέφος είναι γνωστές, αδιαμφισβήτητες και καταστροφικές. Αλλά χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το ηφαίστειο, κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί πως γνωρίζει επακριβώς τι συμβαίνει.

είναι σαν το φιλοσοφικό ερώτημα του πότε έχουμε ένα σωρό φασόλια κ πότε ακριβή αριθμό..χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το ηφαίστειο αλλά από πάνω από το νέφος, υπάρχουν οι αμφιβολίες κ βασανίζουν τα πορτοφόλια πολλών.
 
nikos_k.":jlg0z17w said:
menelaos":jlg0z17w said:
Ωραία λογική φίλε nikos_k, δηλαδή όταν δεν είμαστε 100% σίγουροι ότι το αεροπλάνο πάει και τελείωσε ΘΑ ΠΕΣΕΙ καλό θα είναι να πετάμε.
Μα ουσιαστικά αυτό κάνουμε όποτε πετάμε! Όσο μπορεί να ρίξει αεροπλάνο η ηφαιστειακή στάχτη, άλλο τόσο μπορεί να το ρίξει windshear, severe icing, cumulonimbus. Συνεχίζουμε όμως να πετάμε! Το ίδιο ισχύει και σε άλλα θέματα της ζωής μας (πχ αυτοκίνητο)!

kyriakos75":jlg0z17w said:
Συγγνώμη που ξαναρωτάω φίλε gonso, αλλά γνωρίζεις σε ποιες ταχύτητες και ύψη πέταξαν τα φινλανδικά F-18C;
Αυτό ψάχνω να μάθω και εγώ. Όπως επίσης και σε ποιό ακριβώς γεωγραφικό σημείο πέταξαν. Μέχρι στιγμής δεν έχω βρει κάτι. Αν κάποιος γνωρίζει, ας το μοιραστεί μαζί μας...

drosoulitis":jlg0z17w said:
Ας πούμε οτι σε λίγο βγαίνει ανακοίνωση οτι αποφασίζεται να ανοίξουν οι εναέριοι χώροι, παρά την παρουσία της τέφρας, γιατι "φαίνεται" να μην είναι τελικά τόσο σοβαρό. Πόσοι λέτε να είναι αυτοί που θα πετάξουν? Πιθανόν, όσοι καίγονται λογο υποχρεώσεων, εγώ πάντως έχοντας υπόψην την προιστορία με την τέφρα, δε θα πετούσα...
Εγώ πάντως θα πέταγα. Δεν υπάρχει καμία προϊστορία. Αυτό είναι και ένα μέρος του προβλήματος άλλωστε.

Και για να ανακεφαλαιώσουμε μιας και εγώ άρχισα όλο το θέμα (που δυστυχώς δεν έχει εξελιχθεί σε διάλογο ακόμα):
Παρέθεσα κάποια επιχειρήματα:
- Περί ICAO
- Το γεγονός οτι επιστήμονες δεν γνωρίζουν ακριβώς τι συμβαίνει και δεν μπορούν να προβλέψουν τις ενδεχόμενες συνέπειες.
- Προσθέτω και αυτό που έγραψε και ο gonso για το Do-228 του Cranfield που δεν φάνηκε να είχε κάτι μετά την πτήση, όπως και τα τελευταία νέα πως η Lufthansa έκανε νωρίς το απόγευμα δοκιμαστική πτήση στα 10000 πόδια περίπου και μετά από ενδελεχή επιθεώρηση των μηχανικών δεν βρέθηκε τίποτα και πως η KLM έστειλε 737 στον αέρα και η δοκιμαστική πτήση βρίσκεται σε εξέλιξη.
Επίσης είπα, πως οι επιπτώσεις στο αεροσκάφος σε πτήση μέσα σε ηφαιστειακό νέφος είναι γνωστές, αδιαμφισβήτητες και καταστροφικές. Αλλά χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το ηφαίστειο, κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί πως γνωρίζει επακριβώς τι συμβαίνει. Χαρακτηριστικό είναι, πως όλοι μιλάνε ακόμη για πτήση μέσα στο σύννεφο! Και εδώ αρχίζουν να βλέπουν οι ειδικοί πως υπάρχει ένα κενό. Στις δοκιμές κινητήρων για παράδειγμα, δεν ελέγχεται η αντοχή τους σε ηφαιστειακή στάχτη. Όπως γίνονται πχ tests για birdstrike ή water ingestion.
Τέλος, εξηγούμαι για όσους δεν έχουν καταλάβει. Δεν λέω πως έχω δίκιο σώνει και καλά. Αλλά μέχρι στιγμής δεν έχω αρκετά στοιχεία που να δικαιολογούν όλη αυτή την παράλυση πανευρωπαϊκά! Και μάλλον αρχίζουν και κάποιες αρκετά γνωστές αεροπορικές εταιρίες να υιοθετούν αυτό που βλέπω και εγώ (και ο gonso και αρκετοί άλλοι)! Εξ’ ου και οι πρωτοβουλίες για δοκιμαστικές πτήσεις.
Αντί λοιπόν κάποιοι να κράζετε με γενικολογίες και αφορισμούς, παραθέστε στοιχεία και πείστε όσους έχουν διαφορετική γνώμη πως έχετε δίκιο. Το ξέρω, στο ελληνικό σχολείο και πανεπιστήμιο δεν διδάσκεται αυτό, αλλά μπορούμε να το μάθουμε μόνοι μας...


