«Νεκρώνει» ο Ευρωπαϊκός εναέριος χώρος λόγω... ηφαιστείου!

  • Thread starter Thread starter Cyverius
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
γιατι δεν πας με τρενο? :)
 
Στο λινκ, (όπως προαναφέρθηκε) βλέπετε την μέχρι τώρα εξέλιξη του φαινομένου και πρόβλεψη για τα επόμενα 2 24ωρα. Το γραφικό ανανεώνεται ανα 6ωρο.
http://met.no/animation.gif
Να σημειώσω εδώ, το τι σημαίνει το κάθε χρώμα στο χάρτη.
Το μαύρο είναι η τέφρα που βρίσκεται στον αέρα
Το κόκκινο είναι η τέφρα που κατεβαίνει προς το έδαφος (πχ λόγω βροχής)
Το κίτρινο είναι οι περιοχές όπου έχει ήδη επικάθησει τέφρα στο έδαφος (ασχέτως ποσότητας).

Αυτό σημαίνει ότι για τις πτήσεις, οι προβληματικές περιοχές είναι μόνο οι μαυρες και κόκκινες.
Το κίτρινο χρώμα αφορά κυρίως τους καλλιεργητές :mrgreen: και ... τις νοικοκυρές :shock:
 
Φίλε blade1984,

ειλικρινά πιστεύεις δηλαδή ότι όλοι εμείς που έχουμε τις αμφιβολίες μας και θέτουμε ερωτηματικά πάνω από το όλο θέμα, είμαστε θιασώτες της....ανασφάλειας των πτήσεων? Μόνο και μόνο και μόνο επειδή λέμε και μιά άλλη άποψη?

Αραδειάζεις μιά σειρά από επαγγελματικές ομάδες οι οποίοι (κατ'εσένα), συμφωνούν απόλυτα με αυτό που συμβαίνει. Οι πιλότοι (της Βρετανίας τουλάχιστον) αμέσως αμέσως, μέσω του συνδικαλιστικού τους οργάνου, αρχίζουν και αυτοί να θέτουν ερωτηματικά. Το ίδιο και οι μηχανικοί. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ όλοι οι πιλότοι οι γνωστοί μαιντανοί που βγαίνουν στην τηλεόραση και λένε ότι θέλουν να ακούσουν οι δημοσιογράφοι (πανικός-όλεθρος-καταστροφή). Όλοι οι πιλότοι που έχω δεί εγώ στα κανάλια, λένε ακριβώς το ίδιο πράγμα: "Η ηφαιστειακή σκόνη προκαλεί τρομακτικές βλαβες ......και το Τζάμπο της ΒΑ το 1984........" . Ποιός είπε κάτι αντίθετο από αυτό? Η διαφορά είναι ότι το τζάμπο πέταγε 50 ναυτικά μίλια υπήνεμα ενός τεραστίου ηφαιστείου. Εδώ έχουν φτάσει οι "γραμμούλες" στα 2000 ναυτικά μίλια!!!! Πώς είναι δυνατόν το ηφαιστεικό νέφος να φτάνει στην Ρουμανία και να είναι σε αρκετή πυκνότητα για να βλάψει κινητήρα, ένας Θεός ξέρει.

Ηφαίστεια εκρύγνηνται ανά τον κόσμο συνεχώς, και με πολύ μεγαλύτερες εκρήξεις από το Εβγοισδιηωοιση. Στην λίστα σου βάζεις και την κοινή λογική. Το γεγονός ότι ΠΟΤΕ στην Γή ολόκληρη δεν έχει κλείσει τόσο μεγάλος σε έκταση εναέριος χώρος για τόσο καιρό, και η κατάσταση που βιώνουμε τώρα, δεν αντιτείθεται της κοινής λογικής?

