Μη ιπτάμενα επαγγέλματα

  • Thread starter Thread starter Edgar A. Poe
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
z_pilot θα παρακαλούσα να εκφράζεσαι λίγο καλύτερα. :wink:
 
z_pilot":2rufxmfh said:
Συγγνώμη για το offtopic αλλά είμαι πολύ εκνευρισμένος με αυτή την κατάσταση...
Αφού δεν μπορείς να διορθώσεις την κατάσταση, μήπως θα ήθελες να χαλαρώσεις λίγο και να μας πείς τι εργασία εδάφους κάνεις και τι προβλήματα αντιμετωπίζεις?
 
sv1xv":3m75t8s2 said:
z_pilot":3m75t8s2 said:
Συγγνώμη για το offtopic αλλά είμαι πολύ εκνευρισμένος με αυτή την κατάσταση...
Αφού δεν μπορείς να διορθώσεις την κατάσταση, μήπως θα ήθελες να χαλαρώσεις λίγο και να μας πείς τι εργασία εδάφους κάνεις και τι προβλήματα αντιμετωπίζεις?
Δεν εργάζομαι ακόμα.Μαθητής είμαι και θέλω να γίνω μηχανικός αεροσκαφών.Το προηγούμενό μου post αναφέρει τα προβλήματα που αντιμετωπίζω για να ακολουθήσω αυτό το επάγγελμα.
Συγγνώμη για το προηγούμενο post,δε θα ξανασυμβεί.Στο κάτω-κάτω δε μου φταίτε εσείς τίποτα. :oops:
 
z_pilot":24xe5iyp said:
Μαθητής είμαι και θέλω να γίνω μηχανικός αεροσκαφών.
Με δεδομένη την κατάσταση της ελληνικής αγοράς, δεν συνιστώ σε κανένεναν να γίνει μηχανικός οποιασδήποτε κατευθύνσεως και ειδικότητος αν έχει σκοπό να εργασθεί εδώ (με εξαίρεση όσους σκοπεύουν να συνεχίσουν κάποια οικογενειακή επιχείριση, και οι οποίοι ξέρουν τι κάνουν). Υπενθυμίζω ότι υπάρχουν σήμερα περίπου 120,000 μηχανικοί ΑΕΙ & ΤΕΙ κάθε ειδικότητος.
 
sv1xv":1d6f315f said:
z_pilot":1d6f315f said:
Μαθητής είμαι και θέλω να γίνω μηχανικός αεροσκαφών.
Με δεδομένη την κατάσταση της ελληνικής αγοράς, δεν συνιστώ σε κανένεναν να γίνει μηχανικός οποιασδήποτε κατευθύνσεως και ειδικότητος αν έχει σκοπό να εργασθεί εδώ (με εξαίρεση όσους σκοπεύουν να συνεχίσουν κάποια οικογενειακή επιχείριση, και οι οποίοι ξέρουν τι κάνουν). Υπενθυμίζω ότι υπάρχουν σήμερα περίπου 120,000 μηχανικοί ΑΕΙ & ΤΕΙ κάθε ειδικότητος.
Αρνούμαι να το αποδεχτώ αυτό.Εν τέλει,για να αποφύγω την ανεργία μάλλον θα πάω στη ΣΜΑ ή ΣΤΥΑ.Στη ΣΜΑ ούτως ή άλλως θα ήθελα πολύ να πάω παρά τα μειονεκτήματά της αλλά αν δε τα καταφέρω;Στη ΣΤΥΑ ,για να το πω ευγενικά δεν σου συμπεριφέρονται με τον καλύτερο τρόπο :( αλλά και το επίπεδο σπουδών δεν είναι και το καλύτερο.ΔΕΝ θέλω να ακολουθήσω ένα άσχετο επάγγελμα μόνο και μόνο για να βρω δουλειά.
 
Νομίζω ότι γενικά υπάρχει μια σύγχυση εδώ.

Το «Μηχανικός Αεροσκαφών» πως το εννοείς? Πως το αντιλαμβάνεσαι?

