Με ποια κριτήρια διαλέγετε αεροπορική εταιρία;

  • Thread starter Thread starter George
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Θα σας κουφανω! Οταν μπορώ αυτήν που με βάση το εφαρμοστέο δίκαιο σε περίπτωση ατυχήματος θα πληρώσει τα περισσότερα!
 
Μία επίπονη και διασκεδαστική διαδικασία.
Πρώτο βήμα η διαπίστωση ποιες εταιρείες εξυπηρετούν την διασύνδεση μεταξύ των πόλεων.
Δεύτερον η τιμή π.χ. σύντομα θα πετάξω Κωνσταντινούπολη και παρ ότι προτιμώ την Ολυμπιακή και απεχθάνομαι την Αιγαίου, όταν η Αιγαίου σου ζητά 175 ευρώ και η Ολυμπιακή 250 ευρώ, διαλέγω την Αιγαίου. Έχω πετάξει και με ΤΗΥ με 201 ευρώ.
Τρίτον εάν υπάρχει πτήση χωρίς ενδιάμεσο σταθμό προτιμώ αυτή την εταιρεία, εάν η τιμή που μου ζητούν είναι σε λογικά πλαίσια περισσότερη από τις άλλες. Σε αρκετές περιπτώσεις οι απευθείας πτήσεις είναι φτηνότερες από τις άλλες. Εκτός και εάν μια εταιρεία θέλει να δημιουργήσει hub και κάνει προσφορές.
Τέταρτον στην Ευρώπη όπου οι εταιρείες είναι περίπου οι ίδιες αποκλειστικό κριτήριο είναι η τιμή αποφεύγοντας τις low cost όπου το να ταξιδεύω σαν πρόβατο (π.χ. easyjet) μου χαλάει την διάθεση. Έχω ταξιδεύσει με την airBaltic για την εμπειρία, αλλά όσο καλή διάθεση και να έχεις όταν σου ζητούν επιπλέον λεφτά για το αναψυκτικό ή για το φαγητό με εκνευρίζει.
Πέμπτο, σε υπερατλαντικά ταξίδια αποφεύγω τις Αμερικάνικες εταιρείες γιατί τις βρίσκω μονότονες και τα μέτρα ασφαλείας κουραστικά και στο αεροπλάνο αλλά και στα αεροδρόμια. Πιστεύω και χωρίς αποτέλεσμα.
Έκτο σε πολύωρα ταξίδια προτιμώ τις εθνικές εταιρείες με την προϋπόθεση να μην έχουν πολλές ώρες αναμονή στην ανταπόκριση. Το να δω πως άλλοι λαοί θεωρούν την αεροπλοΐα τους μου είναι ενδιαφέρον. Οι εταιρείες που ειδικεύονται στις υπερπόντιες πτήσεις είναι καλές μόνο όταν έχουν καλές ανταποκρίσεις. Μου έχει τύχει 8 ώρες αναμονή με την Qatar και δεν είναι ότι καλύτερο, αν και ήμουν στο business lounge (ας είναι καλά ένας φίλος που με έβαλε) οι ώρες δεν περνούν τρώγοντας και surfing, ούτε βρίσκω διασκεδαστικό το να πάρω ταξί και να δω την πόλη. Αξίζει να ζήσεις λίγο την πόλη όχι να την δεις μέσα από ένα παράθυρο μόνο για να λες ότι πήγες εκεί.
Έβδομο η ασφάλεια δεν παίζει μεγάλη σημασία γιατί εάν είναι να σου συμβεί κάτι θα σου συμβεί. Οι καλύτερες εταιρείες έχουν τα ατυχήματα. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα διαλέξω μια εταιρεία που αποδεδειγμένα έχει προβλήματα ή είναι σε black list.
Όγδοο η εξυπηρέτηση είναι αδιάφορο γιατί σπάνια μια αεροσυνοδός/φροντιστής θα σε δείρει. Αν και σαν χόμπι ταλαιπωρώ τις αεροσυνοδούς/φροντιστές ζητώντας επιπλέον ποτό ή μαξιλάρια για να δω την αντίδρασή τους. Αλλά για μένα δεν είναι κριτήριο το IFE να έχει 500 επιλογές αφού 1 ή 2 ταινίες θα δεις (προτιμώ να δω Bollywood σαν επιλογή)
Ένατο η επιλογή αεροσκάφους είναι από τα λιγότερο σημαντικά εκτός και εάν είναι κάτι ιδιαίτερο. Πολύ θα ήθελα να ταξιδεύσω με concord αλλά δεν είχα τα χρήματα, το να διαλέξω Α380 είναι μια ξεχωριστή εμπειρία λόγω μεγέθους και χώρων όπως παλιά με το Β747. To Caravelle της Syrianair ήταν εμπειρία. Εάν υπάρχει υδροπλάνο θα τα διάλεγα λόγω της εμπειρίας. Όλα τα άλλα όμως τα θεωρώ τα ίδια όπως τα λεωφορεία.
Δέκατο την on time performance γιατί η γκαντεμιά μπορεί να σου συμβεί ανά πάσα στιγμή. Μου έτυχε στον Ελ. Βενιζέλο με την Aerosvit να μας επιβιβάσουν στην ώρα μας να κλείσουν τις πόρτες και ο πύργος ελέγχου να μην τους δίνει άδεια να ξεκινήσουν για ΜΙΑ ώρα, μία ώρα βλέπαμε τις φισούνες του αεροδρομίου. Άλλη φορά στο Σικάγο να έχει ξεκινήσει το αεροπλάνο και να είμαστε ¾ στον διάδρομο να περιμένουμε τα πιο μπροστινά μας αεροπλάνα να απογειωθούν, έφταιγε η United τότε; ΟΧΙ βέβαια.
 
