Μισθοί Ιπταμένων

  • Thread starter Thread starter gonso
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Φίλη Drakkar,
σε καμία περίπτωση δε θέλησα να απαξιώσω όσους έστιψαν το μυαλό τους για πολλά χρόνια έτσι ώστε να πάρουν το πτυχίο τους, να κάνουν τα μεταπτυχιακά τους κλπ γιατί έτσι θα υποτιμούσα τον ίδιο μου τον εαυτό. Ούτε μίλησα υποτιμητικά για αυτούς. Η ένστασή μου αφορούσε το ποστ του niogr και στο νόημα "να είναι ευχαριστημένοι με 700 το μήνα, γιατί δεν τελείωσαν παρά μόνο Λύκειο", χωρίς να υπολογίζουμε το ανθυγειινότατο και επικινδυνότατο του επαγγέλματος (όπως, βέβαια, πολλά ακόμα επαγγέλματα, αλλά η κουβέντα μας αφορά τους/τις αεροσυνοδούς).
Δεν έχω επαγγελματική σχέση με το χώρο. Μια καλή μου φίλη όμως, που είναι αεροσυνοδός μου έχει πει πόσο πολύ καταπονείται ο οργανισμός της. Ένα παράδειγμα είναι ότι μπορεί να έχει καθυστέρηση στην έμμηνο ρήση της περίπου 10-12 μέρες, ενώ παλιότερα ήταν πάντα στην ώρα της.

Όσο για το "απλή" δίκη, επιμένω στο χαρακτηρισμό "απλή" (εντός εισαγωγικών βέβαια). Δε νομίζω να διαφωνείς πως υπάρχουν οι "απλές" δίκες και οι άλλες. Όταν π.χ. ο δικηγόρος μού παίρνει 350 ευρώ για μια δίκη που αναβλήθηκε, τότε αυτά τα θεωρώ όχι απλά πολλά, τα θεωρώ πάμπολλα.
Ξαναλέω βέβαια ότι δεν εξισώνω τους Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης εργαζόμενους με τους υπόλοιπους. Σε καμία περίπτωση όμως δε δέχομαι τη λογική "700 και να είναι ευχαριστημένοι αφού θα κάνουν υπερατλαντικά και θα πάρουν 1000".
(Και φυσικά ποτέ δε μίλησα για γιατρούς, ούτε είπα να κάνουμε εγχειρήσεις ή υπερασπίσεις σε δίκες μόνοι μας.)

Καλό Πάσχα να έχεις με υγεία (πάντα, όχι μόνο το Πάσχα),
Φώτης
 
Ευχαριστώ Fotis, Χριστος Ανέστη πλεον!
"Απλή δίκη" δεν υπάρχει, όπως και δεν υπάρχει "απλή πτήση" και "απλή εγχείρηση". Τι προετοιμασία, τί επιπλοκές και τί παραμέτρους έχει κάθε υπόθεση το γνωρίζει μόνο ο ειδικός (και έχει ξοδεψει χρόνο και χρήματα για να είναι σε θέση να το γνωρίζει). Και τα 350 ευρω που δίνεις σε περίπτωση αναβολής μην τα θεωρείς "χαμένα λεφτα". Ξέρεις, οι αναβολές μπορεί να είναι "οικοθεν", να ζητούνται για λόγους που θα μας πάρει "πολύ μελάνι και χαρτι" να σου εξηγήσω κλπ (π.χ. μια αναβολή σε καίρια στιγμη μπορεί να σωσει έναν κατηγορούμενο0. Παντως να ξέρεις οτι οι δικηγόροι και οι γιατροί παντού πληρώνονται καλά (σε αντίθεση με την Ελλαδα), διότι μετρανε οι σπουδες τους, το νευραλγικο του τομέα τους (χωρίς δικαιοσύνη και υγεία ένα κράτος πάει κατα διαόλου), η σκληρη και πολύωρη δουλειά, η διαρκής επιμόρφωση που κοστίζει όσο δεν μπορείς να φανταστείς (βιβλία, περιοδικά, επαφή με τις εξελίξεις της επιστημης). Σίγουρα είναι δύσκολο να δουλεύεις ως αεροσυνοδος. Να σου πω όμως εγώ για δικηγόρους που πεθαίνει η μητερα τους, αρρωσταίνουν οι ίδιοι και όμως πηγαίνουν να δικάσουν γιατι η δουλειά τους είναι προσωπική? Μια αεροσυνοδο μπορεί να την αντικαταστησει άλλη συνάδελφος, τον συνηγορο όμως όχι. Αυτον πλήρωσες, αυτον εμπιστεύτηκες, αυτός γνωρίζει την υποθεση και αυτός θα πάει να δικάσει (τον πελάτη διόλου τον νοιάζει αν πέθανε η μανα σου, αν η γυναίκα σου γενναει κλπ)....Και επίσης τα χρήματα δεν του έρχονται κάθε μήνα, είτε είναι αποδοτικός είτε οχι. Δινει εξετάσεις καθημερινα και αν δεν τα παει καλά έστω και μια φορά...παπαλα...δεν του χαρίζεται κανενας και τον αλλο μηνα πουφ οι πελάτες!
Μου φαίνεται εντελώς άτοπο να δικαιολογώ επαναλαμβάνω τα 350 ευρω του δικηγόρου, όταν στο ποστ αντιδρούμε (και ορθώς) για τα 700 ευρώ της αεροσυνοδού...Ας κερδίζει η συμπαθης αεροσυνοδος περισσοτερα και με την ευχή μας, αλλά ας επιτρέπουμε και σε άλλους που κάνουν επίσης δύσκολες δουλειές να κερδίζουν κάτι παραπάνω απο 350 ευρώ.
 
