Νέες στολές για τα πληρώματα της Aegean

  • Thread starter Thread starter 6circles
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Υπάρχει πληροφορία για τις στολές πληρωμάτων καμπίνας που πετούν Σαουδική Αραβία και Ιράν; φορούν Hijab, Al-Amira ή Khimar;
Φορούν παντελόνια και μπλούζες με μανίκια;
ή δεν βγαίνουν από το α/φ οπότε φορούν τις στολές τους; και αν γίνει κάποιο περιστατικό - τι θα φορέσουν;
θα βγουν με την γάμπα έξω και το μαλλί στον αέρα;
 
Της Air France στις πτήσεις προς Τεχεράνη θα φορούν παντελόνι και φαρδύ σακάκι εντός αεροσκάφους, συν καλυμμένο το κεφάλι με μαντήλι εκτός. Το συνδικάτο αντιδρά και προτείνει εθελοντική συμμετοχή στις πτήσεις προς Τεχεράνη για να μη θιγεί η ελευθερία συνειδήσεως εκείνων που αντιδρούν, αλλά η διεύθυνση της εταιρείας είναι αμετακίνητη, λένε ότι τα πληρώματα πρέπει να σέβονται τους νόμους των χωρών που επισκέπτονται. Θα μου έκανε μεγάλη εντύπωση αν η Α3 κάνει κάτι διαφορετικό με τα πληρώματά της.
 
Επανέρχομαι μετά από κάποια χρόνια στο θέμα των στολών πληρωμάτων cockpit + cabin , καθότι άσχετα με το αν έκαναν πριν λίγα χρόνια κάποιες αλλαγές κυρίως ως προς το εξωτερικό στυλ (ιδιαίτερα στους άνδρες/ σταυρωτά σακάκια, γραβάτα- ζώνη και κάποιες για τις κοπέλες ), εκείνο που συνεχίζω διαχρονικά να παρατηρώ μέχρι σήμερα (με μοναδική χρονική εξαίρεση την αρχική περίοδο ίδρυσης και λειτουργίας της εταιρίας, εποχής μόνο α/φ AVRO, άσχετα από την ομολογουμένως επιτυχή ανέλιξη της εταιρίας, της μετέπειτα απόκτησης των Β737 και στη συνέχεια Α320 / STAR ALLIANCE κλπ), εν όψει πάλι των νέων στολών που θα κάνουν οσονούπω την εμφάνισή τους με το νέο πνεύμα των αλλαγών livery εταιρίας, α/φ κλπ είναι:

Πρώτον σε ο, τι αφορά τα πληρώματα cabin crew, όλες οι κοπέλες ήταν και παραμένουν διαχρονικά άψογες, επειδή ως γυναίκες- Κυρίες, έχοντες εκ του φύλου και της ιδιοσυγκρασίας τους, την καλαισθησία και την ευπρέπεια της άψογης εικόνας/στολής, την οποία οφείλουν και κατανοούν ότι πρέπει να τηρούν απαρέγκλιτα και όχι διότι συμπίπτουν με τις ανύπαρκτες ( λέω εγώ ) οδηγίες και κανονισμούς της εταιρίας, οι οποίες εκτιμώ ότι θα προβλέπονται κιόλας από την ΥΠΑ!!

Δεύτερον, σε ο, τι αφορά τους άνδρες cockpit crew ( εξαιρούνται οι γυναίκες ), ανεξάρτητα από κανονισμούς εταιρίας και προβλεπόμενους από ΥΠΑ, όπως αναφέρω παραπάνω, ενώ πάντα είχαν γενικώς καλές και ευπαρουσίαστες στολές, παρατηρείται διαχρονικά το μοναδικό σχεδόν παγκόσμιο φαινόμενο εμφάνισης /παρουσίας των πιλότων της Α3 σε αεροδρόμια, ξενοδοχεία, αεροσκάφη, εντός και εκτός χώρας, όπως τους “κατέβει”, δεν μπορεί να καταλάβει κανείς εταιρεία/χώρα προέλευσης, καθότι πρώτον κανένας μα κανένας δεν φέρει πηλήκιο με τα διακριτικά της ιδιότητας και του βαθμού του + της εταιρίας του και δεύτερον μερικοί δεν φοράνε ούτε γραβάτα το καλοκαίρι, από ζώνη + παπούτσια δεν το συζητώ, για να μην πω τίποτα χειρότερο !!!

