Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"
dtrach":36fnkdbr said:
Sorry αν φαίνομαι άσχετος αλλά, πρόβλημα με το crosswind γιατί έχουν οι αεροπορικές ? λόγω του πλάτους του τροχιόδρομου ή λόγω της έντασης του ανέμου? Γιατί φαντάζομαι ότι πρόβλημα βασικά θα έχουν μόνο τα ελικοφόρα ή όχι? Και εν τέλει κάναμε έναν διάδρομο που θα χει πρόβλημα με τον αέρα το 90% της χρονιάς?
O 10/28 όπως αναφερθηκε δεν προκειται να αντικαταστήσει τον 16/34. Στο αεροδρομιο θα λειτουργουν παντα και οι 2 διαδρομοι, επιτρεποντας αυξημενη χωρητικοτητα (2 διαδρομοι επιτρεπουν περισσοτερες κινησεις την ωρα απ' οτι ενας διαδρομος) αλλα και λειτουργια κατω απο οποιεσδηποτε συνθήκες ανέμου. Σε normal συνθήκες, ο ενας διαδρομος θα χρησιμοποειται για απογειωσεις και ο άλλος για προσγειωσεις. Το μεγαλυτερο μηκος του 10/28 είναι κυρίως χρήσιμο σε απογειώσεις, όχι στις προσγειώσεις. Επισης οι περιοδοι του ετους που ο πλευρικος ανεμος ξεπερνα τα επιτρεπομενα ορια ειναι περιορισμενες.
Γενικά τα αεροσκάφη μπορούν να επιχειρήσουν με αρκετό πλευρικο ανεμο (αναλογα τον τυπο και τις εταιρικες διαδικασιες) σε ένα διάδρομο, απλά στη συγκεκριμενη περιπτωση χτες ειχαμε και βρεγμενο διαδρομο, και στενο πλατος (30 m). Σήμερα με ίδιο (ή και περισσότερο) πλευρικό ανεμο, οι πτησεις εκτελεστηκαν κανονικά γιατι δεν εβρεχε.
dragon":36fnkdbr said:
Αν πχ έρθει η Emirates με 777 στη Θεσσαλονίκη (η όποια εταιρεία με μεγαλύτερα αεροσκάφη) και υπάρχει crosswind στον 10/28 πως θα προσγειωθεί στον 16/34;
Δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα να προσγειωθεί καποιο widebody αεροσκαφος στον 16/34. Το μεγαλυτερο μηκος ειναι ουσιαστικά απαραίτητο στη διαδικασια της απογειωσης.
nikmech":36fnkdbr said:
Ο υπό χρήση τροχιόδρομος ως κύριος δεν έχει ILS και θα πρέπει όλα τα αεροσκάφη να προσγειωθούν με συνθήκες VFR για αυτό και κατεβαίνουν έως κάποιο ύψος χρησιμοποιώντας τα βοηθήματα του 18/36. Δεν ξέρω εάν έχει οπτικά βοηθήματα τύπου PAPI ALS κ.λπ. Εφόσον ο ίδιος χρησιμοποιείται ως διάδρομος και τροχιόδρομος με αναστροφή στο πέρας του οι κινήσεις αεροσκαφών θα πρέπει να έχουν 4-5 min διαχωρισμό τουλάχιστον.
Είναι μικρότερος και στενότερος από τον 18/36 ήτοι δεν έχει παραδοθεί το νέο κατασκευασμένο τμήμα του τροχιοδρόμου του 10/28. Είναι ευπρόσβλητος στους Β ΒΔ ανέμους δηλαδή τον γνωστό Βαρδάρη που πνέει 30-40 ημέρες του έτους ισχυρός στην πόλη. Άρα η επιλογή του 10/28 να επεκταθεί προς την θάλασσα αντί του 18/36 είναι εσφαλμένη εκτός και εάν υπεισέρχονται άλλοι παράγοντες (Βάθος θάλασσας, θόρυβος αεροσκαφών πάνω από την πόλη).
Πάντως την Κυριακή το μεσημέρι που ήμουν στην νέα παραλία ήταν πολύ περίεργο που έβλεπες αεροπλάνα στην τελική του 28 και κάπου άκουσα ότι είχε να χρησιμοποιηθεί από το 2006. Εγώ θυμάμαι καλοκαίρι στην Waterland με τα παιδιά μου μωρά, αεροπλάνα της τότε Aegean Cronus να περνάνε από επάνω διότι είναι στην τελικά του 10 !
Όλα τα bold είναι λάθος
Τροχόδρομος λέγεται, όχι τροχιόδρομος.
Η χρήση του όρου VFR είναι λάθος. Μιλάμε για κανονικές ενόργανες διαδικασίες (IFR) με τη χρήση του ραδιοβοθήματος TSL που βρίσκεται στην Καρδία που ολοκληρώνονται με visual circling.
Υπάρχουν οπτικά βοηθήματα PAPI και στα 2 άκρα.
Δεν υπάρχει διάδρομος 18/36. Προφανώς εννοείς τον 16/34.
Δεν υπάρχει "εσφαλμενη επιλογη". Ο 16/34 προφανώς και δεν μπορούσε να επεκταθεί από την πλευρά της θάλασσας γιατί τα αεροπλάνα θα περνούσαν ξυστά πάνω από την Καλαμαριά κατά την προσέγγιση στον 16 και αφέτερου έχει το γνωστό πρόβλημα εμποδίων από την πλευρά του Τριλόφου. Ο 10/28 είναι ο ιδανικός διάδρομος για επέκταση στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο.
Ο 10/28 χρησιμοποιούνταν ανά διαστήματα μέχρι και το 2012 (όταν γίνονταν έργα στον 16/34) όπου άρχισαν τα έργα ανακατασκευής του υπάρχοντος τμήματος. Τίποτα δεν είναι περίεργο. Μέχρι και το 2006 χρησιμοποιούνταν κανονικά όλο το χρόνο και οι 2 διάδρομοι του αεροδρομίου όπως και θα γίνεται ξανά από το 2018 και μετά.