Mach4 Supersonic Business Jet by Hypermach Ind.

  • Thread starter Thread starter Flynaked
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

Flynaked

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
23/05/2011
Μηνύματα
92
Likes
0
Φίλοι αναγνώστες, Γεια σας.

Έπεσα πάνω στο παρακάτω άρθρο στο “Flight Crew Finder” και αναρωτιέμαι αν κάποιος εδώ γνωρίζει περισσότερα, και επί της ευκαιρίας να ανοιχτεί ένα θέμα συζήτησης πάνω σε αυτό, μιας και μου ακούγεται πολύ ενδιαφέρον το concept ενός Super Sonic Business Jet που μπορεί να πραγματοποιήσει την πτήση Παρίσι-Νεα Υόρκη σε 0145 σε ταχύτητες που θα φτάνουν Μ4, αντιμετωπίζοντας τους ακατάπαυστους Δυτικούς άνεμους του Βόρειου Ατλαντικού.

Παρακάτω είναι το άρθρο, και το αντίστοιχο λινκ, μαζί με το λινκ της εταιρίας, που δεν προδίδει και πολλά ακόμα.

Mach 4 Supersonic Bizjet To Be Revealed at Paris Show

Submitted by Feed Import on 14 Jun 2011

On Monday at the Paris Air Show, HyperMach Aerospace Industries plans to unveil a “next generation” supersonic business jet (SSBJ) that can fly from Paris to New York in 1 hour 45 minutes. Given prevailing westerly winds on this 4,000-nm trip, this puts the cruising speed of the HyperMach aircraft in the neighborhood of a blistering Mach 4.0, well over double the top speeds of the proposed SSBJ designs in development at Aerion (Mach 1.6) and Supersonic Aerospace International (Mach 1..) In a press invite for its announcement next week, HyperMach also said its SSBJ could fly around the world in as little as five hours, which is just 48 minutes longer than it would take for the Aerion SSBJ to fly from Paris to New York at Mach 1.6. A HyperMach spokeswoman declined to reveal more details about the program, but company chairman and CEO Richard Lugg’s background might provide more clues about the SSBJ, especially its powerplants. Specifically, Lugg is also chairman and CEO of Portland, Maine-based SonicBlue Aerospace, a company “specializing in revolutionary hybrid turbine and scramjet…propulsion systems,” suggesting that this SSBJ will employ advanced technologies heretofore the preserve of the defense industry.

http://www.flightcrewfinder.com/news/mach-4-supersonic-bizjet-be-revealed-paris-show

http://hypermach.com/
 
αντιγραφω απο in.gr

Προς το μέλλον με Mach 4
Πυραυλοκίνητο διάδοχο του Concorde ετοιμάζει η Γαλλία
Παρίσι, Γαλλία
Η γαλλική EADS, γίγαντας της αεροδιαστημικής βιομηχανίας και μητρική εταιρεία της Airbus, παρουσίασε την Κυριακή το σχέδιο του Zehst, ενός οικολογικού επιβατικού αεροπλάνου που θα βασίζεται σε υβριδική τεχνολογία και θα πετά στη στρατόσφαιρα με ταχύτητα τετραπλάσια από του ήχου. Η απογείωση προγραμματίζεται για το 2050.

«Οραματίζομαι ότι το αεροπλάνο του μέλλοντος θα μοιάζει με το Zehst» δήλωσε ο Ζαν Μπότι του ομίλου παρουσιάζοντας το σχέδιο στο Λε Μπουρζέ, λίγο έξω από τη γαλλική πρωτεύουσα, όπου ξεκινά τη Δευτέρα το Αεροπορικό Σόου του Παρισιού.

Το Zehst (προφέρεται «ζεστ» και σημαίνει Υπερ-υπερηχητική Μεταφορά Μηδενικών Εκπομπών) μοιάζει με τον προκάτοχό του Concorde και έχει ανάλογη χωρητικότητα, 50 με 100 θέσεις.

