Αγαπητέ φίλε z_pilot, επειδή έχομε ανταλλάξει κατά το παρελθόν π.μ, συζητώντας για θέματα που αφορούν τον αεροπορικό χώρο, πάντα σε πλαίσιο αμοιβαίου σεβασμού και εκτίμησης, επιθυμώ να σχολιάσω με τον ίδιο σεβασμό, τις παραπάνω τοποθετήσεις σου, για να δούμε ενδεχομένως και απόψεις περισσοτέρων μελών.
1/ Καταρχήν σέβομαι απόλυτα την άποψή σου, όπως βέβαια και του κ.VASMAD1 !
2/ Διαφορετικού όντως περιεχομένου αναμενόταν αυτή η πρωτοβουλία υποτροφίας ( δηλαδή ο Φορέας να καλύπτει ουσιαστικά το συνολικό οικονομικό κόστος σπουδών, όπως π.χ της πάλε ποτέ ΟΑ/Ωνάση, με την παρδοσιακή Oxford Aviation Training School (OATS/ παλαιάς Σχολής της RAF και μεταπολεμικά της ΒΑ - σημερινή CAE Oxford Aviation Academy (OAA) – έκτοτε όμως οι συνθήκες ατυχώς άλλαξαν και όποιες Δυτικές τουλάχιστον εταιρίες σήμερα εφαρμόζουν ανάλογα προγράμματα σπουδών cadets, ακολουθούν περίπου ίδιες πρακτικές με την Α3 είτε με ιδία συμμετοχή και τραπεζικό δανεισμό είτε με εταιρική χρηματοδότηση/ δανεισμό, εξυπηρετούμενο τμηματικά έναντι δόσεων στην τράπεζα ή αντίστοιχων δόσεων/παρακρατήσεων εκ των μετέπειτα δεδουλευμένων αποδοχών )
3/ Εκτιμώ ότι η εταιρία μετά την ίδρυση του δικού της Εκπαιδευτικού Οργανισμού και την επιτυχή εκπαίδευση κάποιων σειρών low timers υποψηφίων και ελαχίστων προερχόμενων από πολεμική, εκ των οποίων σχεδόν όλοι προσελήφθησαν μετά και την επιτυχή τους αξιολόγηση simulator + line training ως Κ2, αποφάσισε να υλοποιήσει μέσω αυτού του δικού της προγράμματος υποτροφιών, με στόχο την σωστότερη και αποδοτικότερη οργάνωση ο, τι έχει σχέση και αφορά τον σπουδαιότερο και πλέον νευραλγικό τομέα επάνδρωσης των πληρωμάτων cockpit / επιλογή υποψηφίων/ εκπαίδευση/ πρόσληψη, ελαχιστοποιώντας και ή μηδενίζοντας σταδιακά διαδικασίες διαγωνισμών προσλήψεων του παρελθόντος και ή προσλήψεων direct entries / αλλοδαπών κυρίως contract pilots + του επί πλέον κόστους εκπαιδεύσεων, αλλά και της επίλυσης λειτουργικών δυσχερειών του πτητικού έργου, αποφυγής πρόσθετων δαπανών κλπ, στελεχώνοντας έτσι σταδιακά το ιπτάμενο προσωπικό της με Έλληνες πιλότους, ιδιαίτερης σημασίας σημαντικό στοιχείο από πλευράς ομοιομορφίας πληρωμάτων cockpit/ασφάλειας/φήμης κλπ, και βέβαια προσφέροντας εργασία κυρίως σε Έλληνες πιλότους.
Με αυτά τα δεδομένα, χαρακτήρισα στη προηγούμενη τοποθέτησή μου αυτό το πρόγραμμα “υποτροφίας” ως εξαιρετικό και ευκαιρία για low timers, δηλαδή την παραδοχή κατά κάποιο τρόπο ως μια πρόταση win/win μεταξύ των συμβαλλομένων, λαμβάνοντας επίσης υπ’ όψιν και τα κάτωθι:
3.1Κάθε ζωτική παράμετρο τόσο στη παρούσα χρονική συγκυρία όσο και της πιθανής μελλοντικής εξέλιξης, από πλευράς αναγκών αλλά και του ενδεχομένως δυσχερέστερου περιβάλλοντος προσλήψεων στην αγορά εργασίας του κλάδου, για την επόμενη τουλάχιστον δεκαετία, επειδή α) υπάρχει ήδη αρκετός αριθμός έμπειρων άνεργων πιλότων, σταδιακά αυξανόμενος και στην Ευρώπη β) πολύ μεγάλος αριθμός ανέργων low timers γ) παύση λειτουργίας και ή εξαγορές και συγχωνεύσεις εταιριών δ) πιθανές αλλαγές στη στρατηγική πολιτική διαχείρισης εκμεταλλεύσεων και εμπορικών δραστηριοτήτων εντός του πλαισίου των τριών μεγάλων διεθνών Συμμαχιών, που αφορά και τις πλείστες των εταιριών regional και low cost.
