LGTS/SKG: Έργα στο intersection των διαδρόμων

  • Thread starter Thread starter Ulrike
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Plan b είναι δύσκολο να υπάρξει. Κάθε αεροπορική εταιρεία είναι διαφορετική, έχει διαφορετικά resources, πτητικό πρόγραμμα, στόλο, βάσεις κ.τ.λ. Είναι νομοτελειακό ότι θα αντιμετωπίσει με διαφορετικό τρόπο τα disruptions και δεν μπορεί και κανείς να την υποχρεώσει να πάει π.χ. KVA αντί ATH. Αυτό που ίσως θα μπορούσε να κάνει το υπουργείο σε συνεργασία με υπα, fraport και λοιπούς φορείς θα ήταν να προσφέρει κατάλληλες διευκολύνσεις σε κοντινότερα αεροδρόμια. Αυτό όμως θα ήταν παραδοχή ότι τα έργα στο SKG είναι προβληματικά.

Ενδιαφέρον θα ήταν να μάθουμε αυτές τις "ιδιαίτερες" προδιαγραφές ασφαλείας της EZY. Γιατί τα specifications του 10L/28R είναι αντίστοιχα με διαδρόμους σε δημοφιλή νησιά όπου η EZY ξεπατώνεται στις πτήσεις χωρίς πρόβλημα. Εκεί βέβαια χρεώνει 500 και 600 ευρώ ένα R/T. Να έχει σχέση με τα προσωρινά εμπόδια; δύσκολο μου φαίνεται...

Βλέπω η Fraport να ζητάει κι άλλα λεφτά από το δημόσιο ως αποζημίωση για διαφυγόντα κέρδη.
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Φανταζομαι ομως οτι στους διαδρόμους αυτών των νησιών πεταει με λιακαδα κυρίως και οχι ομίχλες,χαμηλη νεφωση,πλαγιους κτλ..
Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατι δεν μπορεί μια εταιρεία όπως π.χ. η ΕΖΥ που δεν επιχειρει σε κοντινο αεροδρόμιο οπως η Καβαλα,να στειλει προσωρινα τις πτήσεις της εκει,αφου εχει προβλημα εδω, ετσι ωστε να μην ταλαιπωρειται ο κοσμος 6ωρες με τα λεωφορεια..; Ποια ειναι τα προβληματα σε ενα "καινουριο" αεροδρομιο μη ενταγμενο στο δίκτυό της;
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Ακριβώς. Κι αφού είναι για 4 μήνες μόνο και το διαχείριζεται το αεροδρόμιο η Φραπορτ θα μπορούσε να κάνει μία έκπτωση στις εταιρίες για ένα διάστημα μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα στο Μακεδονία
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

airport123":gqy6zuog said:
Η easyjet έχει δίκαιο να διαμαρτύρεται. Θυμίζω ότι, όπως όλες οι low cost εταιρίες, επαναχρησιμοποιεί το ίδιο αεροπλάνο με ελάχιστη παραμονή στα αεροδρόμια. Επομένως, το ίδιο αεροπλάνο που θα κάνει το Λονδίνο-Θεσσαλονίκη, θα κάνει και τα : Θεσσαλονίκη-Λονδίνο, Λονδίνο-Βερολίνο, Βερολίνο-Λονδίνο, Λονδίνο-Βρυξέλλες, Βρυξέλλες-Λονδίνο, Λονδίνο-Παρίσι, Παρίσι-Λονδίνο, κτλ. Άρα αν μείνει στη Θεσσαλονίκη, θα πρέπει να αποζημιώσει και τους επιβάτες των άλλων 6 πτήσεων που θα έκανε το συγκεκριμένο αεροπλάνο ή στην καλύτερη αν κάνει diversion στην Αθήνα, θα πρέπει να πάει μετά άδειο προς το Λονδίνο για τις επόμενες πτήσεις της ή να περιμένει μέχρι να έρθουν οι Θεσσαλονικείς να τους πάρει και πάλι όμως θα καθυστερήσει ή ακόμη και θ' ακυρώσει τις επόμενες πτήσεις της με αποτελέσμα να αποζημιώσει ή να εκνευρίσει τους επόμενους επιβάτες της... Άρα μεγάλη ζημία σε όλες τις περιπτώσεις και προφανώς δε μπορεί να περιμένει 4 μήνες να μπαίνει μέσα κάθε μέρα που έχει μια ομίχλη στη Θεσσαλονίκη...