Το βασικό του χαρακτηριστικό είναι ότι δεν χρησιμοποιεί ένα αλλά τρία είδη κινητήρων: στην απογείωση θα χρησιμοποιεί δύο στροβιλοκινητήρες με ανεμιστήρα (turbofan), οι οποίοι θα επιταχύνουν το αεροπλάνο στα 0,8 Mach, ή 0,8 φορές την ταχύτητα του ήχου.

Σε αυτή την ταχύτητα, το Zhest θα σβήνει τους turbofan και θα πυροδοτεί δύο πυραυλοκινητήρες , οι οποίοι θα τροφοδοτούνται με υδρογόνο και οξυγόνο αποθηκευμένο σε εσωτερικές δεξαμενές.

Το τρίτο σύστημα προώθησης θα ενεργοποιείται στα Mach 2,5. Πρόκειται για ένα ζεύγος αυλοωθητήρων (ramjet), ένα νεότερο είδος στροβιλοκινητήρων χωρίς κινούμενα εξαρτήματα.

Η τεχνολογία δοκιμάζεται εδώ και αρκετά χρόνια σε πειραματικά αεροσκάφη, ωστόσο δεν έχει αξιοποιηθεί ακόμα εμπορικά, καθώς οι κινητήρες αυτοί μπορούν να τεθούν σε λειτουργία μόνο σε μεγάλες ταχύτητες.

Μετά τη φάση ανόδου, το Zhest θα πετά με τους αυλοωθητήρες σε ύψος 32 χιλιομέτρων, τρεις φορές ψηλότερα από τα σημερινά επιβατικά τζετ, πάνω από το μεγαλύτερο μέρος της ατμόσφαιρας.

Σύμφωνα με την EADS, οι πτήσεις στη στρατόσφαιρα είναι λιγότερο επιβαρυντικές για το περιβάλλον.

Ο μεγάλος αεροδιαστημικός όμιλος ελπίζει ότι ένα πρωτότυπο του αεροπλάνου θα είναι έτοιμο το 2020, αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Στο Αεροπορικό Σόου του Λε Μπουρζέ θα εκτεθεί ένα μοντέλο μήκους τεσσάρων μέτρων.


και εδω ειναι το λινκ που εχει και το βιντεο
http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231114102
 
Πλέον άνοιξαν και την σελίδα τους. Περίμεναν να γίνει πρώτα η παρουσίαση στην Γαλλία.

http://hypermach.com/

2050? Πολλά χρόνια δεν είναι από την στιγμή που λένε πως θα έχει αναπτυχτεί πρωτότυπο το 2020? Μήπως του κρατεί πίσω η τεχνολογική ανάπτυξη σε κάποια από τα συστήματα προώθησης τους? Να ήταν οποιαδήποτε άλλη εκτός από την EADS, Boeing ή Lockheed, θα έλεγα πως πιθανόν αυτό το concept θα παραμείνει στα σχέδια.

Ένα μεγάλο μεγάλο θέμα σε αυτά τα υψόμετρα που ας ελπίζουμε θα έχουν λύσει μέχρι τότε θα είναι Κοσμική και ηλιακή Ραδιενεργή ακτινοβολία στην οποία θα εκτίθεται το πλήρωμα. Και θα πρέπει να έχουν πολύ καλά Ozone Scrappers και filters.
 
Βασικά,μέχρι το 2050,"ποιός ζεί ποιός πεθαίνει",που λέει και το ρητό.Δέν ξέρουμε κάν πώς θα έχη διαμορφωθεί η αεροπορική βιομηχανία τότε-ίσως να μήν υπάρχη κάν η EADS με την μορφή που την ξέρουμε σήμερα...