Ολα τα παραπάνω είναι δεκτά , με τη διαφορά ότι και στις καλύτερες εταιρίες μπορεί να συμβεί ατύχημα (χτύπα ξύλο) ή καθυστέρηση.
Για μένα προσωπικά όταν πρόκειται για ταξίδι αναψυχής -με την οικογένεια- επιλέγω εταιρία και τύπο αεροσκάφους και μετά τα υπόλοιπα.
Και κακά τα ψέμματα, οι μεγάλες ευρωπαικές εταιρίες σου προσφέρουν -ως επί το πλείστον- καινούρια Α/Φ, καλύτερες ανταποκρίσεις, καθώς και λιγότερες ώρες αναμονής σε περίπτωση ανταπόκρισης.
Οσο για τα ταξίδια εντός των τειχών, η AEGEAN νομίζω ότι ανέβασε τα τελευταία χρόνια πολύ ψηλά τον πήχη, και οι προσδοκίες για την νέα ΟΑ είναι πλέον μεγάλες.
Οσον αφορά στα επαγγελματικά ταξίδια νομίζω ότι με τις διαμορφωμένες πλέον τιμές στα ενδοευρωπαικά ταξίδια ,εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων(προσφορών), οι low-cost είναι μονόδρομος. Βέβαια -κατά τη γνώμη μου- οι παρεχόμενες υπηρεσίες είναι για κλάμματα, αλλά και οι διαφορές τέτοιες που δεν σηκώνει σύγκριση.
Για μας που το ταξίδι με το αεροπλάνο είναι απόλαυση κι όχι το μέσο που θα μας πάει στον προορισμό, ρόλο παίζει και η πιο μικρή λεπτομέρεια,(εξυπηρέτηση-πλήρωμα καμπίνας,παροχές) που θα κάνουν την εμπειρία μας καλύτερη. Κι ας ευχηθούμε η οικονομική κρίση να παρέλθει σύντομα και να επιτρέψει στις εταιρίες να προσφέρουν αυτά που παλιότερα ήταν αυτονόητα και τώρα πια προνόμια busines class....
 