Την Δευτέρα και την Τρίτη που μας πέρασαν, οι άνεμοι ήταν τέτοιοι που οι "γραμμούλες" του ιδίου χάρτη που "έκλεισε" τον Βρετανικό εναέριο χώρο, βρίσκονταν στo ανατολικό New York FIR και σε όλο το Piarco FIR (και τα δύο καταμεσής του Ατλαντικού). Εκείνες τις δύο μέρες, ούτε το ένα ούτε το άλλο FIR έκλεισαν. Δεκάδες πτήσεις πέρασαν το "αυλάκι" και φτάσανε στους προορισμούς τους χωρίς κανένα πρόβλημα. Λογική ??

Το ερώτημα (και στην ουσία το ρεζουμέ της υπόθεσης), είναι η πυκνότητα της σκόνης. Δεν έχει γίνει καμμία σοβαρή μέτρηση από την Πέμπτη και μετά. Οι περιβόητοι χάρτες/computer based models του UK MetOffice, βάσει των οποίων ξεκίνησε ότι ξεκίνησε, μέχρι πρίν 3-4 ώρες γράφανε από κάτω "ASH CONCENTRATION AND DENSITY UNKNOWN". To πρόσεξαν διάφοροι και άρων άρων το σχόλιο που υπήρχε κάτω από τους χάρτες εδώ και 4 μέρες....εξαφανίστηκε. Κόκκοι τέφρας-στάχτης-άμμου-γυαλιού και ότι άλλο θέλεις, γυρίζουν γύρω γύρω τη Γή συνεχώς λόγω του jetstream. Πού είναι η γραμμή που λέει ότι (πχ), αν είναι πάνω απο Χ μικρογραμμάρια ανα κυβικό μέτρο αέρα......τέλος? Ούτε μετρήσεις γίνονται αλλά και να γίνονταν, κανένας κατασκευαστής κινητήρων δεν έχει εκδόσει ανάλογο περιορισμό ποτέ. Άρα βασιζόμαστε σε υπολογιστικά μοντέλα και την κρίση ανθρώπων. Αν υποστηρίζεις ότι και τα δύο είναι πάντα σωστά, πάω πάσσο.


ΥΓ στο πόστ του δροσουλίτη με τον περιβόητο MS Paint χάρτη:
Τί 2000 μίλια λέω εγώ??? Αυτό θα κάνει το γύρω της Γής και θα επιστρέψει στην Ισλανδία! Είναι τόσο ιδιαίτερο αυτό το ηφαίστειο δηλαδή (σε σχέση με τα χιλίαδες ανά τον κόσμο), που επηρρεάζει ΤΟΣΟ πολύ? Γιατί (όπως προ είπα), δεν έχει υπάρξει ποτέ στα χρονικά κλείσιμο 8 εκατομμυριών τετραγωνικών μιλίων εναερίου χώρου (τόσο περίπου δείχνει ο χάρτης). Βγήκε κανένας επιστήμονας που μίλησε για ιδιαιτερότητα αυτού του ηφαιστείου? :doubt: :doubt:
 
θα σου απαντησω με δυο πραγματα

katla vei 5
http://ashalerts.com/2010/04/18/katla-1 ... component/

η ιστορια ποτε δεν ειναι λαθος απλα τωρα θα δεις την δυναμικη που υπαρχει εκει μακαρι να μην παει critical Και σκασει γιατι αλλιως δεν βλεπω πτησεις για πολυ καιρο.................

*****
189 μιλια μακρυα απο το ηφαιστειο ηταν οχι 50 κανενα αεροπλανο δεν πεταει λιγοτερο απο 100μιλια απο ενα ηφαιστειο που εχει σκασει..
καπου υπαρχει και ενα pdf απο το usgs για το πως απο το 44 μεχρι το 2008 και εφοσον υπαρχουν περιπου 29 αεροδρομια που εχουν επηρεαστει απο την σταχτη να μην εχει κανει κανεις κινηση να βρει λυση

ναι ειναι γιατι στο pp forum ηδη βρετανοι πιλοτοι αναφερουν οτι στα αμαξια τους εχουν στρωση απο σταχτη
για φαντασου να πετας μεσα σε ενα συννεφο με 500 και να σε χτυπανε μικρα κομματακια απο γυαλι.. :?


