Re: Minoan Airlines
Πολλά γράφονται και λέγονται για την καινούργια Αεροπορική Εταιρεία, την Minoan Air, που πρόσφατα συμμετείχε στον διαγωνισμό των άγονων γραμμών, δυστυχώς ως επί τω πλείστον σε μορφή αρνητικών σχολίων.
Επειδή τέτοιες νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, ειδικά σε μια εποχή βαθιάς ύφεσης, πρέπει να χαιρετίζονται από όλους, η δική μου εκτίμηση είναι ότι όσοι αναφέρονται αρνητικά για την νέα αυτή προσπάθεια προφανώς χωρίζονται σε τέσσερεις βασικές κατηγορίες:
1. Οι αδαείς χωρίς αεροπορική παιδεία.
2. Αυτοί που θα πληγούν οικονομικά από τη λειτουργία της νέας Εταιρείας λόγω της αύξησης του ανταγωνισμού.
3. Όσοι έχουν προηγούμενα με τους μετόχους ή αυτούς που στηρίζουν το εγχείρημα ή τους διοικούντες την Εταιρεία.
4. Και τέλος αυτούς, τους παράγοντες, που έχει προσεγγίσει η κατηγορία 2 και τους έχει τάξει….. για να σαμποτάρουν την Εταιρεία - τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται!
Προς απάντηση λοιπόν σε όσους ανήκουν σε μία ή περισσότερες από τις παραπάνω κατηγορίες, έχω να επισημάνω τα παρακάτω:
• Με βάση πρόσφατα δημοσιεύματα, η ΜΙΝΟΑΝ ιδρύθηκε αρχές Σεπτεμβρίου 2011, όμως τα βασικά της στελέχη (και οι ιθύνοντες) είχαν αρχίσει να ετοιμάζουν το επιχειρηματικό σχέδιο, τις διαδικασίες λειτουργίας και τα αεροσκάφη από την άνοιξη του 2011.
• Λέγεται ότι η ΜΙΝΟΑΝ μέχρι στιγμής έχει επενδύσει 8 εκατομμύρια Ευρώ στην αγορά τεσσάρων (4) αεροσκαφών Fokker 50 (ex KLM & SAS) και τις απαραίτητες υποδομές της Εταιρείας και μέχρι το Μάιo του 2012 θα επενδυθούν ακόμα 2,5 εκατομμύρια Ευρώ ενώ η Εταιρεία θα απασχολεί αρχικά 150 άτομα προσωπικό και μέχρι την άνοιξη του 2013 θα απασχολεί πάνω από 200 άτομα. Φημολογείται ότι η Εταιρεία διαπραγματεύεται την απόκτηση άλλων δύο F50 (δηλ. σύνολο 6).
• Οι Ελληνικές Αεροπορικές Εταιρείες σήμερα καλύπτουν επαρκώς όλες εκείνες τις αγορές που η ζήτησή τους απαιτεί αεροσκάφη με λιγότερες από 30 θέσεις και περισσότερες από 80. Οι αγορές όμως που απαιτούν αεροσκάφη χωρητικότητας μεταξύ 30 και 80 θέσεις δεν καλύπτονται και είναι αυτές οι αγορές που εκτιμώ ότι η Minoan Air προτίθεται να καλύψει με τα αεροσκάφη των 50 θέσεων. Για αυτό άλλωστε και διεκδικεί μόνον άγονες που απαιτούν τέτοιας χωρητικότητας αεροσκάφη.
• Όμως είναι τραγελαφικό να βλέπει κανείς ανθρώπους, που δεν έχουν ούτε τις ελάχιστες αεροπορικές γνώσεις, να γίνονται ξαφνικά και πιλότοι και μηχανικοί και αεροναυπηγοί και να έχουν γνώμη για το αν ένα αεροσκάφος είναι καλό ή κακό, ασφαλές η ανασφαλές, αποδοτικό ή μη αποδοτικό, καινούριο ή παλιό, αν υποστηρίζεται τεχνικά ή όχι και ως ειδήμονες να εκφράζουν συμπεράσματα για την καταλληλότητα των αεροσκαφών!
• Όσοι έχουν στοιχειώδη αεροπορική παιδεία γνωρίζουν ότι το Fokker 50 είναι το καλύτερο ελικοστρόβιλο αεροσκάφος που έχει κατασκευαστεί ποτέ (η Mercedes των turboprop). Έχει ‘’χτιστεί’’ με βάση υπερσύγχρονες θερμοσυγκολλητικές μεθόδους επιτυγχάνοντας έτσι την ελαχιστοποίηση των ρωγμών από κόπωση και την μεγιστοποίηση της αντοχής του αεροσκάφους. Το Fokker 50 δεν έχει όριο ζωής σε ώρες πτήσης ενώ το ATR42-300 έχει πιστοποιημένη ζωή τις 55.000 ώρες.
• Η κατασκευάστρια και κάτοχος του πιστοποιητικού τύπου (Type Certificate Holder) Fokker Services BV, εκτός από την άρτια τεχνική και πτητική υποστήριξη των 600 Fokker που πετούν ανά την υφήλιο με πλήρη επάρκεια ανταλλακτικών και εκπαιδευτικών μέσων, δραστηριοποιείται και στην παροχή τεχνικών υπηρεσιών σε κατασκευάστριες Εταιρείες, όπως την Airbus, Bombardier και άλλες.
