Μπορώ να γίνω επαγγελματίας πιλότος;

Έχει ανοίξει και η Singapore Airlines ίδιο πρόγραμμα (δλδ το ξανα-άνοιξε). https://www.singaporeair.com/en_UK/us/c ... ts-career/

Έχω κάνει αίτηση και στα δύο αλλά η Σιγκα καθυστερεί τρελά να μου απαντήσει. Φαίνεται πως ζητάνε πτυχιούχους μηχανικούς γενικότερα.

Και για αυτό συστήνω στα πιτσιρίκια εδώ που ορθώς θέλουν να πετάξουν μια μέρα, πηγαίνετε πρώτα πανεπιστήμιο, σε πολυτεχνείο και όχι για αθλητικό τουρισμό, και μετά την κάνετε την αίτηση. Εδώ στο Αμέρικα για mainline άμα δεν είσαι από ένοπλες δυνάμεις ή άμα δε πετάς από την ηλικία των 14, δε σε κοιτάνε καν χωρίς πτυχίο πανεπιστημίου.
 
Η Aegean ανακοινωσε cadet program σε συνεργασια με την Global και την Εγνατια.
https://el.about.aegeanair.com/etaireia ... i-piloton/

Το αναφερουν ως "προγραμμα υποτροφιων" οποτε δεν γνωριζω εαν οι συμμετεχοντες θα φοιτησουν εντελως δωρεαν ή απλα θα εχουν μειωμενο κοστος (οπως πχ στη Wizz).
Η αξιολογηση αρχιζει στις 23 Ιουλιου οποτε και θα δημοσιευθουν περισσοτερες πληροφοριες.
Ειναι ενα παρα πολυ θετικο βημα για τα ελληνικα δεδομενα.

Καλη επιτυχια σε ολους οσους το προσπαθησουν!
 
Μου κάνει εντύπωση ότι κανένα μέλος δεν αναφέρεται, ούτε καν σχολιάζει γι αυτό το εξαιρετικό πρόγραμμα υποτροφιών της Α3, που αναφέρει παραπάνω ο κ. Σωτηρόπουλος του οποίου οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής για τους υποψηφίους γεννηθέντες από 1990 και εντεύθεν είναι όντως ενδιαφέροντες και ελκυστικοί ιδιαίτερα στη παρούσα συγκυρία, αν λάβουμε υπ΄όψιν αφενός την οικονομική κρίση και το υπέρογκο πραγματικό κόστος που απαιτείται για ολοκληρωμένες σπουδές με Τύπο και αφετέρου την χρονική αναμονή και ανασφάλεια επαγγελματικής αποκατάστασης.
Εκτιμώ ότι είναι μια εκπληκτική ευκαιρία για όσους πραγματικά μπορούν να συμμετέχουν να διαγωνιστούν και να ανταγωνιστούν, για να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα, μπαίνοντας στην οικογένεια των επαγγελματιών πιλότων σε δυο αξιόλογες Ελληνικές εταιρίες καριέρας/ Α3 + ΟΑ
 
Από ότι φαίνεται το πρόγραμμα της aegean δεν είναι και τόσο εξαιρετικό καθώς το ποσό της υποτροφίας είναι 30 χιλιάδες και ο υποψήφιος πρέπει να καταβάλει 31 χιλιάδες. Είναι δηλαδή σχεδόν μισά μισά και δεσμεύεσαι σε μία εταιρία μόνο για εργασία μετέπειτα. Δεν μπορεί η aegean να ζητάει άτομα έως 28 ετών αλλά να έχουν και 30 χιλιάρικα στην άκρη γιατί τότε οι υποψήφιοι βρίσκουν και ένα υπόλοιπο (10-15 χιλιάδες) και καλύπτουν όλο το ποσό της εκπαίδευσης μόνοι τους χωρίς να δεσμεύονται από την aegean και από διαδικασίες εξετάσεως και επιλογής. Το ποσό της εκπαίδευσης θα έπρεπε να το καλύπτει εξ'ολοκλήρου η aegean αν θέλει το αποκαλεί υποτροφία και όχι το μισό.
 
Σαφως και δεν ονομαζεται υποτροφια . Αν και μεσα στη συνολικη τιμη ειναι και το type rate πιθανοτατα. Θα μπορουσαν να καλυψουν ολο το ποσο της εκπαιδευσης και εφοσον αποφοιτησει ο νεος πιλοτος να υπαρχει μια δεσμευση συμβολαιου και μερος απο του μισθου του για αποπληρωμη, Ετσι ναι κανεις το ονειρο σου πραγματικοτητα .
 
