LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

  • Thread starter Thread starter ptiseisA
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Δεν μπορεί να είναι όλα London city airport.....
 
Η Κρήτη το 2019 είχε 4,4 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις και φέτος αναμένεται να έχει περίπου τόσες (δεν ξέρω αν προσμετρώνται και οι τουρίστες που φτάνουν μέσω Αθήνας).

Το νέο αεροδρόμιο είναι πιθανόν να προσελκύσει επισκέπτες από νέες αγορές (υπό τις προϋποθέσεις που έχουν αναφερθεί στο θρεντ αυτό). Άλλωστε, το HER ήδη διακινεί 50% περισσότερους επιβάτες από το 2010, και κάθε επέκταση δεν είναι μόνο αριθμητική, είναι και γεωγραφική.

Ωστόσο, κρατώ κι εγώ μικρό καλάθι για τα «υπερατλαντικά» που πάντα φτιάχνουν ωραίους τίτλους για να παίξουν το βράδυ στο τοπικό κανάλι, αλλά δύσκολα υλοποιούνται. Για σύγκριση, η Μαγιόρκα των 16,6 εκατ. αφίξεων ετησίως (διεθνείς και από Ισπανία) έχει μόνο μία σύνδεση με ΗΠΑ (UAL από EWR αν δεν κάνω λάθος).

Στην πράξη έχει αποδειχτεί ότι οι Ευρωπαίοι φτάνουν απευθείας μια χαρά σε HER και CHQ, ενώ οι υπόλοιποι επίσης μια χαρά μέσω connections από οπουδήποτε.
 
Last edited:
Οι διάφοροι τοπικοί άρχοντες (Θεσσαλονίκης - Ηρακλείου) παίζουν με την απληστία των τοπικών επιχειρηματιών και έχουν την απαίτηση κάποιο τρίτοι (αεροπορικές εταιρείες) να χρηματοδοτούν το πολιτικό παιχνίδι.
 
Η Κρήτη το 2019 είχε 4,4 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις και φέτος αναμένεται να έχει περίπου τόσες (δεν ξέρω αν προσμετρώνται και οι τουρίστες που φτάνουν μέσω Αθήνας).

Το νέο αεροδρόμιο είναι πιθανόν να προσελκύσει επισκέπτες από νέες αγορές (υπό τις προϋποθέσεις που έχουν αναφερθεί στο θρεντ αυτό). Άλλωστε, το HER ήδη διακινεί 50% περισσότερους επιβάτες από το 2010, και κάθε επέκταση δεν είναι μόνο αριθμητική, είναι και γεωγραφική.

Ωστόσο, κρατώ κι εγώ μικρό καλάθι για τα «υπερατλαντικά» που πάντα φτιάχνουν ωραίους τίτλους για να παίξουν το βράδυ στο τοπικό κανάλι, αλλά δύσκολα υλοποιούνται. Για σύγκριση, η Μαγιόρκα των 16,6 εκατ. αφίξεων ετησίως (διεθνείς και από Ισπανία) έχει μόνο μία σύνδεση με ΗΠΑ (UAL από EWR αν δεν κάνω λάθος).

Στην πράξη έχει αποδειχτεί ότι οι Ευρωπαίοι φτάνουν απευθείας μια χαρά σε HER και CHQ, ενώ οι υπόλοιποι επίσης μια χαρά μέσω connections από οπουδήποτε.
H PMI περσι ειχε 28,5 εκατ. αφιξεις! Και φετος θαναι στα ιδια ή και παραπανω. Η ΝAP με 10εκατ. εχει φετος double daily για EWR. Oπότε δεν ειναι τοσο τραβηγμενο να δουμε εποχικο απευθείας στο νεο HER
 
OK απλά τη Κρήτη δεν θα πρέπει να την ενδιαφέρει να γίνει ΡΜΙ... Όποιος πάει σε γερμανικό αεροδρόμιο κατά τις 5πμ το καλοκαίρι θα πειστεί για το τι είδους τουρίστες πάνε. Άποψη μου, τα Μάλια και η Χερσόνησος δεν πρέπει να επεκταθούν και άλλο ως ''μοντέλο''.

Από την άλλη θα πρέπει να βρεθεί μια ισοροπία γιατί στο τέλος θα χρειάζεται η μέση οικογένεια Ευρωπαίων τουριστών κανένα 10ρικο για να έρθει κανονικές δεκαήμερες διακοπές στην χώρα μας (και τότε μάλλον δεν θα έρχεται)...
 
Η ζήτηση είναι στα ύψη παντού και είναι φυσικό οι τιμές να ανεβαίνουν. Η Μεσόγειος είναι η Νο1 επιλογή των Ευρωπαίων και μιλάμε για πληθυσμό 500+ εκατομμυρίων. Ισορροπία δύσκολα θα βρεθεί, ποιος θα την επιβάλει;
 
Η αγορά θα την επιβάλει, αλλά θα πρέπει να σκεφτούμε λίγο (ειδικά στην Ελλάδα) αν θέλουμε να χάσουμε πρώτα κάποια χρόνια και ξανά από την αρχή. Εξηγώ σύντομα για να μην φύγουμε από το ΗΕR, με το τι μου είχε πει ένας ταξιτζής στη Σύρο: τέλη 90ς η Ρούλα Κορομηλά (lol) έκανε σόου από την Ερμούπολη και το νησί έγινε το απόλυτο must σε λίγους μήνες. Οι τιμές πήγαν στα ύψη και δεν πήρε πάνω από 2 χρόνια να βγάλει την φήμη του ακριβού νησιού και για επόμενα 10-15 χρόνια να υποφέρει από έλλειψη επισκεπτών. Προφανώς ισορρόπησε η ζήτηση αλλά οι ντόπιοι χάσαν πολύτιμα χρόνια δουλειάς και εισοδήματος προς χάριν ''αρπαχτής''.