Αν και κανεις δεν σχολιάζει τις υπερβολικές αμοιβές των πιλότων (σε σχέση με των πληρωμάτων καμπίνας και σε σχέση με άλλους κλαδους εργασίας) παρά μόνο τον μισθό πείνας των Ι/Φ-Σ, να διευκρινίσω ότι τα πληρώματα καμπίνας που απασχολούνται στην ΟΑ, αλλά και γενικώς ανά τον κόσμο δεν είναι αναγκαστικά απλώς απόφοιτοι λυκείου. Η πλειοψηφία έχει τελειώσει κάποια σχολή ΑΕΙ ή/και ΤΕΙ και ένα σημαντικό ποσοστό έχει μεταπτυχιακά και ακόμα και διδακτορικά (γνωρίζω μαλιστα κάποιον Ι/Φ των ΟΑ που τυχαίνει να είναι και λέκτορας σε ΑΕΙ!!!, έτσι εντελώς πληροφοριακά) . Να αναλογιστείτε λοιπόν, ότι την επόμενη φορά που κάποιος σας δίνει ένα ποτηράκι νερό, μπορεί να έχει σπουδάσει για περίπου δέκα ή και παραπάνω χρόνια μετά την αποφοίτηση του από το λύκειο (όσο περίπου ένας γιατρός), σίγουρα πολύ περισσότερο από το μέσο επιβάτη, και μπορεί να έχει περάσει πολλά από αυτά τα χρόνια σε ένα εργαστήριο μοριακής βιολογίας ταιζοντας γουρούνια και χάμστερ ή καλαμαράκια και απομονώντας πρωτείνες για να φτιαχτεί ένα φάρμακο για την παχυσαρκία σας (π.χ., λέμε, ή για τον καρκίνο), αλλά στην Ελλάδίτσα πρέπει να σκουπίσει με το διδακτορικό του τον κ^^^^^^^^^άκο του (ή ενός επιβάτη). Το ότι το απολυτήριο είναι το μινιμουμ, δεν σημαίνει λοιπόν ότι και οι υποψήφιοι ή οι επιτυχόντες έχουν και μινιμουμ προσόντα. Με βάση λοιπόν αυτά, τι έχετε να πείτε για το ότι ένας πιλότος μπροστά μπορεί να παίρνει χιλιάδες ευρώ επειδή είχε τη δυνατότητα ως απόφοιτος λυκείου και μόνο με αγγλικά, να πληρώσειμε μόνο μερικους μήνες εκπαίδευση καπου στην Αμερική ή την Καβάλα, ενώ μια ιπταμένη συνοδός ή φροντιστής, λίγα μέτρα πισω από το κόκπιτ, να μιλάει 5 γλώσσες, να έχει υπερδεκαετείς σπουδές και αναρίθμητα πτυχία και να ανταγωνίζεται εκατοντάδες για να εργαστεί για 669 ευρώ, χωρίς διανυκτερύσεις, βραδινά επιδόματα, με ελλιπείς στολές, τρελή πίεση, εξοντωτικά αντικοινωνικά ωράρια, τεράστια κόστη μεταφοράς από και προς το Ελ. Βεν. κτλ κτλ;

Οπωσδήποτε μέσα στο αεροπλάνο ο πιλότος και ο συνοδος δεν κάνουν την ίδια δουλειά. Χωρίς τον πιλότο δεν νοείται πτήση. Τελεία και παύλα. Χωρίς όμως τον συνοδό-φροντιστή δεν νοείται ούτε μισός επιβατης. Τελεια και παύλα. Αυτό λέει ο νόμος που ορίζει και τα δύο αυτά επαγγέλματα. Με την ίδια λογική που κάποιος αναφέρεται στα πληρώματα καμπίνας ως γκαρσόνια αέρος, θα έπρεπε να αναφέρεται και στους πιλότους ως ταρίφες αέρος, και αν έβρισκε τα 669 ευρώ ικανοποιητικά για την καμπινα τότε σιγουρα θα είχε πρόβλημα να δικαιολογήσει τα χιλιάδες ευρώ (από 6.000-12.000) για τα ταριφάκια. Φυσικά το κοκπιτ δεν ειναι ταριφες (οι οποίοι και αυτοί by the way έχουν πτυχία από ΑΕΙ και ΤΕΙ όπως έχουμε ακούσει) διότι είναι εκπαιδευμένοι και υποχρεωμένοι να φέρουν σε πέρας πολύ συγκεκριμένα πράγματα (όχι Αστροφυσική ή Συγκριτική Δραματολογία του 20ου ΙV). Ομοίως η καμπίνα έχει και αυτή ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να ειναι εκπαιδευμένη και να παρέχει υπηρεσίες, οι σημαντικότερες εκ των οποιων ΔΕΝ είναι το σέρβις. Η παροχή Πρώτων Βοηθείων δεν είναι επιλογή για μια Ι/Σ-Φ, είναι υποχρέωση τους από το ΝΟΜΟ μέσα στο αεροπλάνο, όπως και η Πυρόσβεση στη στεριά ή τον αέρα, η Εγκατάλειψη και η Επιβίωση, σε ξηρά ή θάλλασα, κτλ κτλ.