Μα σίγουρα υπάρχει ήδη και σε αυτό το πρόγραμμα δέσμευση συμβολαίου δεδομένου ότι η aegean σου πληρώνει 30 χιλιάδες. Το ότι πληρώνει και τον τύπο δε σημαίνει κάτι γιατί δεν είναι προνόμιο των ατόμων που θα πάρουν την υποτροφία αφού όλοι όσοι μπαίνουν στην aegean δεν πληρώνουν τον τύπο από πριν αλλά μέσω κρατήσεων στο μισθό. Εντωμεταξύ κάπου δε βγαίνουν τα κουκιά, η aegean κάνει την εκπαίδευση στην egnatia και στη global και λέει ότι πληρώνει η ίδια 30 χιλιάδες και εσύ άλλα 31, μόνο που στη global το integrated κάνει 51 χιλιάδες ενώ στην egnatia 80! Στη μια πληρώνεις παραπάνω και στην άλλη λιγότερο. Δηλαδή θα υπάρχει διαφορετικού είδους πρόγραμμα σπουδών σε σχέση με αυτούς που κάνουν το απλό integrated στην ίδια σχολή; Δε βγάζει νόημα.
 
Αγαπητέ φίλε z_pilot, επειδή έχομε ανταλλάξει κατά το παρελθόν π.μ, συζητώντας για θέματα που αφορούν τον αεροπορικό χώρο, πάντα σε πλαίσιο αμοιβαίου σεβασμού και εκτίμησης, επιθυμώ να σχολιάσω με τον ίδιο σεβασμό, τις παραπάνω τοποθετήσεις σου, για να δούμε ενδεχομένως και απόψεις περισσοτέρων μελών.
1/ Καταρχήν σέβομαι απόλυτα την άποψή σου, όπως βέβαια και του κ.VASMAD1 !
2/ Διαφορετικού όντως περιεχομένου αναμενόταν αυτή η πρωτοβουλία υποτροφίας ( δηλαδή ο Φορέας να καλύπτει ουσιαστικά το συνολικό οικονομικό κόστος σπουδών, όπως π.χ της πάλε ποτέ ΟΑ/Ωνάση, με την παρδοσιακή Oxford Aviation Training School (OATS/ παλαιάς Σχολής της RAF και μεταπολεμικά της ΒΑ - σημερινή CAE Oxford Aviation Academy (OAA) – έκτοτε όμως οι συνθήκες ατυχώς άλλαξαν και όποιες Δυτικές τουλάχιστον εταιρίες σήμερα εφαρμόζουν ανάλογα προγράμματα σπουδών cadets, ακολουθούν περίπου ίδιες πρακτικές με την Α3 είτε με ιδία συμμετοχή και τραπεζικό δανεισμό είτε με εταιρική χρηματοδότηση/ δανεισμό, εξυπηρετούμενο τμηματικά έναντι δόσεων στην τράπεζα ή αντίστοιχων δόσεων/παρακρατήσεων εκ των μετέπειτα δεδουλευμένων αποδοχών )
3/ Εκτιμώ ότι η εταιρία μετά την ίδρυση του δικού της Εκπαιδευτικού Οργανισμού και την επιτυχή εκπαίδευση κάποιων σειρών low timers υποψηφίων και ελαχίστων προερχόμενων από πολεμική, εκ των οποίων σχεδόν όλοι προσελήφθησαν μετά και την επιτυχή τους αξιολόγηση simulator + line training ως Κ2, αποφάσισε να υλοποιήσει μέσω αυτού του δικού της προγράμματος υποτροφιών, με στόχο την σωστότερη και αποδοτικότερη οργάνωση ο, τι έχει σχέση και αφορά τον σπουδαιότερο και πλέον νευραλγικό τομέα επάνδρωσης των πληρωμάτων cockpit / επιλογή υποψηφίων/ εκπαίδευση/ πρόσληψη, ελαχιστοποιώντας και ή μηδενίζοντας σταδιακά διαδικασίες διαγωνισμών προσλήψεων του παρελθόντος και ή προσλήψεων direct entries / αλλοδαπών κυρίως contract pilots + του επί πλέον κόστους εκπαιδεύσεων, αλλά και της επίλυσης λειτουργικών δυσχερειών του πτητικού έργου, αποφυγής πρόσθετων δαπανών κλπ, στελεχώνοντας έτσι σταδιακά το ιπτάμενο προσωπικό της με Έλληνες πιλότους, ιδιαίτερης σημασίας σημαντικό στοιχείο από πλευράς ομοιομορφίας πληρωμάτων cockpit/ασφάλειας/φήμης κλπ, και βέβαια προσφέροντας εργασία κυρίως σε Έλληνες πιλότους.
Με αυτά τα δεδομένα, χαρακτήρισα στη προηγούμενη τοποθέτησή μου αυτό το πρόγραμμα “υποτροφίας” ως εξαιρετικό και ευκαιρία για low timers, δηλαδή την παραδοχή κατά κάποιο τρόπο ως μια πρόταση win/win μεταξύ των συμβαλλομένων, λαμβάνοντας επίσης υπ’ όψιν και τα κάτωθι:
3.1Κάθε ζωτική παράμετρο τόσο στη παρούσα χρονική συγκυρία όσο και της πιθανής μελλοντικής εξέλιξης, από πλευράς αναγκών αλλά και του ενδεχομένως δυσχερέστερου περιβάλλοντος προσλήψεων στην αγορά εργασίας του κλάδου, για την επόμενη τουλάχιστον δεκαετία, επειδή α) υπάρχει ήδη αρκετός αριθμός έμπειρων άνεργων πιλότων, σταδιακά αυξανόμενος και στην Ευρώπη β) πολύ μεγάλος αριθμός ανέργων low timers γ) παύση λειτουργίας και ή εξαγορές και συγχωνεύσεις εταιριών δ) πιθανές αλλαγές στη στρατηγική πολιτική διαχείρισης εκμεταλλεύσεων και εμπορικών δραστηριοτήτων εντός του πλαισίου των τριών μεγάλων διεθνών Συμμαχιών, που αφορά και τις πλείστες των εταιριών regional και low cost.
