LGTS/SKG: Έργα στο intersection των διαδρόμων

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Ulrike":2lfd73f3 said:
Να ρωτήσω κάτι άλλο: αυτές οι 4 πτήσεις την ώρα αφήνουν και κάποια περιθώρια; Δηλ. εάν η πρώτη απ΄αυτές φτάνει / φεύγει με καθυστέρηση, λογικά θα έχει επιπτώσεις και στις άλλες (και μέχρι το βράδυ πού θα φτάσουν οι καθυστερήσεις...). Ή εάν στις πρωινές ώρες υπάρχει ομίχλη, οι πτήσεις μπορούν να γίνουν αργότερα, ή αναγκαστικά θα ακυρωθούν λόγω έλλειψης slots;

Τα airports slots που παρέχει η Αρχή Συντονισμού (ΕΑΣΠ) είναι ένας γενικός προγραμματισμός των δρομολογίων σε επίπεδο σεζόν. Το αν τη συγκεκριμένη μέρα οι πτήσεις για x,y λόγους έρθουν με καθυστέρηση (καιρός, τεχνικοί λόγοι, επιχειρησιακά θέματα κ.α.) είναι θέμα της εναέριας κυκλοφορίας και του flow control να τις διαχειριστεί, βάζοντας CTOT κτλ. Μπορεί το όριο που θα θέσει η εναέρια κυκλοφορία κατά περίπτωση -αναλόγως με τις συνθήκες- να είναι και υψηλότερο από 4 αφίξεις/ώρα.

costasim":2lfd73f3 said:
Προσωπικά δεν μπορώ να συσχετίσω την ΑΣΦΑΛΕΙΑ με την ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Δηλ. γιά πάνω από 4 πτήσεις την ώρα πώς τίθεται θέμα ασφάλειας;

Τι σχέση έχει η χωρητικότητα που χρησιμοποιείται για τη διαχείριση των slots με την ασφάλεια; Δεν έχει σχέση το ένα με το άλλο.
Η χωρητικότητα είναι μειωμένη γιατί ο 10L/28R δεν θα έχει παράλληλο τροχόδρομο όποτε τα αεροσκάφη θα τον καταλαμβάνουν για περισσότερο χρόνο ενώ και η διαδικασία προσέγγισης Circling απαιτεί μεγαλύτερα separation minima μεταξύ των αεροσκαφών.

Τα θέματα ασφαλείας που μπορεί να έχουν τεθεί σχετίζονται με άλλες παραμέτρους.

costasim":2lfd73f3 said:
αλλά με πλάτος περί τα 30μ (όπως φαίνεται από την δορυφ) καί με σταθερά εμπόδια σε μάλλον οριακές αποστάσεις από αυτόν, πώς ξεπερνώνται τα θέματα ασφάλειας;
Εν τω μεταξύ ο τροχόδρομος του υπό αναβάθμιση διαδρόμου έχει πλάτος περί τα 45μ καί μάλλον ήταν φτιαγμένος να χρησιμοποιείται εναλλακτικά με αυτόν γιά προσαπωγειώσεις.

Λίγο μπερδεύτηκα. Ο τροχόδρομος που θα χρησιμοποιηθεί ως διάδρομος 10L/28R είναι ο τροχόδρομος του υπό αναβάθμιση διαδρόμου...
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Α... δεν είχε διευκρινισθεί ή δεν το είχα διαβασει. Οπότε είναι πιό εύκολα τα πράγματα.
Αν δεν κάνω λάθος παρόμοιες διατάξεις διαδρόμου -τροχοδρόμου έχουν όλα τα στρατιωτικά, γιά λόγους ασφάλειας , ενώ μπορούν , τα στρατιωτικά α/φη, να απογειώνονται χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα καί τον κύριο διάδρομο καί τον τροχόδρομο, σε περιπτώσεις έκτακτες.
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Γιατί πιο εύκολα; Και σε σχέση με ποιά άλλη λύση;

Όπως και να έχει, θα είναι μια περίοδος στην οποία η κυκλοφορία θα διαχειρίζεται από όλους αρκετά συντηρητικά. Δεν θα υπάρχει θέμα ασφάλειας. Η χρήση του με τις συνθήκες που θα δημοσιευθούν (κινήσεις διαδρόμου ανά ώρα, διαδικασίες ελάχιστα κλπ) θα είναι ασφαλής και σε συνδυασμό με τις επιλογές των εταιρειών που βασίζονται στις δικές τους διαδικασίες αλλά και ελάχιστες απαιτήσεις.

