LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

  • Thread starter Thread starter Junior
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Εντύπωση μου κάνει η Ρόδος να έχει μεγαλύτερη ζήτηση από Θεσσαλονίκη. Δηλαδή αυτό οφείλεται αποκλειστικά στις χρεώσεις του αεροδρομίου; Και πόσο μεγάλη είναι η διαφορά ώστε να δικαιολογείται τέτοια "πτώση";

Η (δια)μάχη για τις χρεώσεις των αεροδρομίων κρατάει χρόνια και συνήθως τροφοδοτείται και αναζωπυρώνεται από κάποιες εταιρίες όπως η Ryanair που τους αρέσει ο επιθετικός ανταγωνισμός. Στη Γερμανία υπάρχει μια παροιμία που λέει Konkurrenz belebt das Geschäft, δηλαδή ο ανταγωνισμός αναζωογονεί την επιχειρηματικότητα. Επίσης υπάρχει η νοοτροπία "Geiz ist geil", που είναι λίγο αργκό και θα μπορούσε σε ελεύθερη μετάφραση να αποδοθεί ως "η τσιγκουνιά είναι σέξυ" ή κάπως έτσι. Παλιότερα κάποιες επιχειρήσεις το χρησιμοποιούσαν και σαν σλόγκαν διαφημιστικό.

Η Fraport λοιπόν καλείται να ισορροπήσει μεταξύ των παραδοσιακών πελατών που δε θέλει να δυσαρεστήσει, αφού σε αυτούς χτίστηκε και βασίστηκε το όλο οικοδόμημα, την επιθυμία της για ανάπτυξη, προσέλκυση νέων πελατών και περισσότερων εσόδων, και την επιθετικότητα και αδυναμία συμμόρφωσης μερικών νέων πελατών που ασκούν πιέσεις.

Εσείς πως θα λύνατε αυτό το γρίφο;
 
Last edited:
οσο μια εταιρεία γιγαντώνεται, έχει τη δυνατότητα να εκβιάζει...και η Ryanair έχει προηγούμενα με τη Fraport, εχοντας επιλέξει να φύγει απο τη Φρανκφούρτη (Is the time up for low cost terminals and piers? Ryanair won't return to Frankfurt without them) το 2022. Το προβλημα ομως σε περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια που σε μεγάλο ποσοστό εξαρτώνται απο τις πτήσεις της Ryanair, με ευρωπαικούς προορισμούς που δεν εξυπηρετούνται απο άλλες εταιρείες, ειναι οτι αν φύγει ή τουλάχιστον σταματήσει να λειτουργεί βάση εκεί, όπως έκανε με τη Ρόδο πριν 2-3 χρόνια, τοτε "θα κλάψουνε μανούλες".
Η πολιτική βέβαια του εκβιασμού δεν ειναι άγνωστη στη Fraport, αφού και η ίδια ασκεί τέτοια στους χρήστες των αεροδρομίων που έχει την εκμετάλλευση.
Τέλος, να πουμε οτι τυπικά - και σύμφωνα με τη σύμβαση - υπάρχουν 2 ομάδες αεροδρομιων και 2 εταιρείες που τα λειτουργούν η fraport A και η fraport B. Μπορεί το τέλος επιβατών να ειναι αναγκαστικά το ίδιο στην ομάδα, αλλά μπορούν καλλιστα να διαφέρουν ενα σωρό άλλες χρεώσεις, κρυφές ή φανερές ..Τέλη προσγείωσης, φωτισμού, security, σταθμευσης αλλά και GA/BA χρεώσεις που επιβλήθηκαν πέρσυ και δεν φαίνονται !!!
 
Μα πάντα έτσι ήταν, παλιά οι "εκβιαστές" ήταν η Lufthansa και η Ολυμπιακή, σήμερα είναι η Ryanair. Προσωπικά θεωρώ μάλλον κέρδος την αποχώρηση κάποιου που θέτει εκβιαστικά όρους, μονοπωλεί το ενδιαφέρον και ζητάει να "ξεβρακωθούν" οι υπόλοιποι για να γίνει πρωταγωνιστής. Εντάξει, ο χώρος είναι ανταγωνιστικός αλλά αυτό που γίνεται τώρα είναι κανιβαλισμός και ακόμα κι αν "κερδίσει" η Ryanair ή όποια Ryanair σύντομα θα καταλάβει ότι η νίκη δεν είναι νίκη αλλά τι τα θες....
 