Υ.Γ. Τόση ώρα που γράφω, μάλλον θα προσγειώθηκε το 737 της KLM :)
1)το γεγονος πως ατομα που ετυχε το μελλον τους να ειναι τα ηφαιστεια να λενε οτι δεν ξερουν τι ακριβως κανει η σταχτη στα αεροπλανα δεν παει να πει οτι ας πεταξουν και οτι γινει..
2)εχεις ακουσει ποτε turboprop με προβλημα απο σκονη? η εισαγωγη του κινητηρα ειναι πισω απο τα φυλλα οχι μπροστα απλη αεροδυναμικη και φυσικη ειναι να καταλαβεις πως κανενα turboprop δεν θα εχει προβλημα σε αυτο το νεφος
3)ειναι αδυνατο να αναπαρηστουν αντοχη σε ηφαιστειακη σταχτη..διοτι οι παραγοντες ειναι πρακτικα αμετρητοι..
4)το συγκεκριμενο ηφαιστειο ειναι vei 2 δηλαδη ειναι μικρης ισχυος αλλα ειναι το μονο που βγαζει fluoride λογω της θεσης του και του παγετωνα του..(δεν χρειαζεται να σου πω τι κανει το fluoride σε εμβια οντα και σε μηχανες..)το θεμα ειναι ομως οτι ιστορικα οποτε εσκαγε το dfnjgdnbhidfnbfdjngrenπωςλεγεταιηφαιστειο το διπλα του το katla που ειναι vei 5 εσκαγε και αυτο μετα απο καποιο χρονικο διαστημα..αυτο το ηφαιστειο εχει την δυναμικη να αλλαξει το κλιμα παγκοσμια οποτε καταλαβαινεις οτι μιλαμε για αλλου ειδους απειλη..
5)το safety first ειναι safety first καμια εταιρεια δεν θα πεταγε αεροπλανο εαν δεν ξερει τι και πως και στοιχεια και δη με στοιχεια που το ανελυαν σε βαθος χρονου..
αλλωστε μιλαμε για μια δυναμη της φυσης που δημιουργει και καταστρεφει με το ετσι θελω χωρις να μπορουμε να κανουμε τιποτα για αυτο..
 
Re: Πρόβλημα στο Μακεδονια

Μαλλον ετσι πρεπει να ειναι...Και της ΟΑ νομιζω ενα εχει μεινει στο Λονδινο.

Μιας και ειναι σχετικη, θελω να κανω μια ερωτηση... Σε περιπτωσεις που θελει η εταιρια να φυγει, αλλα δεν μπορει επειδη το αεροδρομιο προορισμου ειναι κλειστο (οπως πχ ΒΑ θελει να γυρισει LON και αυτο ειναι κλειστο), αρα δεν ειναι δικη της η ευθυνη παραμονης, πληρωνει κανονικα στο αεροδρομιο τα fees κλπ που εχει να πληρωσει? Γιατι αν ναι, ειναι λιιιιιγο αδικο...! :roll:
Αν ξερει καποιος ας πει..!
 
Top