Ακόμα κι'άν θα υπάρχη όμως,πόσα "κομμάτια" υπολογίζει ότι θα πουλήση από αυτό το Zehst ώστε να βγάλη το-αστρονομικό,ασφαλώς-κόστος ανάπτυξης αυτού τού νέου προϊόντος και να έχη και ένα λογικό κέρδος;Κι'αυτό το λέω επειδή ο μέν Jean Botti μπορεί να οραματίζεται διάφορα πράγματα,όμως εμένα μού είναι δύσκολο να οραματιστώ μιά στρατόσφαιρα στην οποία ανά πάσα στιγμή θα κυκλοφορούν με ταχύτητες τετραπλάσιες τής τού ήχου καμμιά 300ριά-400ριά τέτοια bizjets.Και το Concorde ήταν μέγα τεχνολογικό επίτευγμα,όμως άν κυκλοφορούσαν πολλά από δαύτα στον αέρα,θα έπαυε να είναι οικονομικά συμφέρουσα η εκμετάλλευσή τους επειδή δέν θα μπορούσαν να κάνουν cruise climb γιά να επωφελούνται από την σταδιακή μείωση βάρους και άρα εξοικονόμηση καυσίμων.Γι'αυτό και "πούλησε" μόνο 14 "κομμάτια" που ουσιαστικά χρησιμοποιήθηκαν μόνο σε δύο γραμμές (Παρίσι-Ν.Υόρκη και Λονδίνο-Ν.Υόρκη).

Γιά την κοσμική ακτινοβολία πάντως δέν νομίζω να υπάρχη ιδιαίτερο πρόβλημα,αφού ήδη υπάρχουν τα σχετικά υλικά που χρησιμοποιούνται και στα Space Shuttle.

ΥΓ.Τό ramjet δέν είναι στροβιλοκινητήρας,αλλά αυλοωθητήρας.Ο συντάκτης τού δημοσιεύματος διέπραξε "γεώμηλο" γράφοντας πως πρόκειται γιά ένα "νέο είδος στροβιλοκινητήρων χωρίς κινούμενα τμήματα"-ο στροβιλοκινητήρας λέγεται έτσι ακριβώς επειδή έχει στρόβιλο,που είναι κινούμενο τμήμα......
 
Hastaroth έχεις δίκιο, αλλά σε ένα πράγμα θα φέρω αντιπαράθεση.
Τα υλικά ναι μεν υπάρχουν χρόνια τώρα για την μόνωση από κοσμική ακτινοβολία, αλλά μην ξεχνάμε πως το πλήρωμα του space shuttle περνά μεγάλα χρονικά διαστήματα, για την ακρίβεια, όλο το 24 ώρο υπό αυτές τις συνθήκες. Επιβάλλεται η μέγιστη προστασία από κοσμική και ηλιακή ραδιενεργή ακτινοβολία. Και to Concorde πετούσε σε ύψη που υπάρχουν αυξημένα επίπεδα, αλλά για λόγους κόστους και βάρους, αντί να μονωθεί καταλλήλως το αεροσκάφος, επιβλήθηκε στις αερογραμμές που τα λειτουργούσαν να δημιουργήσουν κατάλληλο πρόγραμμα ώστε να περιορίζεται η δόση ακτινοβολίας ανά μέλος πληρώματος, κάτω από τα επιτρεπτά όρια. Αλλά αυτά βεβαία επηρεάζουν τον κάθε άνθρωπο διαφορετικά, και όταν μιλάμε για ύψη που υπερβαίνουν τα 60,000 πόδια, θα είναι ακόμα πιο αυξημένες οι δόσεις, και κάποιος που μένει σε περιοχή με υπέδαφος πλούσιο σε γρανίτη, θα φτάνει το ετήσιο όριο του πολύ πιο σύντομα, άρα ένας αριθμός πτήσεων θα τον κάνει να το υπερβεί το όριο. Καλά θα μπορούσε κάποιος να πει πως τώρα κολάω σε μικροπράγματα και είναι ανούσιο μιας και μιλάμε για concept 40 χρόνια στο μέλλον, αλλά συζήτηση κάνουμε.

Δεν πιστεύω πως θα φτάσουμε ποτέ να δούμε όπως λες, 300-400 Hypermach bizjets στον αέρα. Θα είναι σίγουρα μια πολυτέλεια για τους λίγους. Δεν θα παραξενευτώ αν δεν υλοποιηθεί ποτέ. Να δούμε και τι φυσικοί πόροι θα έχουν μείνει τότε! Βασικό αυτό!