Εταιρείες με τέτοιο μέγεθος δικτύου και στόλου προφανώς οφείλουν να έχουν back-up αεροσκάφη για να "καλύψουν" τυχόν disruptions που προκύπτουν σε κάποια πτήση του δικτύου τους. Δεν μπορεί να αφήσει έκθετη μια πτήση που θα έκανε ένα αεροσκάφος το βράδυ, επειδή κάπου κόλλησε το αεροσκάφος το πρωί. Θα αναλάβει κάποιο back-up (standby) αεροσκάφος να κάνει την πτήση αυτή.

Απλά στη συγκεκριμένη περίπτωση βλέποντας ότι αυτό θα συμβεί πολλές φορές κατά τη διάρκεια 3,5 μήνων, προσπαθεί να το αποφύγει.

To μοντέλο των Low-Cost εταιρειών μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την επιλογή "εύκολων" αεροδρομίων χωρίς καθυστερήσεις, χωρίς μεγάλες τροχοδρομήσεις, με ραδιοβοηθήματα, με μεγάλους διαδρόμους κτλ για να έχουν όσo το δυνατόν οικονομικότερη χρήση των αεροσκαφών τους. Γι' αυτό η Ryanair ενεργοποίησε άδεια παλιά στρατιωτικά αεροδρόμια ανά την Ευρώπη ή αποφευγει το πολυσύχναστο αεροδρόμιο του Ηρακλείου ή το αεροδρομιο Σκιαθου (όπως και η Easyjet) λόγω μικρού μήκους διαδρόμου, αφού θα ήταν αναγκασμένες να κάνουν στάση για ανεφοδιασμό για καύσιμα σε άλλο αεροδρόμιο. Όλα αυτά προσθέτουν extra κόστος στη λειτουργία τους.

Δεν καθιστά τα αεροδρόμια που δεν πληρούν τις προδιαγραφές τους, λιγότερο ασφαλή. Απλά δεν ταιριάζουν με το μοντέλο λειτουργίας τους για όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος λειτουργίας ανά πτήση.

spotterakis":gqy6zuog said:
spinal το ίδιο ισχύει και αν θελαμε εγκατάσταση CATIII στον 10/28 μετά την επεκταση?

Και ο 10 έχει εμπόδια στην προέκταση που απαιτούν αυξημένο ρυθμό ανόδου κατά την απογείωση αλλά όχι τόσο όσο ο 16. Θα έχει σίγουρα καλύτερα χαρακτηριστικά το ILS του 10, δεδομένου ότι και το κατώφλι του πλέον θα έχει απομακρυνθεί άλλο ένα χιλιόμετρο από τα εμπόδια απ' ότι σήμερα.
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

spotterakis":1jce5sgy said:
Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατι δεν μπορεί μια εταιρεία όπως π.χ. η ΕΖΥ που δεν επιχειρει σε κοντινο αεροδρόμιο οπως η Καβαλα,να στειλει προσωρινα τις πτήσεις της εκει,αφου εχει προβλημα εδω, ετσι ωστε να μην ταλαιπωρειται ο κοσμος 6ωρες με τα λεωφορεια..; Ποια ειναι τα προβληματα σε ενα "καινουριο" αεροδρομιο μη ενταγμενο στο δίκτυό της;

Πέρσι, μετά από τις τρομοκρατικές επιθέσεις στις Βρυξέλλες, εντός 2 ημερών η SN έβαλε κάποιο εναλλακτικό πρόγραμμα από Liege και Antwerpen, παρόμοιο LH και OS (που σίγουρα δεν είχαν πριν πτήσεις για Liege...), άλλες εταιρίες από Lille, Charleroi κλπ. Κι εκεί μιλάμε για πραγματικά απρόβλεπτα γεγονότα, σε αντίθεση με την Θεσσαλονίκη, όπου εδώ και μήνες ξέρουν ότι θα κλείσει ο διάδρομος, τις προδιαγραφές του τροχοδρόμου, τις συνηθισμένες καιρικές συνθήκες του χειμώνα κλπ.