Ειδικά στην Ελλάδα οι μεταφορές μπορούν να τινάξουν τα πάντα στον αέρα, αεροπορικά και ακτοπλοϊκά. Υπάρχει κράτος που ο μόνος του ρόλος θα έπρεπε να είναι αν υπάρχουν καρτέλ ή αν μπορεί να δει γιατί δεν υπάρχουν περισσότερα καράβια, σε μια χώρα με 15% ανεργία. Γιατί δεν υπάρχουν εργαζόμενοι στα νησιά και όλοι ψάχνονται (διάβασα για εισαγωγή Ινδών με ειδική βίζα). Αν αυτά τα υδροπλάνα υπάρχουν ή είναι εικονική πραγματικότητα. Δεν γνωρίζω τα του τουρισμού εκ των έσω αλλά γνωρίζω ότι τα 700Ε για Καλαμάτα το άτομο δεν παίζουν στα πορτοφόλια της Ευρώπης, ούτε τα 800Ε return από Ανκόνα για να έρθεις με αμάξι (δηλαδή κάπου 2000Ε το κόστος μετακίνησης με αμάξι για μια 10μερη εκδρομή) και την βενζίνη στα 2.6 στα νησιά. Το Costa Navarino και η Σαντορίνη θα επιβιώσουν, αλλά για τους υπολοίπους δεν βλέπω καλά μαντάτα. Κάτι μου θυμίζει εποχές αυθονίας 2004-06 και ξέρουμε πώς πήγε αυτό.
 
σε μια χώρα με 15% ανεργία. Γιατί δεν υπάρχουν εργαζόμενοι στα νησιά και όλοι ψάχνονται (διάβασα για εισαγωγή Ινδών με ειδική βίζα).
Αυτό είναι γενικό φαινόμενο, δεν αφορά μόνον τον τουρισμό αλλά τους περισσότερους κλάδους της οικονομίας. Υπάρχουν σοβαροί οικονομικοί, επιχειρηματικοί και κοινωνικοί παράγοντες που το προκαλούν, αλλά δεν έχουν θέση εδώ. Μόνο για πρόσληψη στο Δημόσιο, στην πλέον ασήμαντη θέση, όλοι κάνουν ουρά.
 
Εντύπωση μου κάνει. Δηλαδή δεν υπάρχουν πρόθυμοι Έλληνες να εργαστούν στον τουρισμό; Τι φταίει; Δεν είναι καλές οι συνθήκες εργασίας ή τι άλλο; Δεν είναι κρίμα να έρχονται ξένοι και να αποκτούν δικαιώματα σε ξένη χώρα; Είναι να απορείς μετά που σιγά σιγά η χώρα γίνεται ξένη;
 
Εδώ εξηγούνται κάποια πράγματα

Η εργασία στον τουρισμό είναι εποχική και σκληρή. Στη διάρκεια του COVID όλοι αυτοί οι άνθρωποι πετάχτηκαν κυριολεκτικά στην άκρη και η πλειονότητα βρήκε άλλες δουλειές, είτε ως υπάλληλοι είτε ως αυτοαπασχολούμενοι. Καλύτερα κούριερ όλο το χρόνο, παρά σερβιτόρος 4 μήνες.

Δεν πρόκειται να ξαναγυρίσουν στα συνεχή 18ωρα για 4 μήνες χωρίς ούτε ένα ρεπό, με ύπνο σε παράπηγμα και με επίδομα πείνας τον χειμώνα.
Δεν γνωρίζω τα του τουρισμού εκ των έσω αλλά γνωρίζω ότι τα 700Ε για Καλαμάτα το άτομο δεν παίζουν στα πορτοφόλια της Ευρώπης, ούτε τα 800Ε return από Ανκόνα για να έρθεις με αμάξι (δηλαδή κάπου 2000Ε το κόστος μετακίνησης με αμάξι για μια 10μερη εκδρομή) και την βενζίνη στα 2.6 στα νησιά.
Να προσθέσω σχεδόν 800-900€ τα ακτοπλοϊκά για 2 άτομα+ΙΧ για Ρόδο, 450€ το ίδιο για Πάρο, γύρω στα 600€ η Κρήτη. Δεν τολμώ να κάνω το άθροισμα για μια 4μελή ελληνική οικογένεια με αυτοκίνητο που θέλει να πάει στην Κρήτη, να τρώει τις μισές μέρες έξω και να κάνει εκδρομές.

Ειδικά η Κρήτη που είναι πλούσιο νησί από μόνη της και χωρίς τον τουρισμό, χρεώνει όσο γουστάρει και σ' όποιον αρέσει. Σ' εμένα δεν αρέσει, αλλά ποιος είμαι εγώ που θα τους πω πώς να αξιοποιήσουν την περιουσία τους;
 
Top