3.2 Όσοι λοιπόν υποψήφιοι σπουδαστές έχουν τη δυνατότητα να διαθέσουν το ποσό των 31 χιλ.+ το επί πλέον ποσό που αναφέρεις, των 10/15 χιλ ήτοι: συνολικά των 41/46 χιλ, για να αποκτήσουν ένα αξιόπιστο ευρωπαϊκό πτυχίο είτε για σπουδές Modular είτε Integrated, πιστεύω πως δεν επαρκούν, όπως κι εσύ αναφέρεις ότι και στην Ελλάδα πλέον το κόστος είναι της τάξης περίπου των 80.000 χιλ (χωρίς type rating), δυστυχώς για τα πάντα ισχύει ο κανόνας του “ο,τι πληρώνεις παίρνεις”
3.3 Εκτιμώ ότι είναι άνευ ιδιαίτερης σημασίας το σχόλιο που αναφέρεις ότι δηλαδή το Integrated στη Global έχει κόστος 51 χιλ. και στην Egnatia 80 χιλ. καθότι η συμφωνία που προφανώς θα ισχύει για το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού πακέτου Α3 / Σχολών θα είναι ποικιλοτρόπως και σίγουρα tailor made στο πρόγραμμα.
3.4 Εξ’ όσων γνωρίζω το μεγαλύτερο πάντα ποσοστό συμμετεχόντων υποψηφίων low timers, σε διάφορους διαγωνισμούς προσλήψεων Κ2 προηγούμενων ετών (προερχόμενων κατά το πλείστον από σπουδές modular) αποτύγχαναν, ένεκα κυρίως του χαμηλού τους επιπέδου θεωρητικών γνώσεων, λόγω της διαρκούς εναλλαγής προτίμησης Σχολών, με μεγάλους περιόδους idle time, μετέπειτα revalidations πτυχίων, ηλικίας κλπ, για να μην αναφέρω και αποτυχίες περιπτώσεων υποψηφίων με type rating, από βεβιασμένες επιλογές TRTO ( εξ’ ου άλλωστε και οι direct entries,που αναφέρω παραπάνω, πολλών αλλοδαπών contract pilots Κ2, αλλά και Κ1 ένεκα συνταξιοδοτήσεων και καθυστέρησης προαγωγών Κ2 σε Κ1, κλπ)
4/ Όποιος υποψήφιος έστω ότι μπορεί να διαθέσει συνολικά το ποσό είτε των 45/50 χιλ. όπως λες είτε ακόμα και των 80/100+ χιλ με type rating ως self sponsored σε μια διεθνώς αναγνωρισμένης φήμης Ακαδημία και αδυνατεί μετά να βρει εργασία εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος, οδηγείται ενίοτε όπως δυστυχώς έχει συμβεί, λόγω ανασφάλειας και συντήρησης πτυχίων κλπ, σε λανθασμένες πρακτικές αναζήτησης εταιριών του κ@@@@ για να βάζει ώρες, όχι μόνο αμισθί, αλλά επί πληρωμή, είναι προτιμότερο να διαθέσει τμηματικά τις δόσεις εξοφλώντας το πρώτο απαιτούμενο ποσό συμμετοχής των 6 χιλ και να αποδεχτεί βέβαια τους όρους δανεισμού των 25 χιλ με την προϋπόθεση όμως ότι έχει συνειδητά με πλήρη ωριμότητα και αυτογνωσία ότι πληροί τις απαιτούμενες γνώσεις και προσόντα και να δηλώσει συμμετοχή, όντας σίγουρος ότι μελετώντας σκληρά θα επιτύχει!!
Ως εκ τούτου πιστεύω ότι είναι προτιμότερη η δέσμευση με την συγκεκριμένη εν προκειμένω εταιρία, ακολουθώντας τις όποιες διαδικασίες εξετάσεων και επιλογής, έχοντας σίγουρη και άμεση σχετικά την έναρξη εργασίας και επαγγελματικής καριέρας στη χώρα μας ( άλλωστε όπως γνωρίζεις η αξιολόγηση, η μελέτη και οι εξετάσεις των πιλότων είναι διαρκείς και τακτικές ανά 6/μηνο, δια εργασιακού τους βίου, διότι αν δεν συνεχίσουν να μελετούν και να αγωνίζονται, για να κάτσουν αργότερα σε σωστό χρόνο αριστερά, διαφορετικά στη καλύτερη περίπτωση θα παραμείνουν εσαεί δεξιά), παρά να βρίσκεσαι σε διαρκές άγχος ανασφάλειας και αναζήτησης εργασίας οπουδήποτε ανά την υφήλιο, έχοντας ακολουθήσει όπως αναφέρω παραπάνω σπουδές self sponsored.
Ως εκ τούτου εξακολουθώ να πιστεύω ότι το πρόγραμμα είναι win/win, καθότι “ οι καιροί ου μενετοί ”, τουλάχιστον γι αυτούς που όχι μόνο το επιθυμούν και έχουν την οικονομική δυνατότητα, αλλά διαθέτουν και τα συγκεκριμένα προφανή προσόντα + του ότι θα είναι και στη χώρα τους!
 
