«Νεκρώνει» ο Ευρωπαϊκός εναέριος χώρος λόγω... ηφαιστείου!

Kαλά νέα αν επιβεβαιωθεί ο πιο πρόσφατος χάρτης προβλέψεων διασποράς τέφρας της Eurocontrol που βασίζεται στην Ισλανδική ΕΜΥ (αυτός με τις κόκκινες και πράσινες γραμμές). Σε αντίθεση με τον Nορβηγικό, που προανέφερα, αυτός προβλέπει άνοιγμα ενός μεγάλου μέρους της Κ.Ευρωπαϊκής περιοχής που επηρεάζεται σήμερα και γενικά ο άνεμος παίρνει την τέφρα μακρυά από Ελλάδα. Γιούπιιιι! (βέβαια την πτήση μου την έχασα, αλλά what the heck! ;) )

ΥΓ: Μιλάμε φυσικά για ασκήσεις επί χάρτου, τι μέλλει γενέσθαι μόνο το ejjsjgshf#@!%$!%^##@$ και ο Αίολος ξέρουν :thx:
 
καλησπερα.και στην κυπρο,εχει επιπτωσεις η ηφαιστιακη σταχτη.
η swissport δινει υποχρεωτικες αδειες στο προσωπικο της.
και θελω να μου πει καπιος ,απο πια ιστοσελιδα μπορω να ενημερωνομαι για το πως εχει η κατασταση με τις ακυρωσεις των πτησεων και το κλεισιμο των αεροδρομιων. :cry: :cry:
 
fm-344":qgax61mt said:
[...θελω να μου πει καπιος ,απο πια ιστοσελιδα μπορω να ενημερωνομαι για το πως εχει η κατασταση με τις ακυρωσεις των πτησεων και το κλεισιμο των αεροδρομιων. :cry: :cry:]

http://twitter.com/skgflyer ,νομίζω θα σε βοηθήσει αυτό
 
Και τα νεότερα από το μέτωπο των αμφισβητιών (οι οποίοι πληθαίνουν και έχουν άμεση σχέση με το αεροπορικό αντικείμενο).
Η Lufthansa έκανε τελικά 10 πτήσεις εχθές με wide body αεροσκάφη και φυσικά όλα κύλησαν φυσιολογικά. Το ίδιο και η επιθεώρηση μετά την πτήση!
Για την KLM τα είπε ο ομοϊδεάτης gonso (κράτα γερά σύντροφε)! :D
Επίσης δοκιμαστικές πτήσεις έκαναν και οι Swiss στην Ελβετία, η Air Berlin στη Γερμανία και η Austrian στην Αυστρία.
Τα αποτελέσματα ήταν πως δεν βρέθηκε απολύτως τίποτα, ούτε στους κινητήρες ούτε στα παράθυρα του cockpit ούτε πουθενά στη άτρακτο.
O Niki Lauda πέταξε σήμερα το πρωί ο ίδιος με ένα Airbus A320 της δικής του εταιρίας, και.... ω του θαύματος, προσγειώθηκε, ζει και έκανε και δηλώσεις (αρκετά επιθετικές)! Δήλωσε πως ήταν η πιο ευχάριστη πτήση που έκανε ποτέ, με severe CAVOK συνθήκες! Και συνέχισε λέγοντας πως δεν καταλαβαίνει τι συμβαίνει! Επειδή εξεράγη ένα ηφαίστειο στην Ισλανδία, κλείνει όλος ο εναέριος χώρος χωρίς τεκμήρια και προτρέπει τις αρχές ή να πάνε να κάνουν μετρήσεις ή να ανοίξουν τους εναέριους χώρους και να αφήσουν τις αεροπορικές εταιρίες να αποφασίσουν αν θα πάρουν το ρίσκο να πετάξουν ή όχι.
Πριν την πτήση είχε δηλώσει πως αν δεν βρεθεί τιποτα στην δοκιμαστική πτήση και ο εναέριος χώρος παραμείνει κλειστός και αύριο, ξεκινάει μηνύσεις κατά του Austrocontrol (Εταιρία παροχής υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας). Το κόλπο έπιασε και κατά τα φαινόμενα η Αυστρία ανοίγει αύριο το FIR!

Κατά τα άλλα, όπως ήδη έγραψαν κάποιοι συμφορουμίτες, μικρές αεροπορικές εταιρίες αλλά και εταιρίες επίγειας εξυπηρέτησης, δήλωσαν πως αν η κατάσταση συνεχιστεί μέχρι τα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας, θα αρχίσουν παύση μισθοδοσίας, άδειες αορίστου χρόνου και τελικά ίσως απολύσεις. Επίσης οι ειδικοί εκτιμούν πως από τη στιγμή που θα επιτραπούν και πάλι οι πτήσεις, θα χρειαστούν 3 με 7 μέρες για να αποκατασταθεί πλήρως η τάξη...
 