Ένας πιλότος λοιπόν είναι υποχρεωμένος να ξέρει τα πάντα για την πτήση και να ελέγχει μέσα στο αεροπλάνο αυτά που του αντιστοιχούν, και έχει μια πολύ δύσκολη και συγκεκριμενη θέση και ρόλο, και εκπαιδεύεται για αυτό, όμως εξίσου, ένα πλήρωμα καμπίνας είναι υποχρεωμένο να ξέρει για την πτήση και το αεροπλάνο αυτά που του αντιστοιχούν, μέγάλο μέρος των οποίων αφορά τους επιβάτες και έτσι είναι ταυτόχρονα Γκαρσόνι (για αυτούς που επιμένουν, δεν ειναι ντροπή να σερβίρει κανείς στην τελική), Γιατρός (πώς ξεχωρίζουμε την υπογλυκαιμική κρίση από την υπεργλυκαιμική κρίση;), ΕΚΑΒ (πώς κάνουμε καρδιοαναπνευστική αναζωογονηση σε βρέφος που έχασε τις αισθήσεις του από πνιγμό με κέρμα ή πώς εγκαταλείπουν το αεροπλάνο απο τις τσουλήθρες δυο φορεία σε μια αναγκαστική προσγέιωση;) ΕΜΑΚ (πώς μετακινούμε επιβάτη που τον πλάκωσε μια σειρά καθσιμάτων, 3 τρολει και 29 βαλιτσες μετά την πρόσκρουση σε βραχονησίδα στη μέση του πουθενά), Ναυαγοσώστης (πώς πιάνουμε τη γιαγιά που πάει άπατη με την τσανάκα το λάδι δεμένη στο πόδι;), Πυροσβέστης (πώς σβήνουμε φωτιά από το APU στο πίσω γκαλει πριν πνιγουμε απο τους καπνούς;), Αχθοφόρος (πως σηκώνουμε αποσκευή ομογενούς από Αμερική; Πώς ε;), Λοχαγός (πώς επιβάλλουμε την τάξη σε ξενηστικωμένους και αυπνους επιβάτες μετά από δέκα ώρες καθυστέρηση στο Heathrow όταν τους ανακοινώσουμε ότι λόγω της καθυστέρησης τα φαγητά δεν μπρούν πια να φαγωθούν;) , Δικηγόρος-Συμβολαιογράφος (πώς γλιτώνουμε τη φυλακή αν το ασυνόδευτο κατέβει μόνο του από την πίσω πόρτα μέσα στο χαμό της αποβίβασης ή η έγκυος που κρύβει βδομάδες αποβάλει εν πτήσει;) , Ξεναγός (πώς απαντάμε ότι βρισκόμαστε πάνω από το δείνα ανύπαρκτο λοφίσκο της Τζέντας όταν δεν έχεις προλάβει να πιεις ένα ποτηράκι νερό από το σέρβις και τα καμπανάκια των επιβατών ή πώς προτείνουμε το κατάλληλο στριπτιτζάδικο στους επιβάτες της τελευταίας Θεσσαλονίκης;), Ηθοποιός-Σκηνοθέτης (πώς απαντάς σε αυτόν που μέσα σε 40 λεπτά γαλαταδικου σου έχει θάψει την ΟΑ σε σχέση με την Αιγαίου 79 φορές ενώ προτίμησε να γλιτώσει 10 ευρώ παίρνοντας την πρώτη πρωινή, ή, πώς κοιτάμε τους επιβάτες όταν έχουμε ισχυρές αναταράξεις για 10 ολοκληρα λεπτα ή όταν έχεις δρομολόγιο μετά από διαζύγιο, χωρισμό, αρρώστια ή κηδεία ;;;), Μαμά (πώς συνοδεύουμε την απαρηγόρητη επιβάτη που πάει να αναγνωρίσει το πτώμα του φοιτητή γιου της που πέθανε από τροχαίο στο Λονδίνο;), Μπαμπάς (πώς ετοιμαζουμε την καμπίνα και τους επιβάτες για αναγκαστική προσγείωση;) , Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπευτής-Ψυχίατρος-Εξομολόγος (πώς; πώς;πώς;πώς;πώς; πώς;πώς;πώςπώς; πώς;πώς;πώςπώς; πώς;πώς;πώςπώς; πώς;πώς;πώςπώς; πώς;πώς;πώςπώς; πώς;πώς;πώςπώς; πώς;πώς;πώςπώς; πώς;πώς;πώςπώς; πώς;πώς;πώςπώς; πώς;πώς;πώςπώς; πώς;πώς;πώςπώς; πώς;πώς;πώςπώς; πώς;πώς;πώςπώς; πώς;πώς;πώςπώς; πώς;πώς;πώςπώς; πώς;πώς;πώςπώς; πώς;πώς;πώςπώς; πώς;πώς;πώς;),Παπάς (πώς ξεχωρίζεις άμα ο συγεκριμένος ταραμάς είναι αρτίσιμος Μεγάλη Πέμπτη για να μην πάρεις τον κάθε Χριστιανό στο λαιμό σου που θα καίγεται στις φλόγες της Κολάσεως;), Γκέισα (πώς συμπεριφερεσαι στους νεόπλουτους της μπίζνες που νομίζουν ότι σε λίγο θα κλείσεις τα φώτα και θα άρχίσεις τις μαλάξεις και τους δονητές;), Μπάτσος (πώς αντιμετωπίζεις ένα μπάτσο πού αρνείται να κλείσει το κινητό του επειδή μιλάει με τη Μπουμπού νο3, μόλις 15 δευτερολεπτα πριν την απογείωση;), Επικοινωνιολόγος (πώς είναι καλύτερα να εξηγήσεις στην απίστευτα υπέρχοντρη κυρία που πασχίζει να δέσει τη ζώνη ότι χρειάζεται 2 extension seat belt για να δέσει όλη εκείνη τη λαπατσούρα και όχι απλά εκέινο το εναμισυ μέτρο τσίτι το μανίσιο;), Διπλωμάτης (πώς σερβίρετε στο Διπλωματικό σώμα της ΠΓΔΜ;), Δημοσιοσχεσίτης (τι δεν λέμε στην Ματίνα Καλτάκη;), Βρεφονηπιοκόμος (πώς σταματάμε το μωρό με τον κωλικό που ουρλιάζει11 ώρες στο 340 κάνοντας 300 ατομα επιδοξους φονιάδες;), Παιδοψυχίατρος (γιατί δεν κοιτάμε παραπάνω από 2 συνεχόμενα δευτερόλεπτα στο 10Ε το 'παιδι' Τσάκι-Η κούκλα του Σατανά 3;), Κομαντο της SAS (πώς κάνουμε το κάτουρο πόσιμο στην Καλαχάρι στις 15.15' μέσα Ιουλίου και ποιος δικαιούται να πιει πρώτος;), Μαγκάιβερ (πώς ψήνουμε για μισή ώρα 295 φαγητά στον μοναδικό φούρνο των 32 φαγητων από τους 10 που λειτουργεί, μέσα σε 10 λεπτά;), Τοπ Μόντελ (πώς εμφανιζόμαστε στο Ground Check στις 02.00 zulu το πρωί για να πάμε την πρωινή Αλεξανδρούπολη την Πρωτοχρονια, και κυρίως, πώς γυρνάμε από 15 ώρες απασχόληση σε γεμάτη Αμερική, Μόσχα, Στουτγγάρδη με δυο θεσσαλονίκες, οχτάσκελο στα νησιά κτλ κτλ;), Καρατέκα (πώς ακινητοποιούμε έναν άλλο καρατέκα πού πάει να λιντσάρει την προισταμένη επειδή το έδαφος δεν του έδωσε παράθυρο [και δεδομένου ότι η εν λόγω προισταμένη δεν ειναι σε black list ή ο καρατέκας δεν είναι δικός μας σφίχτης];), Φαρμακοποιός (τι φάρμακο δίνουμε σε έναν υποχονδριακό που αισθάνεται 49 διαφορετικά πρωτοφανη συμπτώματα;), Μοδίστρα (πώς επιδιορθώνουμε το παντελόνι που μάγκωσε και σκιστηκε διαγώνια απο κάτω μέχρι πανω καθώς περνούσε ο κύριούλης με το υπερμεγέθες τρολει μπαγκ στο διάδρομο;), Σέφ (τι δίνουμε όταν το 23ο λάκτο-όβο γέυμα δεν φορτώθηκε ποτέ;), Κοινωνικός Ανθρωπολόγος-Θρησκειολόγος (πώς κοιτάμε-μιλάμε-σερβίρουμε τις γυναίκες με μπούρκα για να γλιτώσουμε το μπουντρούμι και σε ποιους επιβάτες λέμε Καλό Πάσχα στο DXB;) κτλ κτλ κτλ κτλ.