Όσο για τους αυλοωθητήρες, ναι τα ανακάτεψε λίγο ο τύπος!!! Αλλά επίσης αναφέρθηκε σε αυτό ως νέο είδος, ασχέτως ότι στην θεωρία υπάρχει από το 1913 και πρώτο-υλοποιηθηκε το 1948.
 
Σίγουρα πάντως το project καθ'εαυτό, ακόμη και σε μελετητικό μόνο επίπεδο, έχει τεράστιο ενδιαφέρον. Δε νομίζω να προχωρήσει και πολύ πέρα από αυτό έτσι απλά, αλλά ας δούμε καλύτερα. Πάντως το μόνο σίγουρο είναι πως αν θέλουμε να μπούμε μέσα πρέπει να αρχίσουμε να μαζεύουμε λεφτά από τώρα για τα εισιτήρια. :mrgreen: :mrgreen:
 
Το jet της Hypermach είναι διαφορετικό project από το Zehst της EADS.To ένα είναι bizzjet και το άλλο επιβατηγό.

Για μένα η ταχύτητα δεν μπορεί να παραμείνει η ίδια σε 40 χρόνια. Οι άνθρωποι έχουν όλο και λιγότερο διαθέσιμο χρόνο και οι ανάγκες -σε όγκο, χρόνο, χρημα κλπ- είναι διαφορετικές από αυτές των ''exclusive'' επιβατών του Concorde. Ελπίζω να το τολμήσουν!
 
Μά ακριβώς οι exclusive επιβάτες τού Concorde ήταν αυτοί που είχαν και πλήρωναν όσα βγάζω εγώ σ'ένα χρόνο,γιά ένα R/T Παρίσι (ή Λονδίνο)-Ν.Υόρκη.Οι υπόλοιποι-που κι'αυτοί πολύ θα ήθελαν να πηγαίνουν στην Ν.Υόρκη σε 4,5 ώρες αντί γιά 8 ή 9-βολευόντουσαν (και βολεύονται) με τά 340 και τα 744 (μερικοί ελπίζουν πως θα βολευτούν και με τα 742 τών αυτοκρατορικών πιγκουίνων,αλλά αυτό είναι άλλο θέμα...).

Εγώ προσωπικά δέν ελπίζω τίποτε.Ακόμα κι'άν "το τολμήσουν" και φτιάξουν το hypermach,δέν θα πάρη κάμποσα απ'αυτά ο Λίγδης γιά να μάς μεταφέρη απ'τον Βόλο στην Νέα Υόρκη με 19 ευρώ εισιτήριο.Πάλι θα θέλη κάποιος ένα σκασμό λεφτά γιά να ταξιδέψη μ'αυτό,όπως ήθελε και γιά να πάη με το Concorde.Οσο γιά το Zehst bizjet,κι'αυτό πανάκριβο θα είναι-ακόμα και γιά τους περισσότερους "έχοντες και κατέχοντες",που έλεγε και ο taperman.Ειδικά άν είναι να βγή στην παραγωγή σε 40 χρόνια,που ίσως μέχρι τότε ακόμα και η κουτσή Μαρία να μπορή να κάνη videoconference από την Αθήνα με τα ξενιτεμένα αδέρφια της στο Los Angeles,πόσο μάλλον τα στελέχη των εταιρειών,που ήδη το κάνουν (χωρίς μάλιστα να έχουν και ξενιτεμένα αδέρφια).

Κατά την ταπεινή μου άποψη,ίσως όλοι αυτοί οι πόροι-χρόνου,κόπου,χρήματος και υλικών-θα ήταν καλύτερα να διατίθενται γιά την ανάπτυξη και βελτίωση τεχνολογιών που θα διευκολύνουν την ζωή τού απλού κόσμου....
 
