@CONFIG2: Είχα αποφασίσει να μην ξανασχοληθώ μαζί σου, αλλά εδώ γράφεις χοντρές ανακρίβειες. Ιδιαίτερα εσύ που είσαι επαγγελματίας του χώρου, ξέρεις πολύ καλά ότι έχεις άδικο.
CONFIG2":1n17mzx4 said:
η εταιρια αυτη, ειναι ΔΕΚΟ. Εξυπηρετει οχι μονο τους εργαζομενους (αν θελετε), αλλα και την Ελλαδα ολη, με φτηνους ναυλους. Μπορει να φανταστει κανεις ποσο θα κοστιζαν τα εισητηρια, αν δεν υηρχε ΟΑ?.
Η "πολιτικη" των "επιδοτουμενων"... εισητηριων, ειναι αναγκαια, για να ερθει ο "μη προνομιουχος" τον χειμωνα απο την ΚΩ (παραδειγματος), στην Αθηνα, με εισητηριο που δεν θα αντιπροσωπευει το 1/3 της συνταξης του. (θα εχει ακουσει κατι και για κοινωνικη πολιτικη, ετσι δεν ειναι?)
Αυτό δεν ισχύει πλέον, ο κόσμος άλλαξε από την εποχή του ζιβάγκο του Αντρίκου.
Στους τομείς οικονομικών δραστηριοτήτων που έχουν απελευθερωθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν επιτρέπεται η λειτουργία κρατικών ή κρατικοδίαιτων επιχειρήσεων (υπό τον μανδύα ΔΕΚΟ) που επιδοτούνται από το δημόσιο εις βάρος του ανταγωνισμού (των ιδιωτικών επιχειρήσεων). Σε αυτά περιλαμβάνονται οι μεταφορές, η ενέργεια, οι τηλεπικοινωνίες, στα οποία κάποτε είχαμε κρατικό μονοπώλιο.
Η Ολυμπιακή κατά τον νόμο είναι μια απλή ανώνυμη εταιρεία αεροπορικών μεταφορών, όπως η Αιγαίου. Το αν το δημόσιο κατέχει τις μετοχές δεν σημαίνει τίποτα, αφού δραστηριοποιείται σε απελευθερωμένη αγορά. Αντίθετα έχει περιορισμούς ως προς το δικάιωμα του Δημοσίου για την επιδότηση των ζημιών, ακόμα και μέσω αυξήσεως μετοχικού κεφαλαίου (εκτός και αν παραιτηθεί το ίδιο της συμμετοχής του στην αύξηση και δώσει τις νέες μετοχές σε ιδιώτες). Αντίθετα η Αιγαίου δεν έχει τέτοιο περιορισμό, ο κ. Βασιλάκης μπορεί αν θέλει να καλύψει τυχόν ζημίες από την τσέπη του.
Αν το κράτος θέλει να επιδοτήσει μια γραμμή για εθνικούς ή κοινωνικούς λόγους, έχει δυο δυνατότητες:
1. Να κάνει ανοικτό διαγωνισμό και να την πάρει όποιος ζητά τη χαμηλότερη επιδότηση. Αν αυτός είναι η Ολυμπιακή - κανένα πρόβλημα. Αλλά θα εισπράξει μόνο την επιδότηση που ζήτησε στην προσφορά της, και με αυτά πρέπει να μην έχει ζημίες.
2. Να επιδοτήσει απευθείας τον επιβάτη, ο οποίος θα ταξιδεύει με την εταιρεία της επιλογής του.
Και για τα δυο χρειάζεται έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία συνήθως δίνεται.
CONFIG2":1n17mzx4 said:
H comission δεν εχει τον τελικο λογο. Η οποια αποφαση ειναι πολιτικη. Αλλως η εταιρια θα ειχε προ πολλου κλεισει.
Η Commission (Ευρωπαϊκή Επιτροπή) έχει ρόλο υπέρτατου ρυθμιστή των απελευθερωμένων αγορών όταν οι εθνικές αρχές κάνουν ζαβολιές και τις ονομάζουν "πολιτικές αποφάσεις". Όμως δεν έχει τον τελικό λόγο, αυτόν τον έχει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στο οποίο η Commission θα παραπέμψει την ελληνική κυβέρνηση αν κάνει αυτά που προτείνεις (δηλαδή το πολιτικό πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ του 1981), και να είσαι σίγουρος ότι η καταδίκη είναι δεδομένη.