φυσικα υπαρχουν και κατι αλλα..
πρωτον δεν επρεπε να κρατησει τοσο πολυ η εκρηξη διοτι πρακτικα δεν εχει τοσο χωρο εκει μεσα για να αραδιαζει τοο πραμα..
δευτερον οπως εχω πει αυτο και το αδερφακι του που ξυπναει εκει διπλα ειναι τα μονα που βγαζουν fluoride
τριτον pw website
Volcanic ash can damage aircraft and engines in several ways. P&WC encourages operators to refer to their airframe OEM’s guidance on a potential volcanic ash encounter for additional information.
While P&WC acknowledges that the Local Regulatory Authority has the final determination of whether flight operation is to be conducted, we want to inform you, our customers, of potential hazards.
P&WC does not recommend operation in conditions where volcanic ash is present. Let us explain why.
Volcanic ash may clog air filters of turbine engines, block cooling air passages, erode the gas path components, and erode the protective paint on casings. Volcanic ash entering the engine can also melt in the combustor and then re-solidify on the static turbine vanes, potentially choking the turbine airflow and leading to surging and an in-flight shut-down. It is also noted that there is a high level of acidity associated with volcanic ash, and this may also lead to deterioration of engine components.
Should you experience an encounter with volcanic ash, P&WC advises you follow the recommendations contained within the engine maintenance manual.
Peter Boyd
Chief Engineer, Customer Support
τεταρτον εδω δεν εχουν κανει το πιο απλο πραγμα οι κυβερνησεις..να βαλουν drones και πηγαν οι εταιρειες να πεταξουν cargo σου λεει μετα 800 ζωες ειναι πολλες 10 ομως οχι :thx:
δεν υπαρχουν διοτι κανεις δεν το εχει κανει στον κοσμο..
οι γραμμουλες αν καταλαβα που λες δειχνουν οτι στo fir ny ηταν σε πτωση αφου περνουσε καταιγιδα απο εκει εξω η οποια βρισκεται τωρα μεταξυ ισλανδιας και αγγλιας/ισπανιας..
 
καλησπερα και ,μια ερωτηση...την τριτη το πρωι πεταω απο θεσσλονικη για αθηνα στις 9 το πρωι και απο εκει πισω θεσσλονικη στις 5 το απογευμα..

σμερα ακουσα στις ειδησεις οτι ενδεχεται να κλεισει απο αυριο και για 1 εβδομαδα το μακεδονια..ισχυει κατι τετοιο???λετε να πραγματοποιηθουν οι πτησεις μου??? ευχαριστω :o
 
Προς mima

Γιατι δεν κανεις ενα τηλ καλυτερα στο τηλ κεντρο της αεροπορικης εταιρας που θα πεταξεις και να μαθεις??? :wink:
 
σιγουρα θα κανω τηλ..απλα ρωτησα για τωρα αν ηξερε κανεις για να δω πανω κατω τι γινετε κι εδω...ψιλο φοβηθηκα με ολα αυτα
και πρεπει να παω για μια δουλεια....πως πετας τωρα...αχχχχ!!!!!
 
blade1984":2lhwk8r2 said:
κανενα αεροπλανο δεν πεταει λιγοτερο απο 100μιλια απο ενα ηφαιστειο που εχει σκασει

Προφανώς ούτε και στα 1500 μίλια από ένα ηφαίστειο που έχει σκάσει! Για την ιστορία, η πτήση της ΒΑ δεν ήξερε τίποτα για το ηφαίστειο μέσα στην σκόνη του οποίου μπήκε. Δεν προσπάθησαν να την περάσουν ηθελημένα (ήταν και νύχτα).

Το αμάξι μου (που έιναι και σκουρόχρωμο), το έχω έξω εδώ και 4 μέρες (και είμαι ακριβώς κάτω από το μάυρο του χάρτη των νορβηγών) και μιά χαρά το βλέπω, εκτός από την πολύ ελαφριά στρώση κίτρινης γύρης η οποία υπάρχει εδώ κάθε χρόνο τέτοια εποχή (high pollen index).