Ξεκινώντας προφανώς από την απαίτηση μια εταιρία να μην είναι blacklisted :mrgreen: :mrgreen: προχωράμε σε:

1. τιμή σε συνδυασμό με άνεση (δηλαδή κάτι σαν price/performance) διότι προτιμώ να πετάω σε λίγο πιο ευρύχωρα καθίσματα και με φαγητό και κρασί παρά στριμωγμένος - δεδομένου φυσικά ότι η διαφορά στην τιμή είναι λογική (πχ. 80-100€ Easy με 120-130€ Aegean). Α, μέσα στο "άνεση" βάλτε και το "με όσο λιγότερες ανταποκρίσεις γίνεται, ιδανικά απευθείας" καθώς και το μικρό χρόνο ανταποκρίσεων αν δε μπορέσω να τις αποφύγω.
2. ώρες αναχώρησης/άφιξης (ειδικά αν πηγαίνω κάπου για 3-4 μέρες το μετράω πολύ αν μια εταιρία έχει πτήση προς τα εκεί και πρωί και βράδυ, ώστε να φτάσω πρωί και να φύγω βράδυ ώστε να εκμεταλλευτώ τις μέρες μου όσο περισσότερο μπορώ! :)).
3. frequent flyer program.
4. τύπος αεροσκάφους, αλλά σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Γενικώς προτιμώ τα 320 από τα 737 γιατί μου δίνουν την αίσθηση πιο ευρύχωρης καμπίνας (αν και η πραγματική διαφορά είναι μικρή παρ'όλα αυτά στο μάτι χτυπάει αμέσως) και πέραν αυτού θα προτιμήσω να πετάξω (όποτε μπορέσω) με 747, 380, 777, 340 κλπ, πρωτίστως βέβαια με αυτά που ετοιμάζονται να μας εγκαταλείψουν.
5. Αν μια εταιρία ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ βάλει πρίζες για laptop στην economy για μένα θα είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ συν. Δε με ενδιαφέρει να έχω 400 ταινίες να διαλέξω, ούτε 70 μουσικά stream. Μια καταραμένη ΠΡΙΖΑ μπορώ να έχω για να δω ό,τι θέλω στο laptop μου;
6. Φαγητό.

Αυτά για γνωστούς προορισμούς δηλαδή μέσα στην ευρώπη καθώς και ευρώπη προς αμερική, ασία, ωκεανία κλπ. Τώρα αν είναι να κάνω εσωτερική πτήση σε καμιά Βραζιλία ή καμιά Ινδία απλώς θα επιλέξω τον εθνικό αερομεταφορέα για λόγουσ ασφαλείας και μόνο.
 
Καλησπερα σε ολους
1ο κριτήριο επιλογής είναι η εταιρεία οσον αναφορα την ασφαλεια κ την αξιοπιστία τησ στισ ώρες αφίξεων κ αναχωρήσεων 2ο η ώρα πτήσης 3ο ο τύπος του αεροσκάφους
 
ασφαλεια.τπτ αλλο. 8)
 
Άρα με της Air France θα πήγαινες Βραζιλία-Γαλλία με τη μοιραία πτήση?
Αν είναι να κάτσει θα κάτσει :wink:
Η ασφάλεια είναι τόσο σίγουρη σε μια αεροπορική, όσο και η θεωρία του Μερφυ. δεν ευθύνεται καμία εταιρία, ούτε για birdstrikes, ουτε για κακοκαιρία, τυφώνες, λάθη του ATC ή των πιλότων, αστοχία εξαρτημάτων του αεροπλάνου, αεροπειρατία, έκρηξη στην άτρακτο, κτλ κτλ.

Τα κριτήρια είναι ανάλογα την περίσταση. τιμή όταν έχεις εντελώς flexible πρόγραμμα και δε σε νοιάζει ούτε λοκο, ούτε καθυστέρηση. Αν είναι tight το πρόγραμμα επαγγελματικό ταξίδι, τότε διαλέγεις Όνομα/εξυπηρέτηση κτλ κτλ..
Αλλά λογικά το ερώτημα τίθεται για πτήσεις, ίδιας τιμής, ίδια αεροδρόμια, σε βολικές ώρες. όπου δηλαδή η επιλογή μεταξύ των 2,3,4 εναλακτικών είναι σχετικα αδιάφορη. Τότε ναι, επιλέγω 1)εταιρία που δεν έχω ξαναπετάξει 2) τύπο αεροπλάνου που δεν έχω ξαναπετάξει.
 
Top