Μάλλον είναι και αυτό που έγραψε ο goodfella , δηλ. με ένα επίσημο plan Β με Καβάλα θα παραδεχόταν ότι περιμένουν προβλήματα…
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δεν νομίζω ότι είναι κρυφό ότι ο διαδρομος 10L/28R δεν έχει τις "δυνατότητες" του 16/34.

Οι εταιρείες το γνωρίζουν και από εκεί και πέρα η κάθε μία μπορεί να πάρει τις αποφάσεις της ανάλογα με τις διαδικασίες και το μοντέλο λειτουργίας της.

Γιατί θα έπρεπε να πάρει πρωτοβουλία ένα αεροδρόμιο ή μια υπηρεσία να ζητήσει τις εταιρείες να πετούν σε άλλο αεροδρομιο;
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Συμφωνώ ότι είναι πρώτ΄απ΄όλα ευθύνη της κάθε εταιρίας να έχει ένα σχέδιο για τυχόν προβλήματα ή irregularities. Και όχι του αεροδρομίου Μακεδονία να προσφέρει την Καβάλα σαν εναλλακτική…

Όμως οι εταιρίες έχουν και την υποχρέωση να σεβαστούν τους επιβάτες και τα δικαιώματά τους… Κάτι που κατά την άποψή μου δεν το κάνει η Easyjet, όταν αιφνιδιαστικά ενημερώνει τους επιβάτες το βράδυ πριν ότι θα πετάξουν αύριο από/προς Αθήνα (και επομένως θα φτάσουν στον προορισμό τους με καθυστέρηση των 8 ωρών ή παραπάνο…), λέγοντας ότι δήθεν δεν γνώρισε για το κλείσιμο του διαδρόμου, ότι ο προσωρινός διάδρομος δεν είναι ασφαλές για τα δικά της αεροπλάνα κλπ.
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Ulrike νομίζω ότι η Easyjet δε συμμετείχε καν στα test flights και κατευθείαν ξεκίνησε να χρηιμοποιεί τον τρόχοδρομο από τις 23-11 όταν έγινε ο κύριος διάδρομος. Τώρα απλά κατάλαβε ότι δεν είναι ασφαλές και ότι θα την αναγκάσει να καθυστερεί για 4 μήνες..
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Σημερινές εξελίξεις:

- Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας εξεφρασε την έκπληξή της σχετικά με την Easyjet, αφού πηγές της ανέφερεαν στην Voria.gr ότι είχαν ενημερώσει όλες τις αεροπορικές εταιρείες για τις αλλαγές στο «Μακεδονία» λόγω των εργασιών στη διασταύρωση των δύο διαδρόμων προσαπογειώσεων, ενώ οι τελικές δοκιμές έγιναν με αεροσκάφος A-320 της Aegean Airlines και ήταν όλες επιτυχημένες

- Η Fraport δήλωσε ότι οι ακυρώσεις της Easyjet απλά επιβεβαιώνουν τις έντονες ανησυχίες που είχαν διατυπώσει σχετικά με την υλοποίηση των έργων στο αεροδρόμιο, ενώ όλα τα θέματα που αφορούν στη χρήση του τροχόδρομου «F», ως διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης για τις πτήσεις του αεροδρομίου «Μακεδονία», είναι αρμοδιότητα της ΥΠΑ.

- Η Turkish ακύρωσε μέχρι Μαρτιο την δευτερη καθημερινή πτήση, αφού δήλωσαν ότι ο τροχόδρομος δεν τηρεί τα δικά τους στανταρ για προσγείωση/απογείωση την νύχτα (υπόψην ότι ζήτησαν αλλαγή σλοτ για την πτήση αυτή και φάγαν άκυρο όπότε την ακύρωσαν μέχρι νεοτέρας)
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

teris3":1z6c18v2 said:
- Η Turkish ακύρωσε μέχρι Μαρτιο την δευτερη καθημερινή πτήση

Το χειμωνα η εταιρεια πεταει 6 φορες/εβδομαδα πρωι και 4 φορες/εβδομαδα βραδυ.
Για την ώρα, θα πεταει 7 φορες/εβδομαδα πρωι.
 
Top