Οι αρμοδιότητες λοιπόν μέσα στο αεροπλάνο ειναι διαφορετικές, και οι υποχρεώσεις και οι δυσκολίες επίσης διαφορετικές. Το ότι πλεον ΜΠΘΕ εκαιδευονται σε 2 βδομαδες μπορει να δηλώνει μια απαξίωση του επαγγελματος, όμως 669 ειναι ΞΕΦΤΙΛΑ, τόσο σε σχέση με τις υπερτιμημένες υπηρεσίες των πιλοτων όσο και γενικά ως μισθός για οποιονδηποτε ανθρωπο εργαζόμενο στην ΕΕ. Φυσικά, το CRM κερδίζει εδαφος παγκοσμίως, αλλά στην πράξη παραμένει θεωρητικό. Ένας κυβερνήτης είναι δια νόμου ο Αρχηγός της πτήσης, δεν είναι όμως αναγκαστικά και ο Ηγέτης της πτήσης. Και σπανίως είναι, δεδομένου οτι πτηση αφορα και τους επιβάτες, και οι επιβάτες σπάνια βλέπουν τον κυβερνήτη. Η μισθολογική συγκριση δεν κρύβει καμία απολύτως εμπάθεια για το κοκπιτ, αλλά θεωρώ οτι καταδεικνύει μια ξεπερασμένη και άδική λογική για το πληρώματα και τη διαβάθμιση της 'αξίας' των διαφορετικών ειδών πληρωμάτων, που εχει ως αποτέλεσμα αναγκαστικά να καθρεφτίζεται και στο επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά μιλάμε για πολυ πολύ ψιλά γράμματα. Φυσικά, το ζήτημα είναι πολιτικό, γιατί ποτέ κανείς δεν έχει ακούσει για εποχιακούς πιλότους στην Ελλάδα, αλλά οι καιροί είναι τετοιοι που θα δουμε ακόμα πολλά... Έτσι λοιπόν, οι εταιρείες προσλαμβανουν πληρώματα καμπίνας που ΗΔΗ έχουν σπουδάσει για χρόνια κάτι από τα παραπάνω ει δυνατόν (και ειναι πολλά και άλλα τόσα τα σχετικά) και εκμεταλλευονται τα έτη εκπαιδευσης που έχουν προηγηθεί, ενώ αντιθέτως δεν χρειάζεται πια να είναι κανεις συνταξιυχος της Πολεμικής για να γίνει κυβερνήτης, και κανας χρόνος και μερικά εκατομμυρια αρκούν. Στην ουσία λοιπόν, η 'Εκπαίδευση' των πληρωμάτων γενικά δεν είναι ίδια όπως παλιά, και μάλιστα οι διάρκειες των εκπαιδεύσεων συγκλίνουν (για να μην πώ ότι στην τελική τα ΜΠΘΕ είναι πιο εκπαιδευμένα, δεδομένου ότι πολύ πιο σπάνια θα συναντησει κανείς χειριστή με προηγούμενες σπουδες σε άλλο αντικείμενο από ότι ΜΠΘΕ χωρίς σχετική προηγουμενη εκπαίδευση), ενώ οι μισθοί αποκλίνουν. Τραγικά.