Είναι λοιπόν σωστό μια εταιρία “εθνικού” χαρακτήρα, ασφαλέστατη με εξαιρετικό brand name στο εξωτερικό, μέλους Star Alliance άψογο πτητικό και τεχνικό προσωπικό και know-how, η εικόνα του προσωπικού της να είναι εμφανώς χειρότερη από πολύ μικρότερες ευρωπαϊκές εταιρίες, για να μην τη συγκρίνω με την παλιά ΟΑ, η οποία εκτός των άλλων από εμφάνιση και παρουσία, έσκιζε παγκοσμίως!!!
 
Φίλε ECO θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου και ιδιαίτερα για τα cockpit crew. Η εμφάνισή τους είναι απαράδεκτη. Δεν γνωρίζω αν υπάρχει Κανονισμός ενδυμασίας και κατά πόσο τηρείτε, αλλά είναι όπως τα περιγράφεις. Δεν μπορώ όμως να καταλάβω τα γένια που μοιάζουν με κατοίκους κάποιας Ανατολικής χώρας, τα ξυρισμένα κεφάλια και τα τατουάζ που προδίδουν εικόνα δήμιου.
 
Πιστεύω ότι το θέμα είναι ότι αναφερόμαστε σε cabin crew κοπέλες και σε cockpit crew άνδρες. Σωστα το λέτε, οι κοπέλες είναι διαχρονικά άψογες αλλά και διαχρονικά άσχετες… Δυστυχώς το περιβάλλον στην Ελλάδα στηριζεται στην εικόνα παρά στην ουσια, που στην συγκεκριμένη δουλειά είναι η ασφάλεια του επιβάτη και έχει να κάνει με τις ικανότητες και όχι με την εμφάνιση.

Η εννοια της στολής στις αεροπορικές εταιρίες έχει να κάνει με την ασφάλεια- άσχετα πως το έχει μετάφραση η κάθε εταιρία σύμφωνα με τις επιθυμίες των επιβατών της (βλέπε μπράτσο εξω για τις γυναίκες στην Α3 και απλά ένα λευκό πουκάμισο με βασική γραβάτα για τους ελάχιστους άνδρες- μέρα με την νύχτα, καμία ομοιομορφια). Ο σχεδιασμός στολών έχει να κάνει με πολλά, για παράδειγμα προορισμούς που πετάει μια εταιρία, άνεση σύμφωνα με τις φυσικές λειτουργίες του σώματος στην διάρκεια της πτησης, άνεση να λειτουργήσει γρήγορα και άψογα σε περιπτωση emergency.

Όσο για τατουάζ και μούσια, μην κρυβόμαστε, είναι η τάση της εποχής, καλύτερα να ακολουθήσουν τα νέα δεδομένα παρά να ζουν στην άρνηση. Σίγουρα υπάρχουν κανονισμοί, όπως και σε όλες τις αεροπορικές, και το γεγονός ότι οι κοπέλες είναι «άψογες» ενώ οι πιλότοι είναι «απαράδεκτοι» ίσως να είναι και μια ένδειξη για το ποσό διαφορετικα μανατζαρει μια εταιρία 2 υπαλλήλους που φορούν στολή σαν κομματι της εργασιας τους.

ΟΑ277
 
Λογικό είναι σε μια εταιρεία σαν την Aegean να πουλά ο σεξισμός κι ο αναχρονισμός. Κατά την άποψή μου έχει να κάνει με τη νοοτροπία της χώρας στην οποία εδρεύει. Πόσο σέβεται άραγε τα πληρώματά της, όταν πχ. οι γυναίκες δεν έχουν την επιλογή να φορέσουν παντελόνι;

Σαν τροφή για σκέψη, παραθέτω διαφήμιση αεροπορικής εταιρείας με πολύ προχωρημένη εταιρική ταυτότητα, η οποία δεν έχει πρόβλημα οι συνοδοί της να πετούν αμακιγιάριστες, οι φροντιστές της να φορούν σκιά ή/και να έχουν εμφανή τατουάζ και στη θέση του κυβερνήτη να κάθονται γυναίκες.
 