Οι απόφοιτοι της ΣΜΑ που θα βγουν με κάποια σχετική ειδικότητα (γιατί η ΣΜΑ βγάζει πολλές ειδικότητες) ελάχιστες φορές στην καριέρα τους θα «λερώσουν τα χέρια τους» και αυτό στην αρχή. Άλλη είναι η δουλειά τους. Προϊστάμενοι, μοίραρχοι, αρχιμηχανικοί, επιτελικοί, κλπ.

Όσο για το…

Και από την άλλη είναι η ΣΤΥΑ που σ'έχουν του πεταμού,σε ξεσκίζουν από το πρωί ως το βράδυ και σε βρίζουν και από πάνω.

Το λένε «δουλειά» και το «παθαίνουν» εκατομμύρια άνθρωποι κάθε μέρα.

Και το γεγονος οτι...

Υπενθυμίζω ότι υπάρχουν σήμερα περίπου 120,000 μηχανικοί ΑΕΙ & ΤΕΙ κάθε ειδικότητος.

ειναι μαλλον ασχετο. Και εξηγούμαι. Μηχανικός ή Ηλεκτρονικός α/φων είναι αυτός ο οποίος δουλεύει και αμείβεται με αυτή του την ιδιότητα και που έχει κάποια μορφή πιστοποίησης. Και τις πιστοποιήσεις αυτές πλέον καλώς ή κακώς τις δίνει η ΥΠΑ.

Η ιστορία με το ΤΕΙ Τεχνολογίας Α/φων τώρα είναι πολύ πονεμένη. Το εν λόγω ΤΕΙ δεν βγάζει πιστοποιημένους απόφοιτους. Δυστυχώς ελάχιστη σχέση έχει με την πραγματικότητα του αεροπορικού χώρου και αγοράς εργασίας.
 
Σχετικά με το νούμερο 120.000 που ανέφερε ο sv1xv έγινε μάλλον παρεξήγηση, γιατί αφορά το σύνολο των μηχανικών (δηλ: Πολιτικοί, Μηχανολόγοι, Ηλεκτρολόγοι, Τοπογράφοι, Αρχιτέκτονες, Χημικοί, Ηλεκτρονικών Υπολογιστών κ.ο.κ. μηχανικοί) που υπάρχουν στην Ελλάδα...
 
@Phantom Phixer:Με αυτό που είπα για τη ΣΤΥΑ εννοούσα ότι δε σε σέβονται.Δεν αναγνωρίζουν τη δουλειά σου και σε πιέζουν πολύ.Δεν μιλάω αόριστα.Τα έμαθα από πρώτο χέρι όταν μιλούσα με έναν ΣΤΥΑτζή.Δεν σημαίνει όμως ότι ισχύει πάντα αλλά μέχρι τώρα αυτά ξέρω.Και για να καταλάβεις ΔΕΝ θα είχα πρόβλημα να πάω ΣΤΥΑ αν έπαιρνα τις ίδιες γνώσεις με αυτόν της ΣΜΑ στο αντίστοιχο αντικείμενο.(Π.χ αν τα μαθήματα της ΣΤΥΑ στους μηχανοσυνθέτες ήταν τα ίδια με αυτά των μηχανικών αεροσκαφών στη ΣΜΑ.Ή τουλάχιστον αν μπορούσες να προμηθευτείς κάπου τα βιβλία της ΣΜΑ :?: :?Ακούγεται χαζό αλλά θα ήταν τέλειο αν μπορούσε να γίνει...
 
xristos":1x8ny9a9 said:
Σχετικά με το νούμερο 120.000 που ανέφερε ο sv1xv έγινε μάλλον παρεξήγηση, γιατί αφορά το σύνολο των μηχανικών (δηλ: Πολιτικοί, Μηχανολόγοι, Ηλεκτρολόγοι, Τοπογράφοι, Αρχιτέκτονες, Χημικοί, Ηλεκτρονικών Υπολογιστών κ.ο.κ. μηχανικοί) που υπάρχουν στην Ελλάδα...
Ναι Χρήστο, σαφώς, ο αριθμός αναφέρεται στο σύνολο των τεχνικών επαγγελμάτων σε επίπεδο ΑΕΙ & ΤΕΙ, δηλ 12 μηχανικοί ΠΕ/ΤΕ ανά 1000 άτομα του γενικού πληθυσμού, έναντι 2-3.5 ανά 1000 άτομα στις ευρωπαϊκές χώρες.

