Multi-crew Pilot License (MPL)

Συμφωνώ απολύτως.Εξάλλου και στο κλασσικό CPL και στο MPL αν το καλοσκεφτείς μετά την απόκτηση του πτυχίου και την είσοδο στον εξομοιωτή όλα αλλάζουν.Απλά με το CPL ο χειριστής με τις 200
ώρες του modular ή του integrated course σίγουρα έχει μια εμπειρία πιο υπολογίσιμη από τις 70 ώρες του MPL.Αλλά κι αυτό ακόμη δεν είναι απόλυτο γιατί όλα τελικά είναι και θέμα αντίληψης για τον κάθε άνθρωπο και φυσικά θέμα ικανοτήτων και ταλέντου.

:cool:
 
Διάβαζα πρόσφατα πως τα "αστέρια" που δημιούργησαν το MPL έχουν ανακαλύψει πρόβλημα που πρέπει να λυθεί σύντομα. Το πρόβλημα είναι πώς θα αναπαραστήσουν ρεαλιστικό περιβάλλον ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Και μάλιστα πλήρες περιβάλλον! Με ελεγκτές εδάφους, με άλλα αεροσκάφη, με γενική αεροπορία, με τα πάντα! Σαφώς και μακροπρόθεσμα -και αφού έχουν παιχτεί πολλά λεφτά και έχουν παραχθεί αμφιβόλου ποιότητας χειριστές- θα τα καταφέρουν, ωστόσο τίθεται το ερώτημα: Μήπως θα ήταν πιο απλό (και πιο αποδοτικό εκπαιδευτικά) να αφήσουν το υπάρχον σύστημα, με τους μαθητές να πετάνε στο πραγματικό περιβάλλον, με τις απαραίτητες τροποποιήσεις φυσικά ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες χειριστικές απαιτήσεις;
Για 'μένα η απάντηση είναι προφανής, αλλά ώς γνωστόν.... είναι πολλά τα λεφτά :cool:
 
τα πράγματα πάνε απ το κακό στο χειρότερο.κρίμα γιατί το επάγγελμα χειριστή αερογραμμών οδηγείται σε επάγγελμα χειριστή simulator με ότι σύνεπειες έχει στην ασφάλεια αυτό.όσοι έχουν πάρει ή ετοιμάζονται να πάρουν atpl βλέπουν σιγα σιγά τα ονειρά τους να γκρεμίζονται καθως ολοένα και περισσότερες εταιρίες ακολουθούν αυτήν την πολιτική...δυστύχως κύριοι,τα λεφτά είναι πολλά και η κονόμα ακόμα μεγαλύτερη.
πεσιμιστής? δεν νομίζω..
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... r-mpl.html
 
Εντάξει, 30 πιλότοι για την Easyjet δεν είναι τίποτα... Και αυτοί θα είναι έτοιμοι σε 78 εβδομάδες (!!!)... Σε ενάμιση χρόνο θα έχουν φύγει εκατονταπλάσιοι πιλότοι, και αναγκαστικά θα πάρουν κόσμο με τον κλασικό τρόπο. Ηδη μαθαίνω οτι φεύγουν δέκα δέκα από την EZY για BA, Emirates, Etihad κλπ κλπ και θα έχουν πολύ σύντομα, μεγάλο πρόβλημα, οπότε μην εκπλαγείτε αν δείτε να ζητάει κόσμο με λίγες ώρες σύντομα η EZY (το έκανε ήδη η Easy της Ελβετίας)...
 
Θα ήθελα πολύ να καθησυχάσω τον εαυτό μου κατ'αυτόν τον τρόπο. Παρ' όλα αυτά φοβάμαι πως δεν είναι ούτε κάτι προσωρινό, ούτε "μεμονωμένο". Δείχνει μια τάση προς την οποία κινούνται τα πράγματα και πιστεύω πως πρέπει να έχουμε μια συνολική εικόνα της πραγματικότητας.

-Είναι τυχαίο που οι μισθοί των ιπτάμενων έχουν πέσει κατακόρυφα;
-Είναι τυχαίο που σιγά σιγά θα μας* βάζουν να πληρώνουμε τα type rating από την τσέπη μας;
-Και τώρα το MPL;;