Κάποιοι μπορεί να μπουν στον πειρασμό να συκρίνουν τη σχεση καμπινας κόκπιτ με τη σχέση γιατρων και νοσοκόμων. Προλαβαινω την ατυχή σύγκριση, λέγοντας ότι καταρχήν ένας γιατρός δεν πληρώνεται όυτε το ένα τρίτο από όσα παίρνει ένας πιλότος, με υπερδεκαπλάσια εκπαιδευση, και ευτυχώς ακόμα ένας γιατρός σπουδαζει 10 με 15 χρόνια πριν να ειναι ετοιμος, και όχι 1.5 χρονο. Αν ποτέ και οι γιατροί τελειώνουν σε 1,5 χρόνο, τότε θα προτιμήσω να με εγχειρήσει μια φίλη μου αεροσυνοδός. Που δεν της επιτρέπεται να παίρνει και φακελάκι...

Αυτά.
 
A300, νομίζω ότι ...υπερβάλλεις.

1) Τί ποσοστό ΜΠΘΕ έχει όλες αυτές τις ικανότητες που αναφέρεις? Και πόσο καλά κατέχει αυτές τις ικανότητες ? Το "ξέρω λίγο απ'όλα", δεν απέχει πολύ από το "δεν ξέρω καλά τίποτα" . Γιατί και εγώ (όπως σίγουρα και εσύ), ξέρω αεροσυνοδούς ακόμα και προιστάμενες, που δεν μπορούν να μοιράσουν σε δυό γαιδάρους άχυρα. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι οι ΙΣ/Φ είναι τούβλα. Ισχύει όμως και το αντίστροφο. Επειδή υπάρχουν αρκετά "αστέρια", δεν σημαίνει το ίδιο για όλους και όλες.

2) Σαφώς και οι μισθοί ΜΠΘΕ είναι τραγικά χαμηλοί. Αλλά είναι μεγάλο λάθος να τους συγκρίνεις με τους μισθούς των πιλότων. Το ότι και οι μέν καιοι δέ δουλέυουν σε ένα αεροπλάνο, δεν σημαίνει ότι κάνουν τις ίδιες δουλειές. Και κυρίως ότι έχουν τις ίδιες ευθύνες. Οι πιλότοι (και οι κυβερνήτες ιδιαίτερα), έχουν κάθε στιγμή το κεφάλι τους στον ντορβά. Είναι υπέυθυνοι απέναντι στον νόμο για χιλιάδες πράγματα. Και γι'αυτό παίρνουν και περισσότερα χρήματα. Είναι πολύ απλό. (Παρεπιπτόντως, οι μισθοί χειριστών που αναφέρεις είναι πολύ τραβηγμένοι και δίνουν λανθασμένες εντυπώσεις). Ποιός θα δεχόταν να έχει στην καμπούρα του "τόμους" από ευθύνες και να παίρνει 1200Ε το μήνα ?