Μπορείτε να με πείτε όσο αναχρονιστικό θέλετε αλλά για μένα τα ρούχα είναι κομμάτι της ταυτότητας μας, λένε κάτι για εμάς, τις συνήθειες μας, τις προτιμήσεις μας, ακόμη και τα πιστεύω μας.

Πιστεύω λοιπόν ότι ο εργοδότης, π.χ. η Αιγαίου έχει το δικαίωμα να »ντύνει» τους εργαζόμενους με τον τρόπο που πιστεύει ότι αντιπροσωπεύεται καλύτερα η εταιρία του. Δεν θεωρώ ότι η Αιγαίου φέρεται χωρίς σεβασμό επειδή δεν επιτρέπει στις γυναίκες να φοράνε παντελόνια, στους άνδρες να βάζουνε κραγιόν ή μέικ απ, και αμφότερα φύλα να μην έχουν φανερά τατουάζ. Το image που θέλει να «πουλάει» στους επιβάτες της η Αιγαίου, η KLM, η QANTAS κλπ το αποφασίζει αυτή και μόνο αυτή, όχι εμείς.

Σε έναν κλάδο όπως αυτόν της Πολιτικής Αεροπορίας που έχει κάνει θαύματα τόσο στον τομέα της τεχνολογίας όσο και της ασφαλείας, φτάσαμε εδώ που φτάσαμε γιατί ( μεταξύ άλλων ) ακολουθούνται αυστηρότατοι κανόνες, πρωτόκολλα, checklists και αμέτρητες άλλες διαδικασίες και ρυθμίσεις. Και όλα αυτά συνεπάγονται θυσίες και κόστος τόσο από τις εταιρίες όσο και από τους ανθρώπους αυτού του κλάδου.
Για αυτό λοιπόν και προτιμώ τα πληρώματα χωρίς φανερά τατουάζ, τους άνδρες χωρίς σκουλαρίκια και αλογοουρές ( βλέπε United ) και τις γυναίκες π.χ. να φοράνε μια συγκεκριμένη απόχρωση κόκκινου κραγιόν ( βλέπε Emirates ) : Όχι επειδή είμαι σεξιστής, όχι επειδή είμαι αναχρονιστικός, ούτε ζω σε σπηλιά, αλλά επειδή όταν βλέπω ανθρώπους να κάνουν την συγκεκριμένη εργασία θυσιάζοντας τις προσωπικές τους προτιμήσεις, τότε καταλαβαίνω ότι έχω να κάνω με επαγγελματίες που βάζουν τους κανονισμούς πάνω από το εγώ τους και τα θέλω τους. Αυτό εμένα με κάνει να αισθάνομαι ασφάλεια, σιγουριά.

Υπάρχουν πληθώρα επαγγελμάτων όπου ένας άνδρας μπορεί να ντύνεται γυναικεία, μια γυναίκα να ξυρίζει το κεφάλι της ή να φοράει παντελόνι, αρβύλες κλπ, να έχουν σκισμένα ρούχα, να έχουν τατουάζ, και ότι άλλο θέλουν. Η καμπίνα και το πιλοτήριο ας αποτελούν μια εξαίρεση….
 
Απλά όλα αυτά που αναφέρεις πάνε κόντρα στην "προσπάθεια" της εταιρίας να συμμετέχει στο pride month αλλάζοντας το λογότυπό της στα χρώματα της LGBT κοινότητας. Είναι ασύμβατα αυτά τα δύο. Από τη μια λες, σαν εταιρία, ότι υποστηρίζεις την διαφορετικοτητα αλλά από την άλλη δεν επιτρεπεις σε έναν φροντιστή να έχει βαμμένα νύχια ή σκουλαρίκι. Πως ακριβώς στηρίζεις την κοινότητα? Πως περνάς αυτό το μήνυμα στους επιβάτες σου?

Δεν θα με ενοχλούσε καθόλου να μου σερβίρει μια Trans αεροσυνοδός ή ένας φροντιστής με αλογοουρά ή με τατουάζ.