Και τι σημαίνει αυτό; Εγώ βλέπω τη δημιουργία εργαζομένων (και πιλότων κατ'επέκταση) "πολλών ταχυτήτων" οι οποίοι θα προσαρμόζονται ευκολότερα στις ανάγκες των αεροπορικών εταιρειών! Και δυστυχώς οι ανάγκες τους καθορίζονται κατά κύριο λόγο με γνώμονα το κέρδος.
Μας πετάνε το MPL το οποίο είναι ο,τι πιο εξειδικευμένο υπάρχει στο χώρο (σε όλα τα χρονικά) και το οποίο υποβαθμίζει τους πάντες διότι πλέον και οι υπόλοιποι χειριστές - κάτοχοι fATPL θα αναγκάζονται να διαπραγματευτούν υπό χειρότερους όρους για μια θέση σαν FO μιας και οι εταιρείες θα έχουν τους "button pusher" τους έτοιμους στην κούτα κομμένους και ραμμένους στα μέτρα τους...
Και βέβαια όλα αυτά δυστυχώς γίνονται με την "συγκατάθεση" μας διότι κανένας δεν κάνει τίποτα... Όσο θα προσπαθεί ο καθένας μοναχός του να βρει μια θεσούλα σε μια αεροπορική, αποδεχόμενος πολλές φορές εξευτελιστικούς όρους εργασίας, τόσο χειρότερα θα γίνονται τα πράγματα για όλους και κυρίως για τους νεότερους!

Και σίγουρα υπάρχουν και άλλα τα οποία μου διαφεύγουν αλλά πιστεύω πως η υποβάθμιση του επαγγέλματος γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρη...

*πιθανότατα θα κάνω κι εγώ σύντομα το μεγάλο βήμα παρά τις όποιες αντιξοότητες... (Και αυτό φυσικά είναι κάτι που οι εταιρείες εκμεταλλεύονται!)
 
έτσι ακριβώς είναι αγαπητοί φίλοι.το θέμα δεν είναι οι 30 χειριστές που ζητάει τώρα,το θέμα είναι οτι μπήκε και η easy στο τρυπάκι,κι αν τελικά το πείραμα της κονόμας πετύχει(που θα πετύχει),αύριο θα είναι 50 χειριστές,μεθαύριο 150 και πάει λέγοντας(βλ. Flybe).είναι γεγονός επίσης οτι οι εταιρίες στρέφονται προς αυτήν την κατεύθυνση.αν αρχίσει και ο Ολίρις μια τέτοια πολιτική,η ανεργία στους χειριστές θα αυξηθεί κατα πολύ γιατί αυτές είναι οι κύριες εταιρίες που προσλαμβάνουν τους ΑΤΠΛαδες με λίγες ώρες.
δυστυχώς αδέρφια δεν νομίζω πλέον οτι κάποιος αξίζει να δώσει 65,000 έουρος min για να γίνει πιλότος.οι σχολές μας τα παίρνουν,οι εταιρίες μας τα παίρνουν και ύστερα μας εκμεταλλεύονται.έτσι έχει γίνει πλέον το σύστημα και είμαστε αναγκασμένοι να συμβιβαστούμε.
εξάλλου,δουλειές στα ντελίβερι των γκούντις πολλές,δουλίες στη δεξιά θέση του κοκπιτ,πολύ λίγες.σκεφτείται καλά όσοι έχετε σκόπο να ξεκινήσετε καριέρα.
 
Το ποσό που αναφέρεις είναι όντως απαγορευτικό για πολλούς,αλλά σίγουρα δεν είναι και απόλυτο.Γιατί να ξοδέψεις 65.000 ευρώ όταν υπάρχουν επιλογές
και με λιγότερα χρήματα;Εκτός κι αν επιθυμείς να βάλεις και ώρες επί τύπου αν πάρεις και type rating σε Α-320 ή Β-737 ή Dash 8Q-400 ή εν πάσει περιπτώσει
οπουδήποτε αλλού.Άλλωστε τους πιλότους πάντα τους εκμεταλλεύονταν με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο.Το θέμα είναι ότι αν δεν έχεις τουλάχιστον τα βασικά,
δεν μπορείς καν να ξεφύγεις από οποιαδήποτε άσχημη κατάσταση και μια ζωή θα υποφέρεις. Κάνοντας μια τέτοια επένδυση να είσαι σίγουρος ότι
κάποια στιγμή ο κόπος και το χρήμα δε θα πάνε χαμένα,με δεδομένο το γεγονός ότι θα αξιοποιηθούν σωστά όλες οι ευκαιρίες.

ΦΙΛΙΚΑ
ΝΙΚΟΣ :great:
 
Συμφωνω με τον ανωτερω...αλλωστε η ελπιδα μας πεθαινει παντα τελευταια...
 
FTE":1naollzv said:
Κάνοντας μια τέτοια επένδυση να είσαι σίγουρος ότι
κάποια στιγμή ο κόπος και το χρήμα δε θα πάνε χαμένα,με δεδομένο το γεγονός ότι θα αξιοποιηθούν σωστά όλες οι ευκαιρίες.