Καλησπέρα σας,διαβάζω αρκετα χρόνια το forum και γενικά ψάχνομαι στο θέμα εκπαίδευσης πιλότων αρκετό καιρό.Διαβάζω λοιπόν εδώ και σε άλλα μέρη πολλά αρνητικά σχόλια σχετικά με το πρόγραμμα υποτροφιών της aegean.Σίγουρα δεν αποτελεί μια πλήρη υποτροφία και δεν δίνει τη δυνατότητα ουσιαστικά σε κάποιον που δεν έχει καθόλου οικονομική βοήθεια να γίνει πιλότος αλλά απο την άλλη πλευρά ουσιαστικά με 30.000 ευρώ και αφού πληρεί κανείς τα κριτίρια μπορεί να βρεθεί στη δεξιά θέση της flagship εταιρίας της χώρας του.Κάτι παρόμοιο δεν έχει γίνει στη χώρα μας εδώ και δεκαετίες οπότε κατα τη γνώμη μου είναι μια πάρα πολυ σοβαρή και θετική κίνηση απο τον όμιλο της aegean.Bέβαια μένει να δούμε πολλά ακόμα όσο αναφορά της προσλήψεις και τις συμβάσεις που θα έχουν όσοι επιλεχθούν και φέρουν σε επιτυχία το πρόγραμμα.Για παράδειγμα εγώ που έχω το όνειρο να γίνω πιλότος και δεν είχα την οικονομική δυνατότητα για πλήρη χρηματοδότηση όλων των σπουδών που χρειάζονται ούτε θα άντεχα την ανεργία σε περίπτωση που κατάφερνα να τελιώσω τις σπουδές και δεν έβρισκα δουλειά τώρα με αυτούς τους όρους θα το προσπαθήσω και αν τυχόν επιλεχθώ θα έχω μια σοβαρή πιθανότητα να πραγματοποιήσω το όνειρο μου.
 