Ίσα ίσα θα καταλάβαινα ότι αυτή η εταιρία δέχεται τον υπάλληλο της όπως είναι και του δίνει το δικαίωμα της έκφρασης χωρίς να καταπιέζεται.

Τεράστια κουβέντα αλλά πιστεύω πως όλοι θα θέλαμε ο άνθρωπος να ζει όπως θέλει. Και αυτό να μην είναι λόγος να ενοχλεί κάποιους.
 
Η Aegean κάνει αυτό που (νομίζει ότι) θέλουν οι πελάτες της. Στα κρυφά θα βάλει κάποιο λογότυπο στα γνωστά χρώματα και θα μας πει πόσο όπεν είναι. Αλλά αν η κοπελίτσα είναι με τατού στον αστράγαλο θα πάρει πόδι στο careers day. Τατού είναι, όχι χολέρα. Βλαχοχώρι είμαστε (δεν πρόλαβε ο Πέτρος), γιατί κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας; Φαντάζεστε πχ σε πτήση Στουτγκάρδη-Θεσσαλονίκη ένα crew από LGBT να σερβίρει, τι γελάκια θα υπάρξουν (για να μην πω τίποτα χειρότερο); Κάθε φορά που πετάω από Ντισελντορφ για Ελλάδα 1-2 έξυπνοι θα κάνουν κλασικά το καμάκι τους δυνατά, να κριντζάρει όλο το αεροσκάφος. Η εταιρεία πάει και φέρνει το Άγιο Φως κάθε χρόνο, εκεί είμαστε σαν κοινό.

Η στολή είναι άθλια, αυτή η φούστα μου θυμίζει μια φιλόλογο 60αρα σε στυλ γεροντοκορέ/κατηχητικού που είχα πριν 25 χρόνια, μαζί με τον κότσο με διχτάκι. Μαζεύουν όλες τις νέες κοπέλες (πρέπει το μαξ να είναι 36 ετών) και τις ντύνουν λες και είμαστε στο 1960. Air France πονάς;

1656671652691.png
 
For the record, τις στολές των πληρωμάτων είχε σχεδιάσει η Σοφία Κοκοσαλάκη και είναι κατά γενική ομολογία και κομψές και καλαίσθητες. Καταλαβαίνω ότι σε μερικούς μπορεί να μην αρέσουν (γούστα είναι αυτά), εγώ τις βρίσκω μια χαρά.

Επί της ουσίας και γενικότερα στα περί στολής, συμφωνώ ότι κάθε εταιρεία έχει δικαίωμα να ορίζει ενδυματολογικό κώδικα. Οι περισσότερες πολυεθνικές επιβάλλουν formal ντύσιμο.

Στις αεροπορικές, όπου ισχύουν και κανονισμοί ασφαλείας, η στολή έχει προδιαγραφές ακόμα και για το είδος του υφάσματος. Τα μαλλιά ως πλήρωμα καμπίνας τα μαζεύεις έτσι ώστε σε περίπτωση πυρκαγιάς να μπορείς να φορέσεις το πυρίμαχο κράνος για να τη σβήσεις. Οι πιλότοι φοράνε υποχρεωτικά κοντομάνικο βάσει κανονισμών.

Από εκεί και πέρα, στα περί αισθητικής δεν έχω άποψη. Ποτέ κανένα πλήρωμα δεν με έχει ενοχλήσει με την εμφάνισή του και δεν θα κάνω τον αφ' υψηλού κριτή στη δουλειά του άλλου. Αν θέλει ο φροντιστής να έχει βαμμένα νύχια ή μασκάρα, fine by me.

Ωστόσο, λάβετε υπόψη ότι κάθε εταιρεία φροντίζει ώστε το προσωπικό πρώτης γραμμής να είναι όσο γίνεται λιγότερο «εκκεντρικό». Ειδικά στις αεροπορικές εταιρείες, όπου οτιδήποτε εκτός του «κλασσικού» μπορεί να ερμηνευτεί ως έλλειψη επαγγελματισμού, η τάση προς το formal νικάει πάντα (με ελάχιστες εξαιρέσεις) την «χαλαρή» ή «πρωτοποριακή» τάση.
 
Top