3) Δεν είσαι ο πρώτος αλλά ούτε και ο τελευταίος που κάνει την περιβόητη σύγκριση γιατρών-πιλότων. Σαφώς και ο μέσος όρος οικονομικών απολαβών των γιατρών είναι μεγαλύτερος αυτού των χειριστών. Αυτό γιατί ξεχνάς ότι οι πιλότοι δεν παίρνουν (ακόμα) φακελάκια για να φύγει η πτήση στην ώρα της ! (Sorry FlyingDoc :wink: )
Μπορεί οι γιατροί να κάνουν χρόνια να τελειώσουν τις σπουδές τους, ενώ οι πιλότοι πολύ λιγότερο. Αν όμως κάνεις τον αντίστοιχο λογαριασμό για ολόκληρη καριέρα, οι διαφορές δεν είναι πολύ μεγάλες. Ο χειριστής εκαπιδέυεται και (κυρίως) εξετάζεται για τις ικανότητές του μέχρι τα βαθειά γεράματα. Ποιός θα πάει να περάσει εξέταση ικανότητας τον Κρεμαστινό ? Ο πιλότος αναγκάζεται να έχει το κεφάλι στα βιβλία όλη του την ζωή. Αν δεν το κάνει θα χάσει το πτυχίο του και τον μισθό του. Ο γιατρός θα διαβάσει και θα επιμορφωθεί περαιτέρω από μεράκι και ευσυνειδησία, όχι από ανάγκη μήν χάσει το δίπλωμά του.

Γενικώς δεν πρέπει να συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα. Οδηγούμαστε σε λάθος συμπεράσματα.



4) Οφείλεις να παραδεχτείς ότι τα ΜΠΘΕ δέχονται να πληρώνονται με τέτοια εξεφτελιστικά ποσά χάριν της μικρής ή μεγάλης ματαιοδοξίας τους (με την καλή έννοια !). Γιατί θα μπορούσαν να μήν αναγκάζονται να γνωρίζουν όλα αυτά που αραδιάζεις, να παίρνουν τα ίδια λεφτά και να δουλέυουν στο έδαφος. Αλλά, άλλο αεροσυνοδός στην ΟΑ και άλλο ταμίας στον Σκλαβενίτη. Μήν κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας. Όταν τα λεφτά που παίρνουμε είναι αντιστρόφως ανάλογα των υπηρεσιών που προσφέρουμε....φεύγουμε ! Και μήν μου πείς τώρα ότι όσοι δουλεύουν ΜΠΘΕ στην ΟΑ το κάνουν αναγκαστικά λόγω δυσκολίας εύρεσης εργασίας. Με άλλα λόγια ...στέρεψαν οι δουλειές και ξεπέσαμε να γίνουμε αεροσυνοδοί ?


Εν κατακλέιδι, επειδή δεν μπορούν οι ΙΣ/Φ να βελτιώσουν τις οικονομικές τους απολαβές, θα πρέπει να μειωθούν των υπολοίπων για να αισθανθούν καλύτερα?
 
Gonso,
έχω απαντήσει σε όλα αυτά που σχολιάζεις πριν ήδη τα σχολιάσεις. Όσα μου επισυνάπτεις είναι πράγματα που είτε δεν είπα, είτε τα παρερμηνεύεις. Όσο για τις απόψεις σου περί ευθυνών, ματαιοδοξίας και πληρωμών είναι φανερό το σχήμα που έχεις στο κεφάλι σου και η αντίληψή σου για την εργασία και θα προτιμούσα να σου απαντήσει κάποιος άλλος.
 
Kαταρχην πρεπει να ξεκαθαριστει κατι το οποιο οσο εκκρεμει ειναι...επικινδυνο. Μπορει ευκολα να βγαλει κανεις ενα συμπερασμα για το ποιο ειναι πιο κοινωνικά χρησιμο επαγγελμα? Κι αν ναι, τοτε ποιος ειναι πιο 'σημαντικός'? Ενας γιατρος ή ενας σκουπιδιαρης( υπαλληλος στην καθαριοτητα)??????

Το ζητημα λοιπον δεν ειναι τοσο απλο και δε μπορουμε ν μιλαμε με ευκολια για ''τομους ευθυνων'' (gonso) ή για ''ανισους''(drakkar). Γιατι για παραδειγμα οι εργαζομενοι στην καθαριοτητα περα απο οτι ξεβρωμιζουν τους ''ανισους'' εχουν και απειρους ''τομους μολυνσεων και κινδυνων'' πανω απο το κεφαλι τους να σκεφτουν. Εδω το λογικο ποιο ειναι? Να μην καθαριζουν τους ''ανισους'' (επειδη ειναι κατωτεροι) ή να μην εχουν αυτους τους ''τομους βρωμιας και ηπατιτιδας''?

