Re: Minoan Airlines
Έλεος με τα συμφέροντα που μερικοί εδώ μέσα προσπαθούν να επιβάλουν.
Δεν έδωσα σημασία στα σχόλια περί <βασιλιάδων των αιθέρων> και ότι άλλη π@π@ρια μπορούσε ο κάθε ένας να πει για τα F50, μου έκανε εντύπωση που σχολιάσθηκε (και κανείς εδώ μέσα δεν αντέδρασε) ότι το F50 είναι σύγχρονο α/φ. Με ούτε και εγώ θυμάμαι με τι τέλεια κατασκευαστικά χαρακτηριστικά. It did not compute όμως στο υπερσύγχρονο μυαλό μου και απλώς κοίταξα εδώ.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_50
<The Fokker 50 was based on the stretched F27-500 airframe, but with a larger number of smaller windows in the fuselage and a two-wheel nose gear.
Basic construction of the fuselage, wings and empennage (tail) remained unchanged apart from strengthening the various sections where required. The wing was equipped with upturned ailerons and wingtips, effectively acting as wing endplates or winglets.
The major design change from the Fokker F27 was in the engines, and in equipping the aircraft with an electronic flight and engine-management system. The original Rolls-Royce Darts in various marks of basically 1,268-1715 kW (1,700-2,300 hp) was replaced with two more fuel efficient Pratt & Whitney Canada PW124 powerplants of 1,864 kW (2,500 hp) each, driving six-bladed Dowty Rotol propellers.
The Fokker 50 can carry up to 62 passengers over a range of 2,000 km (1,243 mi, 1,080 nmi) at a typical speed of 530 km/h (329 mph, 286 kn), a 50 km/h (31 mph, 27 kn) increase over the Fokker F27.>
Άλλο σχόλιο δεν κάνω......., υπενθύμιση ότι το F27 άρχισε παραγωγή το 1958.