Από αυτούς ένα σημαντικό ποσοστό (δηλ. μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι και εξομοιούμενοι προς αυτούς) έχει πρόσβαση τυπικά στα αεροπορικά επαγγέλματα εδάφους (μέσα από μια διαδικασία πιστοποίησης - βλέπε παρακάτω), αλλά λίγοι τα ακολουθούν σαν πρώτη προτίμηση. Ο μεγάλος αριθμός δεν είναι καθόλου άσχετος με την κατάσταση στο επάγγελμα, γιατί επιτρέπει εργοδοτικές πρακτικές όχι τόσο καλές (πάντα θα βρεθεί κάποιος σε ανάγκη). Οι πιστοποιήσεις (ή η έλλειψη τους) δεν είναι εμπόδιο στις εν λόγω πρακτικές, όπως έχει αποδειχθεί.

Θα ήθελα εδώ όμως να ζητήσω από τους ίδιους τους μηχανικούς του χώρου που διαβάζουν το forum να μας γράψουν για τις συνθήκες εργασίας τους.

--EDIT--
Η ιστορία με το ΤΕΙ Τεχνολογίας Α/φων τώρα είναι πολύ πονεμένη. Το εν λόγω ΤΕΙ δεν βγάζει πιστοποιημένους απόφοιτους. Δυστυχώς ελάχιστη σχέση έχει με την πραγματικότητα του αεροπορικού χώρου και αγοράς εργασίας.
Λοιπόν, με την ευκαιρία θα ήθελα να επισημάνω ότι στον πολιτισμένο κόσμο η εκπαίδευση και η πιστοποίηση προσωπικού είναι σαφώς διακριτές δραστηριότητες. Στην Ελλάδα για πολλά χρόνια αυτά δεν είχαν ξεκαθαριστεί, και οι αιτίες και σκοπιμότητες δεν είναι του παρόντος.

Η πιστοποίηση σε ένα τεχνικό επάγγελμα προϋποθέτει την εκπαίδευση, την πρακτική εμπειρία (μαθητεία) και κάποιας μορφής θεωρητική και πρακτική εξέταση. Συνήθως κάποιος μπορεί νά καλύψει τις σχετικές απαιτήσεις ακολουθώντας διαφορετικές εναλλακτικές οδούς.

Το ΤΕΙ Χαλκίδος (φαντάζομαι αναφέρεσαι σε αυτό), προφανώς δεν μπορεί να παρέχει πιστοποίηση, αυτό είναι δουλειά της Υ.Π.Α. Μπορεί κάποιος να είναι επαρκής για αποφοίτηση αλλά ακατάλληλος για πιστοποίηση για διάφορους λόγους. Σίγουρα όμως (σε κάποια άλλη χώρα) το ΤΕΙ θα μπορούσε να έχει προβεί σε κάποιες συννενοήσεις και συνεργασίες με την τοπική ΥΠΑ ώστε το πτυχίο του να καλύπτει αυτομάτως μέρος των απαιτήσεων της πιστοποίησης, απλοποιώντας την πιστοποίηση των αποφοίτων του. Αυτό λέγεται accreditation (ελληνικά διαπίστευση = αναγνώριση & εκχώρηση αρμοδιοτήτων) και έχει τις ρίζες του στις αγγλοσαξωνικές χώρες.




.
 
z_pilot":rhylpo6u said:
Ή τουλάχιστον αν μπορούσες να προμηθευτείς κάπου τα βιβλία της ΣΜΑ? Ακούγεται χαζό αλλά θα ήταν τέλειο αν μπορούσε να γίνει...
Ορισμένα από τα βιβλία του Τμήματος Μηχανικών της Σ.Ι. έχουν κυκλοφορήσει στο εμπόριο, π.χ. Βλητική (Καραγκιόζογλου), Υπολογισμός και κατασκευή Α/Φ (Κούλλιας) κλπ. Μπορεί κανείς να τα ξεφυλίσει στα τεχνικά βιβλιοπωλεία.

.
 
Top