(η απαντηση ειναι νομιζω ευκολη)

Κι ομως οταν στις απεργιες του προηγουμενου μηνα στην ΠΟΕ- ΟΤΑ οι εργαζομενοι ζητησαν το αυτονοητο δηλ. βαρεα κι ανθυγειινα ολοι οι κονδυλοφοροι του κρατους εσπευσαν να αναγορευσουν παρανομη και καταχρηστικη την απεργια. Κανεις απο αυτους δε σκεφτηκε πως δουλευουν αυτοι ανθρωποι? Χρειαζονται αλληλεγυη απο τους αλλους εργαζομενους ή ο καθε κλαδος διεκδικει μονος του και για την παρτη του? Φταιει η ΓΕΝΟΠ- ΔΕΗ η το κρατος? Φταινε οι φροντιστες για την ΟΑ ή το κρατος? Θα συνεχισουμε να αναπαραγουμε αυτη τη λογικη των αξιολογικων κατηγοριοποιηεσεων εντος των εργαζομενων ( ο καλος, ο εξυπνος κτλ.) και οποτε καποιος ζητησει ριζικες αυξησεις να κανουμε την παπια - στην καλυτερη- και να τον βριζουμε - συνεχως-?

Τελικα κι οι πιλοτοι δε θα πρεπε να πουν σε μια εταιρεια που προσπαθουν να την ξεπουλησουν, οτι ε δεχομαστε τοσο μεγαλο μισθο εκτος κι αν ολοι μας παρουμε τον ιδιο? Η επειδη ειναι ''ανωτεροι'' πρεπει να παιρνουν δεκαπλασιουςς μισθους?? Κι αν αυτο ισχυει ποσοι συμφωνουν π.χ. να παιρνει ο Διοικητης της Τραπεζας της Ελλαδος να παιρνει 50.000€ και να κανει αυξησεις στον εαυτο του? Η κι αυτος εχει πολλους ''τομους'' στο κεφαλι του και δικαιουται να παιρνει τοσα? (και φυσικα το ιδιο ισχυει για ολους τους διοικητες και διορισμενους απο την μπλε-πρασινη 'μαφια')

Το παρδειγμα με τους εργαζομενους στην καθαριοτητα μπορει ανετα να επεκταθει και στους οικοδομους, τους λιμενεργατες και τους ναυτεργατες, τους βιομηχανικους εργατες, τους εργατες γης αλλα και επισης στους ανεργους νεους γιατρους, δικηγορους, ιδιωτικους υπαλληλους, νοσηλευτες, delivery και οσους τελικα ζουν στην ανασφαλεια και τον εργασιακο μεσαιωνα.

Δε θα ταν λοιπον προτιμοτερο, η ΟΑ να παραμεινει δημοσια, με πολυ μεγαλο στολο, με φτηνα δρομολογια και εργαζομενους (πιλοτους, φροντιστες αερος κι εδαφους κτλ.) να ζουν με αξιοπρεπεια και να προσφερουν καλες υπηρεσιες? Η καλυτερα να γινει ιδιωτικη και να συρρικνωθει, απολυοντας εργαζομενους και δινοντας μισθους πεινας?

Σε πρωτη φαση, μονο καποια ερωτηματα...
 
trim10":2u75aaep said:
Το ζητημα λοιπον δεν ειναι τοσο απλο και δε μπορουμε ν μιλαμε με ευκολια για ''τομους ευθυνων'' (gonso) ή για ''ανισους''(drakkar)
Διάβασε σε παρακαλώ με προσοχή αυτά που έγραψα και εδώ και σε άλλο παρεμφερες ποστ. Δεν μιλησα ποτε για "κατώτερους" και "ανώτερους". Την ανισότητα την θέτω με τους όρους σπουδών, με την έννοια ότι δύο ανθρωποι που έχουν καταβάλει διαφορετική προσπάθεια (σπουδες, έξοδα, χρόνο επιμόρφωσης κλπ) δεν πρέπει να πληρώνονται το ίδιο, ή -ακόμη χειρότερα- αυτός που έχει κοπιάσει παραπάνω στη ζωή του να κερδίζει λιγότερα χρήματα απο άλλους. Επίσης, υπάρχει η έννοια της νευραλγικής φυσης ενος επαγγελματος (και όχι ανωτερότητας, που δεν ισχύει). Για παραδειγμα, δείτε τί ισχύει και στον άνθρωπο. Ολα τα όργανα και μερη-μέλη του σώματος του είναι απαραίτητα και ουσιώδη (ακόμη και το μικρό μας δαχτυλάκι), αλλά πώς να το κανουμε, αν ακρωτηριαστείς στο μικρό δαχτυλακι ζεις, ενώ αν ο εγκέφαλος ή η καρδια πουφ....μετά παπαλα! Με την έννοια λοιπόν της νευραλγικότητας, αυτοί που καθαρίζουν τους δρόμους δεν είναι καθόλου "κατώτεροι", αλλα δουλευουν σε νευραλγικό πόστο για την κοινωνία. Το ίδιο για όσους δουλευουν στην υγεία, την δικαιοσύνη και σε πολλούς λοιπούς κλάδους που είναι ραχοκοκκαλια της κοινωνίας. Το πρόβλημα είναι ότι στην Ελλάδα γενικά οι μισθοί δεν ειναι ικανοποιητικοι και δεν περιορίζεται το θέμα στους ιπταμενους. Οι ιπτάμενοι είναι ένας απο τους πολλους εργασιακους χώρους που έχει προβλημα, αλλα δεν είναι ο μόνος, υπάρχουν μάλιστα και χειρότερα. That was my point, και επειδή θεωρώ ότι το εξάντλησα το ζήτημα σταματώ εδώ.
Ευχομαι καλή τύχη σε όσα παιδια ξεκινούν το επάγγελμα του πιλότου ή της αεροσυνοδου. Θα ήθελα μόνο να δω περισσότερες γυναίκες στο πιλοτήριο και όχι απλα ως συνοδους. Ανήκω στη γενιά εκείνη που τα κορίτσια ονειρευόμασταν να σπάσουμε τα όρια και να γίνουμε ότι και οι συμμαθητες μας αγόρια. Θέλαμε να εκπορθήσουμε κάθε ανδροκρατούμενο κάστρο και με άμιλα να συναγωνιστούμε το "ισχυρο φύλο"..Με στενοχωρεί λοιπόν που τα όνειρα των περισσότερων κοριτσιών απ'ότι διαπιστώνω όσον αφορά τους αιθέρες σταματούν στο να γινουν αεροσυνοδοι. Με πολύ χαρα βλέπω (και έχω πετάξει) με γυναίκες κυβερνήτες στο εξωτερικό και θεωρώ ότι αυτες πραγματικά αγάπησαν τόσο τον ουρανο που διεκδίκησαν επάξια ένα κομμάτι του. Μου έτυχε και στην Ελλάδα συγκυβερνητης γυναίκα και το χαρηκα πολύ. Το τελευταίο ήταν off topic, αλλά ήθελα να το πω.
 