3.2 Όσοι λοιπόν υποψήφιοι σπουδαστές έχουν τη δυνατότητα να διαθέσουν το ποσό των 31 χιλ.+ το επί πλέον ποσό που αναφέρεις, των 10/15 χιλ ήτοι: συνολικά των 41/46 χιλ, για να αποκτήσουν ένα αξιόπιστο ευρωπαϊκό πτυχίο είτε για σπουδές Modular είτε Integrated, πιστεύω πως δεν επαρκούν, όπως κι εσύ αναφέρεις ότι και στην Ελλάδα πλέον το κόστος είναι της τάξης περίπου των 80.000 χιλ (χωρίς type rating), δυστυχώς για τα πάντα ισχύει ο κανόνας του “ο,τι πληρώνεις παίρνεις”
3.3 Εκτιμώ ότι είναι άνευ ιδιαίτερης σημασίας το σχόλιο που αναφέρεις ότι δηλαδή το Integrated στη Global έχει κόστος 51 χιλ. και στην Egnatia 80 χιλ. καθότι η συμφωνία που προφανώς θα ισχύει για το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού πακέτου Α3 / Σχολών θα είναι ποικιλοτρόπως και σίγουρα tailor made στο πρόγραμμα.
3.4 Εξ’ όσων γνωρίζω το μεγαλύτερο πάντα ποσοστό συμμετεχόντων υποψηφίων low timers, σε διάφορους διαγωνισμούς προσλήψεων Κ2 προηγούμενων ετών (προερχόμενων κατά το πλείστον από σπουδές modular) αποτύγχαναν, ένεκα κυρίως του χαμηλού τους επιπέδου θεωρητικών γνώσεων, λόγω της διαρκούς εναλλαγής προτίμησης Σχολών, με μεγάλους περιόδους idle time, μετέπειτα revalidations πτυχίων, ηλικίας κλπ, για να μην αναφέρω και αποτυχίες περιπτώσεων υποψηφίων με type rating, από βεβιασμένες επιλογές TRTO ( εξ’ ου άλλωστε και οι direct entries,που αναφέρω παραπάνω, πολλών αλλοδαπών contract pilots Κ2, αλλά και Κ1 ένεκα συνταξιοδοτήσεων και καθυστέρησης προαγωγών Κ2 σε Κ1, κλπ)
4/ Όποιος υποψήφιος έστω ότι μπορεί να διαθέσει συνολικά το ποσό είτε των 45/50 χιλ. όπως λες είτε ακόμα και των 80/100+ χιλ με type rating ως self sponsored σε μια διεθνώς αναγνωρισμένης φήμης Ακαδημία και αδυνατεί μετά να βρει εργασία εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος, οδηγείται ενίοτε όπως δυστυχώς έχει συμβεί, λόγω ανασφάλειας και συντήρησης πτυχίων κλπ, σε λανθασμένες πρακτικές αναζήτησης εταιριών του κ@@@@ για να βάζει ώρες, όχι μόνο αμισθί, αλλά επί πληρωμή, είναι προτιμότερο να διαθέσει τμηματικά τις δόσεις εξοφλώντας το πρώτο απαιτούμενο ποσό συμμετοχής των 6 χιλ και να αποδεχτεί βέβαια τους όρους δανεισμού των 25 χιλ με την προϋπόθεση όμως ότι έχει συνειδητά με πλήρη ωριμότητα και αυτογνωσία ότι πληροί τις απαιτούμενες γνώσεις και προσόντα και να δηλώσει συμμετοχή, όντας σίγουρος ότι μελετώντας σκληρά θα επιτύχει!!
Ως εκ τούτου πιστεύω ότι είναι προτιμότερη η δέσμευση με την συγκεκριμένη εν προκειμένω εταιρία, ακολουθώντας τις όποιες διαδικασίες εξετάσεων και επιλογής, έχοντας σίγουρη και άμεση σχετικά την έναρξη εργασίας και επαγγελματικής καριέρας στη χώρα μας ( άλλωστε όπως γνωρίζεις η αξιολόγηση, η μελέτη και οι εξετάσεις των πιλότων είναι διαρκείς και τακτικές ανά 6/μηνο, δια εργασιακού τους βίου, διότι αν δεν συνεχίσουν να μελετούν και να αγωνίζονται, για να κάτσουν αργότερα σε σωστό χρόνο αριστερά, διαφορετικά στη καλύτερη περίπτωση θα παραμείνουν εσαεί δεξιά), παρά να βρίσκεσαι σε διαρκές άγχος ανασφάλειας και αναζήτησης εργασίας οπουδήποτε ανά την υφήλιο, έχοντας ακολουθήσει όπως αναφέρω παραπάνω σπουδές self sponsored.
Ως εκ τούτου εξακολουθώ να πιστεύω ότι το πρόγραμμα είναι win/win, καθότι “ οι καιροί ου μενετοί ”, τουλάχιστον γι αυτούς που όχι μόνο το επιθυμούν και έχουν την οικονομική δυνατότητα, αλλά διαθέτουν και τα συγκεκριμένα προφανή προσόντα + του ότι θα είναι και στη χώρα τους!