Υπομονή χρειάζεται από όλους, αλλά κυρίως ίσως από το επιβατικό κοινό που δεν γνωρίζει, ούτε είναι φυσικά υποχρεωμένο να γνωρίζει, τις λεπτομέρειες για την ολοκλήρωση μιας πτήσης.

Απλά να επισημάνω ότι εδώ και πολλά χρόνια το αεροδρόμιο λειτουργεί με τον 16/34. Πολλά πληρώματα των εταιρειών με βάση στην Ελλάδα είναι εξοικειωμένα με αυτή τη διάταξη. Εξοικείωση με ένα αεροδρόμιο σημαίνει καλύτερους χρόνους τροχοδρόμησης αλλά και αξιοποίηση των ευκολιών που επιτρέπουν οι κανονισμοί σε ότι αφορά την προσέγγιση και αναχώρηση με καλό καιρό.

Από τον 16/34 λοιπόν θα πάμε στον 10L/28R. Έναν διάδρομο που κανείς δεν τον έχει χρησιμοποιήσει ποτέ ούτε τις διαδικασίες του. Μπορεί να λέμε ότι εδώ και 3 χρόνια γνωρίζουν ότι ο διάδρομος θα αλλάξει κλπ αλλά δεν νομίζω ότι είναι εύκολο για τις εταιρείες να εκπαιδεύσουν τα πληρώματα χωρίς να ξέρουν σίγουρα πότε θα γίνει αυτή η αλλαγή. Ποιο το νόημα ας πούμε να είχε ετοιμαστεί η Aegean με σεμινάρια και simulation για πέρσι τέτοια εποχή και τελικά να πρέπει να τα εφαρμόσουν ένα χρόνο μετά;

Και επαναλαμβάνω ότι δεν αναφέρομαι σε θέματα ασφάλειας ή μη ικανότητας να προσεγγίσουν, απλά μιλάω για την εξοικείωση που δίνει στο πλήρωμα τη δυνατότητα να λειτουργήσει το αεροσκάφος ποιο κοντά στις δικές του ανάγκες σε ότι αφορά ταχύτητες, ύψη, βαθμούς καθόδου και ανόδου κλπ.
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Ποιό εύκολο καί ασφαλές από το να χρησιμοποιούταν ο τροχοδ. του 16/34.

Τώρα αεροδρόμιο με μηνιαίες κινήσεις α/φων περί τις 2500-3500, ή κατα μέσο όρο 80-120 την ημέρα, χωρίς τροχόδρομο, προφανώς καί θα λειτουργεί με χαμηλώτερο επίπεδο εξυπηρέτησης καί με λιγώτερες κινήσεις α/φων.

Δεν μπορεί να περιμένε βέβαια κανείς οτι με 4 κιν/ωρα θα έχουμε 4Χ24Χ30=2900 τον μήνα δηλ κοντά στην περισινή κίνηση, διότι ΙΣΟΚΑΤΑΝΟΜΗ στην ημέρα δεν είναι δυνατόν να γίνει.

(Τα στοιχεία των κινήσεων είναι από στατιστικά της ΥΠΑ γιά το 2016 καί τους μήνες Οκτ, έως καί Φεβ. δεν μπόρεσα να βρώ στοιχεία ωριαίων αιχμών, που είναι καί το κρίσιμο γιά ένα αεροδρόμιο.)
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Οι κινήσεις είναι 8 ανά ώρα, όχι 4.
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

4 αφίξεις + 4 αναχωρήσεις = 8

Αναφέρεται παραπάνω.
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Οπότε κατά μέσο όρο οι κινήσεις δεν περιορίζονται δραματικά, όμως αν , όπως είναι και λογικό, μαζεύονται στο π.χ. 8ωρο 8-16 , αυτούς τους χειμερινούς μήνες , τότε υπάρχει ανάγκη μειώσεων καί... όποιος πρόλαβε...