Ειλικρινά έχω χάσει την μπάλα. Δεν ξέρω για τί ακριβώς συζητάμε. Για το άν οι μισθοί των πιλότων είναι αδικαιολόγητα μεγάλοι? Για το αν οι μισθοί των ΙΣ/Φ είναι μικροί ? Για το αν οι μισθοί των ΙΣ/Φ είναι πολύ μικρότεροι των πιλότων. Για το άν οι οδοκαθαριστές αμοίβονται αδικαιολογήτως χαμηλά και κυρίως σε σύγκριση με τους ( :roll: ) πιλότους ? Για το αν θα έπρεπε να πάρουν στην προκειμένη συγκυρία αύξηση οι πιλότοι της ΟΑ ? (στο τελευταίο έχω πεί την γνώμη μου εδώ:
viewtopic.php?f=15&t=5231&p=75021#p75021 )

Ας αποφασίσουμε τί ακριβώς συζητάμε και θα συνεχίσουμε. Δεν μπορούμε να έχουμε βάλει κάτω όλα τα ζαρζαβατικά τα φρούτα και τα... οστρακοειδή και να προσπαθούμε να τα συγκρίνουμε !
 
fotis νομίζω ότι παραλογίζεσαι
Ανέφερα κάποια προτερήματα και κάποια ελαττώματα του επαγγέλματος και δεν νομίζω να αμφιβάλλει κανένας για την αντικειμενικότητά μου. Είπα εγώ να ρίξουμε στον καιάδα αυτούς που δεν έχουν πτυχίο πανεπιστημίου και όλες τις άλλες σαχλαμάρες που έγραψες για απαντήσεις? Και ο μισθός του δασκάλου είναι ανθυγιεινός με τόσες παιδικές ασθένειες αλλά τι να κάνουμε, μένουμε με τα 1200 ευρώ και ας έχουμε πτυχίο ΑΕΙ το οποίο μας κόστισε σε κόπο, χρόνο και χρήμα.
Όσο για το αν υπάρχουν μερικοί Ι-Σ/Φ που έχουν πτυχία, η αεροπορική εταιρεία δεν τους τα ζήτησε για να τους προσλάβει.
Και κάποιος είπε ότι ένας γνωστός του είναι λέκτορας και δουλέυει ταυτόχρονα στην ΟΑ. Αυτό κανονικά δεν απαγορεύεται? Δεν θεωρείται διπλοθεσία? Αν ξέρει κάποιος ας μου απαντήσει... Ευχαριστώ!
 
niogr":1gtjy4rt said:
...Και κάποιος είπε ότι ένας γνωστός του είναι λέκτορας και δουλέυει ταυτόχρονα στην ΟΑ. Αυτό κανονικά δεν απαγορεύεται? Δεν θεωρείται διπλοθεσία? Αν ξέρει κάποιος ας μου απαντήσει... Ευχαριστώ!
Νομίζω, ότι η μοναδική διπλοθεσία που επισήμως επιτρέπεται είναι όταν η δεύτερη δουλειά έχει σχέση με διδασκαλία και επιμόρφωση άλλων. Π.χ. κάποιος που δουλεύει στις ΟΑ μπορεί να διδάσκει σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ ή ΙΕΚ.
Δεν είμαι 100% σίγουρος για το πώς και με ποιό τρόπο επιτρέπεται αυτό, αλλά κάπως επιτρέπεται.
 
Top