Και όταν ο "εκβιαστής" ήταν η ΟΑ, δεν μπορούσες να πεις κουβέντα. Τώρα μπορείς να πεις στη Ryanair να πάρει τα σαράβαλα της τα 737MAX της και να πάει στην ευχή του Ο'Λίγδη. Δεν θα κλάψει καμία μανούλα- την επόμενη μέρα οι W6/U2/LS/EW κλπ θα έχουν κάνει πάρτι, μαζί με τους κατοίκους των τουριστικών περιοχών που ευτυχώς παράτησε η FR.
Στη Φρανκφούρτη περισσότερο έχει να κάνει με το ότι το αεροδρόμιο του Hahn (μόλις 120χμ από τη Φρανκφούρτη) 2-3 μήνες νωρίτερα βάρεσε κανόνι, οπότε είναι πολύ πιθανό να έχει ελάχιστα τέλη σε πτήσεις και επιβάτες. If I was a betting man, θα πόνταρα ότι σε λίγα χρόνια θα την ξαναδούμε να πηγαίνει FRA.

Χαρακτηριστικό επί εποχές ΥΠΑ, κάποιοι από το εμπορικό της Ryanair απαιτούσαν η ΥΠΑ να εγγυηθεί ότι θα γίνεται ανεφοδιασμός με επιβάτες "αλλιώς θα αναγκαστούμε να αποσύρουμε τα συμβόλαιά μας!". Φυσικά εδώ γέλαγαν και τα jetbridges, γιατί συμβόλαια κλειστά όπως είχαν συνηθίσει αυτοί με άλλους δεν υπήρχαν με τα κρατικά αεροδρόμια. Και καμία αποχώρηση δεν έγινε.
 
Ξερει κανείς τι πτήσεις ειναι αυτες που βλεπω προγραμματισμενες στο destinations στην σελιδα του αεροδρομιου της Fraport?
Eχω δει. Luxwing για Μπαρι Κυριακες το καλοκαιρι, Εvelop για Μαδριτη, αυριο τσαρτερ ΑΕΕ για Τεργεστη (ποδοσφαιρο;), μια Trade Air για LJU 27/4, Pegasus για SAW στις 3/5, μια Μάλαγα στις 13/4 τσαρτε της ΑΕΕ, τσαρτερ το φθινοπωρο με ΕΝΤ για Σαλαμανκα κ Βαγιαδολιδ, Οστάνδη 10/4 19/4 με ΕΝΤ και Sundair..Τι ειναι ολα αυτα;
 
H Luxwing από 14/7 και η iberojet (evelop) από 18/7 είναι νέες εποχιακές πτήσεις για το βαθύ καλοκαίρι. Η Trade air ήταν και πέρυσι για LJU.
Οι Οστανδες είναι ποδοσφαιρικά τσάρτερ
 
Κάτι θυμάμαι παλιότερα ότι υπήρχε χώρος που μπορεί να αφήσει κάποιος τις αποσκευες στο αεροδρόμιο. Εξακολουθεί να υπάρχει;
 
Πρώτη φορά άκουσα αεροπλάνο να πετάει τόσο χαμηλά στην γειτονιά μου. Το σπίτι μου είναι περί τα 7 km από το κατώφλι του 34 αλλά περί τα 1.500 m από την νοητή ευθεία του διαδρόμου. Την στιγμή εκείνη (Κυριακή 18/8/2024 21:30) εξελισσονταν καταιγίδα στην πόλη που είναι μάλλον η αιτία αυτού του missed approach !
 

Attachments

  • Screenshot_20240818-221952_Flightradar24.jpg
    Screenshot_20240818-221952_Flightradar24.jpg
    552,2 KB · Προβολές: 41
Επίσης σήμερα 2 πτήσεις μέρα μεσημέρι έκαναν το ίδιο, χωρίς πρόβλημα στον καιρό.
Transavia από Άμστερνταμ και της Swiss από Ζυρίχη.

1000041818.jpg1000041819.jpg
 
Λογικά ο λόγος για τα go-arounds ήταν καποια αλλαγή ανέμου γιατί στη συνέχεια όλες οι αφίξεις πήγαν από τον διάδρομο 16
 
Top