• Φημολογείται (ψάξτε το) ότι η Ολυμπιακή έχει συνάψει σύμβαση επτά (7) ετών με την Fokker Services για την υποστήριξη σε ανταλλακτικά των – 20ετείας και εκτός παραγωγής πλέον - Dash8, με τα οποία διεκδικεί τις ‘’STOL’’ άγονες γραμμές, αν μπορεί να ονομαστεί άγονη γραμμή η Πάρος, η Νάξος, η Μήλος κλπ.!! Το Ελληνικό δημόσιο επιδοτεί την ΟΑ με πάνω από 3.600.000 Ευρώ ετησίως για να πετάει στην Πάρο συν τα 2.000.000 Ευρώ που εισπράττει από τους επιβάτες, δηλαδή 5,6 εκ. μόνο για την Πάρο.
• Η ιδιωτική ΟΑ στον περασμένο διαγωνισμό των άγονων (2010) ζήτησε από το Ελληνικό Δημόσιο 40 εκατομμύρια Ευρώ ετησίως για να εκτελέσει τις 24 γραμμές ενώ η κρατική ΟΑ εισέπραττε 34 εκατομμύρια Ευρώ για το ίδιο έργο!
• Η Κρατική ΟΑ είχε μέσες ετήσιες ζημιές 100 εκατομμύρια Ευρώ (το 2001 ισοσκέλισε!!) με 1 δισεκατομμύριο τζίρο και 6.000 εργαζόμενους, ενώ η νέα ιδιωτική ΟΑ, μετά την ολική απαξίωση και τον εξευτελισμό του κρατικού αερομεταφορέα των πέντε ηπείρων, κατάφερε να περιορίσει τα έσοδα στο ένα τρίτο, να δημιουργήσει 3.000 θέσεις εργασίας και συγχρόνως 6.000 θέσεις ανεργίας και να έχει τις ίδιες και παραπάνω (σε απόλυτα νούμερα) ζημιές!
• Η νέα ΟΑ του ικανότατου ιδιώτη που έχει καταστρέψει όλες τις εταιρείες στις οποίες έχει βάλει χέρι συμπεριλαμβανομένης και της ΟΑ, εποφθαλμιά να βάλει χέρι και στο υπόλοιπο σπατόσημο για να βγάλει τα σπασμένα!! Το ελληνικό δημόσιο εισπράττει περίπου μισό δις Ευρώ από τους φόρους που πληρώνουν οι επιβάτες. Αυτά τα χρήματα προορίζονται για την ανάπτυξη των αεροδρομίων, το χαράτσι του Γερμανού Ιδιώτη στο Ελ. Βενιζέλος και ότι μείνει πάει στην επιδότηση των άγονων. Τώρα θα αντιστραφούν οι όροι, πρώτα θα τα παίρνουν οι Γερμανοί (συμβατική υποχρέωση βλέπετε), μετά η ιδιωτική ΟΑ για να καλύψει τη χασούρα (και κάτι ψίχουλα για τις παρατρεχάμενες μικροεταιρείες για να μην κλαίνε) και ότι μείνει (δηλαδή τίποτα) θα πηγαίνει στην ανάπτυξη των αεροδρομίων!
• Είναι τυχαίο το ότι οι συμμετέχουσες στο διαγωνισμό των άγονων Εταιρείες δεν έκαναν ενστάσεις μεταξύ τους, όμως όλες εστράφησαν εναντίων τις ΜΙΝΟΑΝ με 150 σελίδες ενστάσεις;
• Για το ξεκάρφωμα της Aegean τι έχετε να πείτε; Πως σας φαίνεται το Airbus στο Αθήνα – Σκύρος, να παίρνει 5 και να φέρνει 3 επιβάτες; Οι οικολόγοι τι έχουν να πουν που για πέντε και τρεις επιβάτες θα ρυπαίνεται η ατμόσφαιρα με 7.000 kg διοξειδίου του άνθρακα; Οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι τι έχουν να πουν που τα χρήματα που τους ληστεύουν για να εξοικονομηθούν μερικά εκατομμύρια για τη μαύρη τρύπα θα πηγαίνουν και για να επιδοτείται το Airbus της Aegean να πετάει άδειο πάνω από το Αιγαίο;
• Και πολλά άλλα που θα έρθουν στο επόμενο επεισόδιο………
Δυστυχώς όμως για κάποιους, εγένετο η ΜΙΝΟΑΝ για να τους χαλάσει τη σούπα ή το καρτέλ – όπως το πάρετε. Είναι λοιπόν προφανές το γιατί έχουν λυσσάξει αυτοί οι κάποιοι να την θέσουν ‘’εκτός πτήσεων’’. Θα τους περάσει; Επί του παρόντος άγνωστο – θα δείξει η νεκροψία. Απλώς εύχομαι η ΜΙΝΟΑΝ να μην μείνει με σταυρωμένα τα χέρια και να χρησιμοποιήσει κάθε δικαίωμα που της δίνει ο νόμος για να πέσουν οι μάσκες. Να είστε σίγουροι ότι όταν ανοιχτούν οι οικονομικές προσφορές των άγονων γραμμών θα γελάσει (ή θα κλάψει) και το παρδαλό κατσίκι! Θα δει ο ταλαίπωρος Ελληνικός λαός τι πραγματικά σημαίνει διασπάθιση του δημοσίου χρήματος!!