Hastaroth ανοίγεις μεγάλη κουβέντα με την τελευταία σου φράση και θα βγούμε off... 8) Η πρόκληση είναι να καταφέρεις να κάνεις την κάθε καινοτομία και τεχνολογία αιχμής προσβάσιμη για το ευρύ κοινό και τότε η επιτυχία είναι ακόμα μεγαλύτερη.

2 παραδείγματα μου έρχονται στο μυαλό γρήγορα Α) οι Η/Υ που αρχές '90 ήταν πολυτέλεια γιατί κόστιζε ο 286 800.000 δραχμές (έτσι για να συνηθίζουμε :twisted: ) με δυνατότητες δισκέτας και που τώρα παίρνεις ένα netbook για 250Ε. Β) Το διαστημικό ταξίδι, που οι Ρώσοι μεγιστάνες πληρώναν 20 εκ Ε πριν 4-5 χρόνια, η Virgin Galactic τώρα προσφέρει μέρος της ίδιας εμπειρίας για 200.000Ε και με τους ρυθμούς της αγοράς και αύξησης των α/φων που θα πρέπει να συνεχίσουν να βγάζουν χρήμα όταν οι πολύ πλούσιοι πετάξουν, σε 15 χρόνια ίσως να είναι προσβάσιμο σε μεγάλο μέρος των ενδιαφερομένων στον δυτικό κόσμο.

Ας μην ξεχνάμε σε πόσες περιπτώσεις τεχνολογίες ακριβές και φαινομενικά ''περιττές'' βρήκαν εφαρμογή στην καθημερινή μας ζωή και βελτίωσαν την ποιότητα και ασφαλεία του απλού κόσμου, πχ από την F1 στην αυτοκίνηση κλπ. Αν αυτό το ZEHST γίνει πραγματικότητα και καταφέρει να επιτύχει και το κατάλληλο κόστος για τον αγοραστή και τους πελάτες του, τότε όσοι από εμάς βρίσκονται ακόμα σε αυτή την ζωή θα γλυτώνουν πολλές ώρες ταξιδιού.
 
Σίγουρα είναι σωστός διαλογισμός αυτός, περί πόρων και ανάπτυξης νέων τεχνολογιών προσβάσιμες από τον ‘απλό’ λαό. Αλλά δεν παύουμε να μιλάμε για μια εταιρία η οποία δεν είχε τέτοια agenda εξ’ αρχής. Αλλά όλες οι τεχνολογικές καινοτομίες που προέρχονται από τέτοια project μετά αντιγράφονται και προσαρμόζονται από άλλες εταιρίες, για άλλα project με στόχο τον ‘απλό’ λαό. Όλοι έχουν την θέση τους. Και αυτό το απάντησε με πιο όμορφο τρόπο ο fleshland, αλλά μην ξεχνάμε κάτι. Ότι χρειάζεται καύσιμα, σε οποιαδήποτε μορφή, για να παρέχει έργο, και ιδικά σε τέτοιες ποσότητες, δεν θα μπορεί να είναι προσβάσιμο από τους πολλούς.
Και το αυτοκίνητο κατέληξε να είναι μια πολυτέλεια των πολλών, αλλά το τελευταίο έτος το είδαμε και αυτό να αλλάξει.

Επίσης το έργο αυτό, δεν είναι λες και παρέχει κάτι το οποίο δεν είχαμε πριν. Υπερατλαντικά ταξίδια πραγματοποιούμε ήδη χρόνια τώρα. Απλά το κάνει πιο γρήγορα. Αλλά το ανάλογο επιπλέον κόστος για κάθε ώρα πτήσης που γλυτώνεις θα είναι αστρονομικό, και από την στιγμή που καεί καύσιμα για να το κάνει αυτό, και τα μελλοντικά επίπεδα τιμών δεν εξαρτώνται απόλυτα από την ανάπτυξη φτηνότερων υλικών και κόστους κατασκευής, εγώ προσωπικά δεν βλέπω να χρησιμοποιείτε ποτέ από τον ‘απλό’ λαό.
 
Top