Σαφώς! Άλλωστε όλοι μας κατά βάθος αυτό πιστεύουμε (τουλάχιστον στο ξεκίνημα) γι'αυτό και τολμάμε να κάνουμε το μεγάλο βήμα.

Για να είμαστε όμως ακόμα πιο σίγουροι ότι οι κόποι και οι θυσίες μας δε θα πάν χαμένες, δε θα πρέπει να υπάρξουν και πράξεις..; Όχι μόνο ευχολόγια και ελπίδες πως όλα κάποια μέρα ίσως μας πάν καλά... Απλά δεν αρκεί και αυτό το βλέπουμε μπροστά μας! Έχει βελτιωθεί τίποτα τα τελευταία χρόνια;
Που είναι οι απανταχού επαγγελματίες να ασκήσουν επισήμως κριτική για το MPL(και όχι μόνο); Να ασκήσουν πίεση στις εταιρείες τους να μην πάρουν πιλότους με MPL κτλ.; Εγώ δεν βλέπω και πολλά...
Μας δείχνουν το καρότο κι εμείς τρέχουμε μπας και το πιάσουμε. (Δεν αποτελώ εξαίρεση... απλά κάνω κάποιες σκέψεις)

Τελοσπάντων, το θέμα είναι μεγάλο και νομίζω ότι έχω βγει λίγο off topic οπότε σταματάω εδώ... :rolleyes:

Φιλικά πάντα
Δημήτρης
 
FTE":2lhg7ik9 said:
Το ποσό που αναφέρεις είναι όντως απαγορευτικό για πολλούς,αλλά σίγουρα δεν είναι και απόλυτο.Γιατί να ξοδέψεις 65.000 ευρώ όταν υπάρχουν επιλογές
και με λιγότερα χρήματα;Εκτός κι αν επιθυμείς να βάλεις και ώρες επί τύπου αν πάρεις και type rating σε Α-320 ή Β-737 ή Dash 8Q-400 ή εν πάσει περιπτώσει
οπουδήποτε αλλού.Άλλωστε τους πιλότους πάντα τους εκμεταλλεύονταν με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο.Το θέμα είναι ότι αν δεν έχεις τουλάχιστον τα βασικά,
δεν μπορείς καν να ξεφύγεις από οποιαδήποτε άσχημη κατάσταση και μια ζωή θα υποφέρεις. Κάνοντας μια τέτοια επένδυση να είσαι σίγουρος ότι
κάποια στιγμή ο κόπος και το χρήμα δε θα πάνε χαμένα,με δεδομένο το γεγονός ότι θα αξιοποιηθούν σωστά όλες οι ευκαιρίες.

ψάξτε όλες τις προκυρήξεις θέσεων τα τελευταία 2 χρόνια.το 80% αναφέρουν οτι το type rating θεωρείται προσόν,και σε περίπτωση που δεν το έχεις θα σε προσλάβουν αλλά θα το πληρώσεις εσύ ο ίδιος(θεωρείται δεδομένο).ξαναλέω κι ας με λέτε απόλυτο.τα 65,000 είναι τα ελάχιστα που δίνει κάποιος μαζί με διαμονές,βενζίνες,διόδια και οτιδήποτε προκύψει.οι περισσότερες εταιρίες ζητάνε type rating για να σε προσλάβουν πλέον.η αίγλη του επαγγέλματος χάνεται με ρυθμό ανάλογο της υποτίμησης της αεροπορικής αγοράς(εισιτήρια στις εξευτελιστικές τιμές των 10 και 20 ευρώ).
όπως πολύ σωστά είπε ο Δημήτρης παραπάνω,πρέπει να ενεργοποιηθούν οι ομάδες πίεσης μέσα στις εταιρίες γιατί εκτός των άλλων μιλάμε κ για θέμα ασφάλειας με την εισαγωγή του MPL.παρ όλα αυτά,οι εταιρίες είναι πλέον τόσο ισχυρές και ο αριθμός των πιλότων στην ελεύθερη αγορά τόσο μεγάλος που δεν νομίζω να τους αγγίξει τόσο πολύ.Για να πούμε και κάτι θετικό σόλα αυτά,πολλές εταιρίες δεν υποστηρίζουν το MPL αλλά περιμένουν να δουν την εξέλιξη του.το θέμα είναι για πόσο.
το να χαιδεύουμε τα αφτιά και να μιλάμε ρομαντικά οτι κάποια στιγμή θα φτιάξουν τα πράγματα δεν βοηθάει την κατάσταση.
 
Top