Εχω την γνώμη πάντως οτι, η φράπορτ, ίσως θεωρεί την "αναβάθμιση" του παλαιού τμήματος του διαδρόμου περιττή, καθόσον είναι δύσκολη η ανάπτυξη υπερατλαντικών πτήσεων από Θεσ/νίκη, γιά τις οποίες αποφασίσθηκε από την ΥΠΑ το έργο.

Το ερώτημα είναι επίσης θα τελειώσουν μέσα στο προβλεπόμενο χρόνο , ή θα φθάσωμεν ...Ιούλιο;
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

costasim":qw67fel3 said:
Εχω την γνώμη πάντως οτι, η φράπορτ, ίσως θεωρεί την "αναβάθμιση" του παλαιού τμήματος του διαδρόμου περιττή, καθόσον είναι δύσκολη η ανάπτυξη υπερατλαντικών πτήσεων από Θεσ/νίκη, γιά τις οποίες αποφασίσθηκε από την ΥΠΑ το έργο.

Δεν έχει καμία σχέση η δυνατότητα εκτέλεσης υπερατλαντικών πτήσεων με τη ανακατασκευή ενός τμήματος στη μέση του διαδρόμου μήκους 230 m.
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Αναφέρομαι στην εργολαβιά: "Αναβάθμιση αντοχής του χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28 του αεροδρομιου Μακεδονία" , πού έχει ανατεθεί από την ΥΠΑ στην εταιρεία ΕΤΕΘ με ημερομηνία σύμβασης 24-12-2012 καί συμβατική ημερομηνία περάτωσης 16-8-2014. Θυμιζω οτι:
η εργολαβία αυτή είναι υποέργο της συνολικής αναβάθμισης του αεροδρομίου, που κύριο έργο ήταν η κατά 1000μ επέκταση του διαδρόμου 10-28 καί του τροχοδρόμου -του στην θάλασσα.
Η αναβάθμιση αντοχής περιλαμβάνει την πλήρη ανακατασκευή όλου του οδοστώματος του υφιστάμενου 10-28, με εκσκαφή σε ΒΑΘΟΣ 2,70μ ώστε να αποκτήσει ενιαία τεχνικά χαρακτηριστικά με το προς επέκταση τμήμα, γιά να δέχεται α/φη υπερατλαντικών πτήσεων.
Ε...κάποια στιγμή έφτασε καί ο χρόνος, πέραν βέβαια του συμβατικού χρόνου ολοκλήρωσης, να αναβαθμισθεί καί το ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΜΗΣ των δύο ΔΙΑΔΡΌΜΩΝ.
Δηλ. είχαμε σε εξέλιξη εργολαβίες (η σύμβαση επέκτασης είχε υπογραφεί την 31-10-2005 καί με συμπληρωματική την 20-7-2011) πρίν ΠΡΟΚΥΨΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
(αν θυμάμαι καλά σε πολύ προηγούμενες αναρτήσεις είχα εκφράσει προβληματισμό το τί θα γινόταν όταν θα εφθανε εκεί το έργο).
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Πάντως ακόμη και σήμερα τα αεροπλάνα προσγειώνονται στον διάδρομο 18/36. Προφανώς με την εκκίνηση των έργων ο τροχιόδρομος του 10/28 - κατά το παλιό τμήμα του μόνον ?? - θα χρησιμοποιείται ως διάδρομος και τροχιόδρομος. Στην περίπτωση αυτή δεν θα έπρεπε να υπάρχει μια διεύρυνση κυκλικού σχήματος που υπάρχει στα μικρά αεροδρόμια ώστε να διευκολύνεται η αναστροφή του αεροσκάφους ? Ο χρόνος 7,5 min (= 8 κινήσεις ανά ώρα) διαχωρισμού μου φαίνεται αρκετά μεγάλος βέβαια. Και το χρονικό διάστημα τεσσάρων ?? μηνών για τόσο μικρό ανακατασκευαζόμενο τμήμα διαδρόμου επίσης !! εκτός εάν υφίστανται πολύ αυστηρές προδιαγραφές συμπύκνωσης των εδαφών αλλά και πάλι.
 
Top