η klm ειπε οτι πεταξαν τα αεροσκαφη τους μεσω ενως gap στο συννεφο της σταχτης..
οσο για τις αλλες εταιρεις δεν πεταξαν στο υψος του συννεφου σταχτης αλλα πιο χαμηλα οποτε λογικο να μην ειχαν προβλημα (να εβρεχε ομως εκεινη την ωρα να γελαγαμε καλα θα ηταν..)

KLM said its planes of various types flew the 115-mile (185-km) flight from Duesseldorf in western Germany to Amsterdam's Schiphol Airport at an unspecified normal altitude above 10,000 feet (3,000 meters). They did not encounter the thick though invisible cloud of ash, whose main band has floated from 20,000 to 32,000 feet, the height of most commercial flight paths.

οσο για τον lauda
http://www.austriantimes.at/news/Genera ... ut_tonight
τα ιδια ειπε και στο rtl σημερα που τον ρωτησαν για την σταχτη..
 
H διαφορά σας, αγαπητοί συμφορουμίτες "αμφισβητίες" με τις εταιρείες είναι ότι αυτές -έχοντας να αντιμετωπίσουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση- κάνουν κάποια "πειράματα" χωρίς να κινδυνεύουν επιβάτες. Αυτό επιτάσσει ο σοβαρός τρόπος που αντιμετωπίζουν την κατάσταση. Αν αποδειχθούν επιτυχημένα και πεισθούν οι αρχές ότι δε συντρέχει λόγος παράτασης της απαγόρευσης ευχής έργον θα είναι να ξεμπλοκάρει η κατάσταση και να μην ταλαιπωρείται το κοινό. Η διαφορά είναι ότι δεν πειραματίζονται με επιβάτες. Και ελπίζω όλα να πάνε καλά.
 
Ήδη η KLM Royal Dutch Airlines ανακοινώνει ότι το απόψε θα απογειωθούν 3 Β747-400 combi προς Far East προορισμούς μόνο με cargo και καθόλου επιβάτες. Προσπαθούν οι εταιρείες να επανεκινήσουν τις πτήσεις στην Β Ευρώπη!
 
drosoulitis":3ixx42cl said:
Και ξαναρωτάω: Αυτή η πατέντα προβλέπεται από κάποιο manual ??
http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotos ... 962-2.html

-----Original Message-----
From: OIT-Dispatch, Airbus
Sent: 15 April 2010 18:56
Subject: OPERATION IN VOLCANIC ASH

FROM : AIRBUS CUSTOMER SERVICES TOULOUSE

TO : ALL
A300/A300-600/A310/A318/A319/A320/A321/A330/A340/A340-500/A340-600/A380/
AST AIRBUS RESIDENT CUSTOMER SUPPORT MANAGERS

OPERATORS INFORMATION TELEX - OPERATORS INFORMATION TELEX AND FLIGHT OPERATIONS TELEX - FLIGHT OPERATIONS TELEX



TO: All Operators


SUBJECT: ATA 00 - Operation in Volcanic Ash


OUR REF: SE 999.031/10 dated 15 APR 2010


CLASSIFICATION: GENERAL INFORMATION

AIRCRAFT AFFECTED: ALL

ATTACHED DOCUMENTS

- Briefing note: Volcanic Ash Awareness
- Presentation: Volcanic ash, effects and recommendations in flight and on ground

REFERENCED DOCUMENTATION

- REF 1: ICAO Manual on volcanic ash (doc 969 1 -AN1954)

1. PURPOSE

Further to a recent volcano in a state of eruption in Northern Europe area several operators have contacted Airbus to get information on maintenance and/or operational recommendations.
Therefore, the aim of this OIT/FOT is to recall the Operational and Maintenance recommendations to be followed in case of flight and/or ground operations in volcanic ash.

2. MAINTENANCE RECOMMENDATIONS

As a reminder, if aircraft ground operation and parking are performed in an area which could be contaminated by volcanic ash, Airbus recommends:

2.1 For on ground storage or parking:

To apply Parking & Storage procedures to maintain aircraft in standard
environment: refer to AMM 10- 11-00 for Parking & to 10-12-00 for Storage

2.2 to perform Inspection after flight or after contamination on ground by volcanic ash.