Καλησπέρα ECO βεβαίως και θυμάμαι τις συζητήσεις μας και το πόσο με είχες κατατοπίσει σε διάφορα θέματα. Πέρασε πολύς καιρός έκτοτε αλλά είχα πάρει κάποιες κατευθύνσεις.
Σίγουρα έχουν αλλάξει αρκετά πράγματα. Παρ'όλα αυτά, με βάση τα όσα έχω κοιτάξει δεν είδα καμία υποτροφία που να ζητάει από τον υποψήφιο 30 χιλιάδες ευρώ. Το ποσό είναι υπερβολικά μεγάλο.
Σαφώς ο στόχος της Α3 είναι να χτίσει έναν δικό της Ελληνικό κορμό. Το κάνει λάθος όμως. Καταλαβαίνω ότι οι εποχές έχουν αλλάξει. Βέβαια μιλάμε για 100 υποτροφίες και η Α3 δεν είναι καμιά μικρή εταιρία που να μη μπορεί να καλύψει το ποσό της εκπαίδευσης για 100 άτομα που θα τα κρατήσει για αρκετά χρόνια. Θα μπορούσα να κατανοήσω να υπάρχει μία μικρή επιβάρυνση της τάξης των 5-10 χιλιάδων. Τα 30 που ζητάνε είναι υπερβολικά. Με βάση την έρευνα που έχω κάνει υπάρχουν εξαιρετικές σχολές στην Ευρώπη με κόστος 40-45 χιλιάδες. Το ότι η egnatia ζητάει 80 δεν σημαίνει πως "ότι πληρώνεις παίρνεις" αλλά "έχω λεφτά για σκόρπισμα". Είναι αστείο να ζητάει 80 χιλιάδες, όχι μόνο η egnatia αλλά και η κάθε σχολή που ξαφνικά την είδε OAA. Γνωρίζοντας πλέον αρκετά άτομα στο χώρο και ευτυχισμένους Κ2 με modular εκπαίδευση πιστεύω πως η modular εκπαίδευση δεν υπολείπεται σε τίποτα από την integrated κι αυτό γιατί στην αεροπορική εκπαίδευση και ειδικά στη θεωρητική το 90% είναι προσωπική προσπάθεια. Δεν θα σε πάρει κανένας καθηγητής από το χέρι να σου μάθει αυτά που πρέπει αν δε καταβάλλεις προσωπική προσπάθεια εσύ ο ίδιος. Πιστεύω πλέον ότι το integrated είναι μόνο για άτομα που έχουν κενά και δυσκολεύονται να μπουν σε πρόγραμμα μόνοι τους. Επιπλέον το όλο θέμα της αεροπορικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη έχει πάρει λάθος πορεία εδώ και χρόνια, πλέον το καταλαβαίνω και εγώ ο ίδιος προσωπικά.. Τα ατελείωτα database με τις χιλιάδες ερωτήσεις και λεπτομέρειες που σε αναγκάζουν να μάθεις ,που δε θα θυμάσαι ούτε 1 μήνα μετά, δε σε κάνουν καλό αυριανό πιλότο αλλά μηχανή αποστήθισης. Το αεροπλάνο μαθαίνεται στον αέρα, όχι στα θρανία. Αυτό βέβαια είναι άλλη συζήτηση και δε θα ήθελα να βγω εκτός θέματος. Το θέμα για μένα είναι ότι η Α3 βιάστηκε να κάνει ένα πρόγραμμα δημιουργώντας προσδοκίες για πολλούς και έφερε έντονη απογοήτευση γιατί ουσιαστικά δε μπόρεσε να το στηρίξει και να το υποστηρίξει σωστά. Όπως και να έχει εύχομαι καλή επιτυχία σε όσους έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν και ελπίζω να επιλέξουν τους καλύτερους.
 
Κύριοι, δεν υπάρχει λόγος για διαμάχη. Η συγκεκριμένη εταιρεία αποφάσισε σύμφωνα με τα δικά της δεδομένα, το ποσό που θέλει να διαθέσει για τον συγκεκριμένο σκοπό, τις μεγάλες αποχωρήσεις πιλότων προς αναζήτηση καλύτερης εταιρείας - μισθοδοσίας και τις μελλοντικές της ανάγκες, να προτείνει την συγκεκριμένη χορηγία - βοήθημα - μερική υποτροφία ????? . Όποιος έχει την θέληση και τα υπόλοιπα χρήματα ας δοκιμάσει. Τι καλύτερο θα μπορούσε να υπάρξει στην Ελλάδα? εννοώ Ελληνικές Σχολές, εκπαίδευση στην Ελλάδα και Ελληνική Εταιρεία προσφοράς εργασίας.
 
Top