O κύριος PW παραλείπει (χωρίς να εκπλήσσομαι) να θέσει ένα επιχειρησιακό όριο για την χρήση κινητήρων κατά την ύπαρξη φχψ σωματιδίων.

Όσο αφορά τον "δύσμοιρο" επιστήμονα με το Ντορνιέ, ούτε ψήλος στον κόρφο του να ήμουνα. Όταν κατέβηκε από την πρώτη πτήση, δεν πρόλαβε να κατέβει το πόδι του από την σκάλα και εμφανίστηκαν 30 ματζαφλάρια δημοσιογράφων, τα οποία η πρώτη ερώτηση που του έκαναν ήταν "Θα στέλνατε αεροπλάνα με επιβάτες να πετάξουν?". Και όταν γύρισε από την δεύτερη πτήση: "Θεωρείτε υπερβολικό το μέτρο της απαγόρευσης των πτήσεων"???

Τί περιμένουμε δηλαδή? Αυτόν να βγάλει το φίδι από την τρύπα και να πεί τί ? "Ναί, κανένα πρόβλημα" και "Ναι ήταν υπερβολική η αντίδραση του MetOffice" (το οποίο παρεπιπτώντως πληρώνει τα καύσιμα μου όλα αυτά τα χρόνια που κάνω τις διάφορες μελέτες μου).

Για το δυτικό άκρο του NY FIR και κυρίως για όλο το PIARCO, δεν μιλάω για τώρα. Μιλάω για πρίν 5 και 6 μέρες.

Μετά τις απειλές του Λάουντα (μετά από δοκιμαστική πτήση που πέταγε ο ίδιος όπου δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα στην πτήση) ότι αν δεν ανοίξει ο Αυστριακός εναέριος χώρος την Δευτέρα, αρχίζουν οι μηνύσεις, οι Αυστριακές αρχές πετάνε την ασφάλεια των πτήσεων στα σκουπίδια και "ανοίγουν" το πρωί! Παρ΄όλο που η περιοχή τους είναι μπαρουτοκαπνισμένη στους γνωστούς πλέον χάρτες. http://www.austrocontrol.at/en/content/acg/austro.shtml

Kαι καλά ο Λάουντα επιχειρηματίας είναι, τα συμφέροντά του κοιτάει. Οι Αυστριακές αρχές που βάζουν πάνω από όλα και από όλους την ασφάλεια των πτήσεων, γιατί υποχωρεί στις πιέσεις του? (πράγμα που θα κάνουν οσωνούπω και οι υπόλοιπες αρχές, στις πιέσεις των δικών τους Λάουντα).

Δηλαδή μιλάμε για ένα πόλεμο για τις μετέπειτα αποζημιώσεις. Πόλεμος πού έχει αρχίσει από το Σάββατο το πρωί πανευρωπαικά. Εγώ φωνάζω χρόνια εδώ μέσα ότι μπροστά στο κόστος, κανείς τους δεν βάζει την ασφάλεια μπροστά, εκτός και αν τα γεγονότα δεν τους αφήνουν περιθώρια ελιγμών.

Δεν είπα ποτέ ότι αυτά που λέω είναι σώνει και καλά έτσι. Μεγάλα ερωτηματικά έχω και μάλλον θα πρέπει να συμφωνήσουμε ότι διαφωνούμε σε μερικά πράγματα ή ότι τουλάχιστον τα βλέπουμε από άλλη μεριά :wink:
 
Μόλις έλαβα email από την Norwegian air shuttle. Για την δευτερα 19/4 θα γίνουν όλες οι domestic σε νορβηγία k σουηδία k μερικές πτήσεις από σουηδία σε νορβηγία. :great: Αρχίζουν k λυγίζουν οι εταιρίες k σου λένε ότι είναι να γίνει ας γίνει, domestic είναι τι είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί?
 
Top