- Full inspection of the aircraft
- Inspection of the Cabin Area
- Inspection of the Fuselage, the Wings and the Stabilizers
- Inspection of the Probes and Sensors
- Inspection of the Landing Gears
- Inspection of the Nacelles and the Engines
- Inspection of the APU
- Inspection of the Fuel System
- Inspection of the Anti-Ice System
- Inspection of the Air Conditioning System
- Inspection of the Hydraulic System
- Inspection of the Potable Water System

- Refer to Task AMM 05-51-25-200-03

3. OPERATIONAL RECOMMENDATIONS

As mentioned in REF 1, flying through an ash cloud should be avoided by all means due to the extreme hazard for the aircraft. Therefore, prevention strategies should be developed to address the risk of volcanic ash encounter.
Information regarding operations with volcanic ash may be found in the following documents:

A318/A319/A320, A330, A340 family aircraft

- FCOM 3.04.91 - Adverse Weather - OPERATIONS IN VOLCANIC ASH
- QRH 2 - Miscellaneous - VOLCANIC ASH ENCOUNTER
- FCTM SI-010 - Adverse Weather - VOLCANIC ASH

A380 aircraft

- FCOM/Procedures/Supplementary Procedures/Adverse Weather/OPERATIONS IN VOLCANIC ASH, SAND, OR DUST

A310 and A300-600 aircraft

- FCOM Bulletin 815/1 - VOLCANIC ACTIVITY AWARENESS - VOLCANIC ASH ADVISORY
- FCOM volume 2 - OPERATION IN AREAS CONTAMINATED BY VOLCANIC ASH
- QRH 13.06 - VOLCANIC ASH ENCOUNTER

A300-600ST aircraft

- FCOM volume 2 - OPERATION IN AREAS CONTAMINATED BY VOLCANIC ASH
- QRH 13.06 - VOLCANIC ASH ENCOUNTER

A300FFCC aircraft

- FCOM Bulletin 814/1 - VOLCANIC ACTIVITY AWARENESS - VOLCANIC ASH ADVISORY
- FCOM volume 2 - OPERATION IN AREAS CONTAMINATED BY VOLCANIC ASH
- QRH 13.05 - VOLCANIC ASH ENCOUNTER

A300 aircraft

- FCOM Bulletin 814/1 - VOLCANIC ACTIVITY AWARENESS - VOLCANIC ASH ADVISORY
- FCOM volume 8 - OPERATION IN AREAS CONTAMINATED BY VOLCANIC ASH
- QRH 13.05 - VOLCANIC ASH ENCOUNTER


The attached Flight Operations Briefing Note (FOBN) Volcanic Ash Awareness provides expanded information on volcanic ash effects on aircraft and operational guidelines. This FOBN is available on the Flight Operations Community of the AirbusWorld portal.

4. FOLLOW-UP

No specific update of this OIT/FOT is foreseen, however further information will be released should it become available.

Questions about the technical content of this OIT/FOT are to be addressed to:





Άλλωστε υποτίθεται ότι η τέφρα γίνεται επικίνδυνη όταν πετάς μέσα της...
Προσωπικά μου φαίνεται περισσότερο επικίνδυνο να κολλάμε άναρχα σελοφάν και ταινίες πάνω στα αεροσκάφη, με τραγικά παραδείγματά, όπως αυτό:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroper%C3%BA_Flight_603


eg how to avoid it :

A/C TO REMAIN BLANKED AS PER PREVIOUS COMMUNICATIONS.
MOC WILL CONTACT STATIONS AS SOON AS ADVISED BY OPERATIONS THAT XXXX FLYING PROGRAMME IS TO BE RE-INSTATED REQUESTING ALL BLANKS ARE REMOVED, DUPLICATE INSPECTIONS ARE ACTIONED FOR REMOVALS AND A/C ARE RETURNED TO NORMAL CONDITION (E.G. DITCHING SWITCH DE-ACTIVATED). ADDITIONAL REQUESTS HAVE BEEN MADE THAT WHILST CARRYING OUT O/NIGHT MAINTENANCE TO SWITCH GRD PWR AND MAIN BATTERIES ON TO ENSURE SOME DEGREE OF CHARGING TAKES PLACE. PLEASE ENSURE BATTERIES ARE SWITCH OFF AFTER THIS OPERATION.
ALSO ALL ADDs SHOWING SPARES AVAILABLE AT STATION WILL BE TASKED OUT ALONG WITH DUE ROUTINE MAINTENANCE – PLEASE UTILISE THIS DOWNTIME TO CLEAR AS MANY ADDs AS POSSIBLE.
IF SETTLING ASH IS EXPERIENCED AT YOUR STATION CALL MOC
 
αρα τοσα παθηματα απο τους ρωσους και τοσα αλλα που ειχαν παθει δεν τους εμαθε τιποτα απλα αλλαξαν μηχανες και εβαλαν μερικα προστατευτικα για να παρατεινουν το φαινομενο..
πολλα μπραβο λοιπον που για μια ακομη φορα μονο η κυβερνηση των ηπα εκανε κατι για αυτο..ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ
 
Top